Andere sporten bezoeken

Gestart door Joost, dec 16, 2008, 13:06:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hugo

Ik heb een soft-spot voor Winnipeg en ik vind het mooi dat ze zijn teruggekeerd in de NHL. Al die zuidelijke teams in de NHL is helemaal niks natuurlijk. Ik heb in 1994 een spontane rondleiding gehad door de hal van Winnipeg en een originele stick als souvenir meegekregen. Die stick heb ik weggegeven aan vriend.

Saltacampos

Ijshockey vind ik ook wel een leuke sport, wel nog nooit een live wedstrijd bijgewoond, maar het niveau in België is dan ook bedroevend.
Misschien ooit eens naar Duitsland daarvoor, eventueel in combinatie met een voetbalwedstrijd.
Over land and sea

hgrm

Citaat van: Saltacampos op jan 19, 2019, 20:01:11
Ijshockey vind ik ook wel een leuke sport, wel nog nooit een live wedstrijd bijgewoond, maar het niveau in België is dan ook bedroevend.
Misschien ooit eens naar Duitsland daarvoor, eventueel in combinatie met een voetbalwedstrijd.

Zeker een aanrader. Vlak over de grens (Krefeld, Düsseldorf, Keulen) wordt DEL (= hoogste niveau) gespeeld en dat is zeker de moeite waard. Gaat zo snel dat je van het kijken alleen al moe wordt....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ALenstra

Heb dat vaak gedaan, ijshockey en voetbal in één weekend in Düsseldorf en Keulen. Hopelijk straks ook in Krefeld.

Saltacampos

Blijkbaar onlangs Köln-Düsseldorf voor 47.000 man ? Wow, dat is veel meer dan ik had verwacht, maar wellicht een galawedstrijd want in Rhein Energie Stadion ?
Over land and sea

Joost

Citaat van: Saltacampos op jan 20, 2019, 10:24:19
Blijkbaar onlangs Köln-Düsseldorf voor 47.000 man ? Wow, dat is veel meer dan ik had verwacht, maar wellicht een galawedstrijd want in Rhein Energie Stadion ?

Dat was de wintergame, dat is eenmaal per jaar op wisselende locatie.

Maar daar moet je echt niet bij willen zijn denk ik, het is echt een degradatie van de sport zo'n evenement. Mensen zijn ooit sporten gaan bezoeken en stadions gaan bouwen omdat ze het spelletje leuk vonden. Als je dan ijshockey gaat spelen in een voetbalstadion dan maak je er alleen maar een event van waar mensen bij willen zijn, de sport is dan van ondergeschikt belang.

Ik wil ook wel een lans breken voor Nederlands ijshockey. Ik heb het spel op diverse niveaus gezien (Eredivise, DEL, Oberliga oa) en het is niet zo dat het niveauverschil tussen de DEL en de Eredivisie er voor zorgt dat het een veel leuker is om naar te kijken dan de ander. Ijshockey is een sport waarbij de spelers continue in beweging zijn en het altijd op en neer golft. Veel belangrijker is dat de teams redelijk gelijkwaardig zijn.

Duits ishockey in de hogere regionen is ook volledig gekaapt door ultra's die er ongeveer hetzelfde trucje als in het voetbal doen. Het wordt ook in vrijwel alleen maar nieuwe hallen gespeeld.
Je hoeft echt niet naar Duitsland als je een keer het ijshockey wil zien. In Nederland staat in Tilburg, Den Haag en Geleen een sfeervolle ijshal. Tilburg speelt in de Oberliga en is regelmatig helemaal vol. Geleen en Den Haag kun je prima bezoeken in de play-offs en is het sfeervol en vol. Ook Nijmegen is wel een aanrader omdat het daar weer leeft en het een heel bijzondere baan is.

ALenstra

Als je voor een oldskool ijshockeyhal in de DEL wil gaan en niet gek ver van Nederland dan moet je naar Iserlohn.

headout

Ik zag foto's van de ijshockey wedstrijd in Köln. Als je al haat hebt richting een sintelbaan, dan moet je een ijshockeywedstrijd in een voetbalstadion helemaal mijden. Wat een afstand tussen tribune en ijsvloer.......
http://groundhop.nl - Just another groundhop blog

Joost

Citaat van: ALenstra op jan 20, 2019, 11:00:50
Als je voor een oldskool ijshockeyhal in de DEL wil gaan en niet gek ver van Nederland dan moet je naar Iserlohn.
Dit in Duisburg is ook gaaf maar dat is geen DEL helaas.

Koning Kriel

Citaat van: Joost op jan 20, 2019, 21:40:06
Dit in Duisburg is ook gaaf maar dat is geen DEL helaas.

Nee die zitten in de oberliga nord bij de Tilburg Trappers

Jehoentelaar

Zelfs een wedstrijd in de Eerste Divisie is de moeite waard. Bij GIJS Groningen ben je voor een paar euro binnen en heb je een nagenoeg avondvullend programma.

Een Duitse wedstrijd ijshockey en basketbal meemaken lijkt me ook wel aardig.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Van pogo tot popo

Veel gelezen hier over Duits ijshockey. Dinsdag de 19e ga ik naar Krefeld tegen München. Ben benieuwd.

ALenstra

Volgend jaar komt de NBA naar Parijs. Op vrijdag 24 januari spelen de Charlotte Hornets en de Milwaukee Bucks tegen elkaar.

hgrm

Citaat van: ALenstra op mrt 28, 2019, 16:16:01
Volgend jaar komt de NBA naar Parijs. Op vrijdag 24 januari spelen de Charlotte Hornets en de Milwaukee Bucks tegen elkaar.

Na de NFL en de MBL de volgende. De NHL zal ook wel een keer volgen...

Houd er wel rekening mee dat de kaarten niet goedkoop zullen zijn. Voor de MLB in Londen heb ik bij wijze van spreken een extra hypotheek moeten geven en een nier moeten verkopen....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Arjen

NHL speelt al wedstrijden in Finland en/of Zweden.