Hoofdmenu

Voetbalboeken

Gestart door TeeZee, nov 13, 2007, 14:17:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jef400

Dat is ook wel weer zo wat je zegt in de 1e reactie. De 2e reactie bevestigd dat ik de verkeerde wet te pakken heb. Daar gaat mijn argumentatie ;)

HRM1880

Citaat van: Jampot op okt 28, 2015, 19:13:33
Nee, dat vind ik dus niet. Rondleiding is hartstikke leuk. Kan ook op je lijst, maar met aparte vermelding van rondleiding. Ik vind dat je een wedstrijd voor 60 minuten moet zien om een ground te mogen tellen. Volgens de wet van ik meen spons. Maar helemaal zeker ben ik er niet meer van. Hugo, Joost, andere langere groundhoppers weten jullie het alweer?
Jij bedoelt waarschijnlijk de wet van SJ en dat is 20 minuten volgens mij.

Hugo

Citaat van: HRM1880 op okt 28, 2015, 19:33:32
Jij bedoelt waarschijnlijk de wet van SJ en dat is 20 minuten volgens mij.

:-)

Jef400

20 zelfs. Kun je nagaan. Voor het groot groundhoppersproefwerk zou ik hopeloos zakken ;-)



FCT1980

Krijg je weer zo'n zinloze discussie wanneer je een stadion mag ''tellen''.
Tijdens bijna alle Engeland tripjes ga ik naast zo veel mogelijk wedstrijden ook lege grounds langs. Zo heb ik bij Braintree nog nooit een wedstrijd gezien (misschien gebeurd dat ook wel nooit) maar heb ik wel een super leuke ervaring gehad. De Schotse groundsman vertelde ons verhalen van vroeger en liet ons de wasruimtes en dergelijke allemaal zien. We kregen oude match programmes mee en hij vertelde over zijn passie voor Rangers. Interesseert me echt niets of ik zo'n ground zou mogen tellen. Ik heb me er zo'n twee uur donders vermaakt op een vroege dinsdagochtend.
Zijn bijvoorbeeld bij Corby langs geweest. Ja Corby of all places. Waren op weg naar Birmingham en als je daar dan langs rijdt en even kunt kijken is dat toch geen probleem?

Ik zal eerlijk zijn. Ik ben best jaloers op die drie journalisten.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Jef400

Dat zeg ik ook niet. Eigenlijk moet ik zeggen dat ik het geen hoppen vind. Maar uit naam van je werk de grounds langs gaan. Ik gun iedereen alle plezier van de wereld dat vooropgesteld maar ik heb meer met jullie die zo veel tijd en geld uitgeven om de hobby te kunnen beoefenen.

Jehoentelaar

Een lege ground vind ik af en toe leuk op vakantie ("toch in de buurt"). Een ground tel ik echter pas mee wanneer ik er een wedstrijd heb gezien en ik daarbij het gevoel heb dat ik de wedstrijd 'goed genoeg' heb meegemaakt. Daaronder valt ook de wedstrijd Veendam-Sparta, waar ik een kwartier te laat binnen was maar wel een hele leuke avond heb gehad en drie doelpunten heb gezien. Verder is de omschrijving 'goed genoeg' heel vaag en ik was niet van plan om daar iets aan te doen. Groundhoppen is een gevoel. :-)
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

FCT1980

Dus als je een saaie 0-0 ziet tussen Villa en Sunderland en je hebt er een klotengevoel bij dan ''tel'' je die ground niet?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Jehoentelaar

Aangezien er bij mij heel wat moet gebeuren voor ik de oversteek die kant op maak (niks tegen Engeland, maar tijd en geld) zou ik dat zeker wel doen. Zoals gezegd, echt een gevoelskwestie. Het is tot nu toe niet voorgekomen dat ik een ground met een wedstrijd niet heb meegeteld.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

smitswessel

Citaat van: FCT1980 op okt 28, 2015, 19:46:10
Krijg je weer zo'n zinloze discussie wanneer je een stadion mag ''tellen''.
Tijdens bijna alle Engeland tripjes ga ik naast zo veel mogelijk wedstrijden ook lege grounds langs. Zo heb ik bij Braintree nog nooit een wedstrijd gezien (misschien gebeurd dat ook wel nooit) maar heb ik wel een super leuke ervaring gehad. De Schotse groundsman vertelde ons verhalen van vroeger en liet ons de wasruimtes en dergelijke allemaal zien. We kregen oude match programmes mee en hij vertelde over zijn passie voor Rangers. Interesseert me echt niets of ik zo'n ground zou mogen tellen. Ik heb me er zo'n twee uur donders vermaakt op een vroege dinsdagochtend.
Zijn bijvoorbeeld bij Corby langs geweest. Ja Corby of all places. Waren op weg naar Birmingham en als je daar dan langs rijdt en even kunt kijken is dat toch geen probleem?

Ik zal eerlijk zijn. Ik ben best jaloers op die drie journalisten.

100% mee eens. Je moet vooral doen wat je zelf leuk vindt. Ik heb op aanbevelen van geciteerde ook een aantal lege grounds gedaan op mijn eerste autotocht door Engeland. Overal tot in de kleedkamers kunnen komen en bij een zelfs gezellig gebuurt met de geblesseerde selectiespelers die bezig waren hun hersteltrainingen. Prachtig is dat! Ook de groundsmen en hun oude programma boekjes, ik vind het heerlijk.

Maar om inderdaad termen als challenge etc. te gebruiken, gaat mij ook wat ver.
Laten we in ieder geval stellen dat plezier bovenaan moet staan, doen wat jou zint!

FCT1980

There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Jeje

VI al 2 wedstrijden bezocht, toegegeven ze doen het best leuk moet ik zeggen. Een live-blog en mooie beelden en foto's. Ik blijf het zeker volgen!

ALenstra

En overmorgen komt hun Engeland special uit. Ben er benieuwd naar.

Jehoentelaar

Mezelf blij gemaakt met een tweetal boeken:
- "Puur Topklasse: dromen drama's en het zaterdagmiddaggevoel" (Patrick Boor en Jelmer Geerds);
- "Beerschot hooligans: het echte verhaal achter de harde kern" (Vitas Declerck).
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Jeje

Zal even het rijtje wedstrijden bijhouden welke VI heeft bezocht. Vind het echt erg geslaagd tot nu toe. Dat live-blog is erg leuk om te volgen zo tussen mijn toetsen door haha. Denk dat het totaalrijtje qua wedstrijden toch wel erg mooi kan gaan worden.

Southend United - Rochdale
Dagenham&Redbrigde - Luton
Brentford- Hull City