Work in progress

Gestart door Sebastiaan_W, apr 13, 2008, 10:03:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arjen

Citaat van: Joost op sep 02, 2017, 23:38:30
Nog anderhalve maand en dan gaat ie toch echt tegen de vlakte in Exeter.

At the current rate of progress and providing that we don't run into any unexpected problems we expect that the demolition of the OLD GRANDSTAND will start by the middle of October.
https://twitter.com/twitter/statuses/921390890987421696

Nickky

Dit maakt me oprecht een beetje verdrietig. Ben blij dat ik vorig jaar op dit juweeltje heb mogen zitten. Zonde. Puur zonde.

Joost

Citaat van: Nickky op okt 28, 2017, 00:54:07
Dit maakt me oprecht een beetje verdrietig. Ben blij dat ik vorig jaar op dit juweeltje heb mogen zitten. Zonde. Puur zonde.

Het was een pracht van een tribune maar deze in stand houden was onbegonnen werk vanwege de enorme onderhoudskosten die de club jaarlijks moest dragen. Exeter heeft er in ieder geval wel alles aangedaan om de tribune een mooi afscheid te geven.

De nieuwe tribune zal vrij eenvoudig zijn qua opzet maar al met al zal het knusse karakter van het stadion daardoor wel bewaard worden.

Nort

Veel ruimte om er iets geks van te maken, hebben ze ook niet :)

Han

New White Hart Lane taking shape:

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Hugo



In York is men inmiddels gestart met de bouw van het nieuwe stadion.

Hugo

De nieuwe tribune van Exeter City ziet er best redelijk uit.




FCT1980

Moet je dan houden Hugo.
Ik vind die nieuwe tribunes in Engeland echt spuuglelijk. Deze valt ook in die categorie.
Zit niets aan wat je doet denken aan die mooie oude main stand. Als architect kun je daar toch wel wat mee vraag ik me dan altijd af.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Freekos79

Citaat van: Hugo op jul 13, 2018, 22:53:46
De nieuwe tribune van Exeter City ziet er best redelijk uit.


Ik ben toch blij dat ik de oude mainstand vorig jaar nog heb kunnen zien. Die nieuwe dingen vind ik persoonlijk niks.
Volgende wedstrijd: ?

Jef400

Citaat van: FCT1980 op jul 14, 2018, 06:15:29
Moet je dan houden Hugo.
Ik vind die nieuwe tribunes in Engeland echt spuuglelijk. Deze valt ook in die categorie.
Zit niets aan wat je doet denken aan die mooie oude main stand. Als architect kun je daar toch wel wat mee vraag ik me dan altijd af.
Ik denk dat je dan ook weer in de knel komt met de belangen van de voetbalclub. Een voordeel is wel dat de ruimte slechts toelaat dat de tribune niet helemaal door loopt. Dat maakt de boel levendig.

hgrm

Citaat van: Jef400 op jul 14, 2018, 12:10:17
Ik denk dat je dan ook weer in de knel komt met de belangen van de voetbalclub. Een voordeel is wel dat de ruimte slechts toelaat dat de tribune niet helemaal door loopt. Dat maakt de boel levendig.

Ik denk dat ze zich met dit soort dingen zelf in de voet schieten.
In Exeter staan moderne tribunes achter de goal en aan de andere lange zijde. Alle faciliteiten die nodig zijn kunnen daar plaats krijgen. Juist zo'n oude houten tribune geeft het stadion karakter en daarmee de club.

Je kunt het misschien vergelijken met het honkbal in Amerika. De afgelopen decennia zijn heel wat oude stadions verdwenen. Van de originele ballparks zijn alleen Wrigley's Field en Fenway Park nog over. En zover ik weet is er in Chicago en Boston niemand die er aan denkt om de oude stadions te vervangen. Het zit de clubs ook niet in de weg; de afgelopen jaren zijn zowel de Cubs als de Red Socks kampioen geworden.

Je ziet juist een trend dat clubs die nu een nieuw stadion bouwen, dat doen in retro-stijl en op zoek gaan naar features die het stadion bijzonder maakt. Baltimore is daarvan een mooi voorbeeld maar ook het nieuwe stadion van de Yankees, dat in feite een verbeterde kopie is van het oude stadion. De clubs die in een 13-in-een-dozijn stadion uit de 70s/80s/90s zitten, zijn nu juist de clubs die willen verkassen of verbouwen.

In het voetbal zit je deze trend helaas nog niet zo duidelijk; er worden nog veel te veel eenheidsworstovaaltjes gebouwd. Er zijn wel uitzonderingen (bijvoorbeeld de nieuwe tribunes bij GA Eagles en de manier waarop Union St Gilles heeft verbouwd, maar het besef dat een stadion eigenheid moet hebben, is nog lang niet overal geland. 
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: hgrm op jul 15, 2018, 22:38:16
Ik denk dat ze zich met dit soort dingen zelf in de voet schieten.
In Exeter staan moderne tribunes achter de goal en aan de andere lange zijde. Alle faciliteiten die nodig zijn kunnen daar plaats krijgen. Juist zo'n oude houten tribune geeft het stadion karakter en daarmee de club.

Je kunt het misschien vergelijken met het honkbal in Amerika. De afgelopen decennia zijn heel wat oude stadions verdwenen. Van de originele ballparks zijn alleen Wrigley's Field en Fenway Park nog over. En zover ik weet is er in Chicago en Boston niemand die er aan denkt om de oude stadions te vervangen. Het zit de clubs ook niet in de weg; de afgelopen jaren zijn zowel de Cubs als de Red Socks kampioen geworden.

Je ziet juist een trend dat clubs die nu een nieuw stadion bouwen, dat doen in retro-stijl en op zoek gaan naar features die het stadion bijzonder maakt. Baltimore is daarvan een mooi voorbeeld maar ook het nieuwe stadion van de Yankees, dat in feite een verbeterde kopie is van het oude stadion. De clubs die in een 13-in-een-dozijn stadion uit de 70s/80s/90s zitten, zijn nu juist de clubs die willen verkassen of verbouwen.

In het voetbal zit je deze trend helaas nog niet zo duidelijk; er worden nog veel te veel eenheidsworstovaaltjes gebouwd. Er zijn wel uitzonderingen (bijvoorbeeld de nieuwe tribunes bij GA Eagles en de manier waarop Union St Gilles heeft verbouwd, maar het besef dat een stadion eigenheid moet hebben, is nog lang niet overal geland.

De andere twee tribunes hebben in Exeter juist bijgedragen aan het behouden van het karakter van het stadion. Ik heb de twee oude tribunes nooit in het echt gezien maar op basis van de foto's denk ik zelfs dat het wellicht zelfs een verbetering is.

De oude grandstand koste de club jaarlijks bakken met geld qua onderhoud en moest hoe dan ook ooit vervangen worden. De nieuwe tribune is natuurlijk niet zo fraai maar wel qua ontwerp aangepast aan de mogelijkheden. Daarnaast zal er achter het doel ook nog een tribune komen, dit is een kleine staantribune die eerder bij Barnet op The Hive stond.

In de toekomst is het de bedoeling dat er eenzelfde soort tribunes achter het doel komt als nu aan de lange zijde komt, deze moet in de bocht met elkaar worden verbonden zoals op bijvoorbeeld Starks Park.

Ik vind het juist heel mooi dat de club besloten heeft om op de huidige locatie te blijven en niet de gemakkelijke optie heeft gekozen om te verhuizen naar het stadion van de Exeter Chiefs buiten de stad.

Han

White Hart Lane 2.0





Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Joost

Lijkt wel een WC bril van boven.

Han

St James' Park Old Skool








Strangely Devoted or Mentally Disturbed