Jouw seizoen 2016-2017

Gestart door Olav, mei 28, 2017, 21:57:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: Kölsche Bosschenaar op jun 01, 2017, 16:30:55
Atletico Madrid - Bayer Leverkusen
Ik wilde dit seizoen perse Vicente Calderon bezoeken voordat het gesloopt werd. Prachtig stadion, leuke sfeer en de Spaanse voetbalcultuur vond ik erg mooi (was mijn eerste Spaanse wedstrijd). Daarnaast vond ik Madrid een geweldige stad. Enige minpunt was de 0-0 eindstand.

Grappig, ik ben om dezelfde reden naar dezelfde wedstrijd geweest. Ondanks de 0-0 vond ik de wedstrijd nog best te pruimen.

Kölsche Bosschenaar

Citaat van: Joost op jun 01, 2017, 20:23:12
Grappig, ik ben om dezelfde reden naar dezelfde wedstrijd geweest. Ondanks de 0-0 vond ik de wedstrijd nog best te pruimen.
Was inderdaad nog best een aardige wedstrijd. Gelukkig heb ik het stadion toch nog mogen zien exploderen na de wereldredding van Oblak.
FC Den Bosch
1.FC Köln

jvdreumel2

Bedankt voor alle mooie berichten. Nu snel weer terug naar de belangrijkste bijzaak van het leven...

mike_t

Seizoen 2016-2017

Aantal wedstrijden : 189 (best aardig gemiddelde, om de dag een wedstrijd... hahahaha. Dat ga ik de komende jaren denk ik niet meer halen!!)
Aantal stadions zonder wedstrijd : 28
Aantal nieuwe stadions : 133
Landen : 16
Nederland : 87
Belgie : 50
Duitsland : 29
Polen : 1
Denemarken : 2
Engeland : 1 of 2 (bokswedstrijd Klitschko-Joshua in uitverkocht Wembley ... telt dat?!)
Frankrijk : 2
Griekenland : 4
Italie : 2
Kroatie : 2
Luxemburg : 1
Noord Ierland : 2
Portugal : 2
Rusland : 1
Spanje : 1
Zweden : 1

Top-5 in volgorde van tijd, niet perse qua beleving, etc. :
1-   Rostov-Ajax. Omdat de wedstrijd 3 weken plaatsvond na de loting was het een heel  gedoe om alles op tijd geregeld te krijgen. Mijn duurste tripje tot nu toe voor een enkele wedstrijd, omdat de vlucht niet goedkoper te regelen viel. Slechts 21 supporters konden de reis maken vanuit Amsterdam. Dit gaf een extra dimensie aan de wedstrijd. Rusland is lekker! Mooie andere stadions gezien en ook het stadion van Rostov mag er wezen van de binnenkant. De uitslag was een zware domper, niet wetende dat we het in de Europaleague zo goed zouden doen.

2-   Atromitos – Panaitolikos. In Athene voor Panathinaikos-Ajax en daarnaast nog wat andere wedstrijdjes meepikken. Prachtweer, dus genieten. De dag voor de wedstrijd van Ajax was ik al wezen kijken naar Atromitos U-20, wat me bloed, zweet en tranen heeft gekost. Ik kon de ground niet vinden, pas na een uur zoeken en vragen bij het militaire kamp langs de weg bleek de ground verstopt ligt onder/naast een afrit van de weg (staat natuurlijk ook niet in de groundhop app deze ground!). De catering was gelukkig prima geregeld. Bij binnenkomst werd een kaart van de plaatselijke broodjesboer in je klauwen geduwd en bij bestelling reden ze even met de scooter op en neer naar de broodjeszaak om je bestelling te doen en daarna te leveren! Van zulke kneuterigheid kan ik echt genieten!
Ik heb bovenstaande wedstrijd  bewust in mijn lijst gezet omdat bij aankomst stadion bleek dat de wedstrijd zonder publiek zou worden gespeeld als straf voor relletjes bij eerdere thuiswedstrijden. We moesten dus een truc uit de hoge hoed toveren om toch binnen te komen, wat ons uiteindelijk lukte door de perstroef te trekken. Met gelul over dat ze ooit tegen AZ  gespeeld hadden en we wilden weten hoe het nu met de club ging kwamen we als pers op de perstribune terecht waar we , terecht, argwanend bekeken werden. Quasi nonchalant af en toe wat aantekeningen gemaakt op de i-phone en verder relax de wedstrijd gekeken.
Tijdens deze trip heb ik mijn enige uitwedstrijd van Ajax moeten missen ;  Heracles uit.

3-   Glentoran-Linfield. Leuk omdat deze trip mooi in de winterstop viel en het een uitgelezen kans was om 'the oval' te zien. In de ochtend de tickets opgepikt , en dan zie je al bij de entree dat het een fantastische ground is. Daarna snel een tweede wedstrijdje meegepikt (Dundela – Limavady) en snel weer terug naar the Oval. Prachtground ;  en doordat het een beker duel betrof moest er iemand winnen. Het werd verlenging na een 1-1 eindstand waarin Linfield de winnende maakte. De dag erna nog wat grounds bezocht, waar vooral de gesprekken met de groundsman me voor altijd bij zullen blijven, wat een historie en wat kunnen ze prachtig vertellen! Mooi tripje met Football-Weekends wat het geheel nog wat mooier maakt.

4-   Trapani Calcio – Salinertana Calcio. Weekendje Sicilie met Wesley10__
Man, man, man wat een eiland. Auto gehuurd en de weg op. Pure chaos, gelukkig wist Wesley ons heelhuids door de smalle straatjes (af en toe exact 5 cm ruimte naast de buitenspiegels aan beide zijden) van Palermo, Catania en Trapani te leiden. 2 wedstrijdjes (naast bovenstaande nog Palermo-Sampdoria) en een aantal stadionbezoekjes (Acereale moet ik zeker een keer een wedstrijd gaan zien). Ik heb bovenstaande wedstrijd uitgekozen omdat de sfeer in het stadion zo typisch Italiaans was. Trapani beviel me beter dan Palermo waar ik stukken meer van had verwacht. De Tifosi van Trapani is wat ik van Italiaanse stadionatmosfeer verwacht. Al met al top trip en door mooie weer en goed gezelschap zeker voor herhaling vatbaar.
Tijdens dit weekend heb ik de enige thuiswedstrijd van Ajax gemist : Ajax-Heracles. Blijkbaar had ik afgelopen seizoen geen zin in Heracles....

5-   AFC Ajax – Manchester United. Finale Europa League, wie had dat gedacht?  Voorafgaand aan Ajax-Olympique Lyon toch de gok genomen voor een goedkope vlucht naar Kopenhagen (35€) in de veronderstelling dat de treinrit 100€ zou kosten. Na winst op Lyon bleek de trein een stuk duurder te worden dus werd er snel een busje gehuurd om zo een roadtrip te maken van Kopenhagen naar Stockholm. Grote villa gehuurd voor 7 personen en de trip kon gemaakt worden (overigens Wesley10__ weer van de partij). Ik mag mezelf samen met 8 anderen zo gelukkig prijzen dat ik bij alle Europese uitwedstrijden dit seizoen geweest ben (Saloniki, Rostov, Athene, Vigo, Luik, Warschau,Kopenhagen, Gelsenkirchen, Lyon, Stockholm).
Stadion was typisch nieuwbouw, sfeer was redelijk maar toch gespannen. Qua wedstrijd gewoon matig, geen kans gehad en terecht verloren.  Ondanks de matige wedstrijd toch wel een hoogtepunt, want ik verwacht niet snel weer in een finale te staan op Europees niveau.


Koning Kriel

Citaat van: mike_t op jun 02, 2017, 09:58:39
Engeland : 1 of 2 (bokswedstrijd Klitschko-Joshua in uitverkocht Wembley ... telt dat?!)

Wat telt bepaal je uiteindelijk zelf. Ik persoonlijk tel alleen voetbalwedstrijden. Soms wel zonde want anders had ik het olympisch stadion in Londen bijvoorbeeld al gevinckt (met de olympische spelen) en ook had ik dan een wedstrijd in het olympisch stadion Amsterdam (EK atletiek).

Semper Fidelis

Al met al een mooi seizoen gehad, al kijk ik soms wel jaloersmakend naar foto's en verhalen van andere Hoppers, hierbij wat ik het mooiste vond:

[/SV Meppen - SV Waldhof Mannheim b]
Eigenlijk alle ingrediënten waren er om van deze hop een topper te maken en dat is gelukt: volle bak, mooi stadion, goede sfeer, ontknoping dmv penalty's en een platzsturm. SV Meppen gaat komend seizoen sowieso nog een keer bezocht worden.

Rot Weiss Essen - Arminia Bielefeld
Eerste ronde van de DFB Pokal die plaatsvond in de zomervakantie. Ook een heerlijke pot met een Essen wat twee keer terug wist te komen van een achterstand, maar uiteindelijk de penalty's verloor. Heerlijk sfeertje, lekker zonnetje en spannende pot.

MSV Duisburg - VfL Osnabrück
Eigenlijk niet zo'n heel bijzonder potje, ware het niet dat we met een grote groep kaarten hadden voor het uitvak. Waren in totaal zo'n 1.500 VfL-fans en de uitploeg deed nog volle bak mee voor promotie. In de beginfase wisten 'we' op voorsprong te komen en de 2-1 achterstand werd nog een 2-2 in de allerlaatste seconde. Heerlijke sfeer bij het uitpubliek en die chaos op het eind, heerlijk.

ALenstra

mike_t: Ik heb vorig jaar september een ijshockeywedstrijd bezocht in de Commerzbank Arena in Frankfurt. Verder heb ik drie NFL wedstrijden in Wembley bezocht. Ik tel deze stadions gewoon mee bij het afvinken.

Footballromantic

Citaat van: ALenstra op jun 02, 2017, 16:40:41
mike_t: Ik heb vorig jaar september een ijshockeywedstrijd bezocht in de Commerzbank Arena in Frankfurt. Verder heb ik drie NFL wedstrijden in Wembley bezocht. Ik tel deze stadions gewoon mee bij het afvinken.
Zal bij Eintracht ook niet zozeer voor het stadion gaan, maar meer voor de fans...
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

maikelll043

Mijn seizoen 2016-2017:

Aantal wedstrijden: 103 wedstrijden (342 doelpunten)
Nederland: 54 wedstrijden
België: 39 wedstrijden
Duitsland: 8 wedstrijden
Turkije: 2 wedstrijden

Top 5 wedstrijden dit seizoen in willekeurige volgorde:

Antalyaspor - Konyaspor
Mijn eerste wedstrijd in Turkije 300 KM (heen en terug) afgelegd met de taxi. De teleurstelling die er was toen we te horen kregen dat wij geen kaarten konden kopen. De blijdschap toen onze taxichauffeur 2 seizoenskaarten kocht op de zwarte markt voor het stadion. Bij deze wedstrijd gebeurde meer naast het veld dan op het veld. Samuel Eto'o die door beide supportersgroepen als held werd toegejuigd. Teveel om op te noemen.

Alanyaspor - Trabzonspor
De eerste wedstrijd van Alanyaspor in het eigen stadion op het hoogste niveau van Turkije zien spelen en dan ook nog met 3-0 winnen van Trabzonspor. Na 10 jaar in Alanya op vakantie te zijn geweest en steeds de pech hebben gehad dat net Alanyaspor uit moest spelen of de wedstrijd op het laatste moment werdt verplaatst was het dan eindelijk gelukt om een wedstrijd te bezoeken.

Sporting Charleroi - Standard de Liege
Deze wedstrijd had werkelijk alles, Sfeeractie, vuurwerk, sfeer, gratis kerstmuts een leuke pot die uiteindelijk werd gestaakt door supporters die zich misdroegen tijdens de wedstrijd

FC Schalke 04 - PAOK Saloniki
Een wedstrijd tussen de fanatieke fans op de Nord Kurve volgen was FANTASTISCH !

KV Oostende - SV Zulte Waregem
Leuk dagje Brussel gehad dat om 4 uur begon in het Fandorp. Daarna een leuke wedstrijd gezien tussen 2 ploegen die er echt voor gingen en uiteindelijk kwam Zulte Waregem eruit na het winnen van strafschoppen.


Aangezien ik MVV Maastricht supporter ben kan er natuurlijk geen wedstrijd van ontbreken die voor mij dit seizoen het meest memorabele was en dat was de uitwedstrijd in de halve finale van de Play offs tegen SC Cambuur Leeuwarden. Thomas Verheydt kopte ons in de extra tijd naar de droomfinale tegen onze aartsrivaal Roda JC (die ging helaas verloren)

Football-Weekends

Aantal wedstrijden: 146 (480 doelpunten)
8 verschillende landen
108 nieuwe stadions

Mijn top 5:
1. Atletico - FC Barcelona 1-2
Rond nieuwjaar besliste ik dat ik absoluut nog een wedstrijdje in Vicente Calderon wou gezien hebben. Ik had eigenlijk nog maar 1 weekend echt veel ruimte om een vliegtrip te plannen en zo geschiedde. Uiteindelijk werd het veruit het beste stadion dat ik seizoen bezocht.

2. Glentoran - Linfield 1-2 na extra tijd
Samen met mike_t bezocht ik eerst Dundela - Limavady United (trouwens ook een erg mooie ground), waarna we naar the Oval afzakten. De dag nadien gingen we nog op zoek naar de andere stadions in Belfast, waarbij we bij Brantwoord FC een erg mooie rondleiding kregen.

3. KFC Uerdingen - SSVg Velbert 2-2
Na een wedstrijd bij Wattenscheid ging ik op terugweg op bezoek bij KFC Uerdingen in het prachtige Grotenburg-Stadion, waar ik 90 minuten lang mijn ogen uitkeek.

4. Athletic Club de Bilbao - KRC Genk 5-3
Ik had nog nooit een Europese wedstrijd als "awayfan" meegemaakt tot ik met de ultra's van Genk mee kon via een kennis. Vermits ik awaydays met KVK Tienen gewoon ben was dit wel een heel ander verhaal, inclusief rellen en massaal politieoptreden,... Het nieuwe stadion was uiteindelijk ook niet zo speciaal.

5. CD Leganes - Deportivo La Coruna 4-0
Alweer een wedstrijd in Spanje, waar ik dit seizoen eigenlijk altijd genoten heb van voetbal. Léganes speelt zijn 1ste seizoen in La Liga en ik was toevallig ook toeschouwer bij de grootste thuisoverwinning tot nog toe. De sfeer in het kleine Estadio Municipal de Butarque was overigens ook schitterend.

Aangezien ik volgend seizoen zelf weer ga voetballen en ik daarnaast ook altijd KVK Tienen als eerste zal proberen te volgen, zal volgend seizoen alvast een heel stuk kalmer zijn.
Favoriete club: KVK Tienen
Recent bezochte wedstrijden: http://www.football-weekends.com/year-2018/
www.football-weekends.com

GA-R-Mand

Aantal wedstrijden: 107
Nieuwe stadions: 67
Verschillende landen: 7

In willekeurige volgorde mijn top 5 van dit seizoen:

FC Vaduz - FC Sankt Gallen 2-0
Mijn eerste wedstrijd in Liechtenstein tijdens mijn zomervakantie in het Westen van Oostenrijk. Ondanks het belabberde optreden van de ploeg uit Sankt Gallen, bleven de in ruime getale meegereisde supporters uit Sankt Gallen massaal zingen en springen. Ik heb mijn ogen uitgekeken naar hun fanatieke support. Het Rheinparkstadion vind ik mooi liggen tussen de Zwitserse en Oostenrijkse Alpen.

Fremad Amager - FC Fredericia 2-1
Tijdens mijn verblijf in Kopenhagen was het stadion van Fremad toch wel het gezelligste. De fanatieke support van de twee kernen van de thuisploeg tijdens een winderige en vooral ijskoude wedstrijddag.

CS Fola Esch - Aberdeen FC 1-0
In het stade Josy Barthel de bijna stunt van Fola Esch meegemaakt. Bloedhete dag, leuke aantrekkelijke wedstrijd en pech voor Fola. Een doelpunt te kort gekomen tegen Aberdeen om de (terechte) sensatie compleet te maken.

KFC Turnhout - KFC Helson Helchteren 2-0
De wedstrijd begon op een groene grasmat en eindigde met een dik pak sneeuw op het veld. Vreemde gewaarwording, maar met de lokale supporters genoten van dit winters tafereel.

Luxemburg - Nederland 1-3
Draak van een wedstrijd, maar veel lol en plezier beleefd in Luxemburg-Stad. Dat is ook wat waard.

Verder het afgelopen seizoen veel wedstrijden in Nederland gezien en aan het einde van het seizoen weer regelmatig Duitsland in gereden. Hoe het komende seizoen eruit gaat zien, dat is nog de vraag. Uiteraard wel ideeën, maar of alles haalbaar is zien we dan wel.

wekke

Wedstrijden: 44 (119 goals)
0-0: 1x (notabene de laatste van het seizoen, Lierse - KV Mechelen)
België: 29
Frankrijk: 10
Nederland: 2
Portugal: 1
Spanje 2

Lierse en de Rode Duivels namen het merendeel van deze wedstrijden voor hun rekening. Van echt groundhoppen op clubniveau was er weinig tot geen sprake en zo bleef het bescheiden aantal clubwedstrijden in het buitenland op 3 stuks steken.

1) 26-06-2016 Hongarije - België 0-4, EK 2016

Eden Hazard kroonde zich in Toulouse voor één wedstrijd tot koning der Belgen. In een schitterende pot voetbal dirigeerde Hazard de Rode Duivels richting de kwartfinales in Rijsel. Een fantastisch feest in het stadion en de stad Toulouse was het gevolg waardoor de euforie (en het alcoholgebruik) ons al in de finale deed geloven. De ontnuchtering kwam een ronde later in Wales.

2) 11-02-2017 R. Antwerp FC - K. Lierse S.K. 0-2, 1B

Eigenlijk had ik heel het seizoen van Lierse op de tweede plaats kunnen zetten, want ondanks het missen van de promotie heb ik er oprecht van genoten. Het was in elk geval een seizoen met heel veel ups, downs en spectaculaire ontknopingen in de periodetitels. Op het einde van periode 1 begint de Lierse' motor te sputteren. Lierse speelt een draak van een wedstrijd, thuis tegen Lommel (0-2 verlies) waardoor het op de laatste speeldag afhankelijk is van een misstap van de tegenstander. Die tegenstander, Roeselare, maakt pas in minuut 89 de winnende treffer en pakt alsnog periode 1.

Op 11 februari moeten we naar de Bosuil. Bij winst springen we naar de leidersplaats, bij verlies kunnen we Antwerp al haast feliciteren met de periodetitel. Lierse en Antwerp vochten het laatste decennium al meermaals van deze potjes uit. De Bosuil in al zijn glorie en de vijandige sfeer richting ons, maken zo'n avond geweldig. Dat we deze keer de 3 punten in het hol van de leeuw en met nog twee speeldagen te gaan, kwamen wegkapen, maakte de overwinning nog zoeter.

Maar Lierse zou Lierse niet zijn als ze het niet alsnog zouden verknallen. Een week later speelde Lierse op een arrogante manier en verloren we terecht punten in en tegen Lommel, 1-1. Lierse had alles nog wel zelf in de hand, het moest beter of hetzelfde doen dan Antwerp. Roeselare was ditmaal de tegenstander en kwam gewillig slachtoffer van dienst spelen. Geen seconde liet Roeselare de indruk dat het in staat was om punten te komen rapen. Kans op kans volgde, maar er viel slechts één doelpunt. En in zulke wedstrijden weet je dat het misgaat. Vijf minuten voor tijd knalt Stevance Roeselare op 1-1. En Antwerp? Die staan nog op 0-0 thuis tegen Lommel. Tot in de toegevoegde tijd. Hairemans trapt Antwerp op 1-0 en een delirium.

Een scenario zoals je ze niet vaak tegenkomt. Tenzij je Lierse supporter bent.

3) 08-04-2017 Rayo Vallecano - CD Tenerife 1-1, Segunda Division

In de namiddag zagen we de stadsderby tussen Real Madrid en Atletico Madrid in Bernabeu waarna we de metro namen richting Vallecas. Van de commercie bij de grootmachten naar voetbal zoals het hoort te zijn bij Rayo. Een geweldige sfeer in een oud stadion en met een enorm spannende slotfase. Enkel jammer dat de verdiende winnende treffer niet meer viel voor de thuisclub.

4) 10-06-2016 Frankrijk - Roemenië 1-1, EK 2016

Je maakt niet zo vaak een openingswedstrijd van een groot landentoernooi mee. Net zoals 8 van de 10 wedstrijden die ik zag op het EK viel ook hier het spelniveau enorm tegen.

5) 02-12-2016 K. Lierse S.K. - R. Antwerp FC 2-2, 1B

Weeral Lierse tegen Antwerp dus. Een wedstrijd die lange tijd, zeker langs Lierse zijde, niet om aan te zien was. Op het uur bracht Masika Lierse op voorsprong waarna het wachten was op een knotsgekke slotfase. Owusu bracht Antwerp verdiend langszij in minuut 88 en plots gingen alle remmen los. In minuut 93 komt de bal in de kluts bij Elgabas en die trapt de 2-1 voor Lierse op het bord. De overwinning tegen de rivaal lijkt binnen, nog luttele seconden te gaan, enkel zorgen dat Antwerp niet meer aan doel geraakt. Aftrap, bal naar de zijkant, voorzet en Lallemand trapt de 2-2 enig mooi binnen.

Ik herhaal: Een scenario zoals je ze niet vaak tegenkomt. Tenzij je Lierse supporter bent.

Voor verslagen en foto's kan je terecht op http://www.groundhopping.nl/index.php?topic=1230.585

De publiekswissel

Citaat van: wekke op jun 08, 2017, 10:17:14

2) 11-02-2017 R. Antwerp FC - K. Lierse S.K. 0-2, 1B

Eigenlijk had ik heel het seizoen van Lierse op de tweede plaats kunnen zetten, want ondanks het missen van de promotie heb ik er oprecht van genoten. Het was in elk geval een seizoen met heel veel ups, downs en spectaculaire ontknopingen in de periodetitels. Op het einde van periode 1 begint de Lierse' motor te sputteren. Lierse speelt een draak van een wedstrijd, thuis tegen Lommel (0-2 verlies) waardoor het op de laatste speeldag afhankelijk is van een misstap van de tegenstander. Die tegenstander, Roeselare, maakt pas in minuut 89 de winnende treffer en pakt alsnog periode 1.

Op 11 februari moeten we naar de Bosuil. Bij winst springen we naar de leidersplaats, bij verlies kunnen we Antwerp al haast feliciteren met de periodetitel. Lierse en Antwerp vochten het laatste decennium al meermaals van deze potjes uit. De Bosuil in al zijn glorie en de vijandige sfeer richting ons, maken zo'n avond geweldig. Dat we deze keer de 3 punten in het hol van de leeuw en met nog twee speeldagen te gaan, kwamen wegkapen, maakte de overwinning nog zoeter.

Maar Lierse zou Lierse niet zijn als ze het niet alsnog zouden verknallen. Een week later speelde Lierse op een arrogante manier en verloren we terecht punten in en tegen Lommel, 1-1. Lierse had alles nog wel zelf in de hand, het moest beter of hetzelfde doen dan Antwerp. Roeselare was ditmaal de tegenstander en kwam gewillig slachtoffer van dienst spelen. Geen seconde liet Roeselare de indruk dat het in staat was om punten te komen rapen. Kans op kans volgde, maar er viel slechts één doelpunt. En in zulke wedstrijden weet je dat het misgaat. Vijf minuten voor tijd knalt Stevance Roeselare op 1-1. En Antwerp? Die staan nog op 0-0 thuis tegen Lommel. Tot in de toegevoegde tijd. Hairemans trapt Antwerp op 1-0 en een delirium.

Een scenario zoals je ze niet vaak tegenkomt. Tenzij je Lierse supporter bent.

5) 02-12-2016 K. Lierse S.K. - R. Antwerp FC 2-2, 1B

Weeral Lierse tegen Antwerp dus. Een wedstrijd die lange tijd, zeker langs Lierse zijde, niet om aan te zien was. Op het uur bracht Masika Lierse op voorsprong waarna het wachten was op een knotsgekke slotfase. Owusu bracht Antwerp verdiend langszij in minuut 88 en plots gingen alle remmen los. In minuut 93 komt de bal in de kluts bij Elgabas en die trapt de 2-1 voor Lierse op het bord. De overwinning tegen de rivaal lijkt binnen, nog luttele seconden te gaan, enkel zorgen dat Antwerp niet meer aan doel geraakt. Aftrap, bal naar de zijkant, voorzet en Lallemand trapt de 2-2 enig mooi binnen.


Beide wedstrijden was ik ook aanwezig en zeker die 2 - 2 in Lierse was echt heel bizar. Zelden zo een bizarre wedstrijd gezien waarbij de supporters tot tweemaal toe nog aan het feesten zijn, terwijl de bal al aan de andere kant in het doel ligt.
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

wekke

Citaat van: De publiekswissel op jun 08, 2017, 11:03:47
Beide wedstrijden was ik ook aanwezig en zeker die 2 - 2 in Lierse was echt heel bizar. Zelden zo een bizarre wedstrijd gezien waarbij de supporters tot tweemaal toe nog aan het feesten zijn, terwijl de bal al aan de andere kant in het doel ligt.

Ik vond die wedstrijd wel typerend voor het huidige systeem in tweede klasse. Het is kort door de bocht, maar die goal van Lallemand maakte een wereld van verschil en besliste achteraf gezien mee over promotie. Het zat hem in de details dit seizoen en elke misstap van elk team werd cash betaald. Het niveau van tweede klasse was op 1 hervorming tijd enorm de hoogte ingegaan en qua spankracht was het een enorm leuke competitie.

rogo_breda

Aantal wedstrijden: 40
Nieuwe stadions: 14
Verschillende landen: 6

NAC – NEC 1-0
Mijn homeground dus daarom eigenlijk geen groundhopping. Maar aangezien anderen het hier ook doen, doe ik het nu ook :) Wat een ontlading, wat een feest! Na 2 jaar lang meer slechte dan goede wedstrijden in de totaal niet serieus genomen kelder van het betaalde voetbal, eindelijk een memorabele wedstrijd. Veel druk van NEC, maar vooral veel onkunde voorin en het nodige geluk voor NAC leken voor een 0-0 te gaan zorgen, totdat 5 minuten voor tijd ineens de 1-0 valt. Het verhaal van de terugwedstrijd is bekend. In deze bizarre competitie hoef je alleen in de laatste maand in topvorm te zijn. Eindelijk is NAC terug waar het hoort, in ieder geval voor 1 jaar ;)

Southend United – Chesterfield 1-0
Een heerlijke pot voetbal in de Engelse League in een prachtig stadion waar de tijd heeft stil gestaan. Kick and rush. Vanaf de houten stoelen op de gemoedelijke hoofdtribune valt het op hoe de wedstrijd wordt beleefd. Geen gezang, getrommel of geklap maar mooie aanmoedigingen bij elke bal naar voren, zuchten bij elke gemiste kans en gevloek bij elke fout van de eigen spelers of de ref.

Cardiff City – Bristol City 2-1
Een mooi affiche op voorhand, Wales tegen Engeland, beide steden liggen slechts op een uurtje rijden van elkaar. Helaas wel in een modern steriel stadion. Gevalletje dertien in een dozijn, totdat de gestoorde eigenaar van Cardiff aan de lange zijde tegenover de hoofdtribune een tweede ring liet bouwen. Dat geeft het stadion net iets extra's, ookal wordt die tweede ring nu nooit gebruikt. De positieve verassing hier was de sfeer achter de goal, waar wij stonden. Stonden ja, net als de rest van de tribune. Ik dacht dat dit niet meer voor kwam in het Championship, maar gelukkig toch wel. Het zorgde voor het nodige gezang en een lekker sfeertje.

KV Mechelen – KV Kortrijk 0-0
Niet mijn eerste bezoek aan dit stadion, wel de eerste keer na de (halve) verbouwing. Natuurlijk was de oude staantribune legendarisch. Maar in Mechelen laten ze zien dat ook een gemoderniseerd stadion nog uniek en sfeervol kan zijn. Staanplaatsen op de gehele onderste ring achter het goal en aan de lange zijde, prachtig. De thuisfans konden dit zichtbaar ook waarderen en maakten er 90 minuten een feest van, ondanks de redelijk saaie wedstrijd.

Royal Excel Mouscron – Anderlecht 1-2
Niet een heel bijzonder affiche, maar voor mij een speciale aangezien ik er de Belgische eerste en tweede klasse compleet mee maakte.