De 0-0-nachtmerrie

Gestart door TeeZee, mrt 28, 2008, 22:03:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

Op het veld ben ik nooit verder gekomen dan 3-3, in de zal heb ik wel eens een 7-7 gezien. Maar daar kom je wel vaker gekke uitslagen tegen....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Denniz1974

ik heb eens een 5-5 gezien bij Nederland - België en een 4-4 bij Feyenoord - Fortuna Sittard, gelijke spelen met meer goals heb ik nog niet in m'n lijst staan.

Stadionhopper

Ik heb ooit 3 wedstrijden (binnen 1 week) achterelkaar zien eindigen in 0-0:

03.08.2002 Rot-Weiss Essen – 1.FC Dynamo Dresden 0-0 (Regionalliga Nord)

06.08.2002 PSV Eindhoven – Hertha BSC Berlin 0-0 (Vriendschappelijk)

10.08.2002 Borussia M'gladbach – FC Bayern München 0-0 (Bundesliga)


Daarnaast heb ik het genoegen gehad om Borussia Freialdenhoven binnen enkele dagen 0-0 te zien spelen:

26.03.2003 Borussia Freialdenhoven – Fortuna Düsseldorf 0-0 (Oberliga Nordrhein)

29.03.2003 Fortuna Köln – Borussia Freialdenhoven 0-0 (Oberliga Nordrhein)


Mijn langste serie zonder 0-0 is ten einde gegaan afgelopen december. Na 48 wedstrijden zonder 0-0 zag ik KV Kortrijk-KVC Westerlo in een 0-0 eindigen.

Het gelijkspel met de meeste doelpunten is bij mij 3-3 deze is al enkele keren voorgekomen:

20.04.1999 Vitesse Arnhem – PSV Eindhoven 3-3 (KPN Telecompetitie)

08.08.2004 KV Oostende – KVC Westerlo 3-3 (Jupiler League)

12.05.2007 Lierse SK – Excelsior Moeskroen 3-3 (Jupiler League)

16.05.2008 Stade Reims – Nantes 3-3 (Ligue 2 Orange)

Onofficieel heb ik een 6-6 meegemaakt tijdens het afscheid van Stefan Effenberg, maar deze tel ik dus niet mee. ook niet als wedstrijdgegeven.

22.07.2005 Afscheidswedstrijd Effenberg Tigers – Heroes 6-6         
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Ici c est Paris

Citaat van: Maroboduus op jan 05, 2009, 16:58:12
PS. Heeft er hier ooit wel eens een 5-5 gezien? Mijn "hoogste" gelijkspel is de 4-4 tussen FC Utrecht en Roda JC die zich Ici c est Paris en Joost nog wel zullen herinneren.

Citaat van: Joost op jan 05, 2009, 17:35:12
De 4-4 in de Galgenwaard, ach wat een avond. Het begon al met het mijns inziens late vertrek vanuit Kerkrade. De regel 'een uur tot Eindhoven en een uur om Eindhoven' ging weer op en na Eindhoven kwamen we in de file. Het aanvangstijdstip naderde en uiteindelijk mochten we over de vluchtstrook om de aftrap te halen. De spelers kwamen al het veld op toen ik de tribune beklom.

De voetbalpot die volgde is een van de meest legendarische die ik ooit gezien heb. In het uitvak hadden we een gigantisch goeie sfeer en aangezien Utrecht toen ook nogal wat kabaal maakte (ik heb er zelf eerlijk gezegd toen weinig van meegemaakt) moet het fantastisch hebben geklonken. Volgens mij stonden we in no-time op 2-0 achter en bij rust 3-1 maar had ik geen moment het idee dat we gingen verliezen.

Wat er achteraf gebeurde met de Utrechtse ME, daar wil ik liever geen woorden meer aan vuilmaken.

Die wedstrijd kan ik me nog wel herinneren ja, al was ik er zelf niet bij. Ik meen dat Roda nog de 4-4 maakte via een lob, die op de lat belandde en via de rug van Wapenaar er nog in ging. Was ook in de periode dat we op de Bunnikside geen dak boven ons hoofd hadden.

Wat hoge uitslagen betreft: Ik ben ooit als 6-jarige verdrietig naar huis gegaan nadat ik mijn clubje met 1-7 vernederd had zien worden door Ajax. Een paar maanden later was ik inmiddels 7, en zag ik Utrecht thuis winnen met 6-1 van RKC en de legendarische 5-3 tegen Vitesse. Legendarisch vanwege de sfeer van Utrecht zijde, veel beetr heb ik het niet vaak meegemaakt, maar ik zat dan ook op het oude vak J tijdens die wedstrijd, min of meer tussen de hooligans en een paar meter van een vol Vitessevak verwijderd.

Verder heb ik Ajax nog eens thuis met 9-0 van Sparta zien winnen, met een geniale Arveladze, van der Gun en van der Meyde. Een 4-3 tussen Jong Utrecht en 'Jong' Ajax (half Ajax 1 deed mee) was ook mooi.

wekke

Dit seizoen zag ik nog maar 1keer een doelpuntenloze wedstrijd (K.Lierse S.K.-Tournai (04/10/09) )

De hoogste scores die ik zag waren:
Lierse-Westerlo 7-0 in 2000
Westerlo-Lierse 5-4 in december 2001
Anderlecht-Lierse 7-1 in 2002
Lierse-Lommel 6-3 in 2002

Het hoogste gelijkspel was Westerlo-KRC Genk 6-6 in 1999

Stadionhopper

Mijn hoogste score werd behaald in de tweede ronde van de Champions League:

08.03.2005 Olympique Lyonnais – SV Werder Bremen 7-2 (Champions League)
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Ici c est Paris

Citaat van: wekke op jan 06, 2009, 19:36:41
Dit seizoen zag ik nog maar 1keer een doelpuntenloze wedstrijd (K.Lierse S.K.-Tournai (04/10/09) )

De hoogste scores die ik zag waren:
Lierse-Westerlo 7-0 in 2000
Westerlo-Lierse 5-4 in december 2001
Anderlecht-Lierse 7-1 in 2002
Lierse-Lommel 6-3 in 2002

Het hoogste gelijkspel was Westerlo-KRC Genk 6-6 in 1999

Was je niet bij de beruchte Lierse-La Louviere (7-0)?

Maroboduus

Mijn hoogste score dateert van 21 september 2000 toen FC Utrecht in de eerste ronde van de Amstel Cup korte metten maakte met de gasten uit Veendam en totaal overwacht met 10-0 wist te winnen.
Verder heb ik naast de hier door Dennis1981 reeds genoemde Lyon-Bremen 7-2 nog een 4-5 tussen Rot-Weiss Essen en SC Verl 1924 gezien en had ik het geluk bij de finale tussen Liverpool en CD Aláves aanwezig te zijn, die de scoucers met 5-4 in de verlenging wonnen.

CiteerHet hoogste gelijkspel was Westerlo-KRC Genk 6-6 in 1999
Dat lijkt mij toch ook een schitterende match te zijn geweest, niet?

Houseman

Ik zal mijn excelsheet eens completeren met alle uitslagen. De meest opvallende score waar ik bij was, was ongetwijfeld de 9-1 bij sc Heerenveen - sc Heracles. Ik vermoed dat ik geen hoger gelijkspel heb gezien dan 3-3. De 0-0 statistieken zal ik nog eens uitzoeken.

spons

Citaat van: Denniz1974 op jan 05, 2009, 20:56:17
ik heb eens een 5-5 gezien bij Nederland - België en een 4-4 bij Feyenoord - Fortuna Sittard, gelijke spelen met meer goals heb ik nog niet in m'n lijst staan.

Bij die 4-4 van Feyenoord - Fortuna ben ik ook geweest en ook in 1981 bij Feyenoord - PEC Zwolle 5-5 ( 3 x Ron Jans )

Ben in Italie ooit bij AS Roma - Inter geweest dat ook een spectaculaire 3-3 werd

Even uit mijn hoofd hoor maar als ik mijn lijst door ga kijken zal ik vast wel meer bijzondere uitslagen tegenkomen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

wekke

Citaat van: Ici c est Paris op jan 06, 2009, 21:48:24
Was je niet bij de beruchte Lierse-La Louviere (7-0)?

Nope, de enige keer ooit dat ik "geen zin" had om te gaan. Op de moment zelf véél spijt van gehad, achteraf bekeken (na de hele omkoopaffaire) niet



wekke

Citaat van: Maroboduus op jan 07, 2009, 11:19:40
Dat lijkt mij toch ook een schitterende match te zijn geweest, niet?

Goh, het resultaat was vooral te wijten aan die scheidsrechter (Ancion). Als ik me niet vergis: drie maal rood, drie penalty's en nog véél meer betwistbare fases (mijn geheugen laat me wat in de steek en ik was nog maar een jaar of tien :)), maar de wedstrijd zelf was ook best geweldig.

Diezelfde Ancion kwam enkele weken/maanden later weer in het nieuws omdat hij supportersbussen voor Anderlecht inlegde en zelf ook supporter was. De man werd dan ook geschorst en heb er sindsdien niets meer van gehoord.

Hielke

Mijn 0-0-loze tijdperk is na 63 officiële en 4 vriendschappelijke wedstrijden ten einde gekomen, na twee jaar en twee maanden te hebben geduurd. Een bitter koude avond in de Adelaarshorst was het onvermijdelijke einde van deze mooie serie, omdat Go Ahead en RKC niet één keer op doel wisten te schieten.

Ici c est Paris

Citaat van: Breda op feb 02, 2009, 14:22:34
De afgelopen maand heb ik mooie stadions bezocht, maar gemiddeld genomen was het voetbal afgrijselijk. 0-0 in Eupen (eind december), 0-0 in Deerlijk (begin januari) en gisteren 0-0 in Twente (hoewel de 2e helft van Twente-Utrecht erg interessant was). Met de 7-1 in Tienen vinden de voetbalgoden dat ik voorlopig genoeg doelpunten heb gezien, blijkbaar.

Hier hetzelfde. Mijn reeks van maarliefst 4 wedstrijden met doelpunten kwam ten einde. Al zat ik daar niet zo mee. Vorige week verliet ik bij een 3-3 scheldend het stadion, en nu bij een 0-0 breed lachend. Het kan soms raar lopen.

Houseman

Mijn 0-0-loze periode beslaat op dit moment precies 50 wedstrijden. De openingswedstrijd van seizoen 2007-2008, sc Heerenveen - Willem II: 0-0. Sindsdien heb ik 50 wedstrijden bezocht waarin altijd werd gescoord. Ik hoop de serie van 60 wedstrijden van hgrm te verbreken. Dit gezegd hebbende zal de eerstvolgende wedstrijd die ik bezoek (sc Heerenveen - NAC) wel 0-0 worden. Met de nieuwe zakelijkheid van de Friezen lijkt de kans op 0-0 opeens een stuk realistischer.