www.FootballFans.eu

Gestart door Footballfrans, feb 06, 2010, 13:21:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Niels_Zitterd

Ik ervaar zelf de laatste tijd ook problemen met uploaden van foto's (*.jpg) Als ik een 10-tal foto's wil uploaden dan worden er slechts een paar ingeladen en de rest blijft oneindig bezig met uploaden. Ik heb hiervoor een bericht gestuurd naar de administrators. Mocht ik reactie of een oplossing hebben dan laat ik dat zeker even weten.

rogo_breda

Slecht nieuws deze ochtend in de mailbox! :(


Dear FootballFan,

We have some really bad news.

FootballFans comes to an end and will go off-line.

After almost seven years of hard work with a small group of volunteers, FootballFans.eu will cease to exist. This is a very painful decision to make, especially as we see how much you, the fans, enjoy sharing their football adventures and their match and stadium visits.

The reason that FootballFans has to stop is purely financial. For a long time, we have been looking for solutions to reduce the substantial costs of running the website or to generate revenue. Many scenarios and possible options have been discussed and analysed. From the beginning of this year we have been looking actively to collaborate with bigger media companies that are active in football, but we did not succeed. We also considered a model with user payments, but that will not be sufficient to cover the costs. Unfortunately, we have reached the point where we can no longer justify and afford to keep running FootballFans.

We are still open to suggestions for any creative, and viable financial options that would allow FootballFans to continue. We would be very keen to hear any ideas – please send these to info@footballfans.eu.

However, without a financial solution, Footballfans will go off-line on December 15th 2016. This means that all the data and content of the website will not be available after that date. For you, as a user of our website, this means that you have till mid December 2016 to download your content, e.g. records, photos, collectables, reports, etc. Thereafter, it will not be possible to access this.

We want to sincerely thank you for your contributions to FootballFans. We also want to express our gratitude to the volunteers, who helped us to keep the site up and running. Without them, we would not have lasted for so long. The site was truly created by and for football fans.

If you have any questions, then please contact info@footballfans.eu.

Kind regards,
Team Footballfans.eu


Nort

Nieuws komt toch niet helemaal uit de lucht vallen. Ze waren, zoals ze zelf al aangeven, al langer op zoek naar mogelijkheden om de kosten te dekken. Daarnaast werd de site de laatste tijd ook erg slecht bijgehouden.

Maar goed, ik zal de site gaan missen! Mocht Footballfrans hier nog ooit meelezen, bedankt! :)

hoiikbenHenry

Heel jammer want het is een fijne site om foto's te delen maar het zat er al een beetje aan te komen wat betreft financiën

FC_Emmen

Erg jammer! Mocht er genoeg animo zijn dan ben ik bereid een bijdrage te leveren om de site online te houden.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Jef400

Ik vind het zelf ook jammer. Maar aan de andere kant. Als er geen draagvlak voor is. Dan blijkt het onmogelijk te zijn de site in de lucht te houden.

Nort

Data is voor de gebruiker gratis, maar aan de achterkant kost het klauwen met geld. Ik verwacht ook niet dat als er 100 leden zijn die €10,- per jaar betalen de website wel rendabel kan zijn (als dat bedrag al gehaald wordt).

John Sleeuwenhoek

Jammer! Vond het wel een handige site om mijn bezochte wedstrijden bij te houden en snel toeschouwersaantallen op te zoeken. Daarnaast was de Quick Match Locator ook wel geinig en handig voor het plannen van trips.

Iemand die mij kan vertellen wat dan eigenlijk de grote kostenposten zijn voor een dergelijke site? Totaal geen benul van.

Nort

Citaat van: John Sleeuwenhoek op nov 17, 2016, 10:48:54
Jammer! Vond het wel een handige site om mijn bezochte wedstrijden bij te houden en snel toeschouwersaantallen op te zoeken. Daarnaast was de Quick Match Locator ook wel geinig en handig voor het plannen van trips.

Iemand die mij kan vertellen wat dan eigenlijk de grote kostenposten zijn voor een dergelijke site? Totaal geen benul van.
Volgens mij gaat dat met name om de server capaciteit. Footballfans heeft een gigantische database aan wedstrijden (wedstrijden van (bijna) alle competities ter wereld keer x aantal seizoenen), foto's (reken +-100kb per foto) en dan heeft de individuele gebruiker nog een eigen database.

De grote jongens als Facebook, Hyves, Twitter en etc. maakten de eerste jaren ook voornamelijk om deze reden grote verliezen. Zij hadden echter een business model (met advertentie verkopen & gegevens verkopen), iets wat Footballfans nooit heeft gehad en het als een hobby project zagen.

John Sleeuwenhoek

Citaat van: Nort op nov 17, 2016, 10:54:16
Volgens mij gaat dat met name om de server capaciteit. Footballfans heeft een gigantische database aan wedstrijden (wedstrijden van (bijna) alle competities ter wereld keer x aantal seizoenen), foto's (reken +-100kb per foto) en dan heeft de individuele gebruiker nog een eigen database.

De grote jongens als Facebook, Hyves, Twitter en etc. maakten de eerste jaren ook voornamelijk om deze reden grote verliezen. Zij hadden echter een business model (met advertentie verkopen & gegevens verkopen), iets wat Footballfans nooit heeft gehad en het als een hobby project zagen.

Eigenlijk wel logisch dus. Wat mij betreft mag PhilB opdraaien voor de kosten. ;-)

Sebastiaan_W

Ontzettend jammer. Ik weet dat de bedenker en oprichter van deze site zelfs zijn werk heeft opgezegd om dit project op poten te zetten.
Zuur dat dan de stekker er na 7 jaar uit moet.

Olav

Ik ben wel bereid om een jaarlijkse donatie te doen.

rogo_breda

Zonde inderdaad, vooral voor de oprichters en degene die er veel tijd in hebben gestoken.

In welke orde van grootte moeten we denken om zo'n site rendabel te krijgen? Een betalingsmodel gaat niet werken, vrees ik. Zou het met een paar grote adverteerders niet kunnen lukken?

Joost

Er zal vooral veel dataverkeer zijn en opslag door al dat beeldmateriaal. Plus de kosten voor de link met Soccerway.

Zonder beeldmateriaal zou het een stuk makkelijker rendabel te maken zijn.

Jeje

Een maximum aantal foto's per gebruiker per maand kan misschien helpen om datacapaciteit te doen verminderen. Zal alleen natuurlijk niet genoeg zijn maar als je dit kunt combineren met nog een paar besparingen/inkomstenbronnen is er misschien iets mogelijk.