Hoofdmenu

Doorbraak??

Gestart door hgrm, jan 18, 2010, 10:33:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

Op Stadionwelt.de valt te lezen dat de directie van de ESPRIT-Arena samen met het bestuur van Fortuna Düsseldorf gaat werken aan mogelijk maken van staanplaatsen in het stadion. Volgens mij is dit de eerste moderne Allseater die ge-de-allseaterd wordt.
Hopelijk is het het begin van een trend en komen ook de FIFA en de UEFA tot inkeer.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Citaat van: Breda op jan 18, 2010, 10:43:01
Bij NAC is afgelopen zomer al een deel van de zitjes in de vakken van fanatieke supporters achter de beide doelen verwijderd.

In een vlaag van tijdelijke dylsexie las ik "..... DOOR fanatieke supporters achter de beide doelen verwijderd."
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Citaat van: Breda op jan 18, 2010, 10:43:01
Bij NAC is afgelopen zomer al een deel van de zitjes in de vakken van fanatieke supporters achter de beide doelen verwijderd.
Daar is NAC niet uniek in. Begrijp ik dat hgrm bedoelt dat een volledig stadion ge-de-all-seatered wordt?! Lijkt me onwaarschijnlijk?

Peenvogel

Citaat van: Breda op jan 18, 2010, 10:43:01
Bij NAC is afgelopen zomer al een deel van de zitjes in de vakken van fanatieke supporters achter de beide doelen verwijderd.

En een fraai aquarium voor in de plaats gekomen. Ik vermoed dat hij hetzelfde bedoeld als bij NAC gebeurd is.

hgrm

Klopt. Voor een groot, nieuw stadion vind ik het toch wel een opvallende ontwikkeling.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Peenvogel

Citaat van: hgrm op jan 18, 2010, 11:36:34
Klopt. Voor een groot, nieuw stadion vind ik het toch wel een opvallende ontwikkeling.

In het supportersoverleg met Feyenoord hebben we dit ook een aantal keren ter sprake gebracht. Zonder resultaat helaas.

Han

Citaat van: hgrm op jan 18, 2010, 10:47:36
In een vlaag van tijdelijke dylsexie las ik "..... DOOR fanatieke supporters achter de beide doelen verwijderd."
Het staat er toch echt hoor...
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Houseman

Dat je niet elke week naast dezelfde negatieve, scheldende, sigaarrokende vijftiger hoeft te zitten maar keuze hebt naast wie je gaat staan.

hgrm

En dat tijdens de wedstrijd heen en weer kunt drentelen, dat je niet elke keer van je stoel hoeft op te staan als de goegemeente voor je gaat staan of als die zeikert naast je vijf minuten voor rust een hamburger wil kopen, dat je het minder snel koud krijgt, dat staan fysiek aantrekkelijker is dan twee keer drie kwartier met de knieën in de rug van degene voor je te zitten....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: Breda op jan 18, 2010, 12:22:14
Wat is de magie van staand naar voetbal kijken als je ook kunt zitten? Dat heb ik nu nooit begrepen (ofschoon ik aan de Beatrixstraat ook jaren op de B-side heb gestaan, maar nu ik de jaren heb bereikt dat de leeftijd gaat doorwegen, is een comfortabel stoeltje toch prettig).

Bij een wedstrijd waar ik neutraal ben vind ik zitten geen probleem, liefst lange zijde, hoog in het midden van de tribune. Bij wedstrijden van favoriete clubs sta ik graag, dat maakt de beleving altijd een stuk beter.

King Nothing

Ik wil altijd een staanplaats. Sfeerbeleving vind ik al staande veel intenser. Ik heb gezeten bij wedstrijden, maar ik sta echt tien keer liever. Bij uitwedstrijden van Emmen sta ik de volledige wedstrijd, ook al heb je alleen maar stoeltjes in een uitvak.
Bij bezoeken aan buitenlandse wedstrijden probeer ik zoveel mogelijk uit te zoeken waar de fanatieke supporters staan en zoek in die buurt een staanplaats op. Familievakken e.d. mijd ik zoveel mogelijk.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Joost

Niet om te willen vitten op FC Emmen maar de ene keer dat ik je club bezocht waren er weinig toeschouwers en was de 'harde kern' zo klein dat je van enige sfeer niet kon spreken.

Ici c est Paris

Als ik een wedstrijd van Utrecht bezoek, heb ik de rust niet in m'n lichaam zitten. Dan kan ik niet 90 minuten stilzitten op een stoeltje.

Stadionhopper

Citaat van: hgrm op jan 18, 2010, 10:33:52
Op Stadionwelt.de valt te lezen dat de directie van de ESPRIT-Arena samen met het bestuur van Fortuna Düsseldorf gaat werken aan mogelijk maken van staanplaatsen in het stadion. Volgens mij is dit de eerste moderne Allseater die ge-de-allseaterd wordt.
Hopelijk is het het begin van een trend en komen ook de FIFA en de UEFA tot inkeer.

Sinds het begin van de Multifunktionsarena Düsseldorf strijden de supporters van Fortuna voor staanplaatsen. De directie heeft toen te kennen gegeven dat bij een promotie naar de 2. Bundesliga de staanplaatsen er zouden komen. Nu Fortuna dit seizoen in de 2. Bundesliga speelt eisen ze nu van de directie ook dat ze zich aan de belofte houden.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper