Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

HeroBero

Weet iemand waarom SC Verl weer op het eigen Sportpark speelt? Ik heb niks meegekregen van een evt. verbouwing oid.

hgrm

Volgens mij hebben ze voorlopig ontheffing gekregen omdat er voorlopig toch geen uitfans (en nu ook geen thuisfans) in mogen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

AthleticHolanda

Citaat van: HeroBero op jan 31, 2021, 14:56:38
Weet iemand waarom SC Verl weer op het eigen Sportpark speelt? Ik heb niks meegekregen van een evt. verbouwing oid.

Ze hoeven vanwege Corona niet te voldoen aan alle eisen voor 3. Liga voetbal. Voor avondwedstrijden wijken ze wel uit naar Paderborn.

HeroBero

Ik vermoedde al zo iets. Bedankt voor de opheldering!

HeroBero

Is er al iets bekend over het al dan niet afmaken van de Oberliga's en/of degradatie uit de Regionalliga's?

ALenstra

Als het goed is zal daarover eind maart beslist worden.

HeroBero

Ik ben benieuwd, al staan er weinig noemenswaardige clubs op degradatie.

hgrm

#2302
Promotie uit de Oberliga zal er echt niet zijn; geen enkele competitie loopt nog of alweer en op grond van 30% gespeelde wedstrijden zal men geen promovendi aanwijzen.

Wat er in de RL gebeurt, is interessanter:
Enerzijds zijn 2 van de 5 competities stilgelegd (N en NO met weinig perspectief op uitspelen (pas 30% gespeeld, dus niet meer in te halen) en is er één stilgelegd met nog wel (wat) perspectief op uitspelen (Bay). De andere twee lopen wel door en kunnen uitgespeeld worden. Wat doe je dan met promotie? Het lijkt me vreemd als de kampioenen uit West en Zuidwest zouden promoveren terwijl er uit de andere competities geen promovendus aan te wijzen is.

Ook degradatie is nog een dingetje. Door vorig jaar, zitten de RL's nu te vol (Zuidwest 22, Noord 22, West 21, Noordoost 20, Bayern 17). Als de kampioenen van West en Zuidwest promoveren en -zoals het er nu uitziet- een club uit Noord en uit Bayern degraderen, gaat ZW naar 21, W naar 20, N naar 23 en Bay naar 18). Ik kan me voorstellen dat de onderste clubs uit West en Zuidwest wel zullen degraderen en er misschien wat geschoven gaat worden in de indeling zodat alle afdelingen volgend jaar met max. 20 spelen.

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jobo

Het was helaas te verwachten, maar het seizoen in de Regionalliga Nord-Ost zit erop.
Viktoria Berlin zal na 11 gespeelde wedstrijden promoveren naar de 3. Liga.
Geen degradanten waardoor deze competitie volgend seizoen zal groeien en promotie steeds moeilijker wordt.

Bron:
https://www.kicker.de/saisonabbruch-in-der-regionalliga-nordost-viktoria-berlin-vor-aufstieg-800623/artikel


hgrm

Vrij bizar dat je op basis van zo weinig wedstrijden kunt promoveren....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hunebed on tour

Naar verluidt trekt de investeerder van KFC Uerdingen zich terug. Het gevolg is dat zij waarschijnlijk in de Regionalliga gaat spelen en dan SV Meppen mogelijk toch in de 3. Liga mag blijven.

Wat een geluk bij een ongeluk!

DannyH79

Citaat van: Hunebed on tour op jun 02, 2021, 16:25:45
Naar verluidt trekt de investeerder van KFC Uerdingen zich terug. Het gevolg is dat zij waarschijnlijk in de Regionalliga gaat spelen en dan SV Meppen mogelijk toch in de 3. Liga mag blijven.

Wat een geluk bij een ongeluk!

Wel jammer van Uerdingen dan toch?
Mijn blog: https://groundhop-hopper.blogspot.com/

Mijn insta: @groundhophopper

Hunebed on tour

Citaat van: DannyH79 op jun 02, 2021, 16:26:17
Wel jammer van Uerdingen dan toch?

Na dat zowel FC Emmen als SV Meppen gedegradeerd waren was ik wel toe aan een beetje goed nieuws :)
Daarnaast is het misschien ook wel goed voor Uerdingen om een stapje terug te doen. Het zou in ieder geval mooi zijn als ze niet meer hun wedstrijden hoeven te spelen in Düsseldorf maar gewoon weer in het mooie Grotenburg terugkeren.

DannyH79

Citaat van: Hunebed on tour op jun 02, 2021, 16:31:08
Na dat zowel FC Emmen als SV Meppen gedegradeerd waren was ik wel toe aan een beetje goed nieuws :)
Daarnaast is het misschien ook wel goed voor Uerdingen om een stapje terug te doen. Het zou in ieder geval mooi zijn als ze niet meer hun wedstrijden hoeven te spelen in Düsseldorf maar gewoon weer in het mooie Grotenburg terugkeren.

We gaan het meemaken, alle 3 staan nog wel op mijn lijstje dus ben benieuwd.
Mijn blog: https://groundhop-hopper.blogspot.com/

Mijn insta: @groundhophopper

hgrm

Bij Uerdingen zat het er al een beetje aan te komen; de investeerder dreigde al eerder op te stappen.
Helaas is Uerdingen zonder geldschieter aangeschoten wild. Krefeld is een ijshockeystad en te klein om zowel een top-ijshockeyteam als een voetbalteam op niveau te hebben. Ik vrees dat er voor Uerdingen een Wattenscheid-verhaal dreigt en dat het nooit meer wat gaat worden met de club. Wat natuurlijk wel weer positief is voor de Grotenburg.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen