Week 35, maandag 30 augustus t/m zondag 5 september 2010

Gestart door AthleticHolanda, aug 28, 2010, 22:16:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

Citaat van: spons op aug 30, 2010, 16:41:54
01/09  FC Hilversum - Hollandia ( topklasse )

Ik spring vanavond ook ff op de fiets richting Craailo....al wat het maar omdat ik toch wel benieuwd ben wie Spons in real life is.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

spons

Citaat van: hgrm op sep 01, 2010, 14:53:56
Ik spring vanavond ook ff op de fiets richting Craailo....al wat het maar omdat ik toch wel benieuwd ben wie Spons in real life is.

dan moet je me daar tussen die mensenmassa's nog wel ontdekken
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

wekke

Citaat van: AthleticHolanda op aug 31, 2010, 21:10:54
Verwacht je 'veel' volk uit Lier voor deze wedstrijd?

Gezien het vroege aanvangsuur vrees ik dat er niet veel supporters de verplaatsing zullen maken.

Footballfrans

Citaat van: spons op aug 30, 2010, 16:41:54
01/09  FC Hilversum - Hollandia ( topklasse )
03/09  San Marino - Nederland ( ek kwalificatie )

Gisteren ook naar Hilversum-Hollandia geweest; was een zeer onderhoudende wedstrijd. Hoog tempo en mooie doelpunten.
Verhaaltje en paar foto's zie http://www.footballfans.eu/match/350710/Hilversum---Hollandia

spons

Citaat van: Footballfrans op sep 02, 2010, 10:47:05
Gisteren ook naar Hilversum-Hollandia geweest; was een zeer onderhoudende wedstrijd. Hoog tempo en mooie doelpunten.
Verhaaltje en paar foto's zie http://www.footballfans.eu/match/350710/Hilversum---Hollandia

en bedroevend weinig toeschouwers naar mijn schatting nog geen 300
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Footballfrans

Citaat van: spons op sep 02, 2010, 11:22:34
en bedroevend weinig toeschouwers naar mijn schatting nog geen 300

Oh ja, dat was ik nog vergeten in mijn verslag. Ik had ook gegokt op 300. Begrijp dat niet helemaal. Had eigenlijk een kleine 1000 verwacht. Mooi weer, goede tegenstander. Leeft niet echt in Hilversum.

Mooiste zou zijn als ze op het Nike terrein gaan voetballen; volgens mij oud terein van het Gooi. Daar hebben ze nog die prachtige tribune staan. Alleen al daarom zou je een keer moeten gaan kijken als je de kans krijgt. Mooier vind je ze niet.

3434

4/09 Lommel United-Turnhout
5/09 Herk FC-Patro Eisden
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

hgrm

Citaat van: Footballfrans op sep 02, 2010, 11:34:52
Oh ja, dat was ik nog vergeten in mijn verslag. Ik had ook gegokt op 300. Begrijp dat niet helemaal. Had eigenlijk een kleine 1000 verwacht. Mooi weer, goede tegenstander. Leeft niet echt in Hilversum.

Mooiste zou zijn als ze op het Nike terrein gaan voetballen; volgens mij oud terein van het Gooi. Daar hebben ze nog die prachtige tribune staan. Alleen al daarom zou je een keer moeten gaan kijken als je de kans krijgt. Mooier vind je ze niet.

Sterker nog: op het Gemeentelijk Sportpark heeft Hilversum tot 1966 betaald gespeeld en 't Gooi/Gooiland tot 1971. Tegenwoordig is de tribune (weer eens) dicht wegen achterstallig onderhoud en wordt het terrein gebruikt door de atletiekclub. Zelf heb ik het genoegen gehad om op de terreinen van het Stadion en de toenmalige er achter gelegen drafbaan een sportdag met de basisschool te winnen van de andere basisscholen in Hilversum. Het vaantje moet ik nog wel ergens hebben.....1987 of 88 zal het zijn geweest.

Het huidige terrein van Hilversum ligt dichter bij de bebouwde kom van Hilversum dan van Bussum. Directe buurman is de Bussumse vereniging AW. Behalve als je die-hard groenwit bent, kom je er niet zo gauw. En een echte Bussumer gaat bij SDO of -beter nog- HCAW kijken, niet bij FC Hilversum.
Op zich jammer; Hilversum heeft een leuke ploeg en speelt leuk voetbal.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Footballfrans

Citaat van: hgrm op sep 02, 2010, 21:54:05
Sterker nog: op het Gemeentelijk Sportpark heeft Hilversum tot 1966 betaald gespeeld en 't Gooi/Gooiland tot 1971. Tegenwoordig is de tribune (weer eens) dicht wegen achterstallig onderhoud en wordt het terrein gebruikt door de atletiekclub. Zelf heb ik het genoegen gehad om op de terreinen van het Stadion en de toenmalige er achter gelegen drafbaan een sportdag met de basisschool te winnen van de andere basisscholen in Hilversum. Het vaantje moet ik nog wel ergens hebben.....1987 of 88 zal het zijn geweest.

Het huidige terrein van Hilversum ligt dichter bij de bebouwde kom van Hilversum dan van Bussum. Directe buurman is de Bussumse vereniging AW. Behalve als je die-hard groenwit bent, kom je er niet zo gauw. En een echte Bussumer gaat bij SDO of -beter nog- HCAW kijken, niet bij FC Hilversum.
Op zich jammer; Hilversum heeft een leuke ploeg en speelt leuk voetbal.


Mooi stadion bij Nike, toch?

Ik wist niet dat de gemeentegrens zo moeilijk te passeren is. Jammer dat het niet zo leeft. Verder is er toch niet zo heel veel 'hoog' voetbal in de buurt Mijdrecht, Amsterdam, Utrecht en Spakenburg.
Wat is jouw club in Bussum?

hgrm

Ik ben zelf een Hilversummer, maar echte clubliefde voel ik alleen voor HCAW (honkbal) in Bussum.

De sportclubs in Hilversum doen me niet zo veel, ook omdat alles nogal ver van de bebouwing ligt en ik daardoor het gevoel bij mij ontbreekt dat de clubs echt bij de stad horen. Wat dat betreft maken de clubs in bijvoorbeeld Spakenburg, Nijkerk en Huizen veel meer deel uit van de gemeenschap.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Ben ik nu echt de enige die de tribune in het Gemeentelijk Sportpark in Hilversum werkelijk spuuglelijk vind?

hgrm

ik vrees van wel....
Bovendien: op het lelijk vinden van een bouwsel van Dudok staat in Hilversum 5 maanden celstraf....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

AB

Citaat van: hgrm op sep 03, 2010, 15:28:41
ik vrees van wel....
Bovendien: op het lelijk vinden van een bouwsel van Dudok staat in Hilversum 5 maanden celstraf....

Geeft niet, heb toch een klotebaan

Joost

Citaat van: hgrm op sep 03, 2010, 15:28:41
ik vrees van wel....
Bovendien: op het lelijk vinden van een bouwsel van Dudok staat in Hilversum 5 maanden celstraf....

Is dat per gebouw want eigenlijk vind ik zijn stijl in het algemeen lelijk.

Ontwerpen van Jan Wils vind ik veel mooier.

hgrm

Citaat van: Joost op sep 03, 2010, 16:07:37
Is dat per gebouw want eigenlijk vind ik zijn stijl in het algemeen lelijk.

Ontwerpen van Jan Wils vind ik veel mooier.


Ik moet zeggen dat ik er toch wel van kan genieten:

http://www.google.co.uk/images?hl=nl&q=dudok%20hilversum&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1420&bih=715

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen