Hoofdmenu

België 2014-2015

Gestart door Breda, jun 11, 2014, 23:29:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fcbisart

Wat een zielige reactie van een arrogante en gefrustreerde Antwerpenaar. Hopelijk krijgen jullie je licentie

jona93

laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

HRM1880

Citaat van: fcbisart op mrt 18, 2015, 20:08:55
Wat een zielige reactie van een arrogante en gefrustreerde Antwerpenaar. Hopelijk krijgen jullie je licentie
Dat laatste zal er wel gene worden, maar toch mooi dat er nog iemand in hoopt.

wekke

Citaat van: Freebird op mrt 18, 2015, 19:14:59
Als het effectief omkoping zou zijn, dan denk ik dat het iets subtieler zou aangepakt worden, en niet in de laatste seconden van de wedstrijd. Feit is dat de arbitrage in België op het laagste niveau staat van zolang ik me kan herinneren. Ik houd m'n hart vast voor de bekerfinale en/of play-offs. Als bijvoorbeeld Brugge de titel misloopt door een arbitrale fout, dan vallen er doden.

Die wedstrijd misschien niet, maar ik stel me al gans het seizoen vragen bij een pak uitslagen. Om nog maar te zwijgen van de scheidsrechterlijke dwalingen in oa wedstrijden van KRC Genk.

HRM1880

Citaat van: wekke op mrt 18, 2015, 21:24:43
Die wedstrijd misschien niet, maar ik stel me al gans het seizoen vragen bij een pak uitslagen. Om nog maar te zwijgen van de scheidsrechterlijke dwalingen in oa wedstrijden van KRC Genk.
Dat laatste kan nu ook gewoon aan het gebrekkig niveau en tekort van scheidsrechters liggen. Als ge leest dat N'Zolo al een vierde kans krijgt, om toch maar voor zijn test te kunnen slagen. Dat is toch te zot voor woorden.

voetbalfan

Volgens mij wordt de druk op de scheidsrechters hier in België gewoon te groot. Elke verkeerde fase wordt uitgebreid besproken op nieuwsprogramma's, in kranten en in talkshows dat ik me vaak afvraag of het eigenlijk gaat om de wedstrijd of om de scheidsrechterlijke beslissingen.
Als je daar bovenop nog eens scheidsrechters gaat 'wreken' omdat ze eens een beslissing in het nadeel van hun club fluiten.
Ook dat bericht van Club Brugge tegenover Boucaut was bij mij een paar straten te ver, dat dat ongestraft is gebleven is voor mij nog altijd een serieus raadsel. Als je dan enkele maanden later als voorzitter nog eens tijdens de rust bij de scheidsrechter in de kleedkamer gaat en niet gestraft wordt omdat je in lid bent van het uitvoerend comité van de Voetbalbond, dan blijven we bezig natuurlijk.

Ik heb dit seizoen, naast alle thuiswedstrijden van Westerlo, slechts 2 uitwedstrijden bezocht (naar stadions waar ik nog niet geweest was) enkel en alleen omdat ik het stilaan gehad heb met dat constant gemekker op alles wat 'tegen de eigen club gaat'. Als er eens een corner niet gefloten wordt zie je overal de bekertjes op het veld vliegen en ontstaat er in 90% een fluitconcert... waar hebben we het dan over?
Over die fluitconcerten: ik heb zo de indruk dat bij KV Mechelen en bij Club Brugge de supporters enkel naar het stadion komen om de scheidsrechter en de tegenstander wat uit te fluiten. Ik kijk relatief veel wedstrijden uit eerste klasse op tv maar als het om een thuiswedstrijd van Club Brugge of KV Mechelen gaat, zet ik gewoon het geluid af omdat dat gewoon niet aangenaam is, zo'n constant gefluit op de achtergrond.

Ik ben het trouwens ook met Freebird eens dat het niet lang meer gaat duren voor het bij Club Brugge eens serieus mis gaat, de frustratie zit daar echt veel te hoog en als die dit jaar naast de Beker en de titel grijpen vrees ik dat die frustratie wel eens serieuze gevolgen gaat hebben.

wekke

Citaat van: HRM1880 op mrt 18, 2015, 21:30:48
Dat laatste kan nu ook gewoon aan het gebrekkig niveau en tekort van scheidsrechters liggen. Als ge leest dat N'Zolo al een vierde kans krijgt, om toch maar voor zijn test te kunnen slagen. Dat is toch te zot voor woorden.

Het niveau is altijd zwak geweest. Zelfs De Bleeckere vond ik een absolute ramp. Maar als je een geldig doelpunt afkeurt en in de plaats een hoekschop geeft dan neig ik meer naar omkoping dan naar een menselijke fout. Over het ganse seizoen zijn er echt wel erg veel scheidsrechterlijke dwalingen. Dat gekoppeld met een pak uitslagen waarbij ik me vragen stel en waar toch wel vaak Kortrijk, Westerlo en Lierse betrokken zijn. Als je dan nog eens ziet hoe iemand als Bensebaini (Lierse) ontzettend veel penalty fouten en tegendoelpunten op zijn conto heeft en toch titularis blijft. Het is allemaal teveel van het goede. Misschien dat ik wel te wantrouwig ben geworden sinds de zaak Yé, wie zal het zeggen.

Citaat van: voetbalfan op mrt 18, 2015, 23:44:49
Volgens mij wordt de druk op de scheidsrechters hier in België gewoon te groot. Elke verkeerde fase wordt uitgebreid besproken op nieuwsprogramma's, in kranten en in talkshows dat ik me vaak afvraag of het eigenlijk gaat om de wedstrijd of om de scheidsrechterlijke beslissingen.

Die druk is in alle landen groot (of misschien wel groter), maar hier in België worden ze te weinig beschermd. Als ik soms zie hoe sommige trainers alle druk van hun team willen afleiden door af te geven op de scheidsrechters dan is dat schrijnend. Harm Van Veldhoven praatte na de wedstrijd in Moeskroen enkel over die twee penaltyfases en enkele complottheorieën, in plaats van de erbarmelijke eerste helft van zijn ploeg onder de loep te nemen. Te extreem boetes opleggen zoals in Engeland hoeft ook niet, maar hier worden de scheidsrechters te weinig in bescherming genomen.

Langs de andere kant zijn ook de scheidsrechters iets of wat verantwoordelijk voor die situatie. De communicatieve vaardigheden van onze refs laat vaak te wensen over. Zowel op het veld, als na een eventuele wedstrijd. Ook hun lichaamstaal straalt dat af. Dat theatrale gedoe bij het geven van een waarschuwing of een kaart, moet dat nou echt? Ze willen zich teveel laten gelden en dan krijg je deze situatie.

Citaat van: voetbalfan op mrt 18, 2015, 23:44:49
Over die fluitconcerten: ik heb zo de indruk dat bij KV Mechelen en bij Club Brugge de supporters enkel naar het stadion komen om de scheidsrechter en de tegenstander wat uit te fluiten. Ik kijk relatief veel wedstrijden uit eerste klasse op tv maar als het om een thuiswedstrijd van Club Brugge of KV Mechelen gaat, zet ik gewoon het geluid af omdat dat gewoon niet aangenaam is, zo'n constant gefluit op de achtergrond.

Ik ben het trouwens ook met Freebird eens dat het niet lang meer gaat duren voor het bij Club Brugge eens serieus mis gaat, de frustratie zit daar echt veel te hoog en als die dit jaar naast de Beker en de titel grijpen vrees ik dat die frustratie wel eens serieuze gevolgen gaat hebben.

Eindelijk eens iemand die niet Lierse-gezind is, die dit ook eens vermeld over KV Mechelen. Als je er komt dan doen ze niets anders dan fluiten op die refs. Je wordt er gek van. En na de match lees je dan overal hoe fantastisch hun sfeer wel was/is. Je hebt clubs die niets verkeerd kunnen doen in de media en KVM is daar één van.

En wat Brugge betreft. Sinds de machtswissel is Club Brugge zich aan het profileren tot meest arrogante club van België. Ze hebben zich zo'n groot calimero gehalte aangemeten dat hun supporters er vlot in meegaan. Soms heb ik de indruk dat men een week lang tactieken bespreekt over hoe men de scheidsrechter kan beïnvloeden. Ze hebben er in elk geval een eigen handelswijze, bijna een kunst, van gemaakt. Jammer, vroeger vond ik ze nog wel sympathiek en het leek alsof je voor de titel moest kiezen tussen het hautaine Anderlecht of de werkethiek van Club Brugge. Ik koos dan voor het tweede, maar tegenwoordig hoop je gewoon dat ze nog 100 jaar naast die titel grijpen.

Citaat van: fcbisart op mrt 18, 2015, 20:08:55
Wat een zielige reactie van een arrogante en gefrustreerde Antwerpenaar. Hopelijk krijgen jullie je licentie

1) Zo'n reactie moet je nu eenmaal verwachten van Antwerp fans als het gaat over Club Brugge. Die relatie is altijd zo geweest. In 97' waren er genoeg Antwerp fans mee aan het feesten op het Zimmerplein ;-)
2) Niet hypocriet worden. Als Anderlecht de titel misliep dan ga je me niet vertellen dat dat in Brugge geen glimlach op de gezichten toverde, ongeacht wie er wel kampioen werd.
3) Je bent een topclub. Je zal altijd meer tegenstanders dan medestanders hebben. Leer er mee leven.
4) Zie boven. Club Brugge heeft zichzelf de laatste jaren een imago aangemeten waarbij ze het aantal tegenstanders nog heeft doen toenemen. Tjah, alle middelen zijn blijkbaar goed om het doel (de titel) te behalen. Leuk voor jullie, maar dan moet je niet klagen dat de algehele indruk over Club Brugge gewoon slecht geworden is.

Dieter

Citaat van: wekke op mrt 19, 2015, 08:56:06

Eindelijk eens iemand die niet Lierse-gezind is, die dit ook eens vermeld over KV Mechelen. Als je er komt dan doen ze niets anders dan fluiten op die refs. Je wordt er gek van. En na de match lees je dan overal hoe fantastisch hun sfeer wel was/is. Je hebt clubs die niets verkeerd kunnen doen in de media en KVM is daar één van.

En wat Brugge betreft. Sinds de machtswissel is Club Brugge zich aan het profileren tot meest arrogante club van België. Ze hebben zich zo'n groot calimero gehalte aangemeten dat hun supporters er vlot in meegaan. Soms heb ik de indruk dat men een week lang tactieken bespreekt over hoe men de scheidsrechter kan beïnvloeden. Ze hebben er in elk geval een eigen handelswijze, bijna een kunst, van gemaakt. Jammer, vroeger vond ik ze nog wel sympathiek en het leek alsof je voor de titel moest kiezen tussen het hautaine Anderlecht of de werkethiek van Club Brugge. Ik koos dan voor het tweede, maar tegenwoordig hoop je gewoon dat ze nog 100 jaar naast die titel grijpen.

1) Zo'n reactie moet je nu eenmaal verwachten van Antwerp fans als het gaat over Club Brugge. Die relatie is altijd zo geweest. In 97' waren er genoeg Antwerp fans mee aan het feesten op het Zimmerplein ;-)
2) Niet hypocriet worden. Als Anderlecht de titel misliep dan ga je me niet vertellen dat dat in Brugge geen glimlach op de gezichten toverde, ongeacht wie er wel kampioen werd.
3) Je bent een topclub. Je zal altijd meer tegenstanders dan medestanders hebben. Leer er mee leven.
4) Zie boven. Club Brugge heeft zichzelf de laatste jaren een imago aangemeten waarbij ze het aantal tegenstanders nog heeft doen toenemen. Tjah, alle middelen zijn blijkbaar goed om het doel (de titel) te behalen. Leuk voor jullie, maar dan moet je niet klagen dat de algehele indruk over Club Brugge gewoon slecht geworden is.

Bij KVM en FCB mag je ook nog Genk toevoegen. Moord en brand schreeuwen bij elke beslissing in hun nadeel, zeer irritant publiek daar.

Ook wat de attitude van Brugge betreft kan ik je alleen maar gelijk geven. Hemelsbreed verschil tussen nu en de periode Van Maele-Van Hove.

En wat de rivaliteit met Antwerp betreft moet ik altijd terugdenken aan Franky Van Der Elst. Symbolisch voor de rivaliteit uit de jaren '90 tussen beide ploegen:

https://www.youtube.com/watch?v=QVsFxw3MbGQ

Joost

Als je naar het nationale voetbal kijkt gaat met het Limburg best wel aardig. Maar net daaronder komt er weer een flinke slag aan op provinciaal niveau. Uit 1e provinciaal gaat Moelingen herstarten in 4e provinciaal. Apollo 74 Gellik houdt er misschien helemaal mee op.

Penarol Engsbergen houdt er mee op en wordt het tweede van Thes Sport.  Zepperen en Brustem-Centrum gaan samen en met Vrijheid Zolder en SK Nieuwe Kempen zijn er al 2 ploegen die na het seizoen er mee stoppen.

Joost

Eerste Klasse

De reguliere competitie is ten einde en gisteren won Club Brugge in extremis de bekerfinale van rivaal Anderlecht. Komend weekend is er een interlandbreak waarna Play-Off I, II en III van start gaan.

Tweede Klasse
Koploper STVV liet verrassend punten liggen tegen Patro, het werd 2-2. Veel heeft Patro echter niet aan het puntje want de directe concurrent voor de play-off plaats Heist liet een grotere stunt noteren door Eupen met 2-3 te verslaan. Lommel won met 0-6 bij RC Mechelen en is bijna zeker van de eindronde.

Opvallend is verder de prestatie van Geel dat de tweede plaats in de periode heeft opgeëist, 3 punten achter Lommel. Geel zou nog een luis in de pels van Eupen en Seraing kunnen worden hierdoor. Theoretisch gezien kan die Eindronde met Leuven, Lier, Lommel en Geel een heel lokale aangelegenheid worden.

Derde Klasse A
Coxyde won haar duel net als Deinze. Met nog 5 duels blijft het gat 9 punten. Deinze deed dat tegen eindronderivaal Hamme met 0-3.

Dender pakte een puntje maar zag het gat naar de herkansingsplaats teruglopen tot 4 punten want Zele versloeg Rupel-Boom. Dat was ook slecht nieuws voor Izegem dat verloor en inmiddels 5 punten achter Zele staat op een degradatieplaats. Doornik degradeerde officieel.

Derde Klasse B
Union hield Cappellen op 1-1 maar zag Bocholt wel in verliespunten gelijk komen. De Limburgers mogen nog eenmaal inhalen tegen Ciney en kunnen dan in punten gelijk komen. Union heeft momenteel wel 2 duels meer gewonnen en dat is doorslaggevend. Plus natuurlijk de licenties.

Hasselt lijkt in die strijd een beetje af te haken na een 2-2 tegen Grimbergen, zij staan 5 punten achter Union.

Ik had verwacht dat er onderin een vrij definitive beslissing zou vallen maar dat pakte anders uit. Diegem verloor in eigen huis van Verviers en Wezet stuntte tegen Hoogstraten. Daardoor heeft Diegem nog maar 4 punten maar dan Wezet dat de herkansingsplaats bevolkt.

Vierde klasse A
Zowel Petegem, Ingelmunster, Harelbeke als Sint Niklaas wonnen hun duel waardoor het ongemeen spannend blijft bovenin. Harelbeke treft nog twee van de drie concurrenten en vooral de derby tegen Ingelmunster wordt een mooie denk ik. Sint Niklaas heeft op papier het gemakkelijkste programma. Sint Niklaas en Petegem hebben al een periode beet en zijn dus al zeker van minstens eindronde. De andere twee zullen de top 4 wel halen op de algemene ranglijst maar moeten toch wel vrezen voor de huidig nummer vijf Westhoek dat medekoploper is in periode 3.

Wetteren-Kwatrecht haalde een gouden zege op Boezinge en profiteerde daarmee van de nederlagen van alle concurrenten onderin. De komende twee weken speelt de ploeg wederom tegen twee concurrenten.

Vierde Klasse B
De strijd tussen Tempo Overijse en Francs Borains duurt voort. Beide wonnen en Tempo houdt 3 puntjes meer.
De opmars van Assesse onderin duurt voort, ook dit weekend werd er gewonnen. Daarmee is een herkansingsplaats dichterbij gekomen, een veilige plaats nog niet. De derde periode is pas halfweg maar kan een verrassende ontknoping krijgen. De huidig nummer 3 in de algemene ranglijst is Chatelet maar zij staan samen met Assesse in de periode achter Wijgmaal. Omdat Twee Acren al een periode pakte kan dat slecht nieuws worden voor Chatelet. In de komende weken speelt Wijgmaal onder andere tegen beide teams.

Vierde klasse C
De titelrace is al lang en breed beslist en er is maar 1 persoon met stress waarschijnlijk, de Burgemeester van Vosselaar. Het gat tussen Beerschot en Pelt is 10 punten. Wint Beerschot komende week en verliest Pelt dan is de titel zeker. Maar wint Pelt dan valt de beslissing waarschijnlijk een week later als Beerschot op visite gaat bij Vosselaar.

Onderin zowaar weer eens winst voor VC Herentals maar samen met Witgoor lijkt het doek toch al gevallen. Ook Bree zal in mineur zijn want zij verloren en Leopoldsburg won waardoor het gat opgelopen is tot 6 punten. De enige troost voor Bree is dat Leopoldsburg een ongelofelijk zwaar programma nog heeft en Bree op papier een veel makkelijker. Op de voorlaatste speelronde treffen ze elkaar.

Vierde Klasse D.
Borgworm werkte fijn mee maar FC Luik verzuimde te winnen bij Aarlen en pakte nog niet de titel. Je gaat bijna denken dat ze met deze voorsprong het bewust lieten lopen om zodoende komende week in eigen huis kampioen te worden.

Voor Onhaye en Mormont is het doek gevallen. Tilleur kroop dichterbij Hoei en Tamines maar heeft nog altijd 5 punten minder.

De provincialen:
Antwerpen: Lille vergrootte haar voorsprong tot 7 punten en lijkt dus op de weg terug naar 4e klasse. Vrijdag speelt Lille al en bij winst die dag en een nederlaag van GR Katelijne is de titel binnen.
Brabant: Stockel en Betekom hielden elkaar ook in een onderling duel in evenwicht; 1-1. Met 52 punten staan de teams samen bovenaan, Stockel won 1 duel meer en heeft dus het voordeel.
Limburg: Thes haalde eenvoudig de titel binnen en is na een paar jaar afwezigheid weer terug in de nationale reeksen.
Oost-Vlaanderen: Een nederlaag van Ninove bij de nummer 3 Zelzate bracht Dikkelvenne 6 punten los, met nog 4 duels te gaan lijkt dat gelopen.
West-Vlaanderen: Wervik speelde gelijk en kan de titel uit haar hoofd zetten. Wingene volgt op 3 punten van Adinkerke. Adinkerke heeft een veel beter doelsaldo dan Wingene en hoeft dus nog maar 2 keer te winnen om de titel binnen te halen. De tegenstanders zijn echter niet de makkelijkste en staan allen in het linkerrijtje.
Luik: DC de Cointe verspeelde de koppositie aan Patro Lensois door te verliezen bij een van de onderste ploegen; Xhoffraix.
Henegouwen: Olympic Charleroi en Genly-Quevy wonnen en het verschil blijft 5 punten
Namen: Loyers won de topper op bezoek bij Nismes met overtuigende cijfers; 0-3 en neemt de kop over.
Luxemburg: Longlier won haar duel en houdt 2 punten meer en een duel minder dan Bomal.

Joost

Oja, er was ook nog licentienieuws;

Groen licht is er voor:
STVV, Lommel, Leuven, Heist, Dessel, Patro en Virton.
De eerste vier kregen ook een licentie voor eerste, de anderen vroegen alleen een licentie voor tweede aan.

Dan zijn er nog teams op oranje:
Antwerp, Geel, WS Brussel, Tubeke, Eupen en E.Aalstmoeten de continuiteit van de club kunnen aantonen, in feite een begroting kunnen overleggen.
Seraing vroeg ook een licentie voor eerste aan en moet nog wat documenten daarvoor inleveren.
Roeselare hoeft alleen maar aan te tonen dat alle bondsschulden en salarissen tot en met februari betaald zijn om zo haar transferverbod op te heffen.

Bergen vroeg ook een licentie aan maar ging nadien failliet. Een overnemer wordt nog altijd gezocht en anders moet de licentiecommissie een oordeel vellen over de gegevens voor het faillissement, dat klinkt allemaal erg vreemd en doet vermoeden dat het BAS alweer kan worden opgetrommeld.

cafebac

Harelbeke Ingelmunster staat al een poosje met potlood in de agenda.

Overigens kan STVV zich eigenlijk geen misstap meer veroorloven met 6 punten voor op Lommel, op de slotdag komt Lommel nog naar Stayen. Komen ze in punten gelijk dan is ook het aantal overwinningen gelijk, ik neem aan dat dan het doelsaldo telt? Dat is weer in het voordeel van Lommel.

Saltacampos

Citaat van: cafebac op mrt 24, 2015, 08:23:52
Harelbeke Ingelmunster staat al een poosje met potlood in de agenda.

Overigens kan STVV zich eigenlijk geen misstap meer veroorloven met 6 punten voor op Lommel, op de slotdag komt Lommel nog naar Stayen. Komen ze in punten gelijk dan is ook het aantal overwinningen gelijk, ik neem aan dat dan het doelsaldo telt? Dat is weer in het voordeel van Lommel.
Dan komt er normaal een testwedstrijd(en), doelsaldo speelt in België geen rol.
Over land and sea

Joost

Citaat van: rrcg1899 op mrt 24, 2015, 11:04:05
Dan komt er normaal een testwedstrijd(en), doelsaldo speelt in België geen rol.

Nee dat klopt niet.

De Rangschikking gebeurt op basis van;
1. Aantal behaalde punten.
2. Aantal overwinningen
3. Doelsaldo
4. Aantal gemaakte doelpunten
5. Aantal gemaakte doelpunten in uitwedstrijden
6. Aantal overwinningen in uitwedstrijden
7. Beslissingswedstrijd eventueel met verlengingen en strafschoppen

STVV heeft momenteel 19 zeges, Lommel 21.
Stel STVV verliest dus nog een keer meer en Lommel wint dan is het 20 om 21. Bij Lommelse winst in de laatste ronde gaat dan alsnog het doelsaldo tellen en dat is nu in Lommels voordeel, +35 om +29.

Resterende programma:
31. Heist v STVV / Lommel v Dessel
32. STVV v Roeselare / Antwerp v Lommel
33. Geel v STVV / Lommel v Eupen
34. STVV v Lommel

STVV heeft wel pas tweemaal verloren dit seizoen, thuis tegen Seraing en op bezoek bij Eupen. Die laatste was begin oktober.

jvdreumel2

Ik ben dit jaar naar Lommel-STVV gaan kijken. Ik zou het bijzonder vinden als Lommel hoger eindigt dan STVV eind dit jaar. Ik gun het ze echter wel. Sympathieke club!