Hoofdmenu

Turkije

Gestart door HJanneman, mei 25, 2008, 15:28:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Nort

Leuke foto's! Is er een specifieke reden dat je zo vaak in Turkije naar het voetbal gaat?

Bier und Bratwurst

Maikel..Was je met de trip van Tom Bodde mee?
Het ene stadion is het andere niet!

maikelll043

Citaat van: Nort op feb 21, 2019, 10:52:08
Leuke foto's! Is er een specifieke reden dat je zo vaak in Turkije naar het voetbal gaat?

Merci! Ja ik kom er al sinds klein af aan toen ik een jaar of 4 was. Het land, de cultuur, fanatisme en het nationalisme trekt mij gewoon enorm aan. Qua voetbal is het te vergelijken met het niveau van de 1e divisie in Nederland al steken Galatasaray, Fenerbahce en Besiktas er meestal wel bovenuit. Dus voor het voetbal hoef je niet te gaan, wel voor de passie op de tribunes.
Alleen maakt die vreselijke Passolig het ongelofelijk lastig om wedstrijden te bezoeken anders zou ik zeker vaker in Turkije te vinden zijn .

CiteerMaikel..Was je met de trip van Tom Bodde mee?

Dat klopt inderdaad.

Nort

Citaat van: maikelll043 op feb 21, 2019, 19:52:49
Merci! Ja ik kom er al sinds klein af aan toen ik een jaar of 4 was. Het land, de cultuur, fanatisme en het nationalisme trekt mij gewoon enorm aan. Qua voetbal is het te vergelijken met het niveau van de 1e divisie in Nederland al steken Galatasaray, Fenerbahce en Besiktas er meestal wel bovenuit. Dus voor het voetbal hoef je niet te gaan, wel voor de passie op de tribunes.
Ik ben slechts een keer in Turkije geweest voor een cliché vinck (Fenerbahce). Het is alleen jammer dat de meeste clubs in een modern stadion spelen.

Van pogo tot popo

Zelf bij Galatasaray - Benfica geweest en Fenerbahce - Ajax. Wil er zeker nog een keer terug. Heerlijke beleving daar!

maikelll043

Wedstrijd: Kayserispor - GoztepeSK
Competitie: Süper Lig
Datum: 17-02-2019
Stadion: Kayseri Kadir Has Şehir Stadyumu
Toeschouwers: 8.508
Prijs: 20 TL = 3,39 euro


Het stadion in de verte. Het contrast kan niet groter.


Het stadion met op de achtergrond de inactieve vulkaan (Erciyes). De top van de vulkaan ligt op 3.916 meter hoogte, en is de hoogste berg van Centraal-Anatolië.


Ticketbox


Kayseri Kadir Has Şehir Stadyumu dat plaats bied aan 32.864 toeschouwers, helaas is het stadion nog niet eens voor de helft gevuld.












Voorafgaande aan alle wedstrijden in de competitie word het nationale volkslied van Turkije (İstiklâl Marşı) luidkeels meegezongen.




Wedstrijdmoment


De meegereisde supporters van Goztepe SK.


Kayserispor  2-1  Goztepe SK


De overwinning word gevierd met de fanatieke tribune!

Gilles

Een vraagje over de Passolig card. Wanneer je deze wil bestellen, heb je ook de keuze "ik ben fan van geen team". Heb je met deze kaart evenveel mogelijkheden dan met een kaart van een specifiek team?

maikelll043

Citaat van: Gilles op mrt 05, 2019, 12:07:41
Een vraagje over de Passolig card. Wanneer je deze wil bestellen, heb je ook de keuze "ik ben fan van geen team". Heb je met deze kaart evenveel mogelijkheden dan met een kaart van een specifiek team?

Ja en Nee. Je hebt dezelfde mogelijkheden om wedstrijden te bestellen, maar als je bijvoorbeeld naar Galatasaray - Fenerbahce wilt gaan dan heb je er echt een van Galatasaray nodig mocht je überhaupt aan een kaartje willen komen. Ook zijn er enkele clubs bij die alleen kaarten verkopen aan degene die een Passolig van de club hebben (Antalyaspor en Alanyaspor weet ik in ieder geval zeker).

Verder 1 tip: laat je Passolig aanmaken bij de club (neem Paspoort/ID-kaart en een pasfoto mee) en niet via internet. Via internet duurt het namelijk meer dan 1 maand en je moet hem alsnog ergens afhalen in Turkije zelf.

Gilles

#23
Ik ben nog nooit in Turkije naar een wedstrijd gaan kijken, en het hele systeem lijkt me nogal  omslachtig. Maar heb je die kaart fysiek nodig? Kan je uw Passolig niet online aanmaken, en uw kaarten via de app aankopen en gebruiken?
Dan nog een tweede vraag, kan je van meerdere clubs een Passolig aanvragen?

maikelll043

Citaat van: Gilles op mrt 07, 2019, 19:12:51
Ik ben nog nooit in Turkije naar een wedstrijd gaan kijken, en het hele systeem lijkt me nogal  omslachtig. Maar heb je die kaart fysiek nodig? Kan je uw Passolig niet online aanmaken, en uw kaarten via de app aankopen en gebruiken?
Dan nog een tweede vraag, kan je van meerdere clubs een Passolig aanvragen?

Het is systeem is ook heel omslachtig. Het houd heel veel mensen tegen om een wedstrijd te bezoeken. Je hebt de kaart fysiek nodig (via de app/sms krijg je alleen te zien waar je zit). Je kunt de kaart zeker online aanmaken, maar dan moet je hopen dat de kaart op tijd aangemaakt en op een gunstige locatie af te halen is. Je kunt officieel maar van 1 club een Passolig aanvragen (ik kwam met mijn Passolig van Malatyaspor gewoon binnen bij Kayserispor).

Joost

Wat is eigenlijk het nut van de kaart? Turkije staat zover ik weet niet bekend om extreem supportersgeweld en afstanden zijn dusdanig dat er nauwelijks clubs zullen zijn die veel meenemen.

martijn2806

Iemand enig idee hoe je als buitenlander een passolig kunt aanvragen voor de wedstrijden in Turkije? Volgens mij nog een erger iets dan de CC in Nederland....

maikelll043

#27
Donderdag vertrek ik voor 16 dagen naar Turkije. Onderstaande wedstrijden staan op het programma o.v.b. van tickets (gaan pas 24 uur van te voren in de verkoop).

22/12  Galatasaray SK - Ankara Keçiörengücü
23/12  Ümraniyespor - İstanbul Başakşehir FK
24/12  Fatih Karagümrük SK U19 - Adana Demirspor U19
24/12  Kasımpaşa SK - Sivasspor
25/12  Galatasaray SK - Istanbulspor
27/12  Fenerbahçe SK - Hatayspor
28/12  Fatih Karagümrük SK - Trabzonspor
29/12  Beşiktaş JK - Adana Demirspor
03/01  Ümraniyespor - Hatayspor
04/01  Kasımpaşa SK - Alanyaspor

Plan B:
24/12  Tuzlaspor - Altay SK
24/12  Pendikspor - Manisa FK
27/12  İstanbul Başakşehir FK - Antalyaspor
28/12  Istanbulspor - Kasımpaşa SK
04/01  Galatasaray SK - MKE Ankaragücü

Houd mijn twitter in de gaten voor de foto's (@Maikelll043)
Verslagen zullen z.s.m. volgen!

Nort

Citaat van: maikelll043 op dec 19, 2022, 17:48:28
Donderdag vertrek ik voor 16 dagen naar Turkije. Onderstaande wedstrijden staan op het programma o.v.b. van tickets (gaan pas 24 uur van te voren in de verkoop).

Houd mijn twitter in de gaten voor de foto's (@Maikelll043)
Verslagen zullen z.s.m. volgen!
Wat een toffe trip, veel plezier!

ricodejong4

Heel mooi! Ik volg je inmiddels op Twitter, benieuwd naar de foto's