Modern en (toch) de moeite waard

Gestart door Jarowi, feb 05, 2020, 22:21:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arjen

#15
Brentford: https://www.brentfordfc.com/news/2020/march/stadium-pictures-18.03.20/
Of het echt mooi is, is een kwestie van smaak. Het is in ieder geval niet een saaie bak.

San Paolo

Saint Etienne vind ik ook wel mooi ondanks de modernisering voor het EK 2016.

Jehoentelaar

Het haalt het niet bij Griffin Park maar het is van zichzelf best een leuk stadion.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

FCT1980

Het kan inderdaad wel om iets ''eigens'' te realiseren.
Vind het nieuwe stadion van Brentford daar (afgaande op de foto's) daar een prettig voorbeeld van.

There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

jdebruin96

Citaat van: Jehoentelaar op mrt 19, 2020, 09:51:36
Het haalt het niet bij Griffin Park maar het is van zichzelf best een leuk stadion.

Alleen zo ontzettend jammer van al die verschillende kleuren stoeltjes...

ksclgiov282

Citaat van: jdebruin96 op mrt 19, 2020, 11:56:58
Alleen zo ontzettend jammer van al die verschillende kleuren stoeltjes...

Vooral dit! En zo kris kras door elkaar, wat jammer genoeg een trend is tegenwoordig.

Voor de rest wel zeker wel een OK stadion, maar gewoon rood met witte letters was zoveel beter geweest.

Jehoentelaar

Ik las ergens dat Brentford niet de enige bespeler wordt (rugbyteam?), dus dat zou de neutrale insteek verklaren.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Jef400

Citaat van: ksclgiov282 op mrt 19, 2020, 12:47:09
Vooral dit! En zo kris kras door elkaar, wat jammer genoeg een trend is tegenwoordig.

Voor de rest wel zeker wel een OK stadion, maar gewoon rood met witte letters was zoveel beter geweest.
Heeft dat niet te doen met het optisch effect in het stadion? Anders schijnt de leegte weer op te vallen.

Joep2002

Citaat van: Jef400 op mrt 19, 2020, 13:14:30
Heeft dat niet te doen met het optisch effect in het stadion? Anders schijnt de leegte weer op te vallen.
Zou goed kunnen, ik was laatst bij Fortuna Düsseldorf (lelijkste stadion waar ik ooit ben geweest) en daar werd mij diezelfde uitleg gegeven voor de verschillend gekleurde stoeltjes.

rogo_breda

Dat is vaak als reden gegeven inderdaad. Volgens mij is Twente daar ooit mee begonnen? (Nu niet meer nodig daar) Of zag je dat voor het Arke Stadion ook al?
Daar was het écht lelijk. Bij Brentford nog enigszins in de clubkleuren.

ksclgiov282

Sporting Lissabon moet een van de eerste geweest zijn denk ik.

Nort

Citaat van: rogo_breda op mrt 19, 2020, 16:41:41
Dat is vaak als reden gegeven inderdaad. Volgens mij is Twente daar ooit mee begonnen? (Nu niet meer nodig daar) Of zag je dat voor het Arke Stadion ook al?
Daar was het écht lelijk. Bij Brentford nog enigszins in de clubkleuren.
De Arena heeft dat ook jarenlang gehad.

FCT1980

Citaat van: rogo_breda op mrt 19, 2020, 16:41:41
Dat is vaak als reden gegeven inderdaad. Volgens mij is Twente daar ooit mee begonnen? (Nu niet meer nodig daar) Of zag je dat voor het Arke Stadion ook al?
Daar was het écht lelijk. Bij Brentford nog enigszins in de clubkleuren.

Daar zijn de bij ons(FC Twente) ooit om die reden mee begonnen.
Het is bij Twente echter nooit nodig geweest aangezien het gelijk redelijk gevuld was.

Misschien grappig om te vermelden dat ik ook een woordenwisseling met de architect (IAA-Architecten) heb gehad over die gekleurde stoeltjes. Tijdens de uitbreiding liep ik daar stage en kwam het Makita team van Vak P ter sprake. Hij vond het belachelijk dat de supporters de stoeltjes achter het doel hadden aangepast en de letters VAK P waren te zien.  Daar was ik het uiteraard 100% mee oneens want ik was zelf betrokken bij die actie ;)
Als je dan hoort hoe ze denken over supporters en dat het hele stadionconcept op die manier teniet werd gedaan dan nemen ook architecten zichzelf wel heel serieus.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Olav

Citaat van: Nort op mrt 19, 2020, 17:48:29
De Arena heeft dat ook jarenlang gehad.

Bekijk eens achtereenvolgens de foto's van het nieuwe Brentfordstadion, de oude stoeltjes bij Twente en het stadion van Sporting. Weet je 't zeker?

Jef400

Misschien niet in die polka dott combinatie. Maar het is wel zo dat ook de ArenA vroeger leeg pijn deed aan de ogen door die rare kleurcombinaties. Kan mezelf nog wel op zo'n groen of grijs kuipstoeltje herinneren voor de omkleuring.