Week 38: Maandag 17 september tot en met Zondag 23 september

Gestart door Jeje, aug 16, 2018, 14:34:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wekke

Ook Bilzerse Waltwilder - Lyra Lierse van morgen is afgelast op vraag van de burgemeester en de politie omdat de veiligheid niet gegarandeerd zou kunnen worden. Ocharme een wedstrijd in 3e amateur. Ook KRC Mechelen ziet nu twee wedstrijden verplaatst van zaterdag naar zondag. Te zot voor woorden.

Joost

Ik begreep dat het duel in Waltwilder zou worden gespeeld, dat is ook niet echt een locatie voor veel toeschouwers.

wekke

Het is een laconieke situatie geworden. Bilzen wist al weken dat het zijn terrein niet tijdig klaar kreeg. Lyra Lierse ging niet akkoord met het verzetten naar zondag, wel naar 31/10. Echter, de KBVB was niet akkoord met de verschuiving. Zodoende moest Bilzen een ander terrein kiezen of forfait geven, tenzij er overmacht plaats vond (verbod politie/burgemeester). Bilzen koos dan voor Waltwilder en gisteren verboden poltie en burgemeester de wedstrijd. Dat alles in een tijdsspanne van een week. En de supportersclub blijven met de rekeningen voor de bussen zitten , leuk is anders.

Mokum1900

Citaat van: spons op sep 21, 2018, 12:17:04
Ja slaat inderdaad nergens op. Ik heb nog bij de club aangegeven dat zelfs een uitvak m.i. helemaal niet nodig zou zijn en dat ze gewoon alles door elkaar zouden kunnen laten lopen maar burgemeesters en politie he ....

Het combi systeem wordt trouwens wel door de supporters zelf in stand gehouden doordat iedereen iedere keer toch weer als makke schapen in een bus gaat zitten en alle maatregelen maar accepteren

Nog een sterker verhaal Ajax en Ter Werve een combi naar Noordwijk , 25 euro m terwijl bij de plaatselijke sigarettenboer gewoon kaarten voor het neutrale vak te koop zijn 12,50 euro , vreemd dat er aan de kant van Ajax nog maar 16 kaarten zijn verkocht ?
Waar je ook gaat ik volg je overal

FCT1980

Mooie avond in Velsen-Zuid gehad.
Uiteindelijk nog tientallen Twente supporters op de lange zijde en helemaal niets aan de hand. Een uitwedstrijd zoals het hoort.
Olav bedankt voor het regelen van onze kaarten. Je bent welkom in de Veste als Telstar hier komt.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

maikelll043

21/09  MVV Maastricht - FC Dordrecht
23/09  RSC Anderlecht - Standard de Liege

watergatehopper

Citaat van: Koning Kriel op sep 21, 2018, 14:29:09
In de begin jaren van deze eeuw is er eens een groot protest tegen combi's geweest. Onder andere bij Willem II - Feyenoord, dit protest eindigde in rellen. Of de politie hier bewust op uit was of niet laat ik in het midden maar als je als supporter zo dom bent dat je je op dat moment laat uitlokken ga je nooit wat voor elkaar krijgen.

In het eerste jaar jupiler league kregen wij als Willem II supporters heel vaak een extra vak. Nadat dit de eerste twee keer goed gegaan was waren de ander clubs minder belang. Het ging onder andere goed omdat binnen de harde kern afgesproken was absoluut niet te gaan rellen omdat ze het dan voor iedereen zouden verpesten. Zelfs bij wat flinke uitdagingen heeft iedereen zich toen ingehouden waarna we vaker een extra vak kregen.

Als alle harde kern supporters zich hieraan zouden houden en alle groepen van alle clubs dit nou eens zouden doen in welke competitie dan ook, derby of niet. Dan ben ik er van overtuigd dat maatregelen wel weer zullen versoepelen. Zeker gezien de kostenbesparing die dit met zich meebrengt. Harde kern supporters denken vaak dat er politie ingezet wordt om hen te pesten ofzo terwijl het in werkelijkheid gaat om het ordelijk laten verlopen van een evenement en de veiligheid van mensen.

Helaas zijn er ieder seizoen wel weer incidenten die aanleiding geven om combi's op te leggen. Supporters die hun naam hoog willen houden als groep en zich misdragen, of die zich als individu willen bewijzen bij hun mede supporters of simpelweg een bakkie(of iets anders) teveel op hebben en niet meer weten wat ze doen.

Zoek elkaar lekker op op een industrieterrein en ga je ding doen zou ik zeggen. Als er nadien geen schade is aan bedrijfspanden, auto's, meubilair etc. dan vind ik het prima.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

De publiekswissel

Citaat van: watergatehopper op sep 23, 2018, 11:55:50
Als alle harde kern supporters zich hieraan zouden houden en alle groepen van alle clubs dit nou eens zouden doen in welke competitie dan ook, derby of niet. Dan ben ik er van overtuigd dat maatregelen wel weer zullen versoepelen. Zeker gezien de kostenbesparing die dit met zich meebrengt. Harde kern supporters denken vaak dat er politie ingezet wordt om hen te pesten ofzo terwijl het in werkelijkheid gaat om het ordelijk laten verlopen van een evenement en de veiligheid van mensen.

Helaas zijn er ieder seizoen wel weer incidenten die aanleiding geven om combi's op te leggen. Supporters die hun naam hoog willen houden als groep en zich misdragen, of die zich als individu willen bewijzen bij hun mede supporters of simpelweg een bakkie(of iets anders) teveel op hebben en niet meer weten wat ze doen.

Zoek elkaar lekker op op een industrieterrein en ga je ding doen zou ik zeggen. Als er nadien geen schade is aan bedrijfspanden, auto's, meubilair etc. dan vind ik het prima.

Ik heb niets met Ajax en ook niet veel met ultras en hun regels, maar de manier zoals het in Graz in gegaan tussen Sturm en Ajax vond ik erg mooi. Op de wedstrijddag zaten supporters uit onze hoofdstad in de thuisvakken, zonder problemen. Ook konden ze zonder problemen juichen. Een dag later hadden beide groepen elkaar in het bos gevonden voor een confrontatie. Helemaal prima en iedereen blij......
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

De publiekswissel

Citaat van: Nort op aug 31, 2018, 10:24:07
Gaat Dordrecht nu tegen elkaar rellen?

De vriendschap met Zwarte Leeuw en FC Dordrecht heeft niets met rellen te maken. Dat is ondertussen een vriendengroep geworden die graag bij elkaar op bezoek komt voor een biertje en potje voetbal....
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

Semper Fidelis

Citaat van: FCT1980 op sep 22, 2018, 10:19:59
Mooie avond in Velsen-Zuid gehad.
Uiteindelijk nog tientallen Twente supporters op de lange zijde en helemaal niets aan de hand. Een uitwedstrijd zoals het hoort.
Olav bedankt voor het regelen van onze kaarten. Je bent welkom in de Veste als Telstar hier komt.

Zelf ook een meer dan prima avond gehad. Kaarten ophalen was geen probleem en het was lekker gemoedelijk, ondanks dat ons vak voor wel 30/40% uit Twente bestond. Hopen dat andere gemeentes er lering uit trekken dat het echt wel kan.

watergatehopper

Citaat van: watergatehopper op sep 23, 2018, 11:55:50
Als alle harde kern supporters zich hieraan zouden houden en alle groepen van alle clubs dit nou eens zouden doen in welke competitie dan ook, derby of niet. Dan ben ik er van overtuigd dat maatregelen wel weer zullen versoepelen. Zeker gezien de kostenbesparing die dit met zich meebrengt. Harde kern supporters denken vaak dat er politie ingezet wordt om hen te pesten ofzo terwijl het in werkelijkheid gaat om het ordelijk laten verlopen van een evenement en de veiligheid van mensen.

Helaas zijn er ieder seizoen wel weer incidenten die aanleiding geven om combi's op te leggen. Supporters die hun naam hoog willen houden als groep en zich misdragen, of die zich als individu willen bewijzen bij hun mede supporters of simpelweg een bakkie(of iets anders) teveel op hebben en niet meer weten wat ze doen.

Zoek elkaar lekker op op een industrieterrein en ga je ding doen zou ik zeggen. Als er nadien geen schade is aan bedrijfspanden, auto's, meubilair etc. dan vind ik het prima.

#FC Groningen - Twente
🇧🇪 Eerste klasse B ✅


Jehoentelaar

Vast omdat het na afloop van de wedstrijd even onrustig is geweest.

Bij FC Utrecht - MVV ging het eveneens niet volledig vlekkeloos.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

watergatehopper

Ik zag op teletekst dat er rellen uitgebroken waren. Frustratie van verliezen kennen we allemaal wel maar dat je jezelf dan zo laat gaan... Maar het kan zijn dat van mug weer een olifant is gemaakt.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

syntric

Citaat van: watergatehopper op sep 28, 2018, 20:48:59
Ik zag op teletekst dat er rellen uitgebroken waren. Frustratie van verliezen kennen we allemaal wel maar dat je jezelf dan zo laat gaan... Maar het kan zijn dat van mug weer een olifant is gemaakt.

Voor dat soort heerschappen maakt winnen of verliezen weinig uit vermoed ik :-)
Groundhopper for life :-)