Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Koning Kriel

De 1/8 finales zijn ook terminiert. Aangezien voor Bochum en Dusseldorf geen onlinekaartverkoop gaat plaatsvinden gaat het denk ik weer een avondje Gladbach worden, gelukkig is die wedstrijd niet om 19:00.

DAS ACHTELFINALE

Dienstag, 20. Dezember

VfL Bochum - FC Bayern München (19 Uhr)
1. FC Nürnberg - SpVgg Greuther Fürth (19 Uhr)
Fortuna Düsseldorf - Borussia Dortmund (20.30 Uhr)
1899 Hoffenheim - FC Augsburg (20.30 Uhr)

Mittwoch, 21. Dezember

Hertha BSC Berlin - 1. FC Kaiserslautern (19 Uhr)
Holstein Kiel - FSV Mainz 05 (19 Uhr)
VfB Stuttgart - Hamburger SV (20.30 Uhr)
Borussia Mönchengladbach - FC Schalke 04 (20.30 Uhr)



ALenstra

Vandaag heeft de Duitse voetbalbond de data voor de eerste speeldag van het seizoen 2012-13 voor de 3 hoogste divisies bekend gemaakt. De 3 liga start op 20-22 juli, de 2e bundesliga op 3-6 augustus en de bundesliga op 24-26 augustus. De eerste bekerronde is op 17-20 augustus.

Hugo

Volgens mij kan het geen toeval zijn. Maar misschien kunnen Joost of hgrm eens voorrekenen hoe groot die kans is.

Duisburg: Steht wieder die Sieben?

Wenn heute Abend der MSV Duisburg in der SCHAUINSLAND-REISEN-ARENA den Karlsruher SC empfängt, liegt der Fokus auf einer Durchsage, die im Normalfall nur als Randnotiz vernommen wird: die Bekanntgabe der Zuschauerzahl – die endete beim MSV bisher immer mit einer Sieben.

Wie die Rheinische Post herausfand, stand am Ende aller neun bisherigen MSV-Heimspiele die Sieben als letzte Ziffer: 23.117, 15.017, 13.777, 12.657, 11.347, 11.327, 11.387, 11.237 und 9.547. Auch Saisonübergreifend begleitet die Sieben die Zebras. Bereits in der letzten Saison endete in 15 der 17 MSV-Heimspiele die offizielle Zuschauerzahl mit der ominösen Sieben.

Ob ein Schelm oder der Zufall hinter dem Duisburger Kuriosum steckt, beantwortet ein Vereinssprecher in der RP: Die Ticketabteilung ermittelt noch während des Spiels die verkauften Karten; es sei alles Zufall. (Stadionwelt, 09.12.2011)

http://www.stadionwelt.de/sw_stadien/index.php?head=Duisburg-Steht-wieder-die-Sieben&folder=sites&site=news_detail&news_id=6926

hgrm

#348
Bij dit soort aantallen kun je er vanuit gaan dat het eindcijfer volkomen willekeurig en onafhankelijk is. Ofwel: de kans dat het een 7 (of welk cijfer dan ook) is, is 0,1.

We kunnen hier een binomiale hypothesetoets van maken:

De nulhypothese is dat de kans op een eindcijfer 7 ook bij MSV 0,1 is.
De alternatieve hypothese is dat deze kans groter is dan 0,1

We nemen een significantieniveau van 1%

We hebben gegevens van 26 wedstrijden. Als de nulhypothese klopt, verwachten we 0,1 maal 26 = 2,6 keer een 7 op het einde. De waarneming is 24 keer. We kunnen de kans uitrekenen dat we deze waarneming kunnen verklaren door toeval. Deze kans is de kans op 24 of meer keer een 7 als we er vanuit gaan dat de nulhypothese klopt.
Deze kans is binomiaal verdeeld en is met behulp van een tabellenboek of een grafische rekenmachine simpel te berekenen. Volgens de rekenmachine is deze kans zo klein dat die niet van 0 te onderscheiden is.

Met andere woorden: binnen het gekozen significantieniveau kunnen we de nulhypothese verwerpen en concluderen dat de kans op een 7 als eindcijfer bij MSV groter is dan 0,1.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ALenstra

#349
Citaat van: Koning Kriel op nov 05, 2011, 17:00:35
Balen dat week 22 nog niet bekend is, in dat weekend willen we de wedstrijden Volendam - Willem II (staat vast voor de vrijdag), Kaiserslautern - Gladbach en Eintracht Frankfurt - FSV Frankfurt bezoeken. Was handig geweest als nu al duidelijk was of dit mogelijk is.
Die wedstrijden van Kaiserslautern en Frankfurt zijn beiden op zaterdag.

Vandaag heeft de DFL de exacte speeldagen en tijden bekend gemaakt voor speeldag 22 t/m 27 van bundeslga en 2e bundesliga.

Koning Kriel

Citaat van: ALenstra op jan 13, 2012, 18:36:09
Die wedstrijden van Kaiserslautern en Frankfurt zijn beiden op zaterdag.

Vandaag heeft de DFL de exacte speeldagen en tijden bekend gemaakt voor speeldag 22 t/m 27 van bundeslga en 2e bundesliga.

Dat is dus balen. Kijken nu wat we gaan doen.

Optie A: Frankfurt - Frankfurt op zaterdag en Hannover - Stuttgart op zondag
Optie B: HSV - Bremen op zaterdag en Hannover - Stuttgart op zondag
Optie C: Frankfurt - Frankfurt op zaterdag en afwachten wat de beste optie wordt op zondag.

Gelukkig is Hertha BSC - Bayern niet op vrijdag gezet want daar had ik echt van gebaald, land dat weekend op vrijdag 21:00 in Berlijn dus dat had ik niet gehaald.

AthleticHolanda

Citaat van: Koning Kriel op jan 13, 2012, 21:26:18
Dat is dus balen. Kijken nu wat we gaan doen.

Optie A: Frankfurt - Frankfurt op zaterdag en Hannover - Stuttgart op zondag
Optie B: HSV - Bremen op zaterdag en Hannover - Stuttgart op zondag
Optie C: Frankfurt - Frankfurt op zaterdag en afwachten wat de beste optie wordt op zondag.

Gelukkig is Hertha BSC - Bayern niet op vrijdag gezet want daar had ik echt van gebaald, land dat weekend op vrijdag 21:00 in Berlijn dus dat had ik niet gehaald.

HSV-Werder, de Nordderby, is toch vele malen interessanter dan Eintracht-FSV?

Koning Kriel

Citaat van: AthleticHolanda op jan 13, 2012, 21:33:38
HSV-Werder, de Nordderby, is toch vele malen interessanter dan Eintracht-FSV?

Denk het wel alleen is de kans dat Eintracht - FSV nog vaker voorkomt veel kleiner. Verder was het een mooie combi met kaiserslautern alleen dat zit er helaas niet in. Maar HSV - Werder spreekt inderdaad wel erg aan.

Verwijderd lid

Citaat van: AthleticHolanda op jan 13, 2012, 21:33:38
HSV-Werder, de Nordderby, is toch vele malen interessanter dan Eintracht-FSV?

Eintracht - FSV wordt normaliter niet elk jaar gespeeld; de Nordderby over het algemeen wel.

AthleticHolanda

Citaat van: Meester op jan 13, 2012, 22:34:15
Eintracht - FSV wordt normaliter niet elk jaar gespeeld; de Nordderby over het algemeen wel.

Tussen Eintracht en FSV is er 0,0%, goed, misschien 0,1% rivaliteit omdat een paar pubers van FSV dat ensceneren.
Tussen Werder en HSV 100%.

Of zit ik er helemaal naast als ik dat denk?

Hugo

Citaat van: AthleticHolanda op jan 14, 2012, 19:58:02
Tussen Eintracht en FSV is er 0,0%, goed, misschien 0,1% rivaliteit omdat een paar pubers van FSV dat ensceneren.
Tussen Werder en HSV 100%.

Of zit ik er helemaal naast als ik dat denk?

Natuurlijk niet.

Als je Eintracht - FSV verkiest boven Werder - HSV snap je er dus helemaal niks van.

ALenstra

Okee, maar naar Werder-HSV of HSV-Werder kan je elk jaar. Nu is de kans om de Frankfurter derby mee te maken. Daarvan moet je maar afwachten wanneer dat weer mogelijk is.

FCT1980

#357
Ik snap de opmerking van Hugo ook niet helemaal.
Als ik moest kiezen ging ik ook naar Frankfurt. Die nordderby wordt ieder jaar minimaal 2 keer gespeeld.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Verwijderd lid

Citaat van: FCT1980 op jan 15, 2012, 11:19:41
Ik snap de opmerking van Hugo ook niet helemaal.
Alsi k moest kiezen ging ik ook naar Frankfurt. Die nordderby wordt iedere jaar minimaal 2 keer gespeeld.

zo denk ik er dus ook over. Een stadsderby die niet zo vaak wordt gespeeld is toch iets bijzonders.

Koning Kriel

Duidelijk dat er twee kampen zijn. Ik zie allebei de wedstrijden wel zitten dus zal de keuze over laten aan de vrienden die meegaan. Niet iedereen gaat even vaak in het buitenland voetbal kijken dus misschien dat bij hen de nordderby meer aanslaat. Vanavond gaan we in ieder geval de knoop doorhakken.

Als Eintracht kan promoveren lijkt mij volgend jaar Eintracht - Kaiserslautern ook wel een mooie pot met misschien wat meer rivaliteit. Jammer dat ons gehoopte weekend van Eintracht en Kaiserslautern thuis in een weekend niet door kan gaan. We moeten nu hoe dan ook een hoop extra kilometers maken.

Ik zal hier nog wel laten weten wat de keuze geworden is.