Week 38: Maandag 17 september tot en met Zondag 23 september

Gestart door Jeje, aug 16, 2018, 14:34:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

syntric

Citaat van: spons op sep 20, 2018, 19:05:18
Maar dat is in de keuken kampioen divisie voor Twente ( waarschijnlijk overal ) te klein. Je kan het Twente supporters toch niet kwalijk nemen dat ze dan kaarten in een thuisvak kopen ?

Het is gewoon verboden veronderstel ik? Is het hier bij ons in België ook. Nu ik zit ook meestal in een thuisvak als ik mijn club volg, want wij hebben ook altijd combi. Bijna overal geraak ik wel aan een ticket. Ik zit niet graag in het uitvak, bepaal zelf wel hoe en wanneer ik me verplaats. Het is ook geen probleem als je gewoon normaal doet, vaak is het zelfs erg vriendschappelijk met de thuissupporters. Maar er zijn er ook wel die zich niet gedragen en dan problemen krijgen.
Groundhopper for life :-)

spons

Citaat van: syntric op sep 20, 2018, 22:30:08
Het is gewoon verboden veronderstel ik? Is het hier bij ons in België ook. Nu ik zit ook meestal in een thuisvak als ik mijn club volg, want wij hebben ook altijd combi. Bijna overal geraak ik wel aan een ticket. Ik zit niet graag in het uitvak, bepaal zelf wel hoe en wanneer ik me verplaats. Het is ook geen probleem als je gewoon normaal doet, vaak is het zelfs erg vriendschappelijk met de thuissupporters. Maar er zijn er ook wel die zich niet gedragen en dan problemen krijgen.

Het is inderdaad verboden om te discrimineren maar het gebeurd wel. Sterker voetbalsupporters zijn de meest gediscrimineerde groep in Nederland
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

syntric

Citaat van: spons op sep 20, 2018, 22:54:24

Het is inderdaad verboden om te discrimineren maar het gebeurd wel. Sterker voetbalsupporters zijn de meest gediscrimineerde groep in Nederland

Goh dat is nu ook weer niet zomaar hee. Tennis of rugbyfans zal het niet meteen overkomen :-)
Groundhopper for life :-)

FCT1980

Citaat van: Jeje op sep 20, 2018, 17:41:30
Niet lullig bedoeld hoor, maar je kan het Telstar toch niet kwalijk nemen dat ze geen uitsupporters in hun thuisvakken willen hebben? Bij een uitwedstrijd heb je een uitvak met supporters en that's it.

Telstar vindt het zelf niet eens erg als er wat supporters van de andere club in andere vakken zitten. Dan kon ik in ieder geval afleiden uit de mail die men heeft verstuurd. Is puur een maatregel vanuit politie en bestuur geweest. Maar goed, één en ander lijkt alsnog geregeld dankzij een mede member hier :) Bedankt al vast!
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

spons

Citaat van: syntric op sep 21, 2018, 08:11:55
Goh dat is nu ook weer niet zomaar hee. Tennis of rugbyfans zal het niet meteen overkomen :-)

Zoek de verschillen :

Een gedeelte van de Twente supporters misdraagt zich wel eens in een voetbalstadion dus laten we ze alleen toe in een apart afgesloten gedeelte van het stadion

Een gedeelte van de Marokkanen misdraagt zich wel eens in een winkelcentrum dus laten we Marokkanen alleen toe in een apart afgesloten van het winkelcentrum

Het eerste vind iedereen maar normaal maar bij het tweede zou het land ( terecht ) te klein zijn
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

FCT1980

Citaat van: spons op sep 21, 2018, 09:53:25
Zoek de verschillen :

Een gedeelte van de Twente supporters misdraagt zich wel eens in een voetbalstadion dus laten we ze alleen toe in een apart afgesloten gedeelte van het stadion

Een gedeelte van de Marokkanen misdraagt zich wel eens in een winkelcentrum dus laten we Marokkanen alleen toe in een apart afgesloten van het winkelcentrum

Het eerste vind iedereen maar normaal maar bij het tweede zou het land ( terecht ) te klein zijn

Meer is er niet van. Eerste is normaal en tweede is racisme en idd het land te klein.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

spons

Citaat van: FCT1980 op sep 21, 2018, 10:25:01
Meer is er niet van. Eerste is normaal en tweede is racisme en idd het land te klein.

Het eerste is discriminatie op basis van geloofsovertuiging en net zo verwerpelijk. Wou dat die overkoepelende organisatie van supportersverenigingen zich nou eens nuttig gingen maken en hier een proefproces over aan zouden spannen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

WATP

Citaat van: Jeje op sep 20, 2018, 17:41:30
Niet lullig bedoeld hoor, maar je kan het Telstar toch niet kwalijk nemen dat ze geen uitsupporters in hun thuisvakken willen hebben? Bij een uitwedstrijd heb je een uitvak met supporters en that's it.

Vooropgesteld als Telstar ze kwijt kan aan hun eigen fans dan prima.
Daar tegen over zou Telstar ook gewoon in het kader van normalisatie die gasten daar kunnen laten zitten en laten zien dat het leven niet zo spannend is als elke burgemeester wil geloven.

Binnenkort weer verplichte autocombi naar Excelsior Maassluis voor PSV terwijl de club vrije verkoop houdt. Schiet mij maar lek...
The Quintessential British club

Jehoentelaar

Als een lokale overheid die maatregel oplegt kun je als thuisclub hoog of laag springen, maar dan gebeurt het gewoon niet. Daar hark je als club alleen maar meer gezeur mee binnen.

Wat discrimineren betreft, ik geloof dat supporters van NAC eens wat hebben geprobeerd met de legitimiteit van verplichte combi's (vrijheidsbeperking zonder concrete aanleiding). Is allemaal natuurlijk rechtstreeks de doofpot in gegaan maar het valt prima uit te zoeken (en elke supporter kan zo'n proces in gang zetten).
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Jehoentelaar

22/9 Donar Groningen - Sigal Prishtina (Basketball Champions League)

Na een nederlaag met twintig punten verschil gaat het geen makkelijke avond worden voor de landskampioen, maar hopelijk wordt het een leuke avond. Met een eierbal naar het basketbal, moi eem.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

spons

Citaat van: WATP op sep 21, 2018, 10:44:44

Binnenkort weer verplichte autocombi naar Excelsior Maassluis voor PSV terwijl de club vrije verkoop houdt. Schiet mij maar lek...

Ja slaat inderdaad nergens op. Ik heb nog bij de club aangegeven dat zelfs een uitvak m.i. helemaal niet nodig zou zijn en dat ze gewoon alles door elkaar zouden kunnen laten lopen maar burgemeesters en politie he ....

Het combi systeem wordt trouwens wel door de supporters zelf in stand gehouden doordat iedereen iedere keer toch weer als makke schapen in een bus gaat zitten en alle maatregelen maar accepteren
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

ALenstra

Okee. Maar waarom gaan supporters daar niet tegenin? Als collectief moet dat toch kunnen? Met alle clubs?

spons

Citaat van: ALenstra op sep 21, 2018, 12:19:51
Okee. Maar waarom gaan supporters daar niet tegenin? Als collectief moet dat toch kunnen? Met alle clubs?

Ja dat vraag ik me ook nog steeds af. Er is zelfs een supporterscollectief dat landelijk overleg voert maar ook die doen niets
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

headout

Citaat van: ALenstra op sep 21, 2018, 12:19:51
Okee. Maar waarom gaan supporters daar niet tegenin? Als collectief moet dat toch kunnen? Met alle clubs?
Omdat er ook een groep combi-gangers is die de regelingen en vervoersrestricties wel prima vinden. Enerzijds omdat ze met het accepteren van de regelingen, hun privilege behouden (voorrang op kaarten uitvak); anderzijds omdat de combiregeling voor hen betekent dat ze zelf niets hoeven te organiseren en ze het op deze manier ook een veilige en gemakkelijke manier van wedstrijdbezoek vinden.
http://groundhop.nl - Just another groundhop blog

Koning Kriel

Citaat van: ALenstra op sep 21, 2018, 12:19:51
Okee. Maar waarom gaan supporters daar niet tegenin? Als collectief moet dat toch kunnen? Met alle clubs?

In de begin jaren van deze eeuw is er eens een groot protest tegen combi's geweest. Onder andere bij Willem II - Feyenoord, dit protest eindigde in rellen. Of de politie hier bewust op uit was of niet laat ik in het midden maar als je als supporter zo dom bent dat je je op dat moment laat uitlokken ga je nooit wat voor elkaar krijgen.

In het eerste jaar jupiler league kregen wij als Willem II supporters heel vaak een extra vak. Nadat dit de eerste twee keer goed gegaan was waren de ander clubs minder belang. Het ging onder andere goed omdat binnen de harde kern afgesproken was absoluut niet te gaan rellen omdat ze het dan voor iedereen zouden verpesten. Zelfs bij wat flinke uitdagingen heeft iedereen zich toen ingehouden waarna we vaker een extra vak kregen.