Adviezen & Aanbevelingen voor Ticketing

Gestart door Han, sep 10, 2008, 22:55:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Stadionhopper

De Duitse voetbalbond heeft enkele jaren geleden te kennen gegeven dat er ook gekeken gaat worden naar de afstanden van betreffende clubs. Zodat Rostock supporters op een maandagavond niet naar Freiburg hoeven te reizen.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Joost

Citaat van: Dennis1981 op jan 20, 2009, 10:43:23
De Duitse voetbalbond heeft enkele jaren geleden te kennen gegeven dat er ook gekeken gaat worden naar de afstanden van betreffende clubs. Zodat Rostock supporters op een maandagavond niet naar Freiburg hoeven te reizen.
Ik herinner mij Alemannia v Freiburg, Alemannia v Mainz, Dynamo Dresden v Alemannia op maandag... Daarnaast is Nurnberg - Mainz ongeveer 2,5 uur rijden. Voor Duitse begrippen dus niet echt ver.

Maroboduus

Moraal van het verhaal is dus dat er geen pijl op de trekken is welke wedstrijden er door de DFL op welke dag gezet worden. Het is dus "gevaarlijk" om je planning op je eigen logica te baseren, aangezien het uiteindelijk om wat voor reden dan ook toch weer altijd anders loopt.
Maar goed, op vrijdag 6 februari speelt Alemannia thuis tegen Hansa Rostock, op zondag 15 februari tegen 1. FC Nürnberg en van de matchen tegen St. Pauli, Fürth, FSV Frankfurt en Oberhausen zal er vast ook wel één of twee op de zondag gespeeld worden. De laatste wedstrijd op de Tivoli sowieso. Keus zat dus nog lijkt mij, of is dit nu te kort door de bocht?

Joost

Citaat van: Maroboduus op jan 20, 2009, 11:43:39
Moraal van het verhaal is dus dat er geen pijl op de trekken is welke wedstrijden er door de DFL op welke dag gezet worden. Het is dus "gevaarlijk" om je planning op je eigen logica te baseren, aangezien het uiteindelijk om wat voor reden dan ook toch weer altijd anders loopt.
Maar goed, op vrijdag 6 februari speelt Alemannia thuis tegen Hansa Rostock, op zondag 15 februari tegen 1. FC Nürnberg en van de matchen tegen St. Pauli, Fürth, FSV Frankfurt en Oberhausen zal er vast ook wel één of twee op de zondag gespeeld worden. De laatste wedstrijd op de Tivoli sowieso. Keus zat dus nog lijkt mij, of is dit nu te kort door de bocht?
Je snijdt de bocht een heel klein beetje af. Vanaf morgen gaan kaartjes in de verkoop voor alle wedstrijden die er dit seizoen nog volgen. Dus ook voor de duels waarvan de datum nog niet bepaald is.

Houseman

Citaat van: Maroboduus op jan 20, 2009, 11:43:39
Keus zat dus nog lijkt mij, of is dit nu te kort door de bocht?

Als je het tegen mij hebt is het antwoord ja. Ik heb voor de 2e seizoenshelft gekeken welke wedstrijd voor mij ideaal was om naar Aachen te gaan, en dat was die tegen Duisburg. Ik ben verder niet in de omstandigheid dat ik makkelijk even op zondag heen- en weer kan rijden naar Aachen. Vooral ook omdat ik geen auto heb.

Joost

Je kunt eenvoudig in Heerlen komen, van daaruit kun je met mij meerijden als ik ga.

Ici c est Paris

Citaat van: Remco op jan 20, 2009, 07:04:45
Vanaf 31 maart vliegt Ryanair op dinsdag, donderdag en zaterdag naar Valencia vanaf Weeze. Denk dat dit toch wel de goedkoopste mogelijkheid is om naar Valencia te gaan.

Zelf heb ik vorige week van Valencia naar Frankfurt(Hahn) gevlogen met Ryanair.

Citaat van: spons op jan 20, 2009, 08:36:38
ik vlieg ook met Ryanair vanaf Frankfurt Hahn, ik betaal 80 euro voor een retour inclusief alle toeslagen

Vreemd, ik kan namelijk op de Ryanair site niks meer vinden in de verschillende reisplanners over reizen van en naar Valencia. En die afdeling van hen in Valencia zou toch gaan sluiten?

Houseman

Citaat van: Joost op jan 20, 2009, 12:35:16
Je kunt eenvoudig in Heerlen komen, van daaruit kun je met mij meerijden als ik ga.

Ik hou het aanbod in beraad. Ik zal even kijken wat er nog mogelijk is. Top!

Stadionhopper

Citaat van: Joost op jan 20, 2009, 11:45:35
Je snijdt de bocht een heel klein beetje af. Vanaf morgen gaan kaartjes in de verkoop voor alle wedstrijden die er dit seizoen nog volgen. Dus ook voor de duels waarvan de datum nog niet bepaald is.

Deze wedstrijden zullen niet allemaal uitverkocht raken. En anders kun je nog altijd een kaartje voor het uitvak, FSV Frankfurt, Oberhausen en Fürth gaan dat vak nooit helemaal vullen.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Maroboduus

Citaat van: Joost op jan 20, 2009, 11:45:35
Je snijdt de bocht een heel klein beetje af. Vanaf morgen gaan kaartjes in de verkoop voor alle wedstrijden die er dit seizoen nog volgen. Dus ook voor de duels waarvan de datum nog niet bepaald is.

CiteerAls je het tegen mij hebt is het antwoord ja. Ik heb voor de 2e seizoenshelft gekeken welke wedstrijd voor mij ideaal was om naar Aachen te gaan, en dat was die tegen Duisburg. Ik ben verder niet in de omstandigheid dat ik makkelijk even op zondag heen- en weer kan rijden naar Aachen. Vooral ook omdat ik geen auto heb.

Goed, dan was mijn reactie dus toch iets te kort door de spreekwoordelijke bocht. Ben het trouwens met Dennis eens dat waarschijnlijk niet alle wedstrijden uitverkocht zullen raken. Is de laatste match tegen Augsburg inmiddels al wel uitverkocht trouwens?

@Houseman
Wilde je toch nog even de mogelijkheden opsommen dit seizoen Tivoli te bezoeken. Hoop dat het toch nog gaat lukken, want het is natuurlijk wel een aanrader.

Overigens nog één keer de waarschuwing dat de DFL/DFB de wedstrijden dus niet allemaal op zondag (of in geval van de 1. Bundesliga op zaterdag) zetten om dat later weer te veranderen; de media hanteren deze dagen gewoon als richtlijn. De definitieve data worden altijd pas (relatief) kort vantevoren vastgesteld en verschijnen dan op dezelfde dag in alle media (kicker.de, bundesliga.de, clubpagina's, kranten, teletekst, etc.). En zoals gezegd is er vaak geen pijl op te trekken welke matchen er nu op zaterdag, welke op zondag en welke op maandag worden gespeeld. Ben zelf in het verleden trouwens al wel eens bij Mainz-Nürnberg op de maandag geweest, waarmee ik aan wil geven dat dat dus inderdaad ook zomaar had gekund.

Joost

Citaat van: Maroboduus op jan 21, 2009, 16:53:12
Goed, dan was mijn reactie dus toch iets te kort door de spreekwoordelijke bocht. Ben het trouwens met Dennis eens dat waarschijnlijk niet alle wedstrijden uitverkocht zullen raken. Is de laatste match tegen Augsburg inmiddels al wel uitverkocht trouwens?

@Houseman
Wilde je toch nog even de mogelijkheden opsommen dit seizoen Tivoli te bezoeken. Hoop dat het toch nog gaat lukken, want het is natuurlijk wel een aanrader.

Overigens nog één keer de waarschuwing dat de DFL/DFB de wedstrijden dus niet allemaal op zondag (of in geval van de 1. Bundesliga op zaterdag) zetten om dat later weer te veranderen; de media hanteren deze dagen gewoon als richtlijn. De definitieve data worden altijd pas (relatief) kort vantevoren vastgesteld en verschijnen dan op dezelfde dag in alle media (kicker.de, bundesliga.de, clubpagina's, kranten, teletekst, etc.). En zoals gezegd is er vaak geen pijl op te trekken welke matchen er nu op zaterdag, welke op zondag en welke op maandag worden gespeeld. Ben zelf in het verleden trouwens al wel eens bij Mainz-Nürnberg op de maandag geweest, waarmee ik aan wil geven dat dat dus inderdaad ook zomaar had gekund.

As we speak zijn er nog 3675 kaarten beschikbaar. Erg gek vind ik.

Wel moet je specifiek op de datum klikken om een kaart te bestellen en staat de match een beetje verborgen.

Houseman

Ja die ticketwebsite is er niet beter op geworden. Drama. Geef gewoon een klikbare lijst met wedstrijden, waarom zo omslachtig..

Maroboduus

Citaat van: Joost op jan 21, 2009, 17:03:19
As we speak zijn er nog 3675 kaarten beschikbaar. Erg gek vind ik.

Wel moet je specifiek op de datum klikken om een kaart te bestellen en staat de match een beetje verborgen.

Inderdaad vreemd. Had ook verwacht dat de laatste match op de Tivoli direct uitverkocht zou zijn.

Vaig

Heeft iemand ervaring met het kopen van tickets voor FC Basel. Ik heb 6,7,8 maart een weekendje Basel gepland en wil op 7 maart naar FC Basel- Aarau. Nu heb ik gisteren even op hun online ticketshop gekeken, maar daar is nog niets te verkrijgen. Weet iemand wanneer die tickets in de verkoop gaan? Zal in ieder geval de site goed in de gaten blijven houden.
Laatst bezochte nieuwe ground: Stade Jacques Lechat, Malmedy

Stadionhopper

Citaat van: Vaig op jan 22, 2009, 09:26:09
Heeft iemand ervaring met het kopen van tickets voor FC Basel. Ik heb 6,7,8 maart een weekendje Basel gepland en wil op 7 maart naar FC Basel- Aarau. Nu heb ik gisteren even op hun online ticketshop gekeken, maar daar is nog niets te verkrijgen. Weet iemand wanneer die tickets in de verkoop gaan? Zal in ieder geval de site goed in de gaten blijven houden.

Stuur Remco een persoonlijk berciht zou ik zeggen. Wij zijn er in mei geweest en Remco heeft de tickets ervoor geregeld. De tickets lagen voor aanvang van de wedstrijd netjes klaar.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper