Tijdelijk stadion Düsseldorf

Gestart door stadiongebod, dec 19, 2010, 23:48:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stadiongebod

Kon niet zo snel een geschikt topic vinden, dus maar een gestart: voor een bijzondere groundhop kun je dit voorjaar terecht in Düsseldorf. Fortuna D moet even wijken voor het Eurovisie Songfestival en daarom wordt een tijdelijk stadion neergezet naast de ESPRIT-arena. Het interimstadion (20.000 capaciteit) is drie keer het tijdelijke thuis en maakt Düsseldorf wellicht tot een aantrekkelijke voorjaarsoptie voor doorgewinterde groundhoppers.


stadiongebod

Wist dat er een tijdelijke oplossing nodig was in Utrecht; hoe lang heeft dat stadion gediend?

AthleticHolanda

Vraag me af waar ze dat van financieren, het lijkt me dat het geld van het songfestival niet naar de club gaat. (?)

Het zal dan gaan om de wedstrijden tegen Union Berlin, Arminia Bielefeld en Alemannia. Tegen die laatste twee zal het toch sowieso uitverkocht zijn, waarschijnlijk tegen Union ook. Fortuna trekt nu al gemiddeld ruim boven de 20000...


Joost

Waarschijnlijk heeft de club een overeenkomst met de stad over de huur van 't stadion. Stadion niet beschikbaar dus de stad moet voor een alternatief zorgen.

Ik snap alleen niet waarom ze niet in de buurt gaan. Ga in Krefeld spelen, of Gladbach of Wuppertal.

AthleticHolanda

Citaat van: Joost op dec 20, 2010, 19:08:30
Waarschijnlijk heeft de club een overeenkomst met de stad over de huur van 't stadion. Stadion niet beschikbaar dus de stad moet voor een alternatief zorgen.

Ik snap alleen niet waarom ze niet in de buurt gaan. Ga in Krefeld spelen, of Gladbach of Wuppertal.

Bij Vitesse werkte dat toen toch anders, die waren wel degelijk zelf verantwoordelijk tijdens die Borsato-concerten als ik me niet vergis (?).

Gladbach en Wuppertal vallen sowieso af :-D.
Krefeld zal uit veiligheidsoverwegingen niet mogen denk ik, Bochum scheen wel een serieuze optie geweest te zijn.

Moet ook nog maar zien of dit tijdelijke stadion er werkelijk gaat komen...

Hugo

Citaat van: AthleticHolanda op dec 20, 2010, 19:14:53
Moet ook nog maar zien of dit tijdelijke stadion er werkelijk gaat komen...
Waarom niet?

AthleticHolanda

Citaat van: Hugo op dec 20, 2010, 19:16:50
Waarom niet?

Eerst zou het Paul-Janes verbouwd worden, toen wilden ze uitwijken en nu een nieuw stadion bouwen... kwestie van eerst zien dan geloven.
Ze hebben groen licht maar meer ook niet.

Hugo

Citaat van: AthleticHolanda op dec 20, 2010, 19:24:01
Eerst zou het Paul-Janes verbouwd worden, toen wilden ze uitwijken en nu een nieuw stadion bouwen... kwestie van eerst zien dan geloven.
Ze hebben groen licht maar meer ook niet.

Toch lijkt mij het wel wat zo'n tijdelijk stadion voor 20.000 mensen. Wat heeft jouw voorkeur?

AthleticHolanda

Citaat van: Hugo op dec 20, 2010, 20:43:23
Toch lijkt mij het wel wat zo'n tijdelijk stadion voor 20.000 mensen. Wat heeft jouw voorkeur?

Qua groundhoppen ga ik graag dat stadion eens van binnen zien natuurlijk, vooral ook omdat het Fortuna is, die zie ik sowieso graag aan het werk.

Toch als ik de club was dan zou ik tijdelijk ergens anders gaan spelen, bijvoorbeeld in Leverkusen daar hebben ze nog iets van tegoed...

3434

Zal zo'n nieuw stadion net niet heel saai worden. Bijna Prefab-gedoe. Of is het gewoon de wedstrijd bijwonen/stadion bezoeken omdat het heel erg kort zal bestaan.

@hierboven: wat hebben ze nog van Leverkusen tegoed?
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

AthleticHolanda

Citaat van: 3434 op dec 20, 2010, 21:10:32
Zal zo'n nieuw stadion net niet heel saai worden. Bijna Prefab-gedoe. Of is het gewoon de wedstrijd bijwonen/stadion bezoeken omdat het heel erg kort zal bestaan.

Wat mij betreft het laatste. (maar een wedstrijd van Fortuna vind ik altijd de moeite waard)

Citaat van: 3434 op dec 20, 2010, 21:10:32
@hierboven: wat hebben ze nog van Leverkusen tegoed?

Ik bedoelde het in die zin dat Leverkusen tijdens de verbouwing van de BayArena in Düsseldorf speelde.

stadiongebod

Citaat van: 3434 op dec 20, 2010, 21:10:32
Zal zo'n nieuw stadion net niet heel saai worden. Bijna Prefab-gedoe. Of is het gewoon de wedstrijd bijwonen/stadion bezoeken omdat het heel erg kort zal bestaan.

Over pre-fab gesproken. In Wiesbaden speelt SV Wehen Wiesbaden sinds 2007 ook in een interimstadion. De Brita-Arena zou er maar voor vijf jaar staan maar vooralsnog zijn de club en gemeente er nog niet uit waar het nieuwe/volgende stadion moet komen.

Joost

Het suffe is dat een van de wedstrijden die in het tijdelijke stadion moet worden gespeeld tegen Alemannia is. Zo'n derby trekt normaal wel 30k in Dusseldorf.

betonrot

Voor zover ik ben geïnformeerd ben, gaan we die wedstrijd bezoeken.