Hoofdmenu

Breda in Bels

Gestart door Breda, jan 05, 2009, 00:17:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

georgesv

Citaat van: Breda op apr 03, 2009, 18:36:42
Wat Georgesv kan, kan ik ook!
:-)



erg leuk tripje, en zeker met de fiets

Ici c est Paris

Leuk verslag! Ik vind La Louvière om 1 of andere reden toch een leuke club en ik hoop nog altijd dat ze weer omhoog zullen gaan. Waarom die strafpunten voor Peruwelz trouwens? Ik zie al tijden op de Belgische teletekst 'Wij wachten het beroep van Peruwelz af' staan, maar begreep nooit wat daarmee bedoeld werd.

georgesv

mooi verslag!
ben er met Gent versch keren op verplaatsing geweest. wel geen leuke verplaatsing. weinig volk en sfeer en je staat veel te ver van het veld.

Kikeau

#33
Citaat van: Ici c est Paris op apr 07, 2009, 19:00:19
Leuk verslag! Ik vind La Louvière om 1 of andere reden toch een leuke club en ik hoop nog altijd dat ze weer omhoog zullen gaan. Waarom die strafpunten voor Peruwelz trouwens? Ik zie al tijden op de Belgische teletekst 'Wij wachten het beroep van Peruwelz af' staan, maar begreep nooit wat daarmee bedoeld werd.

Peruwelz heeft een stuk of 13 wedstrijden met de speler Freddy Bula gespeeld, die niet ingeschreven was bij de Belgische voetbalbond. Daardoor zou Peruwelz alle punten verliezen die ze behaald hebben in de wedstrijden waar Bula meespeelde, en dus nu nog moeten vechten tegen de degradatie naar 4de klasse, wat ik niet erg zou vinden want Peruwelz heeft geen eigen stadion en geen supporters, het was zo erg dat de wedstrijd Peruwelz - Aalst doorging in het stadion van Aalst en er waren 4! betalende supporters van Peruwelz.

Met Aalst ben ik er 2 en 3 weken geleden nog op verplaatsing geweest met Aalst. Je staat er idd te ver van het veld en als het stormt, sta je daar in een echt 'trekgat'. Al is het in 3de klasse wel 1 van de mooiste stadions.

georgesv

Citaat van: Kikeau op apr 07, 2009, 21:27:23het was zo erg dat de wedstrijd Peruwelz - Aalst doorging in het stadion van Aalst en er waren 4! betalende supporters van Peruwelz.

:-))))))

Hugo

Jouw gewoonte om bij elke wedstrijd op jacht te gaan naar de opstellingen heeft in ieder geval mooie anecdotes als gevolg!

Citaat van: Breda op apr 07, 2009, 18:34:34.... Zodoende is alleen achter de beide doelen, onder fraaie dakconstructies, nog 'terracing'....

Tsja die dakconstructie. Apart? Ja. Functioneel? Nee. Maar mooi kan ik het niet noemen. Waren die laatste verbouwingen voor de Europese campagne van een aantal jaren terug?

Ici c est Paris

Citaat van: Breda op apr 09, 2009, 00:25:31
Smaken verschillen, zo blijkt maar weer. Ik vind deze dakconstructie futuristisch en origineel. Functioneel lijkt het me inderdaad niet, want de regen kan langs alle kanten naar binnen worden gewaaid. Helaas heb ik nagelaten ter plekke aan iemand te vragen hoe oud de 'nieuwste' tribune aan de lange zijde is (die overigens een hoog prefabgehalte heeft) en naar aanleiding waarvan deze is neergezet. Stond hij er nog niet toen jij in La Louvière was?

Doet me denken aan FC Utrecht, officieel zit iedereen bij ons overdekt, maar de ervaring leert dat als het regent je met een beetje pech zeiknat wordt. Al komt dat nog niet in de buurt van deze dakconstructie, maak dan geen dak.

Kikeau

Citaat van: Breda op apr 09, 2009, 16:54:19
Péruwelz heeft volgens mijn informatie wel een stadionnetje, De la Verte Chasse geheten (met een stokoude hoofdtribune); die accommodatie zal wel niet geschikt geacht worden voor derde klasse. Péruwelz speelt zijn thuiswedstrijden op het terrein van vierdeklasser Beloeil. Weet iemand of er plannen zijn/waren voor het bouwen van een geschikt nieuw stadion in Péruwelz?

Een stadion kon je dat moeilijk noemen hoor, in het dorpje waar ik woon speelt een 3de provincialer (SK Aaigem) en de accomodatie hier is moderner en groter dan het veld in Peruwelz :D

Tot zover ik weet, waren er nergens plannen voor een stadion voor Peruwelz. Tot vorig seizoen waren er onderhandelingen voor te fusioneren met Doornik, waardoor er nooit echt plannen zijn gekomen voor een eigen stadion te bouwen. Ook dit jaar waren er daar fusieplannen, deze keer met Moeskroen, maar aangezien Moeskroen een 'redder' heeft gevonden, gaan deze ook niet door.

Hugo

Citaat van: Breda op apr 09, 2009, 00:25:31
Smaken verschillen, zo blijkt maar weer. Ik vind deze dakconstructie futuristisch en origineel. Functioneel lijkt het me inderdaad niet, want de regen kan langs alle kanten naar binnen worden gewaaid. Helaas heb ik nagelaten ter plekke aan iemand te vragen hoe oud de 'nieuwste' tribune aan de lange zijde is (die overigens een hoog prefabgehalte heeft) en naar aanleiding waarvan deze is neergezet. Stond hij er nog niet toen jij in La Louvière was?




Citaat van: Breda op apr 07, 2009, 18:34:34


Zoek de verschillen tussen 2003 en 2009. Ik neig te zeggen er een compleet nieuw overkapping is geplaatst welke ook nog langer is dan de oude. Maar wellicht geeft mijn foto een vertekend beeld, wellicht heb ik nog een betere opname.

georgesv

niet langer dan 5 jr geleden

Hielke

Mooi! Vanwege de aparte, licht korrelige tint op je foto's lijken ze zeker twintig jaar oud, dat heeft wel wat.

georgesv

(weeral) super stadion, report en foto's !! 'k krijg zin om er ook naartoe te gaan.

Hugo

Ik ben recentelijk ook in Herstal geweest en deel de gevoelens van Breda. Ronddwalen in een leeg stadion is voor mij al genieten maar met een dergelijke ruine is het nog een paar graadjes erger.

Hopenlijk kom je nog wat meer te weten over de geschiedenis van dit terrein.

georgesv

terug een super verslag!
ik ben er ook geweest, heb het hier ook ergens gepost. ik vond het stadion wel leuk. heeft z'n charme, al is het geen architectonisch meesterwerk :-)

Hugo

Die 700 man is idd teleurstellend voor een club als Lommel, eh sorry KVSK United. Leuk dat Jeroen Ketting het daar goed doet, zeker bruikbaar in de Belgische 2e Klasse.