Hoofdmenu

Italie

Gestart door hoevenen lion, aug 18, 2008, 22:32:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: Hugo op jul 21, 2009, 19:10:21
Normaal heb jij geen bijzondere interesse in de Italiaanse competitie. Ik ga er maar vanuit dat deze wedstrijden gespeeld worden tijdens jouw vakantie? Het gaat Hellas Verona worden? En "vincente" is "winnaar"?
Inderdaad, dit zijn de enige officiele wedstrijden die dan gespeeld worden dus ik heb me er maar eens in verdiept. Een bijzonder type van bekercompetitie want hij wordt in 1 keer geloot.
In de eerste ronde spelen 27 Serie C 1 en 2 clubs tegen 9 Serie D clubs. Das op 2 augustus en de Serie D clubs spelen alle uit.
Op 9 Augustus komen de 22 clubs uit Serie B erbij. Er zijn dan 2 ontmoetingen tussen 2 Serie B clubs. De andere 18 spelen alle thuis tegen de winnaars van Ronde 1.
Op 16 augustus komen in ronde 3 12 Serie A clubs erbij. Deze 12 spelen alle thuis tegen winnaars uit ronde 2. De 8 overige winnaars uit ronde 2 spelen vormen de overige 4 duels.
De winnaars van die 16 wedstrijden spelen ook weer tegen elkaar in Ronde 4 ergens in december en de 8 winnaars stromen door naar Ronde 5 waar de beste 8 Serie A teams instromen. Die beste 8 spelen dan ook maar zeker thuis.

Hellas speelt dus alleen thuis op 2 Augustus en dan zit ik nog in Nederland, dan maar nar Brescia, Bergamo of Vicenza. Ik zag ook de Troffeo Luis Berlusconi, ter ere van de vader van de President, tussen AC Milan en Juventus op een maandagavond. Misschien dat die nog interessant is.

Rinus A.

Citaat van: Joost op jul 22, 2009, 08:31:56Hellas speelt dus alleen thuis op 2 Augustus en dan zit ik nog in Nederland, dan maar nar Brescia, Bergamo of Vicenza.

Afgelopen jaar in één week bij Brescia en Vicenza geweest. Vicenza heeft mijn voorkeur: schitterend stadje, leuker stadion, beter te bereiken via openbaar vervoer. Ticket office vindt je op een parkeerplaats naast het stadion, paspoort meenemen. Atalanta had ik graag bezocht, maar dat zat er niet in.

Joost

Vanwege het simpele feit dat Roda er ooit balde lijkt Vicenza me wel aantrekkelijk/

Batflyer

Citaat van: Maroboduus op jul 21, 2009, 21:21:50
Weet iemand toevallig wanneer de speelschema's voor de Serie A en B bekend gemaakt gaan worden?

Ik heb ergens gelezen dat dat aanstaande zaterdag is. Zit er zelf ook op te wachten, want ik ga het laatste weekend van augustus naar een thuiswedstrijd van AS Roma.
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

Maroboduus

Citaat van: Batflyer op jul 22, 2009, 13:24:44
Ik heb ergens gelezen dat dat aanstaande zaterdag is. Zit er zelf ook op te wachten, want ik ga het laatste weekend van augustus naar een thuiswedstrijd van AS Roma.

Oké, dan wachten we rustig de zaterdag af. Zou zelf graag eens het San Nicola in Bari of het San Paolo in Napoli willen bezoeken.

CiteerAfgelopen jaar in één week bij Brescia en Vicenza geweest. Vicenza heeft mijn voorkeur: schitterend stadje, leuker stadion, beter te bereiken via openbaar vervoer. Ticket office vindt je op een parkeerplaats naast het stadion, paspoort meenemen. Atalanta had ik graag bezocht, maar dat zat er niet in.

Kan die informatie betreffende Brescia helaas niet bevestigen. In tegendeel zelfs. Ben er in 2005 geweest en het was toen een absoluut drama om met het openbaar vervoer van het station naar het stadion te komen. Ik moet toegeven dat het toen ook gewoon domme pech kan zijn geweest, maar opvallend was het wel. Verder is het inderdaad een schitterend stadje en uitverkocht is het daar toch nooit, dus om kaarten hoef je je op voorhand niet druk te maken.

Batflyer

De speelschema's van de Serie A en B worden woensdag gepubliceerd, staat te lezen op http://www.lega-calcio.it/it.page
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

spons

Ik ga juist in september een weekje Italie geboekt om wat te gaan groundhoppen, vlieg op 15 september heen en 21 september terug vanuit Eindhoven naar Milaan ( € 27 euro retour inclusief alle taxen ) heb een auto gehuurd en een schitterend hotel geboekt aan het como-meer.

Zit met smart op de fixtures te wachten die woensdag uitkomen en de groepslotingen voor de europacup, plannin is

dinsdag 15/09 : Champions League
woensdag 16/09 : Champions League
donderdag 17/09 : UEFA Euro League
vrijdag 18/09 : Serie B
zaterdag 19/09 : Serie A
zondag 20/09 : Serie A
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Voetbalhopper

Heeft iemand hier enig idee of het mogelijk is om een seizoenskaart voor AC Milan online te bestellen ? ik kan zelf alleen vinden dat je er alleen een in italia zelf kan kopen.

reden dat ik dit wil, 16-5 speelt milan tegen juve. Een SCC kost 130 € en los kaatje via ticketshops 210 €


spons

Citaat van: yesyes op aug 13, 2009, 17:49:31
Heeft iemand hier enig idee of het mogelijk is om een seizoenskaart voor AC Milan online te bestellen ? ik kan zelf alleen vinden dat je er alleen een in italia zelf kan kopen.

reden dat ik dit wil, 16-5 speelt milan tegen juve. Een SCC kost 130 € en los kaatje via ticketshops 210 €



je kan ook gewoon op de dag van de wedstrijd voor een eurotje of 50 bij het stadion een kaartje kopen ( tenzij het voor een van beide de kampioenswedstrijd is )
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Voetbalhopper

Dat is in italia een moeilijk verhaal,omdat op het kaartje je naam staan en je je legetimatie moet laten zien.

spons

Citaat van: yesyes op aug 13, 2009, 17:54:56
Dat is in italia een moeilijk verhaal,omdat op het kaartje je naam staan en je je legetimatie moet laten zien.

dat is in theorie en dat roepen ze ook bij elk EK, WK of bij elke europese finale, in de praktijk ben ik dit nog nooit tegengekomen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Flandria

Citaat van: spons op aug 14, 2009, 07:55:46
dat is in theorie en dat roepen ze ook bij elk EK, WK of bij elke europese finale, in de praktijk ben ik dit nog nooit tegengekomen

Ik heb onlangs Rimini-Avellino gezien en daar moest ik wel degelijk mijn paspoort tonen bij aankoop van een ticket en werd alles ook nog eens gecontroleerd bij het betreden van het stadion.

spons

Citaat van: Flandria op aug 14, 2009, 10:35:04
Ik heb onlangs Rimini-Avellino gezien en daar moest ik wel degelijk mijn paspoort tonen bij aankoop van een ticket en werd alles ook nog eens gecontroleerd bij het betreden van het stadion.

Maar dan heb je over hooguit een paar duizend toeschouwers.

Er is ooit berekend dat als ze bij een stadion van 50.000 man iedereen op indentiteit wil controleren ( bij gewoon een normaal aantal ingangen ) de eerste mensen 5 uur van tevoren aanwezig moeten zijn en alles gelijkmatig binnen moet komen. Is in de praktijk dus echt onmogelijk

2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Rinus A.

Citaat van: spons op aug 14, 2009, 11:29:48
Maar dan heb je over hooguit een paar duizend toeschouwers.

Er is ooit berekend dat als ze bij een stadion van 50.000 man iedereen op indentiteit wil controleren ( bij gewoon een normaal aantal ingangen ) de eerste mensen 5 uur van tevoren aanwezig moeten zijn en alles gelijkmatig binnen moet komen. Is in de praktijk dus echt onmogelijk


Toch moet echt je naam op het kaartje geprint worden, iig bij de clubs waar ik ben geweest.

Voetbalhopper

Citaat van: spons op aug 14, 2009, 07:55:46
dat is in theorie en dat roepen ze ook bij elk EK, WK of bij elke europese finale, in de praktijk ben ik dit nog nooit tegengekomen

Dat is niet waar, ik ben 2x bij JUVE geweest  1x bij Ac Milan en 1x bij samp en alle keren werd er streng gecontroleerd