Cruisin' UK, Summer 2011

Gestart door TeeZee, jul 23, 2011, 15:02:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

Here we go again. Vrijdag 5 augustus vliegt een kist van Jet2 ons naar Leeds-Bradford International Airport en een huurauto aldaar zal minimaal 2374 km afleggen via Schotland alsmede Zuid-Engeland alvorens op de laatste bestemming, Liverpool Airport, uit te komen.

We zullen in de file staan op de volgende wegen:
De letters geven de hinderlijke onderbrekingen aan bij onbeduidende zaken als hotels en voetbalstadions. Wellicht vindt er her en der nog een upgrade plaats met detours richting desolate uithoeken en kansloze voetbalveldjes.

We hebben mijns inziens goede intenties:

5 Augustus Hull City v Blackpool
6 Augustus Raith Rovers v Falkirk
7 Augustus Motherwell v Heart of Midlothian
9 Augustus Nottingham Forest v Notts County
10 Augustus Oxford United v Cardiff City
11 Augustus Sheffield Wednesday v Blackpool
12 Augustus Forest Green Rovers v Stockport County
13 Augustus Rochdale v Huddersfield Town

Vladimir1973

Heerlijk plan! veel plezier
Top 10 Visited: Wembley  Signal Iduna Park  Bernabéu  Old Trafford  Stade Vélodrome  Aviva Stadium Etihad Stadium  San Siro White Hart Lane  Craven Cottage

Last New Stadium: Vicarage Road (ENG) 27 01 12
Last in European Cup: PSG - ATL Bilbao 14 12 11
Next: AZ - RSC Anderlecht 16 02 12

Joost

Jullie gaan ook langs Fleetwood?

hgrm

Citaat van: Joost op jul 23, 2011, 16:18:16
Jullie gaan ook langs Fleetwood?

Hebben we geen plannen voor. Of het moet zijn om in Fleetwood de Mac te bezoeken.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Vladimir1973

Tottenham - Everton uitgesteld......
Top 10 Visited: Wembley  Signal Iduna Park  Bernabéu  Old Trafford  Stade Vélodrome  Aviva Stadium Etihad Stadium  San Siro White Hart Lane  Craven Cottage

Last New Stadium: Vicarage Road (ENG) 27 01 12
Last in European Cup: PSG - ATL Bilbao 14 12 11
Next: AZ - RSC Anderlecht 16 02 12

Sebastiaan_W

Ik ben benieuwd of de heren nog wat hebben meegekregen van de ongeregeldheden of zullen ze hier geen last van hebben gehad.

Vladimir1973

Citaat van: witte leeuw op aug 11, 2011, 13:38:43
Ik ben benieuwd of de heren nog wat hebben meegekregen van de ongeregeldheden of zullen ze hier geen last van hebben gehad.
Following ongoing discussions with the necessary authorities regarding this weekend's Premier League home match against Everton, it has now been confirmed that this fixture will be postponed due to safety concerns relating to infrastructure of the High Road and access to the stadium caused by last Saturday's riots.

Top 10 Visited: Wembley  Signal Iduna Park  Bernabéu  Old Trafford  Stade Vélodrome  Aviva Stadium Etihad Stadium  San Siro White Hart Lane  Craven Cottage

Last New Stadium: Vicarage Road (ENG) 27 01 12
Last in European Cup: PSG - ATL Bilbao 14 12 11
Next: AZ - RSC Anderlecht 16 02 12

Sebastiaan_W

Citaat van: Vladimir1973 op aug 11, 2011, 13:43:10
Following ongoing discussions with the necessary authorities regarding this weekend's Premier League home match against Everton, it has now been confirmed that this fixture will be postponed due to safety concerns relating to infrastructure of the High Road and access to the stadium caused by last Saturday's riots.

Wat wil je hiermee zeggen? Ze waren toch niet van plan om naar deze pot te gaan?
Ik doel bv. meer op afgelopen dinsdag in Nottingham, geloof dat daar ook wat ongeregeldheden waren.

Vladimir1973

Citaat van: witte leeuw op aug 11, 2011, 14:47:43
Wat wil je hiermee zeggen? Ze waren toch niet van plan om naar deze pot te gaan?
Ik doel bv. meer op afgelopen dinsdag in Nottingham, geloof dat daar ook wat ongeregeldheden waren.

had je verkeerd begrepen
Top 10 Visited: Wembley  Signal Iduna Park  Bernabéu  Old Trafford  Stade Vélodrome  Aviva Stadium Etihad Stadium  San Siro White Hart Lane  Craven Cottage

Last New Stadium: Vicarage Road (ENG) 27 01 12
Last in European Cup: PSG - ATL Bilbao 14 12 11
Next: AZ - RSC Anderlecht 16 02 12

hgrm

In directe zin niet; we zijn niet beroofd, de hotels zijn niet gemolesteerd en de auto is niet uitgefikt. Althans, nog niet....
Indirect wel in de zin van dat Telford-Luton is afgelast waardoor een dubbel op zaterdag niet door ging. Op zich niet zo heel erg. Wat vervelender is, is dat we vanavond met geen mogelijkheid in Nailsworth voor Forest Green Rovers vs. Stockport konden komen omdat de M5 muurvast stond dankzij een gekantelde sleurhut.

De Nottingham Derby was overigens fantastisch. De sfeer was erg goed en de wedstrijd eindigde in 3-3 na verlenging waarbij de 3-3 voor Forest letterlijk met de last kick of the match gemaakt werd. Uiteindelijk won Forest de penaltyserie.

Later meer....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Vladimir1973

Citaat van: hgrm op aug 13, 2011, 00:28:11
In directe zin niet; we zijn niet beroofd, de hotels zijn niet gemolesteerd en de auto is niet uitgefikt. Althans, nog niet....
Indirect wel in de zin van dat Telford-Luton is afgelast waardoor een dubbel op zaterdag niet door ging. Op zich niet zo heel erg. Wat vervelender is, is dat we vanavond met geen mogelijkheid in Nailsworth voor Forest Green Rovers vs. Stockport konden komen omdat de M5 muurvast stond dankzij een gekantelde sleurhut.

De Nottingham Derby was overigens fantastisch. De sfeer was erg goed en de wedstrijd eindigde in 3-3 na verlenging waarbij de 3-3 voor Forest letterlijk met de last kick of the match gemaakt werd. Uiteindelijk won Forest de penaltyserie.

Later meer....
lijkt me een hele belevenis geweest te zijn!
Top 10 Visited: Wembley  Signal Iduna Park  Bernabéu  Old Trafford  Stade Vélodrome  Aviva Stadium Etihad Stadium  San Siro White Hart Lane  Craven Cottage

Last New Stadium: Vicarage Road (ENG) 27 01 12
Last in European Cup: PSG - ATL Bilbao 14 12 11
Next: AZ - RSC Anderlecht 16 02 12

TeeZee

Het combineren van hobbies: hardlopen + groundhoppen.


TeeZee

Als je met een budgetmaatschappij vliegt, dan weet je één ding zeker: alle stewardessen heten Kelly. Zelfs de mannelijke. Zo ging het ook op vrijdag 5 augustus. Hgrm en ik vlogen met Jet2 richting Leeds. Die avond zou Hull City het seizoen openen tegen Blackpool. Twee clubs die zeer recentelijk nog op het hoogste niveau uitkwamen. Hgrm had nog nooit een voetbalwedstrijd gezien in het KC stadium. Ik wel, maar je moet wat over hebben voor je reisgenoten. Een revisit dus voor mij.

Terug naar de budgetmaatschappij. De landing is altijd het meest kritieke moment van de vlucht. Zodra de wielen het aardoppervlak raken gaat dat altijd gepaard met een bescheiden dreun. Deze keer was dat heel wat minder bescheiden. Ik maak me sterk dat dit dichter in de buurt kwam van neerstorten dan van landen. Het woei flink, de kist gleed klapwiekend richting landingsbaan en uiteindelijk een enorme klap. Voor lezers die zich afvragen of dat wel goed afgelopen is kan ik bevestigend antwoorden. We leven nog.

We waren al vroeg in Leeds. De huurauto stond klaar en we hadden nog de hele dag, want de wedstrijd was 's avonds. Eerst maar eens Leeds zelf bekijken. Ik was er nog nooit echt geweest, alleen bij de voetbalclub zelf. Het centrum was aller aardigst. Ik kan niet anders zeggen. De straatbandjes (met versterkers nota bene) waren van hoog niveau. Een van hun speelde Mr Brightside van The Killers en dat klonk heel goed.

Na Leeds door richting Hull om alvast kaartjes te kopen bij het stadion en wat te eten. Ook gingen we kijken wat er overgebleven was van The Boulevard. Een oude bak waar Hull ooit speelde. Het is tegenwoordig een prachtwijk, maar de buurtbewoners keken toch wel enigszins schichtig uit hun ogen toen wij als toeristen onze entree maakten. Kinderen stopten met spelen, pubers zetten hun snorfietsjes uit. Ik zag angst in hun ogen toen we ook nog eens foto's gingen maken van de overblijfselen van The Boulevard. Laat ik kort zijn: er is niets meer van over. Zelfs geen Tesco. Het is een leeg terrein met wat troep. Zonde.

Het eten in Hull was niet het grootste succes van de week. Ik bestelde een kipfilet in citroengrasmarinade. Dat kreeg ik ook, maar het was jammer dat de kip zolang gebakken was dat-ie waarschijnlijk drie keer reïncarneerde in de pan. Gort- en gortdroog. Daarnaast kreeg ik een halve tomaat die ze op de gril gegooid hadden en wat glazige friet. Nou vooruit, de uienringen waren nog enigszins te hachelen. Ik dacht op dat moment dat ik het weekje Engeland niet zou gaan overleven.

Dan de wedstrijd. Ik heb die verdrongen. Ik herinner me alleen nog het half time entertainment, sponsored by Cash Converters. In dit geval stond er een grote kartonnen replica van clubheld Dean Windass (schoot ooit Hull naar de Premier League). Twee deelnemers moesten daar hard op af rennen en vervolgens drie rondjes om Windass lopen. Daarna lagen er drie ballen klaar, een gewone, een zilveren en een gouden. Een van die ballen moest je in de goal schieten en de gouden was het meeste waard. Enfin, de deelnemers waren een supporter die op z'n bakkes viel en... Dean Windass in pak. Ik weet niet meer wie er won.

Het beste was eigenlijk het parkeren. We waren er al zo vroeg dat we niet hoefden te betalen. Ik vroeg nog of ze geen geld wilden hebben, maar het antwoord was dat we mazzel hadden. Ok dan. Scheelt weer 5 pond.

Na afloop van de wedstrijd zei ik tegen hgrm dat ik hier alleen maar heen gegaan was omdat hij nog nooit in het KC geweest was. Zijn antwoord: "ik ben er wel geweest, maar dat was voor rugby". Enfin, toen werd ik stil. Met de handen in de zakken keek ik nog even naar het ovalen stadion waarin ik aan comavoetbalkijken gedaan had. Het enige woord dat in me opkwam was "tja".


Het KC, een van de weinige sponsornamen in het voetbal die ok zijn gezien de geschiedenis van KC en de stad Hull


Parkje naast het KC.


Binnen in het KC


Het was een avondwedstrijd


Zo lag The Boulevard er een jaar of 6 geleden bij


Dit is wat er anno 2011 van over is

Peenvogel

"ik ben er wel geweest, maar dat was voor rugby".

Hahahaha