Hoofdmenu

Frankrijk

Gestart door Tom Bodde, apr 13, 2008, 12:18:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoekie_B

Tx, maar die ik zocht heeft de hoogste 4 divisies.

bunnet

Waar kan ik de oefenwedstrijden vinden die in Frankrijk worden gespeeld?

Van 8 tot 14 juli verblijf ik op ca. 20 km van Thonon-les-Bains. De afgelopen jaren vonden er diverse oefenwedstrijden plaats in Thonon, zoals vorig jaar - in precies die week - Lyon vs. Zenit (9 juli)  en St Etienne vs. PSV (13 juli). Ik heb de laatste dagen gezocht, maar bij zoektermen als "Stade Joseph Moynat", "juillet", "Thonon-les-Bains" en "amical" hield het voor mij op...

Hoekie_B

Ik zit komende weken in de buurt van Montpellier. Nu zie ik op de site dat ze 26 en 30 juli vriendschappelijk spelen tegen St Etienne en Olympique Lyon.
Is dit een soort toernooi net zoals in Duitsland ofzo?
Weet iemand er wat meer vanaf?

ALenstra

Zoals ik het lees zijn het gewoon losse vriendschappelijke wedstrijden.

Saltacampos

Citaat van: Hoekie_B op jul 15, 2017, 16:51:30
Ik zit komende weken in de buurt van Montpellier. Nu zie ik op de site dat ze 26 en 30 juli vriendschappelijk spelen tegen St Etienne en Olympique Lyon.
Is dit een soort toernooi net zoals in Duitsland ofzo?
Weet iemand er wat meer vanaf?
Gewoon vriendschappelijk inderdaad, wel altijd goed kijken waar de wedstrijd wordt gespeeld, tegen Toulouse wordt vanavond bijvoorbeeld in Narbonne gespeeld. Voor de wedstrijden tegen ASSE en OL zie ik nog geen locatie staan op de website van Montpellier.
Over land and sea

Nort

Ondertussen is er een ware soap onstaan in het Franse voetbal, met dank aan de Corsicaanse clubs. Bastia degradeerde afgelopen seizoen naar L2 en zou daarin een dubbele 'eiland derby' spelen met Ajaccio en Galézec Ajaccio. Echter kregen Bastia en Ajaccio in eerste instantie geen licentie, vanwege hun niet-sluitende begroting. Ajaccio verkreeg na uitleg van de cijfers alsnog een licentie voor komend seizoen.

Bastia verkreeg geen licentie en degradeerde naar de nationale afdeling (3e niveau), waarbij Paris FC de plek van Bastia zou innemen. Bastia ging echter in beroep en vond een groep lokale investeerders die de begroting konden dichten en stelden, desnoods, een competitie met 21 clubs voor. Vrijdag werd dat voorstel afgewezen en vandaag is de beslissing definitief genomen. Paris FC promoveert hierdoor naar de L2 en Bastia degradeert naar de nationale.

Voor Bastia blijft de toekomst ongewis. a.s. Vrijdag moet het een begroting inleveren om een licentie te krijgen voor de nationale afdeling. Het is maar de vraag of de club daarvoor slaagt, aangezien de investeerders alleen garant stonden als Bastia een licentie voor L2 zou krijgen. Als niemand met geld over de brug komt, zou het zomaar eens afgelopen kunnen zijn met voetbal in Bastia. Hopelijk loopt het met een sisser af en kan ik de club eind september alsnog bezoeken. 

Nort

#351
Ruim een maand later is er een einde gekomen aan de onzekerheid omtrent het voortbestaan van Bastia.

Nadat de club om financiele redenen degradeerde naar 3. National (3e niveau), trokken de investeerders hun garantstelling in. Daarmee ontstond er opnieuw een flink gat in de begroting en verloor Bastia haar profstatus. Vervolgens kwam er nog een lijk uit de kast en bleek er ook een miljoenen schuld bij de jeugdopleiding/amateur tak te zijn. Dat was de druppel die de emmer deed overlopen en moest de club zichzelf liquideren. Alle medewekers en (jeugd) spelers kwamen op straat te staan, met een ongewisse toekomst.

Bastia werd vervolgens nog verder teruggezet naar de CFA 2 (vijfde niveau) en is dus in krap 90 dagen vier divisies omlaag gegaan, een hele prestatie. Vanwege alle onzekerheden, begon de club pas afgelopen maandag aan de voorbereidingen en zal het aankomend weekend voor het eerst in de competitie aantreden. De eerste twee speelrondes heeft Bastia dus gemist en die zullen op een ander moment ingehaald worden. Over de ambities is de club duidelijk: Kampioen worden en zo snel mogelijk terugkeren op het niveau waar ze thuis horen (L1, L2), maar ditmaal wél met een gezonde huishouding.

Afgelopen week haalde de fans van Bastia overigens ook nog het nieuws. Ajaccio, dé rivaal van Bastia, dacht slim op de degradatie in te spelen en wilde in een kiosk in Bastia kaarten voor thuiswedstrijden verkopen. Dat schoot in het verkeerde keelgat van de fans en 'dus' werd de kiosk bestormd, maar zonder resultaat. De kiosk blijft kaarten verkopen. Op 14 oktober mag Ajaccio II naar Bastia toe en die wedstrijd zal ongetwijfeld de kranten halen, maar niet vanwege de uitslag.

Saltacampos

Citaat van: Nort op aug 28, 2017, 09:46:05
Ruim een maand later is er een einde gekomen aan de onzekerheid omtrent het voortbestaan van Bastia.

Nadat de club om financiele redenen degradeerde naar 3. National (3e niveau), trokken de investeerders hun garantstelling in. Daarmee ontstond er opnieuw een flink gat in de begroting en verloor Bastia haar profstatus. Vervolgens kwam er nog een lijk uit de tak en bleek er ook een miljoenen schuld bij de jeugdopleiding/amateur tak te zijn. Dat was de druppel die de emmer deed overlopen en moest de club zichzelf liquideren. Alle medewekers en (jeugd) spelers kwamen op straat te staan, met een ongewisse toekomst.

Bastia werd vervolgens nog verder teruggezet naar de CFA 2 (vijfde niveau) en is dus in krap 90 dagen vier divisies omlaag gegaan, een hele prestatie. Vanwege alle onzekerheden, begon de club pas afgelopen maandag aan de voorbereidingen en zal het aankomend weekend voor het eerst in de competitie aantreden. De eerste twee speelrondes heeft Bastia dus gemist en die zullen op een ander moment ingehaald worden. Over de ambities is de club duidelijk: Kampioen worden en zo snel mogelijk terugkeren op het niveau waar ze thuis horen (L1, L2), maar ditmaal wél met een gezonde huishouding.

Afgelopen week haalde de fans van Bastia overigens ook nog het nieuws. Ajaccio, dé rivaal van Bastia, dacht slim op de degradatie in te spelen en wilde in een kiosk in Bastia kaarten voor thuiswedstrijden verkopen. Dat schoot in het verkeerde keelgat van de fans en 'dus' werd de kiosk bestormd, maar zonder resultaat. De kiosk blijft kaarten verkopen. Op 14 oktober mag Ajaccio II naar Bastia toe en die wedstrijd zal ongetwijfeld de kranten halen, maar niet vanwege de uitslag.
CFA 2 (tegenwoordig na de Franse staatshervorming National 3), is gezien de omstandigheden nog zo slecht niet, een club met zo'n geschiedenis en aanhang komt er mettertijd wel weer bovenop. In dezelfde reeks (Provence-Alpes-Côte d'Azur-Corse) zit ook nog voormalige grootheid AS Cannes, dat net uit de DH is gepromoveerd.
Over land and sea

KRCM1904

Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

maikelll043

Weet iemand of Paris Saint-Germain programmaboekjes heeft ?

Olav

Citaat van: maikelll043 op nov 17, 2017, 09:56:21
Weet iemand of Paris Saint-Germain programmaboekjes heeft ?

Toen ik er was niet. Kan op het internet ook zo 1, 2, 3 niets vinden. Wel is er een lokale krant met hoop informatie van de wedstrijd enz.

MichielB

Iemand tips voor Franse clubs aan de Belgische grens?

Nort

Citaat van: MichielB op apr 09, 2018, 14:19:16
Iemand tips voor Franse clubs aan de Belgische grens?
Dunkerque (al zijn die nu hun stadion aan het verbouwen), Lens en Metz. Nieuwere stadions zijn die van Lille en Valenciennes.

John Sleeuwenhoek

Citaat van: Nort op apr 09, 2018, 14:31:52
Dunkerque (al zijn die nu hun stadion aan het verbouwen), Lens en Metz. Nieuwere stadions zijn die van Lille en Valenciennes.

Lens helaas ook (ver)nieuw(d). Echt een verschrikkelijke kille bak is het geworden.

Nort

Citaat van: John Sleeuwenhoek op apr 09, 2018, 14:47:59
Lens helaas ook (ver)nieuw(d). Echt een verschrikkelijke kille bak is het geworden.
Nu ben ik er niet geweest voor de verbouwing, maar het huidige stadion vind ik echt leuk. Oké de grijze stoeltjes hadden vervangen mogen worden voor gele/rode, maar dat is echt mijn 'aanmerking' op het stadion.