Week 3 / 12 - 18 jan 2009

Gestart door Ici c est Paris, dec 12, 2008, 17:46:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mar

10Januari   Ksk Hasselt - Patro Eisden

Een zekere aanrader voor iedere voetbalsupporter!

Waarom?

* Het is een mooi oud stadion +- 10.000man
* Een wedstrijd tussen 2titelkanidaten
* Een mooie opkomst voor 4de Nationale ik schat een 1500-2000man
* En zeker en vast een sfeervolle derby

Pieros

Citaat van: Mar op dec 15, 2008, 19:58:27
10Januari   Ksk Hasselt - Patro Eisden

Een zekere aanrader voor iedere voetbalsupporter!

Waarom?

* Het is een mooi oud stadion +- 10.000man
* Een wedstrijd tussen 2titelkanidaten
* Een mooie opkomst voor 4de Nationale ik schat een 1500-2000man
* En zeker en vast een sfeervolle derby


Lijkt me ook zeker leuk, maar ik wil midden januari maar één keer naar België en moet kiezen tussen veel leuke wedstrijden. Even een rijtje:
Racing Mechelen - Turnhout
Hasselt - Patro
Patro - Geel Meerhout
Berchem Sport - Bornem
Lyra - Geel Meerhout
Standard - Dender
Westerlo - Standard

HJanneman

Citaat van: Joost op dec 15, 2008, 18:43:53
Volgens mij heb je dan een deel van het stadion gemist want onder de andere en naast die andere tribune zijn ook kantines gevestigd.

Volgens mij kon je ook niet bij de tribunes aan de overkant komen vanaf de hoofdtribune, maargoed..ik begrijp dat ze die mensen aan de andere zijdes niet laten uitdrogen/verhongeren, maar vond 't vrij uniek dat er aan onze zijde twee of drie waren.

Ici c est Paris

Citaat van: HJanneman op dec 15, 2008, 15:14:41
Vak J?Dan zit je mooi tussen beide vuren, aan je rechterzijde de fanatieke aanhang van Malinwa en links het uitvak.
Toen ik kaarten bestelde voor Mechelen-Standard was die zijde niet meer beschikbaar, anders had ik ook zeker voor J gekozen.

Geluk bij een ongeluk kon ik dan weer noemen dat aan de overzijde van de fanatieke kant de fankeet en vele kantines gevestigd zijn, inclusief een mooi zicht op beide sfeervakken(het heeft dus allebei zijn voordelen).

Nee, daar kon ik wel voor kiezen, maar had niet zo'n behoefte om tussen de fanatics van Malinwa te staan, omdat ik niks met de club heb. Sterker nog, zo op het eerste oog heb ik meer met Racing. Ik sta op vak F, lange zijde, voor de hoofdtribune. Zo heb ik zoals je al zegt op mooi zicht op de sfeervakken.

georgesv

Citaat van: Pieros op dec 15, 2008, 21:31:08
Lijkt me ook zeker leuk, maar ik wil midden januari maar één keer naar België en moet kiezen tussen veel leuke wedstrijden. Even een rijtje:
Racing Mechelen - Turnhout
Hasselt - Patro
Patro - Geel Meerhout
Berchem Sport - Bornem
Lyra - Geel Meerhout
Standard - Dender
Westerlo - Standard

als je nog nog niet in berchem was, zou k zeker es naar daar gaan !

Pieros

Citaat van: georgesv op dec 16, 2008, 00:45:18
als je nog nog niet in berchem was, zou k zeker es naar daar gaan !

Ik ben er al 3 keer geweest, maar het blijft mooi.

Hugo

Citaat van: HJanneman op dec 15, 2008, 22:36:18
Volgens mij kon je ook niet bij de tribunes aan de overkant komen vanaf de hoofdtribune, maargoed..

Via een smal steegje aan de achterkant van het dubbeldekkertje kan je vanaf de hoofdtribune aan de staantribune lange zijde komen. Althans zo was het de laatste keer dat ik in Mechelen was.

Joost

Citaat van: Hugo op dec 16, 2008, 08:45:40
Via een smal steegje aan de achterkant van het dubbeldekkertje kan je vanaf de hoofdtribune aan de staantribune lange zijde komen. Althans zo was het de laatste keer dat ik in Mechelen was.
Het is Belgie dus ik zou ook geen enkele reden weten waarom dat niet nog zo is.

HJanneman

Wij liepen naar vak F, stonden zelf in E en moesten daar onze kaarten laten zien en zo stonden er stewards voor ieder vak te controleren of je wel in 'zijn' vak toegelaten mocht worden.

Dit werd een paar dagen voor die wedstrijd al aangekondigd op de website van KVM: Elke supporter moet plaatsnemen in het vak waarvoor hij of zij een ticket heeft aangekocht. Veiligheidsverantwoordelijke Luc Leys licht de ticketingcontrole verder toe.


Aangezien KV Mechelen in eerste klasse speelt, is het verplicht om de voetbalwetgeving strikt te volgen. Zo moet iedere supporter plaatsnemen in het vak waarvoor hij of zij een abonnement of ticket heeft aangekocht. "Wie een ticket heeft voor vak E, moet ook de wedstrijd volgen vanuit vak E", verklaart Luc Leys de voetbalwetgeving. "Wie zich met een bepaald ticket toch zou begeven in een ander vak dan op het toegangsbewijs staat afgedrukt, is in overtreding met de voetbalwetgeving en riskeert een proces-verbaal met een geldboete en/of stadionverbod tot gevolg." De KVM-veiligheidsverantwoordelijke werd bestookt met allerhande vragen rond deze ticketingproblematiek en hoopt op deze manier duidelijkheid te scheppen. "Wie toch nog meer inlichten wenst, mag me steeds aanspreken of e-mailen.", besluit Luc Leys.

Ik vond ze daar nogal streng in, dus het zou toch echt best kunnen dat rondlopen over de tribunes niet meer toegestaan is: wij hebben het na die eerste controle in ieder geval niet meer geprobeerd(maar hadden ook niet die behoefte, moet ik er bij zeggen).

Pieros

Voor diegene die bij Standard zijn geweest: Via ticketingonline.be kun je kaarten kopen voor vak G4 (derde ring schuin achter de goal). Weet iemand of dat een mooie plek is of zou je aanraden om dan een wedstrijd in het uitvak te gaan zitten?

Ici c est Paris

Citaat van: Pieros op dec 16, 2008, 21:57:48
Voor diegene die bij Standard zijn geweest: Via ticketingonline.be kun je kaarten kopen voor vak G4 (derde ring schuin achter de goal). Weet iemand of dat een mooie plek is of zou je aanraden om dan een wedstrijd in het uitvak te gaan zitten?

Ik heb er gezeten tegen Anderlecht. Elders op het forum staat mijn verslag met foto's, dus dan zie je iets van het zicht.

HJanneman

#26
Citaat van: Pieros op dec 16, 2008, 21:57:48
Voor diegene die bij Standard zijn geweest: Via ticketingonline.be kun je kaarten kopen voor vak G4 (derde ring schuin achter de goal). Weet iemand of dat een mooie plek is of zou je aanraden om dan een wedstrijd in het uitvak te gaan zitten?

Als je de ultieme steile ervaring zoekt, dan zit je daar zeker goed,want tegen Sint-Truiden zat ik vorig seizoen in U1 en sommige mensen liepen met hun handen aan de railing vastgekrampt achterstevoren van de trap en zonder op te staan zag ik de zijlijn aan onze zijde niet.
Waar je ook zit, je zit altijd goed:geweldige sfeer en veel wedstrijden komen niet eens in aanmerking voor ticketingonline, omdat ze dan al uitverkocht zijn, laat staan dat er veel keuze in verschillende vakken overblijft.
Het stadion is praktisch altijd uitverkocht, dus nu je via deze weg nog kaarten kunt krijgen, zou ik er voor gaan.

Ici c est Paris

Begin er steeds meer voor te voelen om te overnachten in Mechelen, en dan ook naar RC Mechelen tegen Zulte Waregem te gaan.

Pieros

Citaat van: HJanneman op dec 16, 2008, 22:56:46
Als je de ultieme steile ervaring zoekt, dan zit je daar zeker goed,want tegen Sint-Truiden zat ik vorig seizoen in U1 en sommige mensen liepen met hun handen aan de railing vastgekrampt achterstevoren van de trap en zonder op te staan zag ik de zijlijn aan onze zijde niet.
Waar je ook zit, je zit altijd goed:geweldige sfeer en veel wedstrijden komen niet eens in aanmerking voor ticketingonline, omdat ze dan al uitverkocht zijn, laat staan dat er veel keuze in verschillende vakken overblijft.
Het stadion is praktisch altijd uitverkocht, dus nu je via deze weg nog kaarten kunt krijgen, zou ik er voor gaan.


Dat het snel gaat met de kaarten klopt. Gisterochtend waren er voor G4 nog kaarten verkrijgbaar voor de wedstrijd tegen Dender, 's avonds was het uitverkocht.

Mar

Patro - geel is ook een zeer leuke wedstrijd. Nog een klassieker uit 2de nationaal maar nu een paar reeksen lager. Dit zal ook een zeer aangename wedstrijd zijn met veel sfeer en veel toeschouwers.