Adviezen & Aanbevelingen voor Ticketing

Gestart door Han, sep 10, 2008, 22:55:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Han

Zo nu en dan 'popt' in topics informatie op over bestelprocedures van tickets. Toverwoorden zijn clubcards, memberships, online bookings, fxen, mailen, bellen, etc.
Misschien mag dit een verzameltopic en vraagbaak worden voor het uitwisselen van wetenswaardigheden en ervaringen.

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Je wilt iemand van advies dienen zonder het antwoord te beginnen met ' volgens mij'...

Zijn er criteria als clubcards, fancards, memberships of verplichte id-'s?

Bestaat er nog pay at the gate?

Welke strategie geldt voor een PL club van het formaat Fulham of West Ham? Is daar überhaupt vrije verkoop? Is een poging bv om per internet te boeken een heilloze weg?. Ik denk gelezen te hebben dat men dient te beschikken over een adres in Engeland?

Ben ik iets vergeten?
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

#2
Gerrit-Jan:

In aanvulling op wat Han schrijft, ben ik wel benieuwd of het mogelijk is om dit jaar aan kaartjes te komen voor Cardiff City - Swansea (04-04-09), en hoe ik dit dan het beste aan kan pakken? Aangezien Cardiff niet lang meer op Ninian Park speelt, en mij dit een mooie derby lijkt zou ik heel graag naar deze wedstrijd willen. Als ik op tijd weet dat een kaartje voor deze wedstrijd geen probleem is, kan ik ook op tijd vliegtickets regelen, en dat scheelt natuurlijk aanzienlijk. De website van Cardiff word ik ook niet veel wijzer van, en ik heb nog geen reactie gehad op de mail die ik gestuurd heb...


Joost:

Je zou eens kunnen bellen naar de club voor informatie als ze de mail niet beantwoorden. Ik zie op de website van Cardiff een mogelijkheid voor online-tickets staan maar daar worden slechts drie wedstrijden aangeboden tegenover 3 via de telefoon. Tickets voor zo'n wedstrijd lijken me nooit zeker. Of er uitsupporters aanwezig zijn weet ik niet. Bij voorgaande wedstrijden was dat niet het geval maar bij de komende League Cup match wel.


Hugo:



Citaat van: Han op sep 10, 2008, 15:53:19
Bestaat er nog pay at the gate?
Ja

Citaat van: Han op sep 10, 2008, 15:53:19
Welke strategie geldt voor een PL club van het formaat Fulham of West Ham? Is daar überhaupt vrije verkoop? Is een poging bv om per internet te boeken een heilloze weg?. Ik denk gelezen te hebben dat men dient te beschikken over een adres in Engeland?
Wij hebben in november 2006 online tickets besteld voor Spurs - Club Brugge (opgehaald aan stadion) en Fulham - Everton (werden opgestuurd naar Nederland).

Dat adres in Engeland was een situatie van TeeZee betreffende het Charity Shield?

Citaat van: Gerrit-Jan op sep 10, 2008, 16:25:35
..en hoe ik dit dan het beste aan kan pakken?...De website van Cardiff word ik ook niet veel wijzer van, en ik heb nog geen reactie gehad op de mail die ik gestuurd heb...
Mails beantwoorden is vaak niet het sterkste punt van clubs. Dus nog maar eens mailen (naar zoveel mogelijk afdelingen binnen de club), bellen, deze vraag op fanforums zetten etc etc.


TeeZee:



Citaat van: Han op sep 10, 2008, 22:37:05
Bedankt. Ik herinner mij een membership te hebben moeten aanschaffen destijds om tickets te kunnen bestellen bij WHU. Het huidige boekingsproces laat uitdagingen en struikelblokken zien. Ik denk te lezen dat je uitsluitend 'geregistreerd' op de box office on line van de club kan komen en over een membership dient te beschikken.
Ik heb in 2002 naar de box office van WHU gebeld en twee kaarten besteld. Geen membership. En toen speelden ze ook Premier League.

Geert:

Ik in september 2003, nota bene voor een wedstrijd tegen Millwall, geen probleem. Gewoon gebeld en gezegd dat we helemaal uit Nederland kwamen, dat helpt wel vaker.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Citaat van: JoostJoost:

Je zou eens kunnen bellen naar de club voor informatie als ze de mail niet beantwoorden. Ik zie op de website van Cardiff een mogelijkheid voor online-tickets staan maar daar worden slechts drie wedstrijden aangeboden tegenover 3 via de telefoon. Tickets voor zo'n wedstrijd lijken me nooit zeker. Of er uitsupporters aanwezig zijn weet ik niet. maar bij de komende League Cup matcBij voorgaande wedstrijden was dat niet het geval

We moeten terug naar 1998/1999 voor de laatste clashes in Cardiff en Swansea waar wel degelijk uit-support aanwezig was. Waar leid jij uit af dat dat níet het geval was?




Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Citaat van: Gerrit-JanIn aanvulling op wat Han schrijft, ben ik wel benieuwd of het mogelijk is om dit jaar aan kaartjes te komen voor Cardiff City - Swansea (04-04-09), en hoe ik dit dan het beste aan kan pakken? Aangezien Cardiff niet lang meer op Ninian Park speelt, en mij dit een mooie derby lijkt zou ik heel graag naar deze wedstrijd willen. Als ik op tijd weet dat een kaartje voor deze wedstrijd geen probleem is, kan ik ook op tijd vliegtickets regelen, en dat scheelt natuurlijk aanzienlijk. De website van Cardiff word ik ook niet veel wijzer van, en ik heb nog geen reactie gehad op de mail die ik gestuurd heb...

Hugo schreef terecht dat antwoorden op mailtjes niet het sterkste punt is van clubs. Je timing is met alle respect ietwat ongelukkig om uiteenlopende redenen. Zo lijkt het mij verstandig om eerst af te wachten hoe de wedstrijd in Swansea in de League Cup verloopt; dat mag gezien worden als een 'testcase' na tien jaar onthouding.

Dat gezegd hebbend geldt die onthouding ook voor ondergetekende en heb dan ook mijn zinnen gezet op een hernieuwde kennismaking met deze fantastische clash. Betoon geduld en hou deze thread in de gaten.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Stadionhopper

Voor Belgie:

http://www.ticketingonline.be

Tot 3 uur voor de match begint kun je hier tickets bestellen voor een wedstrijd in de Jupiler Pro League. De kaartjes kun je dan aan de stadionkassa afhalen met je uitgeprint PDF bestandje.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Ici c est Paris

Citaat van: Dennis1981 op sep 27, 2008, 14:47:08
Voor Belgie:

http://www.ticketingonline.be

Tot 3 uur voor de match begint kun je hier tickets bestellen voor een wedstrijd in de Jupiler Pro League. De kaartjes kun je dan aan de stadionkassa afhalen met je uitgeprint PDF bestandje.

Voor echte grote potten ben je wel kansloos via deze site.

Denniz1974

Zoals bij velen wel bekend is, hanteert ADO DEN HAAG een vrij strict beleid inzake veiligheid. Hierdoor geldt bij vrijwel elke wedstrijd een clubcard-verplichting.

MAAARRRR ...

Supporters zonder Club Card worden voor de thuiswedstrijd tegen FC Volendam in de gelegenheid gesteld om op de wedstrijddag een dagkaart aan de kassa bij het stadion te kopen.
Degene die een dagkaart willen kopen moeten zich identificeren met een geldig legitimatiebewijs (paspoort, identiteitskaart of rijbewijs).


http://www.adodenhaag.nl/adodenhaag/nl/html/algemeen/nieuws/nieuws.pshe?nieuws_id=1804

Voor mij is dit een perfecte gelegenheid om ADO te bezoeken in het nieuwe stadion, zonder te hoeven hopen op wellicht een vriendschappelijke pot in de winterstop of zo.

TeeZee

Hmmm... erg verleidelijk. ERG verleidelijk. Ik ga eens nadenken of ik zin heb in de reis er naartoe (toch al gauw 7 minuten).

Ici c est Paris

Tja, ik had vandaag willen gaan, maar het geld is op na 2 wedstrijden in een weekend.

Houseman

Is het ADO-stadion eigenlijk goed met openbaar vervoer te bereiken? Het schijnt dat ADO - sc Heerenveen vrij vervoer wordt (omdat het andersom ook altijd zo is), en dan wil ik eigenlijk wel met de trein heen.

Ici c est Paris

Citaat van: Houseman op sep 28, 2008, 14:07:26
Is het ADO-stadion eigenlijk goed met openbaar vervoer te bereiken? Het schijnt dat ADO - sc Heerenveen vrij vervoer wordt (omdat het andersom ook altijd zo is), en dan wil ik eigenlijk wel met de trein heen.

De Haagse tram stopt er voor de deur meen ik. Of het is dat Randstadrail, maar er ligt in ieder geval een halte daar voor de deur.

TeeZee

Citaat van: Houseman op sep 28, 2008, 14:07:26
Is het ADO-stadion eigenlijk goed met openbaar vervoer te bereiken? Het schijnt dat ADO - sc Heerenveen vrij vervoer wordt (omdat het andersom ook altijd zo is), en dan wil ik eigenlijk wel met de trein heen.
Station Ypenburg (op de NS-spoorlijn Arnhem - Utrecht - Den Haag v.v.) ligt praktisch voor de deur.

Houseman

Perfect. Even overstappen op Utrecht CS dus.

TeeZee

Citaat van: Houseman op sep 28, 2008, 14:16:30
Perfect. Even overstappen op Utrecht CS dus.
Ja, en dan de stoptrein nemen. Intercity's stoppen er niet.