Staantribune Groundhopdag 30 maart 2019

Gestart door Jim, jan 17, 2019, 16:44:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Ik ben minder ver dan ik dacht; 68.
Van acht daarvan zou ik nog niet nieuwe stadion moeten zien; Colchester, Shrewsbury, Arsenal, Brighton, Spurs, Cardiff, Doncaster.



TeeZee

Citaat van: Han op mrt 26, 2019, 17:18:20
Wat wordt bedoeld? Licht svp toe.
Dat als je een Leagueclub bezocht hebt die degradeert uit en vervolgens weer promoveert náár de League, je deze club nóg een keer moet bezoeken.


TeeZee

Citaat van: Joost op mrt 26, 2019, 19:35:01
Don Valley? Die is alweer plat!
Je hebt gelijk. Ik gebruik de website doingthe92.com, want die geeft dan mooi tussendoor dit soort veranderingen aan. Maar het nieuwste stadion wordt daarin niet genoemd. Misschien omdat al eerder de overgang Millmoor -> Don Valley geweest was en Rotherham volgens hun regels toch al niet meer telde.

TeeZee

Citaat van: hgrm op mrt 26, 2019, 17:44:37
Ik sta nu op 76 (huidige clubs, niet huidige stadions) en van de 16 die ik nog zou moeten, vind ik het merendeel de tijd en moeite niet waard. In de zin van: ik ga geen trip plannen om Middlesbrough, Bournemouth of Sunderland te bezoeken omdat die nu eenmaal bij de 92 horen terwijl er andere clubs zijn die veel meer de moeite van het bezoeken waard zijn.
Maar tegelijkertijd zie ik je ook naar verre landen rijden met stadions die soms het woord stadion nauwelijks waard zijn. Maar goed, voor alles in onze hobby geldt: het is een gevoelskwestie, geen exacte wetenschap.

TeeZee

Citaat van: Han op mrt 26, 2019, 16:42:16
De promotie/degradatie regeling tussen de 4de divisie en de Conference leverde in 1987 de eerste 'novice' op, namelijk Scarborough, ten koste van Lincoln City.

In 1988 degradeerde Newport County en keerde Lincoln City terug.

In 1989 verdween Darlington en kwam Maidstone United er voor terug.


In 1990 kwam Darlington terug ten koste van Colchester United.


Ik merk nu op pas dat dit vermoedelijk volstrekt irrelevant is.
Heel goed, hahahaha!

wekke

Blijkbaar was dat over de 96 toch niet zo'n domme vraag. Amusante leesmaterie hier :-)

Zelf heb ik niets speciaals met Engeland en al zeker niet met de PL. Als ik lijstjes maak van de dingen die ik wil voltooien dan is dat

-een wedstrijd in elk continent (behalve Antartica natuurlijk)
-een wedstrijd in elk Uefa land
-in België 1A tot en met 3e amateur
-Eredivisie + Eerste divisie
-Serie A
-Bundesliga, 2.Bundesliga en 3.Liga
-Ligue 1

Veel moeite omdat alles te voltooien doe ik echter niet en eerlijk gezegd is mijn interesse in het profvoetbal helemaal aan het verdwijnen. Al die regeltjes, al dat geld dat er in omgaat, ... Sinds ik Lyra Lierse volg, zie ik pas de pracht van het amateurvoetbal. Ik ben niet echt objectief als fan, maar Lyra Lierse - KRC Mechelen voor meer dan 1.000  man op dat aftandse "stadion" in Berlaar. Zwarte Leeuw dat zaterdag heel veel volk verwacht voor onze komst en sfeeracties voorbereid. Dat is prachtig, authentieker en in een veel leukere setting. Me langs provinciale pleintjes zetten waar 20 toeschouwers aanwezig zijn, zie ik mezelf niet doen. Maar misschien dat ik daarrond wel eens iets wil doen zoals de dorpsruzies en derbies in proviciale bezoeken.


Han

Mijn 'guilty pleasures', zonder het 'label'  groundhoppen eraan te verbinden.


  • Onderlinge ontmoetingen tussen founder members van de football league]
  • Boca Juniors vs River Plate in La Bonboners
  • Drie wedstrijden op evenzovele continenten in een tijdspanne van 24 uur
  • Preston North End in de Premier League


Dat laatste zou betekenen dat ik mijn Engelse soft spot dan zowel thuis als uit zou hebben zien spelen in alle vier divisies, in promotie play-offs, in de League Cup en in de FA Cup.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Mijn 'guilty pleasures', zonder het 'label'  groundhoppen eraan te verbinden.


  • Onderlinge ontmoetingen tussen founder members van de football league
  • Boca Juniors vs River Plate in La Bonboners
  • Drie wedstrijden op evenzovele continenten in een tijdspanne van 24 uur
  • Preston North End in de Premier League


Dat laatste zou betekenen dat ik mijn Engelse soft spot dan zowel thuis als uit zou hebben zien spelen in alle vier divisies, in promotie play-offs, in de League Cup en in de FA Cup.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

spons

Citaat van: Han op mrt 27, 2019, 07:32:42
Mijn 'guilty pleasures', zonder het 'label'  groundhoppen eraan te verbinden.


  • Onderlinge ontmoetingen tussen founder members van de football league
  • Boca Juniors vs River Plate in La Bonboners
  • Drie wedstrijden op evenzovele continenten in een tijdspanne van 24 uur
  • Preston North End in de Premier League


Dat laatste zou betekenen dat ik mijn Engelse soft spot dan zowel thuis als uit zou hebben zien spelen in alle vier divisies, in promotie play-offs, in de League Cup en in de FA Cup.

Die 3 wedstrijden op 3 continenten was je 15 jaar geleden al van plan, nog steeds niet van gekomen ?

Ik wil over 2 jaar weer eens naar Argentinië dus als je mee wil naar Boca - River .... :-)
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Jehoentelaar

Citaat van: Han op mrt 26, 2019, 16:46:05
Nog een gruwel voor puristen.


Je bezoekt een wedstrijd op het 5de niveau (The Conference) en tijdens je 'kruistocht' promoveert de thuisclub naar de 4de divisie en je telt 'm tóch als bezochte '92 ground' zonder de club in kwestie op football league niveau thuis te hebben zien spelen.

Haha, zo tel ik mijn reeksen dan weer wel. Ik tel op bezochte clubs en weet van een paar competities hoe 'ver' ik ben. Zo mis ik er nog drie in de Eredivisie, maar in het theoretische geval dat die drie degraderen en worden vervangen door reeds bezochte clubs in de Eerste Divisie zou ik de Eredivisie 'compleet' hebben. Niet dat dat een heel voldaan gevoel geeft op die manier, overigens.

Niet dat dat in dit scenario zomaar kan, gegeven dat ik Ajax, AZ en VVV over heb. :-)
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Nort

Citaat van: Jehoentelaar op mrt 27, 2019, 12:35:16
Haha, zo tel ik mijn reeksen dan weer wel. Ik tel op bezochte clubs en weet van een paar competities hoe 'ver' ik ben. Zo mis ik er nog drie in de Eredivisie, maar in het theoretische geval dat die drie degraderen en worden vervangen door reeds bezochte clubs in de Eerste Divisie zou ik de Eredivisie 'compleet' hebben. Niet dat dat een heel voldaan gevoel geeft op die manier, overigens.

Niet dat dat in dit scenario zomaar kan, gegeven dat ik Ajax, AZ en VVV over heb. :-)
Ik zou graag alle BVO's met PSV 1 willen bezoeken in een competitief duel. Het lastige is dat zowel PSV als onderstaande clubs er meestal na de eerste twee rondes in de beker uitliggen. FC Eindhoven zie ik er nooit van komen, omdat ze vrijwel zeker voor de beker zullen uitwijken naar het Philips Stadion en de kans dat ze promoveren nihil is.

Momenteel mis ik nog: MVV, Telstar, Helmond Sport, Top Oss en FC Eindhoven (wel vriendschappelijk geweest).

Groundos

Citaat van: hgrm op mrt 26, 2019, 17:44:37
Ik sta nu op 76 (huidige clubs, niet huidige stadions) en van de 16 die ik nog zou moeten, vind ik het merendeel de tijd en moeite niet waard. In de zin van: ik ga geen trip plannen om Middlesbrough, Bournemouth of Sunderland te bezoeken omdat die nu eenmaal bij de 92 horen terwijl er andere clubs zijn die veel meer de moeite van het bezoeken waard zijn.

Wat is er mis met Sunderland? Afgezien dan van het feit dat ze nu League 1 spelen

Rick

Citaat van: Nort op mrt 27, 2019, 13:14:57
Ik zou graag alle BVO's met PSV 1 willen bezoeken in een competitief duel. Het lastige is dat zowel PSV als onderstaande clubs er meestal na de eerste twee rondes in de beker uitliggen. FC Eindhoven zie ik er nooit van komen, omdat ze vrijwel zeker voor de beker zullen uitwijken naar het Philips Stadion en de kans dat ze promoveren nihil is.

Momenteel mis ik nog: MVV, Telstar, Helmond Sport, Top Oss en FC Eindhoven (wel vriendschappelijk geweest).

FC Eindhoven kan best eens promoveren als alles meezit; zie bijvoorbeeld ook FC Dordrecht. 3 seizoenen geleden had Eindhoven natuurlijk pech dat ze ondanks de 80 punten - normaal genoeg voor een kampioenschap - het ongenaakbare NEC voor zich moesten dulden.

maikelll043

Citaat van: Nort op mrt 27, 2019, 13:14:57
Ik zou graag alle BVO's met PSV 1 willen bezoeken in een competitief duel. Het lastige is dat zowel PSV als onderstaande clubs er meestal na de eerste twee rondes in de beker uitliggen. FC Eindhoven zie ik er nooit van komen, omdat ze vrijwel zeker voor de beker zullen uitwijken naar het Philips Stadion en de kans dat ze promoveren nihil is.

Momenteel mis ik nog: MVV, Telstar, Helmond Sport, Top Oss en FC Eindhoven (wel vriendschappelijk geweest).

Verwacht niet dat MVV ooit nog gaat promoveren. Dus het is te hopen dat ze ooit in de beker tegen elkaar zullen spelen.

Koning Kriel

Citaat van: maikelll043 op mrt 27, 2019, 21:11:29
Verwacht niet dat MVV ooit nog gaat promoveren. Dus het is te hopen dat ze ooit in de beker tegen elkaar zullen spelen.

Voor jullie vrienden uit Sittard zag het er ook jaren hopeloos uit.....