Hoofdmenu

Must see

Gestart door Kölsche Bosschenaar, mei 10, 2017, 15:14:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kölsche Bosschenaar

Ik ben me langzamerhand al een beetje aan het oriënteren op volgend seizoen. Zijn zeker een paar uitstapjes die ik volgend seizoen wil gaan maken. Zijn er dingen waarvan je zegt:'Daar MOET je een keer geweest zijn,' Kan uiteenlopen van een bepaalde club tot bepaald stadion, derby, wedstrijd etc.
FC Den Bosch
1.FC Köln

Appie_M

Ik vind Mestalla persoonlijk een mooi stadion. Aangezien ze bezig zijn met een nieuw stadion moet je niet te lang meer wachten met een bezoekje aan Valencia, dus dat zou een optie kunnen zijn. Verder is Union Berlin wel leuk. Als je het dichterbij huis wilt zoeken is de Friese derby wel één van de meest verhitte derbies in Nederland, mocht Cambuur promoveren.

De publiekswissel

Gezien het je eerste post is heb ik geen idee in welk opzicht je tips zoekt, maar ik dacht ik begin gewoon dichtbij.

Must see in Nederland:

- Jomanda en de mandjes in Velzen-Zuid.
- De trap van de Koel.
- Harley the Eagle met Go Ahead Eagles in de Adelaarshorst. (Liefst tegen PEC Zwolle, maar dat gaat helaas niet komend seizoen)
- Op de tast, vanwege het ontbreken van het licht, pissen onder de Westtribune van De Krommedijk.
- SC Cambuur - sc Heerenveen in Ljouwert.
- N.E.C. - Vitesse in Nijmegen met vooraf/na afloop een bezoek aan brouwerij De Hemel. ;-)
- Feyenoord - Ajax

Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

watergatehopper

Citaat van: De publiekswissel op mei 12, 2017, 16:13:45
Gezien het je eerste post is heb ik geen idee in welk opzicht je tips zoekt, maar ik dacht ik begin gewoon dichtbij.

Must see in Nederland:

- Jomanda en de mandjes in Velzen-Zuid.
- De trap van de Koel.
- Harley the Eagle met Go Ahead Eagles in de Adelaarshorst. (Liefst tegen PEC Zwolle, maar dat gaat helaas niet komend seizoen)
- Op de tast, vanwege het ontbreken van het licht, pissen onder de Westtribune van De Krommedijk.
- SC Cambuur - sc Heerenveen in Ljouwert.
- N.E.C. - Vitesse in Nijmegen met vooraf/na afloop een bezoek aan brouwerij De Hemel. ;-)
- Feyenoord - Ajax

Het Leeuwarden in Leeuwarden(en alles buiten Frl.)en geen Ljouwert.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Hugo

Citaat van: watergatehopper op mei 13, 2017, 08:01:20
Het Leeuwarden in Leeuwarden(en alles buiten Frl.)en geen Ljouwert.

Gelukkig hapt er iemand.

De publiekswissel

Vond het ook lang duren. ;-) Daarom maakt het deze derby ook zo interessant. Vreemde tegenstellingen waarbij Nederlandse vlaggen te zien zijn die je bij geen enkele club ziet. Volksliederen en alles.
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

watergatehopper


Ik heb niet zo'n honger als sommige anderen maar hier moest ik toch even reageren. Sorry.
Of graag gedaan als dit soort opmerkingen de sentimenten bevestigen waardoor je (hopelijk) aankomend seizoen een ritje naar het noorden inplant.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Olav

Het ligt er echt aan wat je budget is, of hoever je wilt reizen. Een grote wedstrijd, of een kleine competitie? Nu is de keuze heel ruim!

Als je het dichtbij wilt houden dan is een ritje naar Dortmund voor de hand liggend, bijvoorbeeld. Ook zijn er genoeg clubs op de Nederlandse-Belgische grens.

Wil je naar Noord-Frankrijk? Dan is Lens een aanrader! Spelen de laatste tijd erg goed en trekt veel bezoekers. Mooi stadion ook.

Binnen Nederland? Zou ik gaan voor een leuke wedstrijd in de Jupiler League (makkelijk aan kaarten te komen, betaalbaar en vaak redelijk dichtbij / te bereizen)

Verder hou ik zelf ook van de Europese wedstrijden van de Nederlandse clubs. Voorrondes Europa League staan al bijna voor de deur! (winnaar play-offs + Vitesse + PSV)

spons

Citaat van: Olav op mei 16, 2017, 22:37:58

Verder hou ik zelf ook van de Europese wedstrijden van de Nederlandse clubs. Voorrondes Europa League staan al bijna voor de deur! (winnaar play-offs + Vitesse + PSV)

Vitesse speelt geen voorrondes maar is als bekerwinnaar direct geplaatst voor de groepfase
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

De publiekswissel

Citaat van: watergatehopper op mei 13, 2017, 13:01:40
Ik heb niet zo'n honger als sommige anderen maar hier moest ik toch even reageren. Sorry.
Of graag gedaan als dit soort opmerkingen de sentimenten bevestigen waardoor je (hopelijk) aankomend seizoen een ritje naar het noorden inplant.

Hoop zeker dat SC Cambuur gaat promoveren. Dan plan ik zeker een ritje naar het noorden in.
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

De Twaalfde Man

Aangezien er al veel is aangegeven "om de hoek", zal ik wat zaken aangeven die wat verder weg liggen:

Allereerst The Oval in Belfast, naar het schijnt wordt daar niet lang meer gevoetbald en is een absolute must see als het gaat om stadions. Bij voorkeur dan ook nog Glentoran vs. Linfield, die dit jaar nog weer op 2e Kerstdag worden gespeeld.

Must see Europese derbies:
- Belgrado
- Sarajevo
- Sofia
- Krakau
Daarnaast de Scandinavische derbies van Kopenhagen en Stockholm. Ook wedstrijden als de derby van Genoa, St. Etienne vs Lyon, Poolse en Portugese Klassieker enz. zijn het bezoeken waard

Kölsche Bosschenaar

Citaat van: De Twaalfde Man op mei 17, 2017, 14:12:31
Aangezien er al veel is aangegeven "om de hoek", zal ik wat zaken aangeven die wat verder weg liggen:

Allereerst The Oval in Belfast, naar het schijnt wordt daar niet lang meer gevoetbald en is een absolute must see als het gaat om stadions. Bij voorkeur dan ook nog Glentoran vs. Linfield, die dit jaar nog weer op 2e Kerstdag worden gespeeld.

Must see Europese derbies:
- Belgrado
- Sarajevo
- Sofia
- Krakau
Daarnaast de Scandinavische derbies van Kopenhagen en Stockholm. Ook wedstrijden als de derby van Genoa, St. Etienne vs Lyon, Poolse en Portugese Klassieker enz. zijn het bezoeken waard

De derby van Krakau staat hoog op mijn verlanglijstje. Weet je misschien of je hier kaarten voor kunt kopen? Lees op internet veel verhalen met moeilijke clubcards en zelfs irisscan. Is het voor een 'tourist' mogelijk om via de officiële kanalen kaarten te bemachtigen?
FC Den Bosch
1.FC Köln

De Twaalfde Man

Citaat van: Kölsche Bosschenaar op mei 17, 2017, 16:44:16
De derby van Krakau staat hoog op mijn verlanglijstje. Weet je misschien of je hier kaarten voor kunt kopen? Lees op internet veel verhalen met moeilijke clubcards en zelfs irisscan. Is het voor een 'tourist' mogelijk om via de officiële kanalen kaarten te bemachtigen?
Dat is een goeie vraag, ben toen naar Legia - Lech geweest en dat heb ik toen weten te realiseren via een Pool. Moest toen wel een kopie ID kaart naar hem sturen.

Zal ff nagaan voor je. Staat namelijk ook nog op mijn lijst haha.

HRM1880

Citaat van: Kölsche Bosschenaar op mei 17, 2017, 16:44:16
De derby van Krakau staat hoog op mijn verlanglijstje. Weet je misschien of je hier kaarten voor kunt kopen? Lees op internet veel verhalen met moeilijke clubcards en zelfs irisscan. Is het voor een 'tourist' mogelijk om via de officiële kanalen kaarten te bemachtigen?
Tickets zijn zeker mogelijk. Ken verschillende die de wedstrijd reeds bijgewoond hebben. Dag voor de wedstrijd toen gewoon tickets gekocht. Kan zijn dat je een Karta Kibica (clubcard) moet laten aanmaken, maar toeristen hoeven dit vaak niet.
Bij Cracovia moest je vroeger een irisscan laten nemen, zelf ook nog moeten ondergaan maar duurt niet lang. Begreep van iemand die er een paar weken geleden was, dat deze irisscan niet meer nodig is.

hgrm

Je kunt het ook zoeken in dingen die echt typisch voor een land zijn. Door de vereenheidsworsting in stadionbouw verdwijnen die steeds meer, helaas.

Ik zit te denken aan:
Duitsland: een wedstrijd in een ovalen bak met atletiekbaan. Karlsruhe is de enige echt grote op niveau die nog over is.
België: ergens in de 4e klasse of 1e provinciale zo'n dorpsveldje met een echte buvette.
Zweden: zo'n stadion waarvan alles van hout is.
....
....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen