Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: watergatehopper op jan 09, 2017, 08:57:40
Hoe zit dat ook alweer? Promoveert Roeselare dan(als ze beide periodes zouden winnen)? Of moeten ze dan nog tegen de nummer laatst van eerste klasse?
En degradatie uit de tweede klasse? Werkt dat hetzelfde?

Ik zou Roeselare graag eens bezoeken maar doe dit liever in eerste klasse. Union st gilles zou ik ook willen bezoeken echter wel in het eigen dudenpark en het liefst in tweede klasse.   

De p/d tussen 1A en 1B is vrij eenvoudig. De nummer laatst uit 1A degradeert en er is 1 ploeg uit 1B die promoveert. Wint Roeselare ook de 2e periode dan is er geen finale meer nodig en zijn zij automatisch gepromoveerd.

Degradatie uit 1B is ingewikkelder. In theorie spelen de 4 teams die in de reguliere competitie de minste punten hebben gehaald nog een hele competitie tegen elkaar om te bepalen wie er laatste wordt. Maar, mocht het zo zijn dat een van de teams enkel licentie 1B krijgt dan is het niet mogelijk dat een club met licentie 1A degradeert.

watergatehopper

Citaat van: Joost op jan 09, 2017, 09:16:39
De p/d tussen 1A en 1B is vrij eenvoudig. De nummer laatst uit 1A degradeert en er is 1 ploeg uit 1B die promoveert. Wint Roeselare ook de 2e periode dan is er geen finale meer nodig en zijn zij automatisch gepromoveerd.

Degradatie uit 1B is ingewikkelder. In theorie spelen de 4 teams die in de reguliere competitie de minste punten hebben gehaald nog een hele competitie tegen elkaar om te bepalen wie er laatste wordt. Maar, mocht het zo zijn dat een van de teams enkel licentie 1B krijgt dan is het niet mogelijk dat een club met licentie 1A degradeert.

Duidelijk dank je wel!
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Robin

Zou dit seizoen graag nog een keer naar den Bosuil willen, iemand nog tips? Tegenstander? Waar parkeren?

syntric

Citaat van: Robin op jan 24, 2017, 10:50:59
Zou dit seizoen graag nog een keer naar den Bosuil willen, iemand nog tips? Tegenstander? Waar parkeren?

Nog 2 thuismatchen in de reguliere competitie, de eerste tegen Lierse is uitverkocht. 26/2 nog tegen Lommel en dan volgt alleszins nog een nacompetitie voor de titel of met ploegen van 1A voor een Europese plaats als ik het goed begrepen heb. In ieder geval mag je sowieso een rush op tickets verwachten voor alle wedstrijden vermoed ik, zeker als ze voor de titel spelen. Je mag me altijd contacteren voor de thuismatch tegen Lommel die ik hoogstwaaschijnlijk zelf ga zien.
Groundhopper for life :-)

syntric

Citaat van: Robin op jan 24, 2017, 10:50:59
Zou dit seizoen graag nog een keer naar den Bosuil willen, iemand nog tips? Tegenstander? Waar parkeren?

PS Ik zie net dat je tickets gewoon kan kopen voor de thuismatch tegen Lommel, niet veel meer beschikbaar, dus heb het maar meteen gedaan. Best zo snel mogelijk wezen! Gewoon via de website rafc.be
Groundhopper for life :-)

Robin

Bedankt syntric! Helaas gaat Lommel thuis mij niet lukken (Ajax - Heracles al op de agenda staan). Maar ik zal de website + het programma in de gaten houden!

watergatehopper


Heeft iemand een idee wanneer Sprimont - Oudenaarde en Sprimont - Seraing ingehaald worden?
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Joost

Citaat van: watergatehopper op jan 25, 2017, 10:00:31
Heeft iemand een idee wanneer Sprimont - Oudenaarde en Sprimont - Seraing ingehaald worden?
Tegen Oudenaarde op 25 februari, die andere is nog niet bekend.

watergatehopper


ok, dank je. Ik neem aan dat je dit via een online kanaal te weten bent gekomen. Mijn vraag: Welke is dat?
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Joost

Citaat van: watergatehopper op jan 25, 2017, 11:28:42
ok, dank je. Ik neem aan dat je dit via een online kanaal te weten bent gekomen. Mijn vraag: Welke is dat?
De officiele site van Oudenaarde.

jona93

In 2e provinciale B houd Lebeke-Aalst het voor bekeken
"SK LEBEKE-AALST STOPT ERMEE"

Gisteravond na de donderdagtraining werden de spelers van de fusieclub, door het bestuur op de hoogte gebracht dat de tweede provincialer Lebeke-Aalst volgend seizoen 2017-2018  niet meer zal starten in competitie. De club word ontbonden. Lebeke-Aalst is altijd een ploeg geweest met een groot hart voor de entourage van spelers en bestuur. Soms met de nodige ambiance/strubbelingen maar das normaal waar mensen samenwerken en het bier soms rijkelijk vloeit.
"De fusieclub SK Lebeke-Aalst, bereikte de nationale bevorderingsreeksen, maar zakte in 2007 terug naar de Provinciale reeks. Van 2006 werd er met veel arbeid en moed gevochten tegen de bierkaai. Op ondersteuning van 't stad moesten ze niet rekenen. Voor steun van stad Ninove was SK Lebeke-Aalst van Aalst , voor het stadsbestuur van Aalst, was Lebeke-Aalst van Ninove. Begrijpen wie kan; gevolg: geen steun ... Alleen , een loze belofte op een nieuwe accommodatie zonder voldoende budget."
"Gerechtelijk Correspondent Willy Cerretté stopt wegens ziekte, en aangezien hij de enige overblijvende is van Aalst , kan Lebeke-Aalst het schudden zonder oefenterreinen en jeugd." (Sportcomplex, vroegere SK Aalst)
"Eerder dit seizoen, trok de Voorzitter zich terug uit de fusieclub. Door de tegenvallende resultaten haakte nu ook de Sportief manager af. De situatie werd hierdoor onhoudbaar, waardoor de club met pijn in het hart besloot, om de stekker uit te trekken".
"Spelers verlaten massaal, hun eens zo geliefde club, en zoeken andere oorden op."

Voor zij die het stadion van SK Lebbeke aalst nog willen vinken is het de moment
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

Brussels Groundhopper

Nog een andere oude club die stopt : Hand in Hand Turnhout, stamnummer 210 - ze speelden 4 seizoen in tweede klasse en 7 in derde, voor WO2.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170131_02706010

Berend11

Iemand die weet of het makkelijk aan tickets te geraken gaat bij de Belgische bekerfinale? Zie dat beide clubs gemiddeld nog geen 10.000 toeschouwers trekken in de competitie, al kan dat met zo´n bekerfinale natuurlijk anders zijn.
En hoe gaat dat in zn werking? Kun je via de clubs zelf aan tickets komen?

Nort

Citaat van: Berend11 op feb 08, 2017, 14:58:38
Iemand die weet of het makkelijk aan tickets te geraken gaat bij de Belgische bekerfinale? Zie dat beide clubs gemiddeld nog geen 10.000 toeschouwers trekken in de competitie, al kan dat met zo´n bekerfinale natuurlijk anders zijn.
En hoe gaat dat in zn werking? Kun je via de clubs zelf aan tickets komen?
Je kunt je via de website van KV Oostende al inschrijven dat je belangstelling hebt voor deze wedstrijd. Dan zal je vanzelf verder bericht krijgen.

Berend11

Citaat van: Nort op feb 08, 2017, 15:20:01
Je kunt je via de website van KV Oostende al inschrijven dat je belangstelling hebt voor deze wedstrijd. Dan zal je vanzelf verder bericht krijgen.
Werkt bij mij helaas niet