Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Nort

Een mooi en vooral heel herkenbaar verslag!

Als klein jochie ben ik, zonder wedstrijd, in het Maracana geweest voor de verbouwing en vorig jaar maart dan eindelijk met wedstrijd. Na zeven Argentijnse wedstrijden en een Uruguayaanse, was Flamengo toch wel het sluitstuk van de vakantie. De sfeer zal me nog lang heugen, evenals de benauwde temperaturen in het stadion en de overvolle tribunes/trappen.

ksclgiov282

Erg leuk leesvoer op deze voetballoze dagen!

Cyclebob

Leuk verslag! Dit wakkert de zin om te reizen nog meer aan :-)
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Langemannetje

Citaat van: Nort op apr 14, 2020, 15:53:12
Een mooi en vooral heel herkenbaar verslag!

Als klein jochie ben ik, zonder wedstrijd, in het Maracana geweest voor de verbouwing en vorig jaar maart dan eindelijk met wedstrijd. Na zeven Argentijnse wedstrijden en een Uruguayaanse, was Flamengo toch wel het sluitstuk van de vakantie. De sfeer zal me nog lang heugen, evenals de benauwde temperaturen in het stadion en de overvolle tribunes/trappen.
Ik begrijp jouw liefde voor Rio en het Maracana wel. Het enige voordeel van het missen van de wedstrijd van Vasco is dat er een goede reden blijft staan om eens terug te gaan, uiteraard gecombineerd met Flamengo. Zijn er clubs in Argentinië die de 'Flamengo-beleving' evenaren of zelfs overtreffen?
73 grounds in 14 verschillende landen

Nort

Citaat van: Langemannetje op apr 14, 2020, 18:04:06
Ik begrijp jouw liefde voor Rio en het Maracana wel. Het enige voordeel van het missen van de wedstrijd van Vasco is dat er een goede reden blijft staan om eens terug te gaan, uiteraard gecombineerd met Flamengo. Zijn er clubs in Argentinië die de 'Flamengo-beleving' evenaren of zelfs overtreffen?
Een beleving is natuurlijk een moment opname en afhankelijk van een aantal factoren. Racing Club was qua sfeer het hoogtepunt van de trip. Dat is wel te verklaren, omdat de titel voor het eerst in 5 jaar voor het grijpen lag (en het seizoen bijna ten einde was). Boca Juniors was b.v. goed, maar bleef binnen het verwachtingspatroon. River Plate viel tegen, mede doordat de Barra Bravas tijdelijk geweerd werden. Qua dat betreft was Flamengo samen met Racing de grote uitschieter. Al was de sfeer bij beide weer totaal verschillend. Flamengo vond ik echt intimiderend, terwijl Racing Club veel meer een familie gevoel gaf. 

Jeroen503

Afgelopen zaterdag (4-7) mijn voetbalseizoen 2020/2021 afgetrapt. Begonnen om 13.00 uur bij Eemdijk - Argon om vervolgens door te gaan naar Spakenburg - Maarssen om 15.00 uur. Waar ik normaal alleen de oefenwedstrijden van mijn eigen clubs (Ajax en SDO uit Bussum) interessant vind, had ik nu duidelijk zin om weer eens een potje voetbal te zien. Bij beide wedstrijden was het duidelijk merkbaar dat de spelers er ook zin in hadden. In totaal 9 doelpunten gezien in de twee wedstrijden. Bij beide wedstrijden waren ook redelijk wat toeschouwers aanwezig. Ik schat bij Eemdijk zo'n 200 en bij Spakenburg zo'n 300. Waaronder overigens bij beide wedstrijden Duitse vinckers.



Jeroen503

Afgelopen week op zowel de donderdagavond als zaterdagmiddag aanwezig geweest bij een oefenwedstrijd in Nederland. Donderdagavond zag ik een leuke wedstrijd in Apeldoorn (Apeldoornse - Boys - Gorssel) op een leuk sportpark. Normaal zou ik niet snel vanuit Bussum naar Apeldoorn rijden voor een oefenwedstrijd, maar ik merk dat ik na een voetballoze periode enorm veel zin heb om wedstrijden te zien. Ook bij deze wedstrijd merkte ik dat spelers enorm veel zin hadden om te voetballen wat voor een open en leuke wedstrijd zorgde. Van een medevincker begreep ik dat er precies 152 toeschouwers aanwezig waren.
Afgelopen zaterdag was ik aanwezig bij Nieuwland tegen FC Amsterdam 023, een jeugdploeg die uitkomt in de 3e divisie, in Amersfoort. Hier stelde het complex niet bijzonder veel voor, maar dat mocht de (voetbal)pret niet drukken. Bij FC Amsterdam een aantal leuke talenten gezien. Ik schat hier het aantal toeschouwers op 100.

Gelukkig worden er diverse oefenwedstrijden georganiseerd door de amateurclubs zodat ik nog goed kan zien de komende weken.



Jeroen503

#5797
Gisteravond voor het eerst weer eens een wedstrijd van mijn eigen club SDO bezocht uit bij NSC Nijkerk (3-1 nederlaag). Gelukkig mogen bij de meeste amateurwedstrijden nog wel supporters aanwezig zijn al merk ik wel dat clubs restricties gaan opleggen. Vanaf het eerste begin al met een maximaal aantal toeschouwers en nu bij sommige wedstrijden geen (of liever geen) uitsupporters. Bij DOVO tegen Jong Willem II moest je jezelf vooraf aanmelden via de website en aangeven dat je geen klachten had. Hierna kreeg je via de e-mail een ticket. Op het ticket stond dat je geen klachten had en waren de (corona)regels geldend bij de wedstrijd aangegeven.

DannyH79

Klopt, meeste clubs werken met registratie. Bij DOVO wordt nu ook entree gevraagd om een beetje uit de kosten te komen. Gister bij Spakenburg ook moeten registreren.

Bij een aantal clubs moet je ook registreren maar is dat alleen toegankelijk voor eigen leden.
Mijn blog: https://groundhop-hopper.blogspot.com/

Mijn insta: @groundhophopper

Jeroen503

Afgelopen week voor het eerst mijn eigen club SDO weer eens zien voetballen. Afgelopen dinsdag bij NSC een 3-1 verlies en afgelopen zaterdag (in een snikheet Bussum) een 8-0 overwinning op FC Hilversum. Wellicht het meest bijzondere van vorige week: zowel afgelopen donderdag als zondag bij de plaatselijke honkbal hoofdklasser HCAW geweest waar afgelopen zondag de wedstrijdsponsor groundhopping.nl was.

Jef400

Aw dat is een grappig Hgrm-weetje.

Rob1977_PSV

Gisteren dan toch een onverwacht vinckje kunnen zetten in Luxemburg. Via een bericht naar FC Differdange kreeg ik daags ervoor bevestigd dat er gevoetbald zou worden in eigen stadion tegen een club uit een divisie lager.

Het was gisteren nog 36 graden toen we niet ver voor de aftrap aankwamen in Differdange, maar al snel was duidelijk dat daar geen bal zou gaan rollen. Wat de reden is weten we nog niet, maar op een vrij laat tijdstip bleek de wedstrijd gecanceld te zijn en bleek Differdange een uitduel ingepland te hebben bij kampioen CS Fola Esch. Esch-sur-Alzette ligt slechts 10 km verderop en aangezien kickoff time een half uur later was, besloten we de gok maar te wagen.

Stade Émile Mayrisch lag in een zeer mooie bosrijke omgeving en in het begin moesten we de match nog volgen achter het hek. Na een poosje werden we binnengelaten samen met wat supporters en ik schat het aantal bezoekers in op 100. Maar we zagen wel twee van de beste 4 teams aan het werk. CS Fola Esch en FC Differdange scoorden beide 1 keer en waren voor de temperatuur van nog steeds ruim
30 graden vrij fel. Niveau schat ik in op top eerste divisie.

Een zeer leuke ervaring weer, onze kleine mannen konden ballenjongen spelen en na afloop door de sproeiers lopen. Iedereen blij ;-)
Altijd in voor een mooie Europese trip met PSV of een ordinaire groundhop ergens in het wilde weg!

watergatehopper

Citaat van: Rob1977_PSV op aug 12, 2020, 10:37:53
Gisteren dan toch een onverwacht vinckje kunnen zetten in Luxemburg. Via een bericht naar FC Differdange kreeg ik daags ervoor bevestigd dat er gevoetbald zou worden in eigen stadion tegen een club uit een divisie lager.

Het was gisteren nog 36 graden toen we niet ver voor de aftrap aankwamen in Differdange, maar al snel was duidelijk dat daar geen bal zou gaan rollen. Wat de reden is weten we nog niet, maar op een vrij laat tijdstip bleek de wedstrijd gecanceld te zijn en bleek Differdange een uitduel ingepland te hebben bij kampioen CS Fola Esch. Esch-sur-Alzette ligt slechts 10 km verderop en aangezien kickoff time een half uur later was, besloten we de gok maar te wagen.

Stade Émile Mayrisch lag in een zeer mooie bosrijke omgeving en in het begin moesten we de match nog volgen achter het hek. Na een poosje werden we binnengelaten samen met wat supporters en ik schat het aantal bezoekers in op 100. Maar we zagen wel twee van de beste 4 teams aan het werk. CS Fola Esch en FC Differdange scoorden beide 1 keer en waren voor de temperatuur van nog steeds ruim
30 graden vrij fel. Niveau schat ik in op top eerste divisie.

Een zeer leuke ervaring weer, onze kleine mannen konden ballenjongen spelen en na afloop door de sproeiers lopen. Iedereen blij ;-)

Daar ben ik ook eens geweest. Leuke vinck! Met dezelfde temperaturen overigens ;)
http://www.watergatehopper.nl/page/esch-sur-alzette-mile-mayrisch
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Nort

Met een vakantie in de Franse Alpen is het altijd een beetje zoeken naar een geschikte wedstrijd. Immers is er weinig te vincken in de bergen en ben is het al snel een paar uur rijden voor de dichtstbijzijnde wedstrijd is gevonden. In eerste instantie was het idee om op de heenweg een wedstrijd mee te pakken, al zag de vriendin daar met 30 graden en twee honden weinig heil in.


Als alternatief werd het een vriendschappelijke wedstrijd tussen Grenoble en Clermont, beide uitkomend op het 2e niveau. Op voorhand werd er geïnformeerd of het mogelijk was om een kaartje te kopen en dat werd positief beantwoord. Plek is er ook genoeg in het Stade Des Alpes dat een capaciteit heeft van 20.000 zitjes en normaliter bij competitie wedstrijden slechts voor een kwart gevuld is. Laat staan bij een vriendschappelijk duel. De rit naar de stad aan de voet van de Alpen duurde een goede twee uur. Het Stade Des Alpes ligt mooi gelegen in een stadspark waar jong en oud zich vermaakten met een potje jeu de boules en we de wind van voren kregen, omdat we schijnbaar door het speelveld heen liepen. Bij het stadion ging het mondkapje op en kreeg je desinfectie gel aangereikt. Vriendschappelijk of niet, pas na controle van een mobiele metaaldetector mocht je het stadion betreden.


In de praktijk was het stadion leuker dan gedacht. Het dak van het stadion is opgevuld met doorzichtige wanden en de bergen op de achtergrond maakte het uitzicht meer dan de moeite waard. Eén lange zijde was geprepareerd, waarbij er steeds om en om een stoeltje was afgeplakt. Ook als je met meerderen van één huishouden was én het mondkapje moest de gehele wedstrijd op. Niet echt fantastisch bij een temperatuur van 30 graden, maar liever met mondkapje en voetbal dan zonder en geen voetbal. Daar hielden de meesten van de 500 – 1.000 aanwezigen zich keurig aan, enkel een groepje fanatiekelingen had zichtbaar lak aan de regels en zat dicht op elkaar zonder mondkapje en zong regelmatig ook nog wat liederen. Ondanks een overmacht aan stewards, lieten ze deze mensen hun gang gaan. Vast wetende dat het tegen dovenmans oren was gericht.


Grenoble was veel te sterk voor Clermont en gelukkig zat er nog behoorlijk wat strijd in het duel, wat het voor de kijker de moeite waard maakte. In deze armoedige periode voelt elke wedstrijd als een extraatje en hopelijk kan ik komend weekend nog ergens een vinckje zetten. Al zijn de opties binnen 3 uur rijden beperkt.   


Jarowi

Het liefste had ik mijn zoontje, op de terugweg van onze vakantie in Zeeland, Sportpark de Luiten laten zien. Het werd het Herstaco stadion, wat er inmiddels bijna net zo bedenkelijk uit zag.
Het is geen Wageningse Berg, Langeleegte of Harga. Nostalgie vindt je er ook niet echt, maar kapotte stoelen, afgeplakte ramen en onkruid zorgden toch voor een beetje vergane glorie. Helaas waren de lichtmasten weggehaald. Ondanks alles toch wat geschiedenisles aan junior kunnen geven :).

https://www.tijnswedstrijden.nl/rbc/