Week 12 : Maandag 17 maart t/m zondag 23 maart

Gestart door Bier und Bratwurst, mrt 11, 2014, 20:24:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spons

Citaat van: cafebac op mrt 19, 2014, 14:28:22
Volgens mij moet je in de Kuip ook in Dixi's pissen en wordt je net zo goed nat als het regent ;)

Ja klopt ( gedeeltelijk ) daarom ben ik ook voorstander van een nieuw stadion
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Niels1977

Citaat van: spons op mrt 18, 2014, 19:59:38
Hou je er rekening mee dat Chabab al voor de 2e keer verhuist is en nu bij Blauw Wit Amsterdam speelt

Ik had het inderdaad gezien, ik woon zelf in Amsterdam en ik kijk regelmatig op de website
http://www.hetamsterdamschevoetbal.nl Daar komt al het gedoe rondom Chabab elke keer voorbij.
Beetje vreemd/treurig dat een topklasse club geen eigen complex heeft.

Sebastiaan_W

Citaat van: Niels1977 op mrt 19, 2014, 19:35:51
Ik had het inderdaad gezien, ik woon zelf in Amsterdam en ik kijk regelmatig op de website
http://www.hetamsterdamschevoetbal.nl Daar komt al het gedoe rondom Chabab elke keer voorbij.
Beetje vreemd/treurig dat een topklasse club geen eigen complex heeft.

Ik blijf me erover verbazen dat de bond veel te zware eisen stelt om ter promoveren naar de eerste divisie  en er in het amateurvoetbal totaal geen eisen worden gesteld.

Clubs als Chabab, Turkiyemspor en Young Boys konden gewoon doorstoten naar de top van het amateurvoetbal. Allen met een belabberde accomodatie. Je mag van de clubs in de Hoofd- en Topklasse toch minimaal verwachten dat ze een fatsoenlijke kleedkamers en overdekte tribune hebben.


Joost

Dat blijft een moeilijk verhaal en komt vooral omdat er binnen de KNVB slechts een tweedeling is tussen profs en amateurs. Een aantal Topklasser staan qua structuur dichter bij een 6e klasser dan bij een Eerste Divisieclub.

Eisen aan accomodaties zijn moeilijk te stellen omdat 99% van de terreinen eigendom is van de gemeente.

Niels1977

Citaat van: Joost op mrt 20, 2014, 12:53:24
Dat blijft een moeilijk verhaal en komt vooral omdat er binnen de KNVB slechts een tweedeling is tussen profs en amateurs. Een aantal Topklasser staan qua structuur dichter bij een 6e klasser dan bij een Eerste Divisieclub.

Eisen aan accomodaties zijn moeilijk te stellen omdat 99% van de terreinen eigendom is van de gemeente.

Er worden in principe wel eisen gesteld, maar dat gaat niet echt verder dan dat er omheining moet zijn en een afgezonderd terras waar je bier mag drinken, tenminste in West 1, weet niet eens of dat landelijk beleid is.
Het kromme bij Chabab was, dat hun oorspronkelijk complex op Riekerhaven zelfs een terrein van de KNVB was. Het West1 districtskantoor is daar ook gevestigd. Chabab kreeg toen van zowel gemeente als KNVB geen toestemming om ook maar iets te veranderen aan het terrein. In Amsterdam wil de gemeente het liefst zoveel mogelijk clubs laten fuseren. Er zijn in hun ogen nog teveel sportparken en de grond is gewild. Ze hebben net zo lang gewacht tot hun sportpark te verpauperd was en toen werd het afgekeurd. Nu zit de club zonder eigen sportpark.


hgrm

Citaat van: Niels1977 op mrt 22, 2014, 21:51:35
Er worden in principe wel eisen gesteld, maar dat gaat niet echt verder dan dat er omheining moet zijn en een afgezonderd terras waar je bier mag drinken, tenminste in West 1, weet niet eens of dat landelijk beleid is.

Zover is weet zijn de enige eisen dat er omheining moet zijn, een bestuurskamer en beveiliging tijdens de wedstrijden.

Een terras hoeft zover ik weet niet, de regel is dat er langs de lijn/op de tribunes geen alcohol en geen dranken in glaswerk gedronken mogen worden tenzij op een afgesloten terras (en in de kantine).
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

GiertjeNL

Zometeen op weg voor: Bayer Leverkusen - Hoffenheim

ðe waan

Citaat van: Joost op mrt 20, 2014, 12:53:24
Eisen aan accomodaties zijn moeilijk te stellen omdat 99% van de terreinen eigendom is van de gemeente.

Dat heeft niet zoveel met elkaar te maken. Clubs verzorgen in de regel zelf hun opstallen, al dan niet met (financiële) hulp van de gemeente.

Dat is in ieder geval geen enkele reden om geen eisen te stellen aan de accommodatie.

hgrm

Citaat van: ðe waan op mrt 23, 2014, 17:50:51
Dat heeft niet zoveel met elkaar te maken. Clubs verzorgen in de regel zelf hun opstallen, al dan niet met (financiële) hulp van de gemeente.

Dat is in ieder geval geen enkele reden om geen eisen te stellen aan de accommodatie.

Eens. In Duitsland zijn vrijwel alle accommodaties in handen van de gemeente en daar werken clubs en gemeenten samen om aan de eisen te voldoen.

Overigens zijn de meeste accommodaties in Nederland prima op orde voor het niveau waarop gespeeld wordt. Alleen de  grote clubs in de topklasse hebben meer nodig dan alleen een eenvoudige tribune en wat treden terracing. En deze clubs hebben dat ook. Het zou jammer zijn als de eisen net zo strikt zouden gaan worden als in bijvoorbeeld Duitsland en Engeland omdat veel clubs dan niet meer in de gelegenheid zijn om af en toe een jaartje topklasse of hoofdklasse te spelen.

Neem bijvoorbeeld clubs als Montfoort, Ter Leede en Jodan Boys. Allemaal clubs die in de topklasse terecht zijn gekomen en er vrij snel weer uitvliegen om misschien over een paar seizoenen weer eens langs te komen. De drie genoemde clubs beschikken over een simpele zittribune en verder eigenlijk niks. Maar voor het aantal toeschouwers dat ze (in de hoofdklasse maar ook in de topklasse) trekken is dat meer dan voldoende.

In Duitsland, daarentegen, zijn de eisen voor de Regionalliga en in sommige gebieden zelfs de Oberliga dusdanig dat clubs flink moeten investeren om mee te kunnen doen. En waarom? Voor de paar honderd toeschouwers die bij FC Kray, Wattenscheid of SW Essen komen is het zeker niet nodig....

Dit gezegd hebbende, vind ik wel dat er een paar minimale eisen zouden moeten zijn in zowel de hoofdklasse als de topklasse:

1) Aanwezigheid van overdekte plaatsen (de 'eenvoudige tribune') waar ik het over had.
2) Rond het gehele veld verharding (tegelpad o.i.d.) en afrastering
3) Geluidsinstallatie
4) Adequate kleedkamers/bestuurskamer/scheidsrechtersruimte/sanitair (ook voor toeschouwers)
5) Scorebord
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen