Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Jef400

Jef400

Oh wacht, ik hoor ook niet tot de big boys..

ALenstra

Citaat van: Mrmtty20 op jun 22, 2020, 14:06:42
Ik had het over het Olympiastadion in Munchen.
Ik reageerde op een bericht van iemand die vroeg hoe aan kaarten van Borussia Dortmund te komen. Of dat bericht is er niet meer of ik heb in het verkeerde topic gereageerd.

dinkelburg19

Citaat van: ALenstra op jun 22, 2020, 13:35:10
Kaarten voor Borussia Dortmund zijn sowieso gewild en schaars. En dan nog is het afwachten hoeveel publiek er in mag. En zonder creditcard wordt het helemaal een probleem.

Hoe ik een aantal keer bij bvb ben gekomen was via een makkelijke manier het uitvak. Niet alle clubs verkopen uitvakken snel uit en meeste hebben vaak niet echt restricties. Zo ben ik via fortuna dusseldorf en wolfsburg aan kaarten gekomen. Vrij gemakkelijk.
Beginnende groundhopper. 93 grounds. Eredivisie uitgespeeld.

https://www.instagram.com/footballonly19/

Sebastiaan_W

Citaat van: Jef400 op jun 22, 2020, 15:38:18
Jef400

Oh wacht, ik hoor ook niet tot de big boys..

Toevallig begin van het jaar één genomen voor de vakantie deze zomer. Anders had ik er ook geen één gehad. Vakantie gaat alleen niet door haha

Jef400

Da's balen man. Ja, ik heb er ook geen. Vooralsnog alles met bankoverschrijvingen of loketten kunnen doen.

spons

Citaat van: Nort op jun 22, 2020, 14:39:21
Welke groundhopper of hoe je het wilt noemen, heeft geen creditcard?

Heb je toch ook regelmatig nodig voor het boeken van vliegtickets, hotels en huurauto's lijkt me
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Koning Kriel

Citaat van: dinkelburg19 op jul 06, 2020, 17:56:18
Hoe ik een aantal keer bij bvb ben gekomen was via een makkelijke manier het uitvak. Niet alle clubs verkopen uitvakken snel uit en meeste hebben vaak niet echt restricties. Zo ben ik via fortuna dusseldorf en wolfsburg aan kaarten gekomen. Vrij gemakkelijk.

Het uitvak is in Engeland en Duitsland vaker een prima oplossing. Heb zelf bij Freiburg afgelopen seizoen in het uitvak gestaan met Wolfsburg en zou eigenlijk ook nog een bezoek brengen aan Chelsea en aan Wolverhampton in de uitvakken van respectievelijk Watford en Arsenal. In Engeland is er dan ook nog het bijkomend voordeel dat de kaarten in het uitvak "maar" 30 pond zijn.

hgrm

Nadat alle p/d-wedstrijden etc. zijn afgelopen, zijn ook de laatste deelnemers van de 3. Liga bekend:
Saarbrücken (gaat spelen in het stadion van FSV Frankfurt)
Verl (gaat spelen in het stadion van Paderborn)
VfB Lübeck
Türkgücü München

Over de laatste club is het nodige aan commotie ontstaan wat betreft het stadion. De 3. Liga eist dat er club beschikt over een stadion dat onbeperkt beschikbaar is voor de 3. Liga. Dat heeft de club niet. Het eigen terrein voldoet niet aan de eisen en het stadion aan de Grünwalder Strasse wordt ook al bespeeld door 1860 en Bayern II, die voorrang hebben. Het Olympiastadion (remember '88) wordt ook genoemd, maar moet nog geschikt gemaakt worden en is ook niet onbeperkt beschikbaar. Als oplossing is het stadion van Würzburger Kickers als eerste stadion opgegeven. Würzburg ligt op bijna 300 km afstand van München.

Tegen de gang van zaken is door Schweinfurt, de nummer 2 van de Regionalliga Bayern op het moment dat de competitie werd onderbroken, bezwaar aangetekend. De club uit het noorden van Bayern vindt dat Türkgücü de regels wel erg vrij interpreteert en claimt dat het hoofdstadion van een club moet liggen in de plaats waar de club vandaan komt. De DFB lijkt niet van zins om Schweinfurt in het gelijk te stellen. Overigens weet ik niet of het stadion van Schweinfurt wel voldoet aan de eisen van de 3. Liga. Zo niet, dan zou Würzburg qua afstand voor Schweinfurt wel een reële optie zijn.


Wat mij betreft wordt het tijd dat alleen clubs worden toegelaten tot de 3. Liga als ze zelf over een stadion beschikken dat geschikt is.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Je kunt je ook afvragen in hoeverre de regels voor de 3. Liga niet té streng zijn.

Met het stadionnetje in Verl is op het oog helemaal niets mis. Ze zouden er zonder problemen tegen Borussia Dortmund mogen spelen in de DFB Pokal en ontvangen er in de Regionalliga probleemloos RW Essen.

hgrm

Eens. En hetzelfde geldt ook voor bijvoorbeeld Uerdingen.

Türkgücü München heeft zelf geen fatsoenlijk terrein en is een club die de laatste paar jaar door veel geld uit de grond is gestampt. Daarvan kun je vinden wat je vindt, maar als ze een club uit de grond stampen, dan kan er wat mij betreft ook geëist worden dat er ook geïnvesteerd wordt in de accomodatie. Zo niet, dan maar ff wachten met 3. Liga spelen.

Saarbrücken vind ik een twijfelgeval. De club valt weinig te verwijten; het is de incompetentie van het stadsbestuur dat de verbouwing van het Ludwigspark al jaren voortsleept. En waarom een verbouwing "bei läufendem Spielbetrieb" à la Elversberg, Karlsruhe of Duisburg niet kan, is me ook een raadsel. Feit is wel dat voor 3. Liga het stadion in Völklingen gewoon te klein is (zoals ik uit eigen waarneming heb kunnen zien). Maar uitwijken naar Frankfurt is idioot als je weet dat er in Elversberg, Homburg, Trier of desnoods Neunkirchen of Kaiserslautern prima opties voorhanden zijn.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ALenstra

Ik heb begrepen dat het stadion van SC Verl niet de minium-capaciteit heeft die vereist is in de 3e liga.

hgrm

Citaat van: ALenstra op jul 15, 2020, 13:55:23
Ik heb begrepen dat het stadion van SC Verl niet de minium-capaciteit heeft die vereist is in de 3e liga.

Dat is dus het probleem. Die mininumcapaciteit slaat nergens op. Verl is en blijft een dorpsclub en heeft meer dan genoeg aan zo'n stadion.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: hgrm op jul 15, 2020, 13:49:34
Eens. En hetzelfde geldt ook voor bijvoorbeeld Uerdingen.

Türkgücü München heeft zelf geen fatsoenlijk terrein en is een club die de laatste paar jaar door veel geld uit de grond is gestampt. Daarvan kun je vinden wat je vindt, maar als ze een club uit de grond stampen, dan kan er wat mij betreft ook geëist worden dat er ook geïnvesteerd wordt in de accomodatie. Zo niet, dan maar ff wachten met 3. Liga spelen.

Saarbrücken vind ik een twijfelgeval. De club valt weinig te verwijten; het is de incompetentie van het stadsbestuur dat de verbouwing van het Ludwigspark al jaren voortsleept. En waarom een verbouwing "bei läufendem Spielbetrieb" à la Elversberg, Karlsruhe of Duisburg niet kan, is me ook een raadsel. Feit is wel dat voor 3. Liga het stadion in Völklingen gewoon te klein is (zoals ik uit eigen waarneming heb kunnen zien). Maar uitwijken naar Frankfurt is idioot als je weet dat er in Elversberg, Homburg, Trier of desnoods Neunkirchen of Kaiserslautern prima opties voorhanden zijn.

Turkgucu is wel een ander verhaal inderdaad en uniek voor dit Duitse niveau.

Regels moet mijns inziens meer kijken naar de situatie en niet zo stram zijn. Zo zou tijdens een verbouwing een maximale afstand voor een tijdelijk stadion niet verkeerd zijn tenzij dat gewoonweg niet gaat.

Bij het eigen stadion zou een capaciteit van het uitvak van 2.500 plaatsen voldoende zijn. Dat is een mooi aantal en groot zat voor grote clubs die op bezoek komen. Hoeveel plekken er dan in de thuisvakken zijn is niet zo relevant.

Clubs als Turkgucu zouden alleen toestemming moeten krijgen om uit te wijken tijdens de verbouwing.

ksclgiov282

#2233
In Engeland, toch hét land van health & safety , kan Brentford al weer enkele jaren in de Championship spelen in een stokoud stadion met staantribunes. Waarom een club als Uerdingen bvb dan niet kan blijven verder spelen in Grotenburg met desnoods enkel de twee zijtribunes is toch maar moeilijk begrijpen? Hoe lang kan een club dat jarenlange rondzwerven in veel te grote stadions overleven vraag ik me dan af. En Saarbrücken in Frankfurt is al helemaal te gek.

Joost

Er is wel een behoorlijk verschil tussen de constructies van Brentford en Uerdingen. Die in Uerdingen zijn totaal niet meer veilig terwijl er in Brentford toch echt een hoop onderhoud is geweest.