Stadions Belgische Eerste Klasse, 2012-2013

Gestart door Victor Charlie Hotel, okt 28, 2012, 23:20:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Victor Charlie Hotel

Citaat van: voetbalfan op nov 05, 2012, 23:37:57
................ Ik weet wel niet hoe het zit in Zulte Waregem nu ze mee aan de leiding staan maar mij lijkt het toch nooit uitverkocht. Bergen verkoopt één maal per jaar uit en dat is tegen Standard en die wedstrijd is net geweest dus veel succes met het bezoeken!
Op ticketingonline.be staat bijv. bij Zulte Waregem-KRC Genk dat de tickets "weldra in de verkoop" komen. Dus dat lijkt wel goed te komen. Lierse en Mons heb ik gemaild in resp. goed Nederlands en gebrekkig Frans. Desalniettemin in geen van beide gevallen reactie ontvangen. Als tickets volgens jou geen probleem zijn, is het de moeite waard om te gaan. Zulte Waregem-OH Leuven (als Genk thuis niet lukt) of Waasland Beveren-KRC Genk op Boxing Day! 

cafebac

Citaat van: Joost op nov 05, 2012, 15:16:52
Dat is heel erg oud nieuws van zeker 8 jaar geleden en inmiddels achterhaalt lees ik net!

Na dit seizoen gaat de lange staantribune en de Telenettribune tegen de vlakte. Voor de staantribune komt een nieuwe zittribune in de plaats. Op de plek van de Telenettibune komt een nieuw tribune met staanplaatsen die kunnen worden omgebouwd naar zitplaatsen mocht KVM Europees spelen.

In dat geval komt Achter de Kazerne bij mij met stip binnen naast Gent en Lyra om dit seizoen nog te bezoeken!

voetbalfan

Citaat van: Victor Charlie Hotel op nov 05, 2012, 23:53:50
Op ticketingonline.be staat bijv. bij Zulte Waregem-KRC Genk dat de tickets "weldra in de verkoop" komen. Dus dat lijkt wel goed te komen. Lierse en Mons heb ik gemaild in resp. goed Nederlands en gebrekkig Frans. Desalniettemin in geen van beide gevallen reactie ontvangen. Als tickets volgens jou geen probleem zijn, is het de moeite waard om te gaan. Zulte Waregem-OH Leuven (als Genk thuis niet lukt) of Waasland Beveren-KRC Genk op Boxing Day!

Ik ben er vrij zeker van dat je bij beide ploegen op de wedstrijddag zelf nog tickets kan kopen, tenzij natuurlijk een risicowedstrijd zoals Lierse - Mechelen.

Hugo

Citaat van: Victor Charlie Hotel op nov 04, 2012, 23:30:19
In ons streven nog vóór Oud en Nieuw alle stadions in de Belgische Eerste Klasse te hebben bezocht, zijn we zaterdag 3 november jl. naar YR KV Mechelen-RSC Anderlecht geweest....

Waarom moet dat allemaal nog dit jaar gebeuren?

Victor Charlie Hotel

Citaat van: Hugo op nov 06, 2012, 21:30:57
Waarom moet dat allemaal nog dit jaar gebeuren?
Mijn groundhopping-schema is om eerst alle grounds in de Belgische Eerste Klasse te hebben bezocht. Het competitieschema bood ons de ideale gelegenheid om dat nog vóór Oud en Nieuw te doen, dus dat gaf ons de kick om het te doen. Maar goed, mocht dat niet lukken, dan gaan we gewoon in 2013 ermee verder.

wekke

Citaat van: Victor Charlie Hotel op nov 05, 2012, 23:28:53
Nu nog Waasland-Beveren, Bergen/Mons, Zulte-Waregem en Lierse SK. Bij deze clubs is het ons nog niet gelukt tickets te bemachtigen. Lokeren en Kortijk gaan we nog bezoeken.

Laat me maar weten welke wedstrijd van Lierse je wil bijwonen. Normaal gezien kan je bij elke wedstrijd, behalve tegen KV Mechelen!, gewoon kaartjes aan de kassa kopen.

Victor Charlie Hotel

Citaat van: wekke op nov 09, 2012, 19:30:10
Laat me maar weten welke wedstrijd van Lierse je wil bijwonen. Normaal gezien kan je bij elke wedstrijd, behalve tegen KV Mechelen!, gewoon kaartjes aan de kassa kopen.

Onze voorkeur gaat uit naar Lierse-Mechelen, zaterdag 16-2-'13, 20 uur. Tweede keus is Lierse-Lokeren, zaterdag 2-2-'13, 20 uur. Derde keus is Lierse-Cercle Brugge, zaterdag 15-12-'12, 20 uur. Ik zou het fijn vinden als jij iets voor ons kunt betekenen. Zo ja, dan hebben we wel overleg over de financiën en het afhalen van de 2 kaarten. Wij gaan op zaterdag 24-11 a.s. naar Kortrijk-Cercle Brugge en op zondag 2-12 naar Lokeren-Genk. Ik weet niet waar jij woont, maar we zouden dan evt. langs kunnen komen.

Met groet,

Harold

Victor Charlie Hotel

KV Kortrijk-Cercle Brugge, zaterdag 24-11-'12:

Het schiet al aardig op met het bezoeken van de stadions van de Belgische Eerste Klasse. Afgelopen zaterdag zijn we naar het Guldensporenstadion van KV Kortrijk getrokken, alwaar de lokale Eerste Klasser Cercle Brugge (o.l.v. Foeke Booij) ging bestrijden.

De weg naar het stadion was niet moeilijk te vinden: we hoefden alleen maar een groepje luidruchtige Ultras van Cercle te volgen.







Eenmaal bij het stadion was de sfeer zoals we die van de Belgen gewend zijn: gemoedelijk, een lekkere pint drinken en Vlaamse frieten erbij. Het "onthaal" is goed, de kaarten zijn prima geregeld, kortom, de ware groundhop-/voetbalbeleving.



Het stadion bestaat uit vier losse tribunes, met een statribune voor de harde kern van KVK achter het doel. Opvallend is het reclamebordje boven de spelerstunnel. Bijzonder is ook de stoelnummering: de zitjes zijn gewoon doorgenummerd, ongeacht het rijnummer. Dat maakt het wel wat lastig zoeken, maar gelukkig is het stadion niet zo groot.





Vóór de wedstrijd was er een eerbetoon aan een meisje (een fervent KVK-supporter) die de afgelopen week bij een verkeersongeval was overleden.



"VeeKaa", verrassend hoog genoteerd in de Eerste Klasse, begon enthousiast aan de wedstrijd en scoorde al binnen 10 minuten de 1-0 door uitblinker Chavarria.



Cercle voetbalde echter goed mee, maar leed veel balverlies en speelde slordig. Een dekkingsfout bij een corner leverde echter toch de gelijkmaker op. De Bruggenaren kwamen wat beter in hun spel, maar de kansen die werden gecreëerd eindigden of snoeihard op de kruising, of gingen naast en over het doel. Cercle moest het vooral hebben van de ervaring van Eidur Gudjohnson (o.a. ex-Chelsea), maar de IJslander is zijn snelheid inmiddels kwijtgeraakt en teert vooral op zijn spelinzicht en jarenlange ervaring in het Europese (top)voetbal.

De match kabbelde in de 2e helft wat voort, maar kende een opleving toen KVK de 2-1 op het bord zette na uitstekend voorbereidend werk van alweer Chavarria. Het verzet van Cercle was daarmee gebroken en de 3-1 van Chavarria was slechts een formaliteit.









Na het laatste fluitsignaal vierde KVK feest en staat het nog steeds fier bij de bovenste plaatsen in de Eerste Klasse.

cafebac

Leuk verslag VCH! Ziet er uit als een gezellig stadionnetje, goede bezettingsgraad ook :)

Victor Charlie Hotel

Citaat van: cafebac op nov 26, 2012, 16:02:20
Leuk verslag VCH! Ziet er uit als een gezellig stadionnetje, goede bezettingsgraad ook :)

Het stadionneke van 9.340 plaatsen was idd goed gevuld. Dat bepaalt mede de sfeer. KVK staat nog steeds hoog op de ranglijst (gedeeld 5e, met Club Brugge, dat een iets beter doelsaldo heeft, +1 beter), dus de toeschouwers zullen voorlopig blijven komen. "VeeKaa" heeft samen met Anderlecht momenteel trouwens de minst gepasseerde verdediging: slechts 15 tegendoelpunten!

Victor Charlie Hotel

KSC Lokeren OVL-KRC Genk, Daknamstadion, zondag 2 december 2012:

Het Daknamstadion in Lokeren was onze volgende stop tijdens onze campagne door België.



De tribuneloze korte zijde


De wedstrijdopstelling werd uitgedeeld door een charmante juffrouw


.......












Die beroemde Spanjaard was er ook


Een skybox kon er zeker niet meer vanaf


Lokeren, de bekerwinnaar van 2011-2012 en verrassend tweede op de ranglijst (samen met Zulte-Waregem), ontving Genk (o.l.v. Mario Been, met o.a. de voormalige Eredivisiespelers Dani Fernandez, Thomas Buffel en Glynor Plet), dat inmiddels op drie fronten meedoet (gedeeld 5e met Club Brugge, kwartfinalist om de Belgische beker en gekwalificeerd voor de volgende ronde van de Europa League).

Lokeren begon enthousiast aan de wedstrijd, terwijl Genk rustig afwachtte en loerde op de counter.





Het was Lokeren dat de patstelling op het veld doorbrak: Ivan Leko bracht de stand door een vrije trap op 1-0 doordat de Genkse muur niet goed dichtgemetseld was en omdat de boomlange keeper Van Hout als aan de grond genageld stond.



Genk was echter de beter voetballende ploeg, maar kwam door een arbitrale blunder goedkoop aan de gelijkmaker: Jelle Vossen benutte een dubieuze penalty. Diezelfde Vossen was een paar minuten later het eindstation van een vlot lopende aanval, waarmee de Genkenaren op 1-2 kwamen.

Het veld en de bal waren door verschillende regenbuien spekglad geworden en zo kon het zijn dat een houdbaar schot van alweer Vossen door de keepershandschoenen van Barry Boubacar glipte, 1-3. Erg sneu, want B.B. werd vooraf gehuldigd omdat hij zijn 250e wedstrijd speelde. Lokeren knokte zich terug in de wedstrijd. Invaller Mokulu Tembe omspeelde de keeper en tekende knap voor de aansluitingstreffer.



Persoons maakte zelfs de gelijkmaker met een bekeken lob. Lokeren creëerde diverse doelkansen, maar het Genkse doel werd telkens rakelings gemist. De Limburgers hielden het hoofd koel en scoorden zelfs onverwachts alsnog de winnende treffer: Monrose omspeelde handig de doelman en deponeerde de 3-4 in het net.

Daarmee was het pleit beslecht. Lokeren kreeg een terechte ovatie voor de positieve wedstrijdinstelling, terwijl Beens sluwe ploeg een feestje vierde met de meegereisde fans.


Koploper07

Mooie foto's!
Ik was er gisteren ook, bij deze wedstrijd. Ik heb een zeer leuke wedstrijd gezien waar het ook zo 5-3 had kunnen eindigen.

wekke

Je hebt het met 17 goals in 2 wedstrijden wel getroffen deze week :-)

Victor Charlie Hotel

Citaat van: wekke op dec 03, 2012, 10:00:58
Je hebt het met 17 goals in 2 wedstrijden wel getroffen deze week :-)

Some guys have all the luck :-)

Victor Charlie Hotel

Citaat van: Koploper07 op dec 03, 2012, 09:11:54
Mooie foto's!
Ik was er gisteren ook, bij deze wedstrijd. Ik heb een zeer leuke wedstrijd gezien waar het ook zo 5-3 had kunnen eindigen.

Helemaal mee eens: Lokeren had de meeste kansen, speelden ook om te winnen, maar had het vizier niet op scherp staan.