De Haagse Voetbalhistorie

Gestart door SpurS, mei 03, 2009, 09:20:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SpurS

Beste Groundhoppers,

Sinds een jaar heb ik nu de site www.dehaagsevoetbalhistorie.nl
Wat als een kleine hobby was begonnen loopt nu uit op een uit de hand gelopen hobby maar dat geeft niet want dit maakt het alleen maar leuker.

Steeds meer mensen ontdekken de site en komen met schitterende oude historische foto's aan.

Naast alle meer dan 250 amateurclubs die ooit in de Haagse regio hebben bestaan (nu nog maar 66 clubs van over) behandelen we ook de historie van de Haagse profclubs Den Haag'54, Flamingo's 54, (Scheveningen) Holland Sport, ADO, FC Den Haag en ADO Den Haag.

Bij deze een foto van "stadion" Duinhorst op de grens van Den Haag en Wassenaar waar ooit het betaalde voetbal in Den Haag is ontstaan.



Nu ben ik nog op zoek naar oude foto's van stadion Houtrust en stadion Het Zuiderpark, wie kan mij hieraan helpen?

Ook oude foto's van amateurclubs zoals HVV, VUC, HBS enz enz zijn natuurlijk van harte welkom.

Mvg,

Rob Pronk

TeeZee

Praktisch mijn hele familie is Haags, ik zal eens vragen of er toevallig foto's rondslingeren. Mijn oom heeft voor zover ik weet voor GONA gespeeld, maar ik weet niet of hun terrein aan te merken valt als iets dat op een stadion lijkt.

In hoeverre hoort een club als Haaglandia er trouwens bij? Die club heeft Haagse wortels, maar speelt in Rijswijk op het terrein van wijlen RVC.

En ik herhaal graag dat het een schitterende website is!

SpurS

Klasse TeeZee,

Haaglandia is een fusieclub tussen de Haagse voetbalvereniging Kranenburg en de Rijswijkse voetbalvereniging RVC/Rijswijk. Vroegah was dit ondenkbaar maar tegenwoordig zijn alle Randgemeentes hiero samengevoegd in regio Haaglanden.

Thanks for the compliments!