Extra wedstrijd bezoeken rond de stad Liverpool

Gestart door red28, sep 02, 2018, 22:14:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

red28

Beste liefhebbers,

Zondag 16 september ga ik Goodison Park aandoen voor de wedstrijd Everton - WHU.
Aangezien ik vrijdag al aan de Mersey ben, kan ik zaterdag mooi een andere wedstrijd meepakken!

Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan en kom tot de volgende (eventuele) optie's; (Tranmere speelt helaas uit!)
1: Preston - Reading (championship)
2: Blackburn - Aston Villa (championship)
3: Bolton - QPR (championship)
4: Huddersfield - Palace (Premier)
5: Rochdale - Gillingham (One)
6: Bradfort - Charlton (One)

Bovenstaande clubs zijn volgens mij redelijk goed te doen vanaf Liverpool.......
Aangezien in niet echt bekend ben buiten Liverpool en London waardeer ik jullie ideeen en hulp.

Welke club heeft een leuke combi stadion/sfeer?
Waar kom je makkelijk aan kaarten?
Welke plaats heeft een leuk uitgaansleven?
Welke club is het beste te bereiken met openbaar vervoer?
Zijn er misschien nog andere clubs die ik over het hoofd heb gezien?

Ik hoor graag jullie input!

Thnx






Joost

1. Welke club heeft een leuke combi stadion/sfeer?
2. Waar kom je makkelijk aan kaarten?
3. Welke plaats heeft een leuk uitgaansleven?
4. Welke club is het beste te bereiken met openbaar vervoer?
5. Zijn er misschien nog andere clubs die ik over het hoofd heb gezien?

1. Wat is je referentiekader qua leuk stadion. Sfeer is in Engeland redelijk wedstrijdafhankelijk. Leuke wedstrijd = goede sfeer. Saaie wedstrijd en er gebeurt ook op de tribune niets. Slechte arbitrage heeft wel altijd goede invloed.
2. Nergens een probleem, wellicht moet je wel in de voorverkoop aanschaffen.
3. Je kunt in iedere stad wel terecht. Leeds is wel befaamd
4. Engeland heeft een uitgebreid ov netwerk dus daar hoef je je geen zorgen over te maken
5. Man City v Fulham wellicht?

Er is overigens ook een algemeen topic voor zulke vragen.

red28

@Joost

Leeds had uiteraard mijn voorkeur door de vele goede verhalen. Spelen helaas uit dat weekend.....

Om verder een idee te geven wat ik zoek; ik houdt van oudere stadions, rauwe arbeiders op de tribune, liefst wat haat tussen beide supporters groepen en een leuke stad om te stappen. Dit alles op max 1,5 treinen van Liverpool ;)!

City valt daarom direct af......

Sebastiaan_W

Wrexham speelt ook thuis. Prima te bereiken, via een overstap op Chester.

Koning Kriel

Ik zou kiezen voor Blackburn of Bradford. Ben zelf bij Bradford geweest en dat was echt een heel geslaagd bezoek. Blackburn ben ik nog niet geweest maar Villa op bezoek is wel een mooie om die te bezoeken.

red28

Wrexham, leuke optie! Had ik nog niet over nagedacht.
Bradfort is helaas wel een lange zit met de trein (2,5 a 3 uur)....

Alle ideeën zijn welkom!

Joost

Citaat van: red28 op sep 02, 2018, 23:57:47
@Joost

Leeds had uiteraard mijn voorkeur door de vele goede verhalen. Spelen helaas uit dat weekend.....

Om verder een idee te geven wat ik zoek; ik houdt van oudere stadions, rauwe arbeiders op de tribune, liefst wat haat tussen beide supporters groepen en een leuke stad om te stappen. Dit alles op max 1,5 treinen van Liverpool ;)!

City valt daarom direct af......

Een echte aanrader is er niet. Ik zou zelf voor Blackburn v Villa kiezen. Mede omdat Villa wel een paar duizend man mee zal nemen.

hgrm

Wat ik in je lijstje mis, zijn clubs als Stockport, Halifax, Macclesfield of Altricham. Qua voetbal en publieke belangstelling (hoewel dat bij Stockport valt te bezien) minder interessant dan de League, maar wel echt old Skool.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jef400

Macclesfield speelt inmiddels weer in de league hgrm ;-)

De Nor

Bradford en Charlton Athletic zitten beide nogal in een diep dal op dit moment, dus verwacht daar niet veel sfeer. Wel een heerlijk stadion.

Je zou kunnen kijken of je kaarten voor het uitvak van Villa kunt krijgen. Blackburn Rovers geeft geregeld een hele tribune weg (7.000 plekken), waardoor je heerlijke uitvakken kunt hebben daar. Zelf daar een keer tussen 7.000 Middlesbrough fans gestaan.

Een optie die nog niet is genoemd is Sheffield Wednesday - Stoke City. Zal ook wel wat volk trekken, schitterend stadion en de reistijd 1u40 mins is ook te doen lijkt me.

ALenstra

Zo te zien speelt Southport op 15 september thuis tegen Darlington.

red28

@De Nor

Thnx voor de input! Enig idee hoe ik aan uitvak kaarten kan komen van Villa?
Heb nog niet heel vaak de oversteek gemaakt en dus weinig contacten etc.

Sheffield is ook zeker een leuke optie!

De Nor

Citaat van: red28 op sep 03, 2018, 12:24:16
@De Nor

Thnx voor de input! Enig idee hoe ik aan uitvak kaarten kan komen van Villa?
Heb nog niet heel vaak de oversteek gemaakt en dus weinig contacten etc.

Sheffield is ook zeker een leuke optie!
https://tickets.avfc.co.uk/en-GB/categories/Away%20Tickets?utm_source=web&utm_medium=ticketlandingaway&utm_campaign=Tickets

7 september start de General Sale. Zie dat ze een 'initial allocation' van 5.000 tickets hebben gekregen. Als dat verkoopt zullen ze wel tot 7.000 tickets mogen gaan. Geen idee of Villa daar aan komt, maar zullen toch zeker een paar duizend man meenemen.

Hugo

Citaat van: red28 op sep 03, 2018, 12:24:16
@De Nor

Thnx voor de input! Enig idee hoe ik aan uitvak kaarten kan komen van Villa?
Heb nog niet heel vaak de oversteek gemaakt en dus weinig contacten etc.

Sheffield is ook zeker een leuke optie!

Gewoon bij het vak. Er is altijd iemand die een kaartje over heeft. M.a.w. de wet van Spons toepassen.