www.FootballFans.eu

Gestart door Footballfrans, feb 06, 2010, 13:21:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Footballfrans

http://www.footballfans.eu/newnext

Mobiele versie met de Quick Match Locator
We hebben een mobiele versie van FootballFans (m.FootballFans.eu) gemaakt; een snelle en makkelijke manier om de laatste foto's, live score en de wedstrijden van vandaag te bekijken. Individuele wedstrijden kunnen ook worden opgezocht. De Quick Match Locator werkt nu ook op je mobiel, gebruik makend van je locatie. Hij zoekt, binnen de door jouw opgegeven afstand, de wedstrijden in de buurt. Dus als je behoefte hebt aan een potje voetbal, zit je nooit meer zonder. Het werkt wereldwijd omdat we meer dan 11.000 stadions in onze database hebben en van vele competities het wedstrijd programma hebben.

Android app
Naast onze mobiele versie, hebben we ook een Android app gemaakt om je beleving in het stadion direct te kunnen delen op FootballFans. Met deze app kun je jezelf registreren, als je nog geen account op FootballFans hebt, of inloggen als je dat al wel hebt.

Als je een wedstrijd bijwoont, dan kun je 'inchecken' bij de wedstrijd, waardoor je bezoek meteen is geregistreerd. Verder worden alle fan updates van die wedstrijd getoond. Je kan commentaar geven, foto's nemen en de wedstrijd beoordelen. En dat alles wordt direct op FootballFans geplaatst bij de betreffende wedstrijd.

Naast je 'eigen' wedstrijd, kan je ook alle informatie rondom de wedstrijden tot twee dagen terug of twee dagen vooruit bekijken. Als je een wedstrijd bekijkt, zie je al het commentaar, wie de wedstrijd bijwoont, de doelpuntenmakers, de geplaatste foto's, de gele en rode kaarten, de waarderingen, etc. Middels deze app kun je 'live' je wedstrijd ervaringen delen met andere FootballFans.

TeeZee

Wow, nice! Dit is de 21e eeuw!

Footballfrans

:-)

Ik denk dat vooral de Quick Match Locator voor groundhoppers/travellers op de mobiel erg handig is. Als je ergens bent, dan vind je makkelijk voetbal in de buurt. Zeker ook met de fixtures van 8 pyramide levels in Engeland is er altijd wel iets te vinden.

En direct foto's plaatsen is ook wel geinig. Heb het eerst geprobeerd bij Ajax-Real maar dat lukte niet, te veel mensen waardoor het bereik slecht was. Echter bij Shamrock Rovers-Spurs http://www.footballfans.eu/match/622292/Shamrock-Rovers---Tottenham-Hotspur ging het wel goed.

Koning Kriel

Vooral die app vind ik echt geweldig. Vanaf wanneer kunnen we die downloaden? Zag bij de reacties onder schamrock - spurs januari staan.

Footballfrans

Ja, we willen deze dan lanceren.

We moeten de app nog even goed laten testen door wat anderen dan alleen ons zelf. Als alle kinderziektes er uit zijn, dan kan die door iedereen gebruikt worden. Dus als iemand nog wil testen?

Koning Kriel

Zou best willen testen alleen ga ik pas 20 januari weer naar een wedstrijd.

Footballfrans

Als je even je email in PM zet, zal ik je de testversie mailen. Kan je in ieder geval kijken hoe het werkt.
Alle feedback met verbeteringen zijn welkom.

TeeZee

Ik heb vandaag weer eens mijn lijstje geüpdatet. Gestaakte wedstrijden staan niet in de database, klopt dat? Het gaat om Katwijk v Barendrecht van 22 Oktober en Sutton United v Borehamwood van 1 januari j.l.

Blij te merken dat de site een stuk sneller geworden is. Erg mooie manier om je wedstrijdbezoeken bij te houden. Ik mis wel de groundhopranglijsten, waar zijn die verstopt? En is het ook mogelijk om de 92-club minder streng te maken, want nu zijn clubs als Man City en Arsenal bij mij niet geldig omdat ze intussen in een ander stadion spelen dan waar ik ze ooit bezocht.

Footballfrans

Gestaakte wedstrijden worden niet automatisch meegenomen, aangezien de officiële wedstrijdgegevens worden opgenomen.

Echter die kan je wel alsnog toevoegen. Toevallig heb ik net even Ajax-AZ toegevoegd, de eerste wedstrijd. Dat is toch een apart verhaal en er zijn verschillende fans bij verschillende wedstrijden geweest. Ik kan me voorstellen dat fans die wedstrijd wel willen toevoegen, als ze daar geweest zijn. Hetzelfde geldt voor Katwijk-Barendrecht, waar de scheidsrechter uitviel. Ook daar mogen fans de wedstrijd zelf toevoegen, indien gewenst. Als stelregel; de officiële uitslag staat er altijd wel in en de overigen kunnen de fans toevoegen. Wel graag aangeven dat deze gestaakt is; dat maakt het wel duidelijker.

De snelheid is verbeterd. Enkele pagina's zijn nog wel wat traag maar dat proberen we nog te verbeteren. Dat heeft te maken dat er zware verzoeken naar de database gaan waarbij veel gegevens gecombineerd worden. Dat kost nu eenmaal wat tijd.

De lijsten in alle soorten en maten zijn hier te vinden:
http://www.footballfans.eu/search/fan

De 92 club, tja, die heb ik niet bedacht :-). Deze is afgeleid (vrij vertaald) van de Engelse variant. Ook daar vallen fans van de lijst als er een nieuw stadion in gebruik genomen wordt of er een nieuw amateur team promoveert naar level 4. We hebben het al enigszins soepeler gemaakt doordat we het stadion als maatstaf nemen en je niet persé de club hoeft te zien in dat stadion. Interlands en dergelijke tellen ook mee. Verder zijn de dubbel gebruikte stadions, zoals San Siro, Jan Breijdel, etc.  bij FootballFans makkelijk te scoren. Ook dat vinden sommigen al te soft...

Tenslotte heb ik je verzoek nog op de to do lijst staan waarbij je vraagt om bijzondere statistieken, aantal 0-0, 1-0, etc. Dat wil ik nog wel doen, heb het echter nog niet ingepland.

Eerst wil ik de Android app lanceren, waarbij je kan inchecken bij wedstrijden, commentaar geven, raten en online foto's maken. Hij is zo goed als klaar. Nog even kijken hoe ik die op de Android markt krijg.

hgrm

Citaat van: Footballfrans op jan 25, 2012, 12:03:53
Hetzelfde geldt voor Katwijk-Barendrecht, waar de scheidsrechter uitviel.

Even off-topic: heeft iemand enig idee hoe het met de beste man gaat???
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Footballfrans

http://www.footballfans.eu/match/575341/Katwijk---Barendrecht

Nee niet precies, ergens staat me bij dat het meeviel. Ik had daar later nog een mailtje over gehad van Graeme, de Engelse fan die er was geweest maar precies weet ik het niet.

the 2nd half wasnt too bad, until the referee stopped clutching his chest - some of the players had a look at him and just backed off, and when the medical boys came on, the players just walked off - not sure why they didnt replace him with the 4th official, which is why i thought he might have died, as the players went straight off

Nico1880

Citaat van: Footballfrans op jan 25, 2012, 12:16:15
http://www.footballfans.eu/match/575341/Katwijk---Barendrecht

Nee niet precies, ergens staat me bij dat het meeviel. Ik had daar later nog een mailtje over gehad van Graeme, de Engelse fan die er was geweest maar precies weet ik het niet.

the 2nd half wasnt too bad, until the referee stopped clutching his chest - some of the players had a look at him and just backed off, and when the medical boys came on, the players just walked off - not sure why they didnt replace him with the 4th official, which is why i thought he might have died, as the players went straight off
Dacht dat ik een tijdje geleden had gelezen, dat hij na een aantal testen en een nachtje in het ziekenhuis, terug naar huis mocht.

TeeZee

Citaat van: Footballfrans op jan 25, 2012, 12:03:53We hebben het al enigszins soepeler gemaakt doordat we het stadion als maatstaf nemen en je niet persé de club hoeft te zien in dat stadion. Interlands en dergelijke tellen ook mee.
Ikzelf heb juist als eis dat ik de club die het stadion als 'home' heeft er wil hebben zien spelen. Anders telt-ie niet. Interlands tellen voor mij dus niet mee. Sterker nog, ik kijk in Engeland ook geen Europacupwedstrijden. Die tellen niet. Net als vriendschappelijke potten. Tellen niet. In Engeland tellen voor mij alleen domestic league en cup matches. Maar goed, ik snap ook wel dat niet iedereen het op die manier wil doen.

Aan de andere kant tellen Arsenal (op Highbury) en Man City (op Maine Road) dus wel voor mij. Geen zin om die saaie nieuwe bakken te moeten bezoeken.

Footballfrans

Snap ik. Ik kan je standpunt begrijpen. Echter ergens moest ik een keer een keuze maken en het daarom op deze manier gedaan. En dan is het onmogelijk om iedereen tevreden te houden.

TeeZee

Dat snap ik ook. Geen punt.