Kerstvakantie on the Isles

Gestart door hgrm, dec 26, 2009, 13:52:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

In een spekglad Glasgow hopten we met enige moeite in de scherming naar Hampden Park, Lesser Hampden en en Cathkin Park. Ik kreeg hier een enorm kerstgevoel over me heen.


Lesser Hampden (pal naast Hampden Park)


Hampden Park


Cathkin Park

TeeZee

East End Park (Dunfermline Athletic). Enkele dagen later zou de derby tegen Raith Rovers afgelast worden. Ze waren al druk bezig om alles in orde te maken, het zag er ook goed uit, maar uiteindelijk vonden de lokale autoriteiten het onverantwoord vanwege de ijzige wegen rondom het stadion.






TeeZee

Tynecastle, Heart of Midlothian, Edinburgh.

Een man met een hond (categorie lobbes) liet ons binnen, al ging het volgens mij niet van harte. Maar dat kon ons niks schelen, we waren binnen en konden de prachtige oude Archibal Leith-tribune bekijken.




TeeZee

Murrayfield, Edinburgh.

Murrayfield is vrij toegankelijk, maar viel mij tegen.




TeeZee

Almondvile Stadium, Livingston

In Livingston troffen we de meeste sneeuw aan en het was duidelijk dat daar de eerste paar maanden geen voetbal gespeeld kon gaan worden. Pal naast een aldi-winkel ligt het alleraardigste stadion. Livingston is behoorlijk afgezakt en speelt tegenwoordig vierde divisie. In 2006 speelde de club nog op het hoogste niveau, degradeerde en werd eind vorig seizoen teruggezet naar het laagste profniveau. Het kan verkeren.


TeeZee

Dundee en Dundee United zijn berucht om de nabijheid van beider stadions. Letterlijk aan weerskanten van de straat liggen de thuishavens.

Dens Park (Dundee FC)







Als je door één van de open hoeken van Dens Park kijkt, zie je het onderkomen van de buren al liggen:



Rechts Dens Park, in de verte het stadion van Dundee United.



Tannadice Park (Dundee United)



En wederom beide stadions in beeld:


TeeZee

Gayfield Park, van derde divisionist Arbroath, ligt pal aan de oostkust van Schotland.














TeeZee

Berwick Rangers is een Engelse club die sinds jaar en dag in de Schotse competitie uitkomt. De bejaarde groundsman van Shielfield Park liet ons graag binnen en vertelde ons en passant dat Dunfermline v Raith was afgelast. We maakten toen een U-turn richting Hartlepool, waar we overigens een prima pot voetbal zagen in een leuke ambiance. Ik heb wel een paar foto's genomen, maar ze zijn nog al waterig doordat de natte sneeuw met bakken uit de hemel kwam.








TeeZee

Tot slot, speciaal voor Breda, deze auto.


We hebben minstens 50 km op z'n bumper gezeten. Groot licht en claxoneren hielpen niet.

Hugo

Mooie pics!

In welk opzicht viel Murrayfield je tegen?

Gerrit-Jan

Citaat van: TeeZee op mrt 14, 2010, 14:47:27
Gayfield Park, van derde divisionist Arbroath, ligt pal aan de oostkust van Schotland.

Erg mooi gezicht zo'n stadion zo vlak aan zee. Waren jullie ook speciaal voor de ligging pal aan de kust naar het stadion gegaan, of lag het gewoon op de route?

Sluit me verder helemaal bij Hugo aan; mooie foto's!

TeeZee

Citaat van: Hugo op mrt 14, 2010, 19:49:35In welk opzicht viel Murrayfield je tegen?
Ik vond het wat saai. De ovale vorm. De kleuren. De zes carpoolstroken tussen veld en tribune. Het lijkt ook niet zo groot.

HJanneman

Ik blijf die situatie van Dundee geweldig vinden. In tijden van financiële malaise lijkt het heel onverantwoord om twee van zulke stadions op zo'n korte afstand van elkaar open te houden, maar natuurlijk mogen deze ploegen, de zaak romantisch bekeken, nooit gaan groundsharen!

Hielke

Leuke foto's inderdaad. Ik moet bij de foto's van Arbroath sterk denken aan het droogkomische boekje van Gary Sutherland en bij het Almondville stadion aan de verzorgster van Livingston die ik op Palmerston Park het veld op zag rollen.