Hoofdmenu

IJshockey

Gestart door Stadionhopper, apr 26, 2008, 15:40:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: Koning Kriel op feb 14, 2017, 15:34:08
Afgelopen zondag nog naar de Trappers geweest. Hal was goed vol (bijna uitverkocht). Sfeer is fanatiek maar afhankelijk van de wedstrijd. Helaas hebben ook de Trappers tegenwoordig een sfeervak waarin ze het nodig vinden de hele wedstrijd op een trommel te slaan en eentoninge liedjes te zingen.

Maar het blijft hoe dan ook een aanrader, zeker in de play offs dadelijk.

Ik heb het dit seizoen minder gevolgd, mag Trappers dit jaar wel promoveren?

Koning Kriel

Citaat van: Joost op feb 14, 2017, 15:57:21
Ik heb het dit seizoen minder gevolgd, mag Trappers dit jaar wel promoveren?

De afspraak was het eerste jaar niet promoveren dus in theorie is het mogelijk. Vorig jaar toen Trappers verrassend kampioen werd was er behoorlijk veel weerstand, er waren zelfs berichten dat promotie ook in de komende jaren tegengewerkt zou worden. Weer iets later zou DEL2 al bij Trappers geinformeerd hebben of ze openstonden voor een promotie omdat er één team wegviel uit de competitie, uiteindelijk is die plek naar de degradant gegaan volgens mij.

Kortom (mochten ze weer kampioen worden natuurlijk) promotie is in theorie mogelijk maar de groene tafel is net zo aanwezig als in het Belgische voetbal ;).

Joost

Citaat van: Koning Kriel op feb 14, 2017, 16:08:11
De afspraak was het eerste jaar niet promoveren dus in theorie is het mogelijk. Vorig jaar toen Trappers verrassend kampioen werd was er behoorlijk veel weerstand, er waren zelfs berichten dat promotie ook in de komende jaren tegengewerkt zou worden. Weer iets later zou DEL2 al bij Trappers geinformeerd hebben of ze openstonden voor een promotie omdat er één team wegviel uit de competitie, uiteindelijk is die plek naar de degradant gegaan volgens mij.

Kortom (mochten ze weer kampioen worden natuurlijk) promotie is in theorie mogelijk maar de groene tafel is net zo aanwezig als in het Belgische voetbal ;).

Ik heb ook gezocht inmiddels, op diverse plekken staat dat de hoogst geeindigde Duitse ploeg promoveert dit seizoen. Jammer.

Koning Kriel

Citaat van: Joost op feb 14, 2017, 16:25:40
Ik heb ook gezocht inmiddels, op diverse plekken staat dat de hoogst geeindigde Duitse ploeg promoveert dit seizoen. Jammer.

Eerlijk gezegd denk ik dat het nog niet eens zo slecht is. In de DEL2 moet je het hele land door en je speelt ook doordeweeks. Spelers moeten dus nog meer verlof nemen en de vraag is of het hele team dat kan en daartoe bereid is. Daarnaast liggen de toeschouwersaantallen in de DEL2 niet overdreven veel hoger dan in de oberliga. Tilburg trekt op het moment flink wat publiek maar dat heeft ook met het succes te maken, vraag is hoe dat ontwikkelt als ze vaker verliezen.

ALenstra

In de Oberliga Nord moet ook flink gereist worden. En helemaal als je ver komt in de playoffs.

Koning Kriel

Citaat van: ALenstra op feb 15, 2017, 01:12:29
In de Oberliga Nord moet ook flink gereist worden. En helemaal als je ver komt in de playoffs.

Ja, maar pas in de play offs moet je naar het zuiden, het grootste deel van de wedstrijden speel je 'in de regio' en die is voor trappers gelegen in het ruhrgebied. Daarnaast speel je alleen op vrijdag en zondag en hoef je dus alleen de vrijdagen voor uitwedstrijden verlof te nemen. In de DEL2 speel je ook vaak op dinsdag. Dat is bij uitwedstrijden twee extra vrije dagen omdat je ook pas tegen een uur of 6:00 terug bent in Tilburg met een beetje pech.

ALenstra

Duisburg, Essen en Herne zijn de enige dichtbij gelegen tegenstanders. Daarna zijn de drie clubs in Hannover de dichtst bij gelegen tegenstanders. Ze moeten ook naar uithoeken als Timmendorf, Rostock, Berlijn en Erfurt.

Nort

Foto's van de wedstrijd New York Islanders - New Jersey Devils: https://www.facebook.com/refontour/

Koning Kriel

Ziet er tof uit, maar 13 dollar voor een biertje??

ALenstra

Dat is best wel te betalen. Overigens heeft het Barclay Centre een aantal beroerde plekken met slecht zicht op het ijs. Het gebouw is duidelijk gebouwd voor  basketbal.

Robin

Voor zondag 7 mei heb ik kaarten voor de drie wedstrijden in Keulen over. Goede plaatsen in vak 206 rij 13 (achter de spelersbank met goed zicht op het ijs). Kostprijs was 159 euro maar voor 100 euro bied ik ze bij deze aan. 12.15 ITA - RUS, om 16.15 USA - DEN en om 20.15 LAT - SVK.

Robbie

Ik heb nog een kaartje voor Duitsland-USA aanstaande vrijdagavond, mocht iemand interesse hebben.

ALenstra

Volgend jaar april een WK in Nederland. Het 2A WK waarin ook Belgie, Servie, IJsland, China en Australie meedoen.

ALenstra

In het weekend van 1/2 september een interessant toernooi in Heerenveen. Deelnemers zijn Nederlands team, DEG Düsseldorf, Krefeld Pinguine en Fischtown Pinguine Bremerhaven.

San Paolo

Geen idee waar ik het moet vragen, daarom maar in dit topic. Iemand ervaring met het bezoeken van NFL, NBA, NHL in de VS? Welke sport is het leukste om te bezoeken qua sfeer? Ik heb zelf namelijk geen idee. Vind ze qua sport an sich allemaal wel interessant.