Indeling Regionalliga

Gestart door Arjen, okt 25, 2010, 20:58:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: Bewussie op feb 11, 2016, 14:36:22
Helaas kwam Alemannia net te kort vorig jaar en het moment waarop ze door konden stoten uit verloren bij de nummer drie van onder destijds, het 2e van Schalke.. Het blijft een prachtige en toch veel gehate club in Duitsland, iets wat het eigenlijk een heerlijke club maakt want het is nooit saai in Aachen. Dit jaar moet er nog een wonder gebeuren willen ze kans maken, maar ik hoop dat ze komend seizoen toch eindelijk de kans pakken om terug op nationaal niveau te komen.

Het was niet de wedstrijd tegen Schalke II. Het was het gebrek aan scorend vermogen en overwinningen buiten Aken én de foute focus. Hoewel ze ongelofelijk lang ongeslagen bleven werd er uit vrijwel alleen maar gelijkgespeeld. Met de topper tegen BMG II verloor het team veel te vroeg alle focus.

In plaats van iedere wedstrijd op zich te benaderen werd vanuit alle kanten die topper benadrukt. Daardoor werd er tegen Oberhausen 0-0 gespeeld, vlogen ze onbegrijpelijk uit de Mittelrheinpokal, verloren bij Kray. Die topper werd dan gewonnen maar tegen Schalke II kwam het oude liedje van een dozijn gemiste kansen weer bovendrijven. Het zijn de punten geweest in aanloop naar de topper die ze de titel hebben gekost.

Het grote probleem van de RL West is de hoeveelheid clubs die groot genoeg zijn om te promoveren. Oberhausen, Essen, Aken (en volgend jaar weer Wuppertal), BMG II, Dortmund II en het geld van Viktoria en Lotte zorgen ervoor dat je een hele reeks aan titelkandidaten hebt. Met de vele jaarlijkse personele wisselingen is het ieder jaar weer afwachten hoe een team en trainer presteren.

Voor dit jaar heb ik de hoop overigens nog niet opgegeven, een reeks van 4 of 5 overwinningen kan de ploeg zomaar weer terugbrengen in de titelstrijd. Moeten ze wel komend weekend Oberhausen verslaan.

hgrm

Citaat van: Luccie op feb 11, 2016, 14:51:11
Ben ik niet geheel met je eens; twee seizoenen geleden ben ik naar Fortuna Köln - Bayer München II geweet en ik heb me daar prima vermaakt.
Stadion was sinds 33 jaar weer eens uitverkocht.

Volgens mij speelt Fortuna Köln nu een marginale rol in de 3e bundesliga en komt er bijna niemand af op de thuiswedstrijden.

Het eerste klopt niet; Fortuna staat netjes 7e, niet ver achter clubs als Preussen Münster en VfL Osnabrück.
Het tweede klopt helaas wel....onder de 2000 met af en toe een uitschieter naar boven.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Alemannia v Oberhausen 1-0. 10 punten achter BMG II maar een duel minder.
Op papier is de komende weken het programma van Alemannia wat makkelijker...

Rens Mansvelder

12-03 staat Rot-Weiss Essen - BMG II op het programma. Iemand goede ervaring met RW Essen?

Vorige wedstrijd: 24-04 Eintracht Frankfurt - Mainz 05 2 - 1(Bundesliga)
Volgende wedstrijd: 30-04 Antwerp - Eupen (Proximus League)

Luccie

Citaat van: Rens Mansvelder op feb 24, 2016, 13:14:18
12-03 staat Rot-Weiss Essen - BMG II op het programma. Iemand goede ervaring met RW Essen?

Een paar jaar geleden geweest tegen Aachen. Mijn ervaring is wel positief over Essen.
Ik vraag me alleen af of er tegen het tweede van BMG veel sfeer is. Ik denk niet dat die veel publiek meenemen.

kazimkazim

Ik verwacht er niet echt veel van. Het is alweer een zeer teleurstellend seizoen voor RWE. Ultra's zijn (tijdelijk) afgehaakt (geweest??). Ik zou wachten tot volgend seizoen voor een pot tegen Allemania Aachen, Rot-Weiss Oberhausen of Borussia Dortmund II. Ik ben er wel eens geweest toen ze een redelijk goed seizoen doormaakten en heb toen wel genoten van de sfeer.

Semper Fidelis

Citaat van: kazimkazim op feb 24, 2016, 18:16:38
Ik verwacht er niet echt veel van. Het is alweer een zeer teleurstellend seizoen voor RWE. Ultra's zijn (tijdelijk) afgehaakt (geweest??). Ik zou wachten tot volgend seizoen voor een pot tegen Allemania Aachen, Rot-Weiss Oberhausen of Borussia Dortmund II. Ik ben er wel eens geweest toen ze een redelijk goed seizoen doormaakten en heb toen wel genoten van de sfeer.

Thuiswedstrijd op 16 april tegen Allemania Aachen lijkt me wel de moeite waard, toch? Stond namelijk wel op de planning om die te vincken.

FCT1980

Denk dat het tegen Schalke II ook wel wat drukker is dan normaal. Essen en Schalke ligt mekaar helemaal niet.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Jehoentelaar

Ik overweeg om deze zaterdag naar RW Essen af te reizen. Geen heel bijzondere wedstrijd maar Münster-Osnabrück heb ik geen zin in en het is alweer te lang geleden dat ik in Duitsland was.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Rens Mansvelder

Halve finales Niederrheinpokal

15-03 Rot-Weiss Essen - FC Kray
16-03 Wuppertaler SV - Rot-Weiss Oberhausen

Een van deze twee wedstrijden wil ik gaan bezoeken, nu is de vraag...welke adviseren jullie?
Vorige wedstrijd: 24-04 Eintracht Frankfurt - Mainz 05 2 - 1(Bundesliga)
Volgende wedstrijd: 30-04 Antwerp - Eupen (Proximus League)

Jef400

Wuppertal gaan al meerdere leden heen. Ik denk dat Wuppertal ook leuker is qua stadion en je hebt de Schwebebahn (Monorail) om bij het stadion te geraken. Ik zou Wuppertal doen.

FCT1980

Trekken die halve finales een beetje volk dan?
Dan kan ik misschien ook nog wat mensen enthousiast krijgen. Bier und Bratwurst? ;)
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Freekos79

Citaat van: FCT1980 op mrt 01, 2016, 20:48:13
Trekken die halve finales een beetje volk dan?
Dan kan ik misschien ook nog wat mensen enthousiast krijgen. Bier und Bratwurst? ;)

Essen - Kray zal maximaal een 8000 toeschouwers trekken. Wuppertal - RWO is moeilijk schatten. Tussen de 5000-10000 denk ik. Essen gaat niet zo lekker en Kray heeft weinig support. Als ik moest kiezen, ging ik voor Wuppertal. Ook qua stadion.
Volgende wedstrijd: ?

Rens Mansvelder

Mijn keuze is gevallen op Wuppertal, bedankt voor het advies!
Vorige wedstrijd: 24-04 Eintracht Frankfurt - Mainz 05 2 - 1(Bundesliga)
Volgende wedstrijd: 30-04 Antwerp - Eupen (Proximus League)

headout

Prima keuze. Wuppertal is echt tof. Naast de monorail is het ook leuk om aan de andere kant van het stadion de weg heuvelop te lopen. Je kijkt dan op het stadion vanuit de bossen.
http://groundhop.nl - Just another groundhop blog