Hoofdmenu

Sunderland

Gestart door Rokerman, apr 02, 2009, 12:02:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rokerman

Ik hoop dat ik hier wat dingen mag posten betreffende mijn grote liefde. Helaas begin ik met niet zo'n leuk stukje. Djibril Cissé is opgepakt buiten een nachtclub.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/tyne/7976755.stm Het zal ongetwijfeld weer een mrs. zijn die wat poen denkt te verdienen door deze melding, maar mocht het echt waar zijn dan is het maar goed dat het contract van hem nog niet verlengd is. We hebben namelijk al een slechte ervaring achter de rug met een opgedoken filmpje van drie spelers (Ben Alnwick, Liam Lawrence en Chris Brown; inmiddels alle drie vertrokken) die met een dame in de weer waren....


FTM

Rinus A.

Ik denk dat er voor 13 miljoen ook heus wel een speler valt te vinden die even makkelijk voetbalt als Cissé, maar niet één groot toneelstuk maakt van zijn 90 minuten op het gras. Man man, wat een drama al dat vertoon na een foute pass of een gemiste kans. Gaat allemaal ten koste van je spel, geef mij maar een tamme Rus die getraind is door te gaan wat er ook gebeurd, rouwmomentjes zijn puur ego en het team heeft er niks aan.

Over twee weken weer richting het SoL, hopelijk staat Gordon dan weer op doel, zit er weer wat beweging in Jones en zorgt een overwinning op Hull ervoor dat Ricky Sbragia het spastische Sunderland-publiek 'off his back' krijgt.

Worden iig nog spannende weken. Sunderland heeft van de strugglers het lastigste programma en The Filth krijgt misschien een boost door de komst van Anal shearer.

Rinus A.

#2
Vanaf heden overigens weer te zien in de stadions van de eerste divisie: de Telstar/Sunderland vlag


TeeZee

Ik wil van Rokerman weten wat hij van het opstappen van Roy Keane vond.

Rokerman

Citaat van: TeeZee op apr 03, 2009, 10:58:18
Ik wil van Rokerman weten wat hij van het opstappen van Roy Keane vond.

Tsja, op het moment dat het gebeurde was ik er echt helemaal ziek van. Ik had echt het idee (dom achteraf) dat hij wel eens dé oplossing zou kunnen zijn voor he aantrekken van nieuwe spelers. Het noord-oosten is nou eenmaal niet geliefd, en de naam Keane zou daar misschien verandering in kunnen brengen (al ben ik ook weer geen voorstander van grote namen aantrekken vanwege de grote naam alleen).

Inmiddels is de acceptatie van zijn opstappen gegroeid. Hoe dan ook, met iemand als Keane heb je nou eenmaal nooit zekerheid (maarja, liefde maakt blind) in huis. Verder sta ik achter de beslissing om Sbragia naar voren te duwen. Geen overhaaste beslissingen, en diep in de buidel tasten voor een grote naam die ook niet slaagt (remember Howard Wilkinson). Neemt niet weg dat het nu allemaal toch een beetje paniekerig begint te worden, maar ik denk dat we het gaan redden (misschien zondag al goed resultaat tegen West Ham uit, maar anders winnen we volgens mij van Man U thuis, Hull thuis en West Brom uit) en deze zomer zal er een (goede) vervanger voor Sbragia moeten komen.
FTM

Rokerman

Even wat nutteloze Sunderland Groundhop-feiten:

- Volgend weekend wordt het mijn 33e wedstrijd van Sunderland die ik ga bezoeken (West Brom away)
- Van de 32 heb ik er 16 in het Stadium of Light gezien
- Van de 32 heb ik Sunderland er 16 zien winnen, 5x gelijk zien spelen, 10x zien verliezen en 1x zien verliezen na penaltys
- Van de 32 waren het 18 competitiewedstrijden
- Van de 18 competitiewedstrijden werden er 9 gewonnen, 3 gelijk en 6 verloren
- Van de 18 competitiewedstrijden waren het 10 Championship wedstrijden
- Van de 10 Championship wedstrijden werden er 8 gewonnen, 1x gelijk gespeeld en 1x verloren (Norwich uit)
- Van de 18 competitiewedstrijden waren het 8 Premier League wedstrijden
- Van die 8 Premier League wedstrijden werd er maar 1 gewonnen (Scum thuis), 2x gelijk gespeeld en 5x verloren
Pffff, moet ik nog wel gaan ?
FTM

hoevenen lion

Citaat van: Rokerman op apr 16, 2009, 10:05:26
Even wat nutteloze Sunderland Groundhop-feiten:
- Volgend weekend wordt het mijn 33e wedstrijd van Sunderland die ik ga bezoeken (West Brom away)

En van wanneer ga jij precies naar Sunderland?

Rokerman

Citaat van: hoevenen lion op apr 16, 2009, 20:05:14
En van wanneer ga jij precies naar Sunderland?

Ik ga volgend weekend (24-26 april) en dus niet naar Sunderland, maar we verblijven in Lowdham (vlakbij Nottingham). We gaan dus naar West Brom uit.
FTM

Rinus A.

Haway me bonny lad,

niet zeker of je deze al kent (vast wel), maar mooi om achter de hand te hebben:

http://www.bbc.co.uk/dna/606/A42489417

Ici c est Paris

Citaat van: Rokerman op apr 17, 2009, 08:39:42
Ik ga volgend weekend (24-26 april) en dus niet naar Sunderland, maar we verblijven in Lowdham (vlakbij Nottingham). We gaan dus naar West Brom uit.

Ik denk dat hoevenen lion bedoelt sinds wanneer je al wedstrijden van Sunderland bezoekt.

hoevenen lion

Citaat van: Ici c est Paris op apr 17, 2009, 17:51:08
Ik denk dat hoevenen lion bedoelt sinds wanneer je al wedstrijden van Sunderland bezoekt.
Ja precies dat bedoelde ik.

Rokerman

Citaat van: Rinus A. op apr 17, 2009, 13:49:03
Haway me bonny lad,

niet zeker of je deze al kent (vast wel), maar mooi om achter de hand te hebben:

http://www.bbc.co.uk/dna/606/A42489417

Thanks ! Ik heb ze inderdaad allemaal thuis opgeslagen op video. Ga ze binnenkort maar eens overzetten op dvd....
FTM

Rokerman

Citaat van: hoevenen lion op apr 20, 2009, 21:40:44
Ja precies dat bedoelde ik.

Sorry ! Dan begreep ik het verkeerd. Mijn eerste wedstrijd was Sunderland-Millwall in augustus 1994. Maar sinds februari 1998 ben ik jaarlijks één of meer keren die kant op geweest.
FTM

Rokerman

West Bromwich Albion - Sunderland
uitslag: 3-0 (40e min  Jonas Olsson 1-0, 58e min Chris Brunt 2-0, 88e min Menseguez 3-0)

(voor een diashow: http://rokerman.familyware.nl/docs/PhotoAlbumCover.aspx?ID=a4cb5852-ff5f-49f2-9fb5-4b07f2feeb3e)

toeschouwers: 26,256
Dag 1 - Vrijdag 24 april 2009

Om 7.30 uur pikken mijn vader en ik Drew op en reizen af naar Schiphol waar de vlucht om 9.40 uur gepland staat. Ik heb inmiddels al wat smsjes ontvangen van Paddy en Edgar die om 06.00 uur al vanaf station Breda vertrokken zijn. Zij willen volgende keer minimaal vanaf Eindhoven vertrekken. Als ik zeg dat we dat al een keer geprobeerd hebben, maar dat ze toen niet meegingen (Dublin pre-season) begrijpen ze snel dat ze geen poot hebben om op te staan. Om 8.00 uur duiken we een mega-lange rij in voor de balie van BMI baby. Er blijken die ochtend drie vluchten gepland te zijn van deze low-budget maatschappij en alle drie binnen dezelfde 5 minuten. Kortom, dik 300 man moeten die ochtend op hetzelfde tijdstip inchecken. Na een minuut of 20 schuifelen in de rij bereiken we de balie waar de bewuste dame ons vraagt om een andere rij te nemen, want zij gaat sluiten.... Als blikken konden doden hadden we niet meer zo makkelijk door de douane gekomen. Gelukkig heeft een dame in de rij naast ons begrip voor het geheel en we mogen bij haar voor gaan waardoor we alsnog gelijk aan de beurt zijn.

De rest verloopt wel allemaal voorspoedig. Snel door de douane en we vertrekken vanaf de D-pier. En laat daar nou ook net Murphy's pub zitten. Dus via Murphy's naar de gate, instappen en vliegen maar ! 10.10 uur lokale tijd landen we op East Midlands airport waar Jon & Kathy ons opwachten in de aankomsthal. Na de uitgebreide begroeting gaan we naar hun auto's en rijden richting de nieuwe woonplaats van Jon & Kathy: Lowdham, een gehucht vlakbij East Midlands airport en vlakbij Nottingham. Door wat weg-werkzaamheden zijn we genoodzaakt een iets langere route te nemen en hebben weinig tijd voor sight-seeing in Lowdham. We maken een snelle stop in the Old Ship inn waar Paddy en Edgar 's nachts verblijven. Ze hebben nét tijd om de koffers op de kamer te smijten, de sleutel nog even te checken en dan naar het huis van Jon & Kathy om Nick en Drew's tassen af te leveren (zij slapen daar). Er is nog kort de tijd voor het uitdelen van de traditionele kadootjes. Het was dit jaar de beurt voor Drew en Nick om de tekst te ontwerpen voor de polo. Het werd een gelikte polo met een wit randje met de NAC en Sunderland logo's (met 2x Sunderland op het hart en 2x NAC op het hart) en één voor Drew met het Ajax en Sunderland logo. Alleen hier had Drew niet op gerekend. Hij voelde zich meteen weer het buitenbeentje in de groep (hij had ook al een blauwe). Kortom het gegeven paard kwam even om de hoek kijken. Daarna als een speer naar West Bridgford, een klein plaatsje aan de rand van Nottingham. Dit is waar Kathy is geboren en opgegroeid. We belanden in een grote pub met de naam Test Match. En van dit soort pubs worden Nick en Paddy helemaal vrolijk. Er staan maarliefst 8 verschillende real-ales op het menu. Zij besluiten samen om ze allemaal te testen en een ordeel te vellen. En waarom dan niet beginnen bij nummer 8 en terugtellen tot 1. Dus eerst nummer 8 en in de tweede ronde nummer 7 komen op tafel. Tevens doen we hier een overheerlijke burger (met de nu inmiddels al legendarische reggae-reggae saus) met wat patat (en azijn) en dan naar de volgende afspraak.

Jon heeft namelijk een tour geregeld in de Forest Ground, het stadion van Kathy's favourite Nottingham Forest. Dit ligt op loopafstand van de pub. Daar aangekomen worden we ontvangen door een heerlijk enthousiast pratende man die al 60 jaar (!) voor de club werkt. Hij heeft dus aardig wat ups-en-downs meegemaakt en weet waarover hij praat. Hij neemt ons mee door de trophy room (met de EuropaCup 1 waarbij Kathy zegt: "that's the closest you will ever get, Nick"), de politie-ruimte met cellen, de tribunes, de control room en de dug-outs. Hij neemt ruim de tijd en legt alles rustig en duidelijk uit. We zijn diep onder de indruk van deze historische plek.

Hierna is het snel doorlopen voor de volgende afspraak. Op steenworp afstand van de Forest Ground ligt namelijk Trent Bridge Cricket Ground. Ook daar worden we bijzonder vriendelijk ontvangen door een man die ons probeert te interesseren voor Cricket. Van het spel zijn we nog steeds niet onder de indruk, van het stadion wel. Een fantastisch uitziend stadion, mega groot en alle oude details zijn behouden. Ook hier maken we een rondje, krijgen wat historische verhalen te horen en lopen bijna dwars door een bbc-interview heen. Nottinghamshire heeft namelijk net die middag een wedstrijd winnend afgesloten en de spelers en pers zijn nog aanwezig.

Na deze geweldige ervaringen lopen we terug naar de Test Match Pub voor een drankje (nummer 6 van de real-ale tap) en daarna met de auto naar Jon & Kathy's huis. Hier hebben we even tijd voor wat tv kijken en relaxen, want om 6.30 is er gereserveerd voor dinner in the Springfield inn in Lowdham. Jon brengt ons in twee keer daar allemaal naartoe. De auto kan daar dan blijven staan zodat Jon & Kathy ook een drankje kunnen nuttigen. Springfield inn is een mooie traditioneel uitziende inn. Het eten is ook traditioneel en heerlijk. We genieten er flink van. Daarna een lange wandeling richting Jon & Kathy's huis met twee tussenstops in nog meer traditionele pubs (eerste stop: Worlds End waar wij ons zelfs jong voelen en laatste stop in de Ship inn, oftewel "home" voor Paddy en Edgar) voor een aantal real ales en om 23.00 uur duiken we toch maar tevreden de bedden in.

Na een lekkere nachtrust worden we fit wakker en hebben tijd voor een toast met Edammer kaas (we blijven tenslotte Hollanders). Paddy en Edgar komen ook snel binnen en bleken als eerste wakker in de Ship inn. Er was niemand te bekennen, dus ook geen kok die een ontbijt kon serveren. Dus ook zij nemen een toast met Edammer en dan lopen we naar Lowdham station voor de trein naar Nottingham. Lowdham heeft een geweldig klein stationnetje. De spoorwegovergang naast het station wordt nog handmatig bediend vanuit een huisje. Uiteraard is er geen bereik met de mobiel, dus een druk tekstende Drew ziet er nerveus uit. Gelukkig zien we een duif in de boom die de boodschap oppakt en alsnog de sms op het juiste adres afleverd. Vanaf Nottingham is het de bedoeling om in de trein naar Birmingham te stappen, maar de eerst volgende wordt uit de dienst genomen door een road accident en de tweede krijgt vertraging. Jon vertrouwd het niet, dus stappen we in de trein naar Leicester en vanaf daar de trein naar Birmingham. In Birmingham nog een korte overstap en na een reis van een kleine drie uur zijn we op loopafstand van the Hawthorns. Door al dit reisgeweld is het drinken er een beetje bij in geschoten. Wel kunnen we op weg naar het stadion een tussenstop maken voor een burger, maar dan is het toch echt tijd om de tribunes op te zoeken. Dit verloopt wel allemaal erg vlot, dus toch nog maar een biertje in the stands en dan terug naar de stoelen. Het uitvak in the Hawthorns is net als de rest in deze buurt gemaakt voor mensen die maximaal de lengte hebben van Roel van Velzen. Paddy, Edgar en Nick wurmen hun benen tussen de stoeltjes. De jongen voor Nick leunt 1x achteruit en Nick schreeuwt het uit van de pijn. Gelukkig was het een kereltje van een jaar of 16 die dit niet meer zou doen de rest van de middag. Je moet er toch niet aan denken dat een type Andy Fordham die toevallig voor je zit even achterover gaat leunen...

Over het verloop van de wedstrijd moeten we maar heel kort zijn. Nadat Kieran Richardson West Brom keeper Carson nog tot een ultieme save dwong met een afstandspegel, werd het spel dramatisch. Vlak voor rust was het ex-NEC speler Jonas Olsson die de 1-0 op het bord zette. In de tweede helft liet Sunderland helemaal niets meer zien en scoorde West Brom nog twee keer. De Sunderland fans waren furieus. Er werd totaal geen inzet getoond en het vertoonde spel was echt belabberd. Manager Sbragia zei nog op de BBC dat hij het erg vond voor de fans die de reis hadden ondernomen, nou daar moeten we het dan maar mee doen. Met excuses van de manager !

Dan opnieuw een lange reis naar Nottingham. Behalve de langere looproute vanaf the Hawthorns naar het station (één kant was nu afgezet), zat deze keer wel alles mee. Vanaf het kleine station bij West Brom naar Birmingham en daar binnen twee minuten een overstap op een sneltrein naar Nottingham. Om 19.15 uur kwamen we aan in the Test Match. Er stonden tenslotte nog 5 real-ales op de kaart die we nog niet geproefd hadden. Hier hadden we 3 uur de tijd voor, want om 22.30 uur werden we verwacht voor een curry in een Indian restaurant. Ondanks het resultaat werd het gezellig. En daarna nog gezelliger. Paddy en Edgar konden weer lachen nadat ze de smsjes ontvingen met de 2-3 overwinning van hun NAC en vlak voor vertrek kwamen eigenaar Alan en zijn vrouw Sarah ook bij ons zitten. De avond ging weer veel te snel. Dus om 22.15 uur zei Jon dat het tijd was om te gaan. Na een kort overleg waren we het er eigenlijk allemaal over eens dat het nog té vroeg was en we aardig over onze honger heen waren. Kortom, de Indiër werd afgebeld. En dat was maar goed ook, want nu ging de tent echt los. Alan knalde zijn i-pod aan en de ene kraker na de andere kwam voorbij. De real-ales bleven stromen en nummer 2 werd tot winning ale gekroond door Nick en nummer 6 door Paddy. Uiteraard werden de shirts weer van de hand gedaan en voor we het wisten stond er een taxi voor de deur en was het 3.30 uur (terwijl ze om 0.00 uur dicht gaan). Ook hier kunnen we dus eigenlijk kort zijn: Een geweldige avond ! Langs deze weg willen we Alan en Sarah nog even enorm bedanken voor deze avond en voor een flink aantal drankjes die niet afgerekend mochten worden....

Dag 3 - Zondag 26 april 2009

10.00 uur werden we door Jon wakker gemaakt. We moesten in actie komen want om 11.30 uur was er een Sunday Lunch gereserveerd in de Plough inn. Jon & Kathy gingen de auto ophalen bij de Test Match en Drew en ik konden ons even opknappen. Aldus geschiedde. Paddy en Edgar kwamen ook binnen en hadden dit keer wel een ontbijt gehad. Daarna op weg naar de Plough inn. Ook dit was een mooi traditionele inn, dus wij konden genieten van een traditionele Sunday roast. Hierna nog een korte stop in Nottingham city centre voor een uurtje shoppen en dan terug naar East Midlands airport. Ook dit ging allemaal voorspoedig. Om 17.00 uur werden we door Jon & Kathy afgezet op de airport. Inchecken en daar kregen we door de dame achter de balie van deze Low Budget te horen dat we on-line hadden moeten inchecken en dat we nu 6 GBPound per persoon extra moeten betalen. Waarschijnlijk durfde de dame achter de balie bij Schiphol dit niet meer met ons aan, want daar was dit niet berekend. Na het inchecken (en het inleveren bij de controle van Drew's fles reggae-reggae saus) was er nog tijd voor twee pints en daarna vliegtuig in en binnen 50 minuten op Schiphol.

Opnieuw een Sunderland trip ten einde. Deze keer met een dramatisch resultaat. Het wordt weer erg krap onderin en het is maar te hopen dat we nog ergens in de laatste vier duels wat puntjes kunnen sprokkelen....
FTM

Rinus A.

CiteerSunderland AFC today revealed that majority shareholder Ellis
Short is to assume 100% control of the club.

Sunderland Chairman Niall Quinn commented;This is
fantastic news for the club. Ellis has already shown tremendous
commitment to date but today;s announcement opens the door for
a new era at the Stadium of Light.
I first met Ellis at the Ryder Cup in 2006 and he was
immediately interested in the Sunderland Story and what we were
trying to achieve. He;s an avid sports fan and caught the
football bug following his move to the UK ten years ago and is now
a huge fan of the Premier League.
Even before today he has personally invested more in
Sunderland than all previous chairmen, directors and owners
combined in the club's history. Late last summer he injected
tens of millions of pounds to fund our new signings and the
resultant increased wage bill. In going forward, as long as we
invest the funds wisely he will continue to provide what has been
the missing ingredient in Sunderland's make up, namely the
financial muscle necessary to compete at the highest level.
And Ellis;s involvement to date also enabled us to
turn down a club record bid of up to 20 million for Kenwyne
Jones from Tottenham Hotspur in the January transfer window. In
addition, he enthusiastically supported the decision to introduce
industry leading reductions in the cost of all season tickets for
thousands of fans for next season.
Niall Quinn will continue to run the club as Chairman along with
the recently strengthened executive board. The Sunderland Board now
have a long term strategy to drive the club forward and focus on
making intelligent appointments, purchases and strategic
investments at the appropriate time.
Quinn added: It''s great to be looking ahead to
a bright future we also need to thank the Drumaville Consortium for
their involvement at a crucial time in the club;s history. They
acquired the club and energetically went about driving it forward.
Without them Sunderland would not be where it is today and Ellis
Short would not have become involved.
I think all Sunderland fans will appreciate that their
contribution over the last three years has been very important.
They will be remembered fondly and this club owes each and every
Drumaville member a huge debt of gratitude for stepping in when
they did and for bringing such wonderful passion to the table.
Drumaville Chairman John Ryan commented:It has been a
great honour for all members of Drumaville to have been a part of
the Sunderland adventure. We have all enjoyed our involvement
immensely and are delighted and proud to be passing this great club
into such safe hands.
John Ryan as well as fellow non executive directors Pat Bierne,
John Hays, Charlie Chawke and Owen McGartoll will step down and the
streamlined executive SAFC board will be made up of Niall Quinn,
Steve Walton, Lesley Callaghan, Margaret Byrne and Chris
Woerts.
Quinn concluded: It goes without saying that the search
for a new manager has started and we will take what ever time is
necessary to make this important appointment. It is imperative that
we find somebody who will raise the bar and introduce a whole new
mentality to our dressing room.

Steve Bruce, een Geordie (!!), staat op het punt om de overstap van Wigan naar Sunderland te maken.