Stelling van de Week; 49/2009 & Counting

Gestart door Han, dec 02, 2009, 23:14:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

Citaat van: spons op dec 04, 2009, 13:47:37
zal me een zorg zijn, ik heb helemaal niets met die junks op een fiets
Ik hoef zeker ook niet aan te komen met dat ene jaar dat Stephan Mazrocis zich wist te kwalificeren voor het wk snooker?

spons

Citaat van: TeeZee op dec 04, 2009, 13:53:25
Ik hoef zeker ook niet aan te komen met dat ene jaar dat Stephan Mazrocis zich wist te kwalificeren voor het wk snooker?

wie ??  nooit van gehoord
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

TeeZee

Anyway, er worden eigenlijk appels met peren vergeleken. Kalou is geen Nederlander, terwijl alle andere genoemde spelers dat wél zijn.

spons

Citaat van: TeeZee op dec 04, 2009, 13:58:26
Anyway, er worden eigenlijk appels met peren vergeleken. Kalou is geen Nederlander, terwijl alle andere genoemde spelers dat wél zijn.

Ik vind Affalay ook geen Nederlander.

Zouden de Belgen feestend door de straten gegaan zijn toen Bart Veldkamp een medaille won op de Olympischwe Spelen ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

ZZ

Citaat van: spons op dec 04, 2009, 14:02:51
Ik vind Affalay ook geen Nederlander.

Die jongen is in Utrecht geboren en getogen, maar ik begrijp dat spelers van jou een Nederlandsche bloedlijn van enkele generaties moeten hebben om in Oranje te mogen spelen?

ZZ

Citaat van: hgrm op dec 02, 2009, 23:31:31
Tegenstelling: Interlandvoetbal als overblijfsel van nationalisme en chauvinisme en past als zodanig niet meer in deze tijd.

Citaat van: hgrm op dec 03, 2009, 12:27:11
Landen zijn kunstmatige entiteiten. Interlandvoetbal zorgt voor gevaarlijke opflakkeringen van nationalisme. In sommige landen leidt dat tot geweld, in andere (zoals Nederland) tot infantiliteit.

Hier ben ik het in essentie volledig mee eens, ons landensysteem is behoorlijk achterhaald en zal voor steeds meer (praktische en principiële) problemen gaan zorgen. Ik wil alleen niet zo ver gaan dat we het interlandvoetbal dan maar af moeten schaffen; daarvoor vind ik het een te mooie traditie. Het is best fijn om je eens in de twee jaar volledig irrationeel chauvinistisch te gedragen.

hgrm

Citaat van: spons op dec 04, 2009, 09:47:30
even ter info voor je het vergeten was het communisme is al 20 jaar dood

Ach, het kapitalisme is ook terminaal...
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Han

Citaat van: TeeZee op dec 03, 2009, 07:48:34
Alleen als de naturalisatie middels dezelfde wegen gaat als dat voor het normale klootjesvolk gebeurt. Dus geen uitzonderingspositie voor iemand omdat hij toevallig goed tegen een balletje kan schoppen. Kortom, de naturalisatie moet eigenlijk niets met voetbal te maken hebben.
Ik onderschrijf die visie.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed