KNVB Beker 2009/2010

Gestart door AthleticHolanda, jul 07, 2009, 22:02:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

spons

Citaat van: MartijNFR op apr 11, 2010, 19:35:27
Hoe kom je aan dat kaartje voor het neutrale vak dan? Heb namelijk geen kaartje kunnen krijgen..

via een sponsor
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Lek11

De berichten op een fansite van Ajax en de druk op Rick van den Boog heeft geholpen.

De prijs is gezakt naar €66,- en we worden NIET aangesprakelijk gesteld voor eventuele schade in de trein waardoor we nog een boete van €325,- zouden kunnen krijgen.

Het was dus eerst €75,- en wij zouden allemaal €325,- bij kunnen lappen wanneer de treinen worden gesloopt (ongeacht of je nu schuldig was of niet).

Woensdag begint de verkoop voor uitkaarthouders.

Lek11

Mijn trein-combi-ticket is sinds vanochtend 10:00 binnen.

Zwaaien jullie wel nog even Peenvogel en spons?

Volgens de media staat ons een 'hooliganoorlog' te wachten. Las dit bericht:

CiteerMeest beveiligde voetbalduel ooit uit angst voor hooliganoorlog
Kuip halfleeg bij bekerfinale


ROTTERDAM -  De omstreden bekerfinale tussen Feyenoord en Ajax wordt volgens de KNVB in een hooguit voor de helft gevulde Kuip afgewerkt.

Ondanks een halfleeg stadion verandert Rotterdam volgende week zondag in een ondoordringbare vesting. Relschoppers krijgen geen schijn van kans om zich te misdragen. Burgemeester Aboutaleb trekt alles uit de kast om hooligans te weren. Naast 10.000 Feyenoord-supporters en 7700 Ajax-fans rekent de voetbalbond op circa 8000 'overige' toeschouwers, zoals sponsors en gasten van de KNVB.

De bond is inmiddels gestopt met het benaderen van speciale doelgroepen om de duizenden 'neutrale' kaarten te slijten. "De animo is niet al te hoog", verklaart een woordvoerster.

Gebiedsverbod
Aboutaleb bereidt intussen een totaalpakket van bestuurlijke maatregelen voor. Zo komt er mogelijk een gebiedsverbod en een meldplicht voor hooligans. Voor de enorme veiligheidsoperatie wordt een tiental ME-pelotons ingezet. Als de bekerfinale doorgaat, gaat die de boeken in als het meest beveiligde voetbalduel uit de Nederlandse geschiedenis. Het CDA vindt het hoog tijd dat Aboutaleb in actie komt. "Hij moet niet te bang zijn en voorkomen dat gewone voetballiefhebbers weer de dupe worden, de bekerfinale is altijd een feest", stelt CDA-Kamerlid Atsma, die het bedrag van 1,5 miljoen euro buitensporig vindt. "Zo'n bedrag voor driehonderd hooligans is onbestaanbaar." De VVD vindt dat Aboutaleb de Ajax-supporters beter had kunnen weren, net als bij competitiewedstrijden met Feyenoord. SP-Kamerlid Van Raak vindt het 'opmerkelijk dat het weer mis lijkt te lopen bij dezelfde burgemeester'.

Politievakbond ACP spreekt van een onverantwoordelijke situatie. "Wij eisen honderd procent garantie dat ook de veiligheid van onze mensen wordt gewaarborgd. Het gaat om ruim duizend politiemensen", aldus voorzitter Gerrit van de Kamp. "Dit is maatschappelijk niet meer verantwoord. Hier worden de grenzen van het toelaatbare echt overschreden."

Het openbaar ministerie in Rotterdam gaat alle namen van veroordeelde Hoek van Holland-relschoppers doorgeven aan Aboutaleb. Zij mogen van de rechter niet in de buurt van risico-evenementen komen. De bekerfinale staat echter (nog) niet op die risicolijst. Naar aanleiding van alle ophef rond bekerfinale wil de KNVB uit-supporters voortaan weren bij alle risicowedstrijden in zowel de competitie als het bekertoernooi.

Peenvogel

Citaat van: Lek11 op apr 14, 2010, 13:18:47
Mijn trein-combi-ticket is sinds vanochtend 10:00 binnen.

Zwaaien jullie wel nog even Peenvogel en spons?

Volgens de media staat ons een 'hooliganoorlog' te wachten. Las dit bericht:

Dan doe ik mijn burberry pet op :) Ondanks dat de Kuip neutraal terrein is was het veel beter geweest om de overzijde aan jullie te verkopen (die 7700 kaarten) buffervakken links en rechts ernaast en de rest aan ons verkopen.  Zo zit het stadion toch vol. Met 7700 man kunnen jullie nog genoeg herrie maken (althans, de eerste minuten voordat Roy Makaay toeslaat) en het ziet er veel beter uit op tv. Ik zal niet zwaaien naar de trein, voor je het weet wordt het als provocerend ervaren door de massaal aanwezige hermandad en zit ik een nachtje op bureau Haagseveer.

Al die commotie en zogenaamde experts die aan het woord komen. Gisteren weer die snor die allemaal onzin uitkraamt.

FSC_87

Ale deze ophef is gecreëerd door de media en de politiek. Hierdoor krijgt het voetbal in nederland alleen maar een negatieve nadruk. Ook zal er door al deze berichten en maatregelen alleen maar een negatieve en dreigende sfeer gecreëerd worden. 1000 agenten inzetten op een voetbalwedstrijd waar nog geen 25.000 man heen kunnen en mogen gaan, dat gaat toch nergens meer over.

En dat de animo voor de neutrale kaarten niet hoog is slaat natuurlijk nergens op. De KNVB wil gewoon niet meer kaarten verkopen omdat ze bang zijn dat ze in de verkeerde handen vallen. Ik heb nog wel animo om met een aantal vrienden te gaan hoor KNVB. Bel me maar, jullie hebben mijn nummer..... Uiteraard zullen wij ons gedragen als voorbeeldige supporters. Wij zullen dus stil zitten, geen lawaai maken, niet schelden en uiteraard geen alcohol drinken. Uiteraard zullen wij 10 minuten voor afloop van de wedstrijd vertrekken naar onze auto om zo de drukte te ontlopen.....

Peenvogel

Inderdaad. Zolang die snor iedere week op tv verkondigt dat je niet met je zoontje naar het voetbal kunt gaan zullen jan en mien op drie hoog, twee achter dat ook voor waarheid aannemen. Ondanks dat er in de Nederlandse stadions weinig tot niets gebeurd in de Nederlandse competitie.

De KNVB kan en wil die kaarten helemaal niet kwijt. Iedereen die in het bezit is van een SCC van een der beide clubs valt sowieso al af.

Houseman

Clubcardhouders van de andere clubs worden ook geweigerd toch? Nou, dan heb je vrijwel alle stadionbezoekers in NL wel gehad.

Peenvogel

Wat een treurige bende is het toch ook bij de KNVB. Komen ze weer met dat gezeik op de proppen over het amateurvoetbal. Net alsof we 25.000 scheidsrechters hebben. En die stewards. Die worden iedere week door jan en alleman utgescholden en die zullen wel 'gezellig' bij deze wedstrijd op de tribune gaan zitten....

-----------------------------------------------------------------------

ZEIST - De voetbalbond KNVB heeft de verkoop van de 'neutrale' kaartjes voor de bekerfinale tussen Feyenoord en Ajax stopgezet. Volgens een woordvoerster was het moeilijk om een 'veilige' groep voor de toegangsbewijzen te vinden. Daarnaast was er ook weinig belangstelling.

Vanwege de gespannen sfeer tussen de fans van Feyenoord en Ajax was er een beperkt aantal kaarten voor deze supporters beschikbaar. Feyenoord kreeg er 10.000 en Ajax wilde er uit veiligheidsoverwegingen maar 7.700.

De KNVB zou de resterende kaarten aan de neutrale toeschouwers proberen te verkopen, maar verkocht er maar 8.000. De kans is dus groot dat er maar een ruime 25.000 toeschouwers bij het 'feest' aanwezig zullen zijn.

,,We hebben een actie opgestart voor de stewards in de stadions. Maar van daaruit was de interesse gering. Als alternatief wilden we de scheidsrechters uit het amateurvoetbal benaderen, maar dat was met een begintijdstip van 14.00 uur ook niet haalbaar. We zijn er daarom mee gestopt'', aldus de zegsvrouw. (RED/ANP)

Joost

Hadden ze daar over moeten denken? Er zijn al niet zoveel scheidsrechters en dan wil je er zoveel mogelijk naar de Kuip hebben op een dag dat er een reguliere speelronde is bij de amateurs!

Peenvogel

Citaat van: Joost op apr 14, 2010, 16:08:32
Hadden ze daar over moeten denken? Er zijn al niet zoveel scheidsrechters en dan wil je er zoveel mogelijk naar de Kuip hebben op een dag dat er een reguliere speelronde is bij de amateurs!

Is een sneer naar atabouleb omdat ie de wedstrijd vervroegde. Alle topwedstrijden in de eredivisie worden om 12:30 gespeeld en dan hoor ik ze nooit over amateurvoetballers. Toen de KNVB een oefeninterland tegen Japan op zaterdagmiddag speelde hoorde ik ze ook niet over de amateurs. Wordt de slechtst bezochte Feyenoord-ajax in mijn nu 25-jarige supporterscarriere. Dankzij politiek Nederland en een hypocriete organisatie als de KNVB.

spons

Citaat van: Lek11 op apr 14, 2010, 13:18:47
Mijn trein-combi-ticket is sinds vanochtend 10:00 binnen.

Zwaaien jullie wel nog even Peenvogel en spons?


ja is goed, hoe laat mag je de trein in 's-ochtends ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Lek11

Citaat van: spons op apr 15, 2010, 10:24:38
ja is goed, hoe laat mag je de trein in 's-ochtends ?

Ik heb van 7:30 tot 08:15 de tijd om in te stappen bij de Arena. Ik heb voor trein 1 gekozen.

Deze keer heeft elke trein een verschillende ingang en instaptijd en kon je bij het kopen van een kaartje een trein kiezen. De laatste trein (7) vertrekt rond 11:30.

Houseman

Bekerfinale dus toch over 2 wedstrijden! :D

spons

Citaat van: Houseman op apr 15, 2010, 12:43:07
Bekerfinale dus toch over 2 wedstrijden! :D

EEN SCHANDE
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Lek11

Kolere dit meen je niet...............