Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

casper.eniesee

#5265
Bij gebrek aan BWO - Heino vandaag maar naar Almelo afgereisd. Luctor et Emergo - FC Suryoye-Meditteraneo was op voorhand een wedstrijd die makkelijk gewonnen zou worden door de bezoekers. De temparementvolle bezoekers kwamen met 0-2 voor en er was geen vuiltje aan de lucht. Luctor was helemaal nergens en Suryoye was vele malen beter. Vervolgens kreeg Luctor een strafschop en kon de keeper van Suryoye inrukken. De rode kaart was voor de overtreding zelf, en niet voor het ontnemen van de scoringskans, en ik denk dat het een goede beslissing was. Op dit moment kantelde de wedstrijd. De reservekeeper van de nummer 4 kon de 1-2 niet voorkomen.

Vervolgens knakte het bij Suryoye waardoor het 5 minuten later ineens 3-2. Bij een scheidsrechtersbal sloeg een speler zijn tegenstander in zijn maag wat werd gezien door de scheidsrechter. Die gaf rood, en ook de trainer ging weg. Het duel werd tijdelijk gestaakt op het moment dat de scheidsrechter vanuit het publiek voor alles en nogwat werd uitgemaakt: het woord: "kanker racist" was de druppel.

Na de staking volgde nog 2x 2x geel, dus Suryoye eindigde met 7 man. Luctor liep nog uit naar 7-2. Als je me van te voren had verteld dat er 9 doelpunten waren gevallen, had ik gedacht dat het andersom was geweest. Maar met zo'n wedstrijd kan ik me natuurlijk prima vermaken. Wel moet ik zeggen dat de club Suryoye zich vandaag op schandalige wijze heeft gedragen, wat ik hier toch ook wel even kwijt wilde. Op het moment dat ze winnen is alles goed, maar als er iets tegen zit dan kan het ook echt goed uit de hand lopen....

(verslag van Tubantia: https://www.tubantia.nl/amateurvoetbal/fc-suryoye-loopt-rood-aan-en-eindigt-duel-met-7-spelers~ab4ca325/)

Instagram: Groundhopper024

Jef400

Qua kaarten of qua gezichten?

hgrm

Dat zijn toch de wedstrijden waar je het voor doet.....

Mijn zondagmiddag was een stuk saaier. Dit seizoen heb ik bijna alle thuiswedstrijden van SDO bezocht. De Bussumers doen het uitstekend, spelen onder de nieuwe trainer Koen Jansen aantrekkelijk voetbal en hebben voorin het één en ander aan talent rondlopen. De koppositie in de hoofdklasse A is weliswaar verrassend, maar niet onverdiend.

SDO is één van de weinige ploegen met nog echt gras op het hoofdveld. Normaal een voordeel, zeker omdat het veld er doorgaans strak bij ligt, maar vandaag een nadeel. Een bevroren bodem met een ontdooide toplaag leidde tot een afgelasting vlak voor aanvang. Veel keus was er verder niet (in het Gooi zijn bijna alle zondagclubs overgestapt naar de zaterdag). De enige haalbare optie was NVC uit Naarden, een club die niet persé mijn sympathie heeft.

Tien minuten later was ik net op tijd voor de aftrap van de wedstrijd tussen Naarden Vesting Combinatie en Amsterdam Gencler Birligi, een middenmootduel in de eerste klasse. Grootste attractie was Hurşut Meriç. De 35-jarige ex-prof van ADO en een hele serie Turkse club stak er ondanks zijn geringe lengte met kop en schouders bovenuit. Dat was ook weer niet zo moeilijk aangezien de overige 21 acteurs er vooral een parodie op voetbal van maakten. Gelukkig was het in het zonnetje lekker toeven..... Na 90 minuten waren de Amsterdammers het gelukkigst. Eén doelpunt was genoeg om de drie punten mee te nemen naar Sportpark Ookmeer.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Koning Kriel

Zaterdag een trip naar Luton Town - Peterborough met Headout, Bier und Bratwurst en Nort. Luton heeft echt een geweldig stadion. Er zijn plannen voor een nieuw stadion en het eerste akkoord van de gemeente voor deze plannen is er dus waarschijnlijk heb je nog maar een paar jaar om hier een keer te gaan kijken. We hadden de auto op iets minder dan een kilometer van het stadion geparkeerd en kwamen aangelopen aan de achterkant van de mainstand. Deze ligt aangeplakt tegen een drukke weg en dus kan je alleen van de zijkanten naar binnen. We moesten natuurlijk even naar de fanshop en onze tickets ophalen en dus mochten we een rondje om het stadion maken (dat doe je natuurlijk sowieso). Allereerst door de Oak Road. Om de Oak road stand in te gaan mag je via turnstiles die onder de huizen doorlopen, echt een prachtig gezicht. Daarna rechtsaf door een smal steegje achter de lelijke tribune met vip boxen door. Dit steegje is denk ik 1,20 breed en aan de andere kant van het steegje bevinden zicht huizen. De buitenkant van die stand oogt nog wel oud overigens. Vervolgens kom je op Kenilworth road, de naamgever van het stadion. De enige tribune waarachter nog een beetje ruimte is. Nadat we de clubshop bezocht hadden zagen we dat er een poort open stond en zijn we alvast het lege stadion ingelopen om wat foto's te maken, ook leeg is het stadion van binnen (minus die ene tribune) een prachtig gezicht.

Wat Schotse vrienden waren ook bij deze wedstrijd en zij hadden hun kaarten geregeld via Alain Aidar, een supporter van Luton en Rangers (een van die jongens had de beste man in Kosovo ontmoet tijdens een Europese trip van Rangers) die zaterdag naar zijn 1.200e wedstrijd op Kenilworth Road ging. We zouden hun ontmoeten in de Bobbers club, een members club onder de Oak Road stand maar wij mochten gelukkig, dankzij Alain, gewoon naar binnen. Eenmaal binnen dronken we een pint en hing ik aan de lippen van Alain die het ene prachtige verhaal na het andere vertelde. Ik geloof dat we twee uur binnen gezeten hebben maar ik heb me geen seconde verveeld. Inmiddels was het wel tijd om naar onze plek in het stadion te gaan voor de wedstrijd. De wedstrijd tussen de nr 2 en de nr 6 in de League one was uitverkocht waardoor we een prachtig vol Kenilworth Road te zien kregen. De thuisploeg kwam snel op voorsprong en na een vroege rode kaart voor Peterborough was de wedstrijd wel beslist. Uiteindelijk wist Luton uit te lopen naar 4-0 en door een gelijkspel van Sunderland en een nederlaag van Portsmouth gingen de Hatters tevreden naar huis. Ook wij gingen weer richting Nederland want zondag stond er voor de meeste voor ons nog een wedstrijd op het programma.

De wedstrijd op zondag was voor mij de derby Willem II - NAC. Door de verkoop van Sol en de blessure van Avdijaj had ik vooraf weinig vertrouwen maar mijn god was wat NAC slecht. We wisten de derby dan ook volkomen terecht met 2-0 te winnen en zo had ik een perfect weekend.

Nort

Waar Luton Town al gepland stond, kwam er op vrijdagavond een wedstrijd bij. In de Scottish cup mocht Rangers namelijk op bezoek bij Cowdenbeath en met Central Park hoog op de verlanglijst was er geen beter moment om de vinck te zetten. Hoewel, Central Park is zo ongeveer het stadion met de meeste 'postphoned' achter zijn naam in Schotland en dermate niet echt verstandig om in januari te vincken. Het duiveltje in mij was echter veel sterker dan het verstand en de vliegtickets werden geboekt. Om verzekerd te zijn van een kaartje diende wel een half season ticket besteld te worden en werd de clubkas van Cowdenbeath extra gespekt.

Het weer leek de hele week mee te werken. De neerslag was te verwaarlozen, met een lichte vorst in de nacht, een zonnetje overdag én de 'frost covers' op het veld moest de wedstrijd wel doorgaan. Vier uur voor de aftrap werd het definitieve 'Game-ON' gegeven en waren de vele Rangers fans al op weg naar het stadje. Dat deden wij ook en net nadat we in het bezit waren van onze treinkaartjes en op het platform stonden te wachten, ontplofte de telefoons. Wedstrijd alsnog afgelast 'due a frozen pitch'. Het chagrijn én de verbazing was groot. Na kort overleg besloten we toch maar naar Cowdenbeath af te reizen en daar een pubje op te zoeken.

Ondertussen was het lichtjes gaan sneeuwen en namen we hoogstpersoonlijk polshoogte bij Central Park. Daar was er nog meer chagrijn en ongeloof over de hele gang van zaken. De kit-man van Rangers was om 2 PM gearriveerd en vond bij de cornervlag een stuk veld (1 bij 5 meter) dat bevroren was. Hij informeerde Ibrox, die op hun beurt de SFA belde en die stuurde vervolgens een 'local referee' voor de veldkeuring. Zoals wel vaker, was het dus de scheidsrechter het feest verpestte en besloot dat er niet gevoetbald kan worden. Een bulshit beslissing in het kwadraat, maar het besluit was genomen.

De 'Blue Brazils' toonde zich van hun sportieve kant en nodigde ons kosteloos uit voor het hospitality diner. Onder het diner ging het 'zwarte-pieten' naar Rangers verder en de aanwezige Rangers supporters konden niet begrijpen wat de kit-man, de man van alle kwaad, heeft bezield. Na het drie-gangen-menu zat er voor ons niets anders op dan verder uit te huilen in een pub. Uiteraard niet voordat we nog even het veld opliepen en tot de conclusie kwamen dat het er nog meer dan prima bij lag. Inmiddels staat de volgende poging gepland op 23 maart, benieuwd of we dan wel een bal zien rollen.

bunnet

Heel zuur, Nort.

Luton stond door de nieuwbouw al op het lijstje, maar moet zeker bezocht gaan worden. Toffe verslagen!

Joost

Begrijp ik goed dat je maar gewoon weer naar Cowdenbeath gaat?

Nort

Citaat van: Joost op jan 21, 2019, 11:24:22
Begrijp ik goed dat je maar gewoon weer naar Cowdenbeath gaat?
Ja, maar helaas niet voor de bekerwedstrijd tegen Rangers. Die staat voor volgende week woensdag gepland en dan kan ik geen vrij krijgen. Dus nu maar naar het duel tegen Queens Park tijdens het interlandweekend. En met mijn halve seizoenskaart mag ik ook 'gratis' naar binnen :p

De publiekswissel

De promotieklasse, of derde amateur B, volg ik dit seizoen op de voet. Zowel Zwarte Leeuw als Racing Mechelen spelen in deze klasse. Bij beide clubs kom ik graag en afgelopen zaterdag speelden beide teams tegen elkaar. Hoewel in beide vakken een Dordrechtvlag hing, was er toch een apart uitvak gemaakt. Politie en spotters waren aanwezig. Een deel van onze club zat in het uitvak en een ander deel, waaronder in, nam plaats in het thuisvak. Racing Mechelen brengt veel volk mee en die lieten in het begin wel van zich horen. Maar na rust maakten ze zich vooral druk met de eigen dug-out en de nieuwe nederlaag. Na de 3 - 1 van de Leeuwen kon het feestje beginnen aan onze kant. Het wordt een lastig verhaal voor Racing dit seizoen en een degradatie lijkt aanstaande.

Met de wedstrijd in Rotterdam gisteren erbij maakte het tot een zeer fijn voetbalweekend.
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

Footballromantic

Citaat van: De publiekswissel op jan 28, 2019, 15:09:13
De promotieklasse, of derde amateur B, volg ik dit seizoen op de voet. Zowel Zwarte Leeuw als Racing Mechelen spelen in deze klasse. Bij beide clubs kom ik graag en afgelopen zaterdag speelden beide teams tegen elkaar. Hoewel in beide vakken een Dordrechtvlag hing, was er toch een apart uitvak gemaakt. Politie en spotters waren aanwezig. Een deel van onze club zat in het uitvak en een ander deel, waaronder in, nam plaats in het thuisvak. Racing Mechelen brengt veel volk mee en die lieten in het begin wel van zich horen. Maar na rust maakten ze zich vooral druk met de eigen dug-out en de nieuwe nederlaag. Na de 3 - 1 van de Leeuwen kon het feestje beginnen aan onze kant. Het wordt een lastig verhaal voor Racing dit seizoen en een degradatie lijkt aanstaande.

Met de wedstrijd in Rotterdam gisteren erbij maakte het tot een zeer fijn voetbalweekend.

Politie een beetje gespannen daar he. Merkte het bij Lyra Lierse ook.
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

De publiekswissel

Citaat van: Footballromantic op jan 31, 2019, 06:28:40
Politie een beetje gespannen daar he. Merkte het bij Lyra Lierse ook.

Niet geheel onterecht overigens. Aantal gasten van Racing deden moeilijk over een Dordrechtvlag die in het vak van Zwarte Leeuw hing. Later ging een groep verhaal halen bij de dug-out van de eigen trainer.
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

Nort

Citaat van: De publiekswissel op jan 31, 2019, 09:25:01
Niet geheel onterecht overigens. Aantal gasten van Racing deden moeilijk over een Dordrechtvlag die in het vak van Zwarte Leeuw hing. Later ging een groep verhaal halen bij de dug-out van de eigen trainer.
Waarom zou je ook een Dordrecht vlag buiten een wedstrijd van Dordrecht willen ophangen? Dat eeuwige profileringsgedrag en die onzinnige vriendschapsverbanden moet eens afgelopen zijn. Ik ken mensen bij St. Mirren, maar als ik daar heen ga, dan denk ik er nog niet eens over om een PSV vlag/sjaal mee te nemen.

Verder is het wel logisch dat de politie opgeschakeld als clubs met een 'betaald voetbal' aanhang komen aanzetten. Voor tegenstanders voelt het als een grote wedstrijd en een mooie gelegenheid voor de plaatselijke raddraaiers om het boefje uit te hangen.

FCT1980

Citaat van: Nort op jan 31, 2019, 10:09:48
Waarom zou je ook een Dordrecht vlag buiten een wedstrijd van Dordrecht willen ophangen? Dat eeuwige profileringsgedrag en die onzinnige vriendschapsverbanden moet eens afgelopen zijn. Ik ken mensen bij St. Mirren, maar als ik daar heen ga, dan denk ik er nog niet eens over om een PSV vlag/sjaal mee te nemen.

Verder is het wel logisch dat de politie opgeschakeld als clubs met een 'betaald voetbal' aanhang komen aanzetten. Voor tegenstanders voelt het als een grote wedstrijd en een mooie gelegenheid voor de plaatselijke raddraaiers om het boefje uit te hangen.

Dat maken de mensen die vriendschapsbanden hebben zelf wel uit ok?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Nort

Citaat van: FCT1980 op jan 31, 2019, 12:02:59
Dat maken de mensen die vriendschapsbanden hebben zelf wel uit ok?
Helaas wel. Het zorgt voor onnodige extra rivaliteit en spanningen, terwijl dat nergens voor nodig is. Maar vervolgens gaan wij, ook hier, lopen klagen als de meeste oefenwedstrijden worden afgelast of achter gesloten deuren moeten plaatsvinden én dat er overal in Europa restricties komen op de kaartverkoop.

Ter voorbeeld: De derby's tussen Dender - Aalst en Eindhoven - Helmond verliepen (en verlopen weer) prima zonder al te veel schermutselingen. In de twee seizoenen dat supporters onderling met elkaar een 'vriendschapband' hadden, is het elke wedstrijd raak geweest. Belgen die in Nederland gaan rellen en Nederlanders in Belgie.

De publiekswissel

Haha, wat ben je zuur vandaag Nort.....

Jij gaat ook niet wekelijks naar St Mirren. Bij Zwarte Leeuw, Racing en FC Dordrecht is dat wel. Die hebben seizoenkaarten bij elkaar....
Ook niet fanatieke, als in de zin van rellen en amokmaken
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/