Watergatehopper

Gestart door watergatehopper, aug 21, 2013, 16:50:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FCT1980

Citaat van: watergatehopper op mrt 26, 2017, 09:49:18
Klopt. Steigerbuizen met aan de achterkant wat golfplaten en doeken voeren de boventoon. Alleen het middelste gedeelte van de hoofdtribune is een ouder bouwsel, maar ook daar was niets bijzonders aan. Ik kom er nooit weer en juich als ze zouden verdwijnen uit het betaalde voetbal. Totaal geen meerwaarde en het neemt toch weer een plaats in van grotere clubs die nu lager spelen. Die kent onderhand iedereen hier wel.

Tja, het hedendaagse voetbal.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

ALenstra

Moeten die grotere clubs maar een beter beleid voeren.

FCT1980

Citaat van: ALenstra op mrt 26, 2017, 19:50:18
Moeten die grotere clubs maar een beter beleid voeren.

Dat is maar voor een deel het geval natuurlijk.
Grote clubs van oudsher hebben bijvoorbeeld niet het geluk dat er een oliesjeik aanklopt of een energiedrank producent de club opkoopt. En tegenwoordig tel je dan niet meer mee. Kijk eens naar Engeland. Hebben Man City en Chelsea goed beleid gevoerd? Saaie middenmoters waren het voor de olieroebels en dollars. Clubs als Villa, Forest, Ipswich kunnen beleid voeren wat ze willen, daar is gewoon geen beleidsregel tegen op te stellen.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

ALenstra

Villa en Forest hebben zelf ook rijke eigenaren als ik het goed heb. En Sandhausen heeft volgens mij geen rijke eigenaar.

watergatehopper

Citaat van: ALenstra op mrt 26, 2017, 21:38:43
Villa en Forest hebben zelf ook rijke eigenaren als ik het goed heb. En Sandhausen heeft volgens mij geen rijke eigenaar.

SAP was nadrukkelijk aanwezig vond ik. Het zou mij dan ook niet verbazen dat meneer Hopp er geld inpompt. Het lijkt mij onmogelijk dat zo'n dorpje het tot de 2.bundesliga schopt zonder extreme financiële steun. Met extreem bedoel ik meer dan een bordje langs de lijn. Hoe kunnen ze anders werken met een begroting van boven de 10miljoen?

Wie het weet mag het zeggen....   
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Luccie

Citaat van: watergatehopper op mrt 27, 2017, 09:04:42
SAP was nadrukkelijk aanwezig vond ik. Het zou mij dan ook niet verbazen dat meneer Hopp er geld inpompt. Het lijkt mij onmogelijk dat zo'n dorpje het tot de 2.bundesliga schopt zonder extreme financiële steun. Met extreem bedoel ik meer dan een bordje langs de lijn. Hoe kunnen ze anders werken met een begroting van boven de 10miljoen?

Wie het weet mag het zeggen....

De toegangsprijs van € 5,-- die wij betaalden, zullen ze dat niet gaan halen :)

FCT1980

Citaat van: ALenstra op mrt 26, 2017, 21:38:43
Villa en Forest hebben zelf ook rijke eigenaren als ik het goed heb. En Sandhausen heeft volgens mij geen rijke eigenaar.

Rijk is tegenwoordig niet mee genoeg. Als je mee wilt doen in de Premier League dan moet je echt steenrijke eigenaren hebben.
Al zijn er uiteraard altijd uitzonderingen.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

ALenstra

Nogmaals: ik vind het wijzen naar andere clubs nogal goedkoop. Ja, Chelsea en Manchester City hebben extreem rijke eigenaren. Desondanks geloof ik dat clubs als Villa en Forest in staat moeten zijn om degelijke clubs in de PL te zijn. Daarvoor heb je echt geen megarijke sjeik nodig.

watergatehopper

Citaat van: ALenstra op mrt 27, 2017, 10:05:04
Nogmaals: ik vind het wijzen naar andere clubs nogal goedkoop. Ja, Chelsea en Manchester City hebben extreem rijke eigenaren. Desondanks geloof ik dat clubs als Villa en Forest in staat moeten zijn om degelijke clubs in de PL te zijn. Daarvoor heb je echt geen megarijke sjeik nodig.

Daar ben ik het wel mee eens. Geldt vooral voor Villa dan.

Er zijn zoveel clubs qua grote als Forest. Niet iedereen kan in de PL spelen gezien de beschikbare plaatsen.
Maar als je dan naar bijvoorbeeld Swansea ofzo kijkt.... tja die hebben duidelijk iets beter gedaan dan Forest.   
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

FCT1980

Citaat van: watergatehopper op mrt 27, 2017, 10:22:20
Daar ben ik het wel mee eens. Geldt vooral voor Villa dan.

Er zijn zoveel clubs qua grote als Forest. Niet iedereen kan in de PL spelen gezien de beschikbare plaatsen.
Maar als je dan naar bijvoorbeeld Swansea ofzo kijkt.... tja die hebben duidelijk iets beter gedaan dan Forest.   

Ik zei ook dat er uitzonderingen zijn. Maar meedoen is wat anders als alleen maar Premier League spelen.
Als je wilt meedoen dan heb je een steenrijke eigenaar nodig.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

AthleticHolanda

Citaat van: watergatehopper op mrt 27, 2017, 09:04:42
SAP was nadrukkelijk aanwezig vond ik. Het zou mij dan ook niet verbazen dat meneer Hopp er geld inpompt. Het lijkt mij onmogelijk dat zo'n dorpje het tot de 2.bundesliga schopt zonder extreme financiële steun. Met extreem bedoel ik meer dan een bordje langs de lijn. Hoe kunnen ze anders werken met een begroting van boven de 10miljoen?

Wie het weet mag het zeggen....

In 2005 wilde Hopp de clubs Hoffenheim, Sandhausen en Astoria Walldorf laten fuseren om als club uit Heidelberg de Bundesliga te bestormen. Dat stuitte met name op protest in Sandhausen dat bang was om daarna in het dorp de opleidingsploeg te hebben spelen.
Zo gingen ze alle drie alleen verder. Daar waar Astoria Walldorf volgens mij nog wel degelijk gelinkt mag worden aan Hopp en SAP geldt dat niet voor Sandhausen, zij zijn zelfstandig verder gegaan maar hebben uiteraard wel degelijk een suikeroom. Hier een recentelijk interview met hem.

http://www.rnz.de/sport/svsandhausen_artikel,-Praesident-Machmeier-Der-SV-Sandhausen-ist-mein-Lebenswerk-_arid,178861.html

Overigens ben ik tegen clubs die kunstmatig omhoog gehouden worden maar vind ik wel dat goed beleid beloond mag worden en slecht beleid bestraft mag worden. Er zijn veel clubs met grotere mogelijkheden die structureel te laag voetballen door wanbeleid, in de Regionalliga's stikt het er van. Geld zal altijd leidend zijn maar naast dat het vinden van geld ook een kwaliteit is, benutten veel relatief grote clubs hun mogelijkheden ook gewoon niet of nauwelijks.

Joost

Citaat van: AthleticHolanda op mrt 27, 2017, 13:17:31

Overigens ben ik tegen clubs die kunstmatig omhoog gehouden worden maar vind ik wel dat goed beleid beloond mag worden en slecht beleid bestraft mag worden. Er zijn veel clubs met grotere mogelijkheden die structureel te laag voetballen door wanbeleid, in de Regionalliga's stikt het er van. Geld zal altijd leidend zijn maar naast dat het vinden van geld ook een kwaliteit is, benutten veel relatief grote clubs hun mogelijkheden ook gewoon niet of nauwelijks.

Red Bull Leipzig!

Koning Kriel

Citaat van: Joost op mrt 27, 2017, 13:32:04
Red Bull Leipzig!

Een club met een beleid waar de meeste clubs een voorbeeld aan kunnen nemen. Inzetten op de jeugdopleiding en niet op het kopen van namen. Ik snap de haat tegen RB Leipzig niet zo, de haat tegen RB Salzburg overigens wel aangezien ze daar een traditionsverrein verneukt hebben.

AthleticHolanda

Citaat van: Joost op mrt 27, 2017, 13:32:04
Red Bull Leipzig!

Wat ik daaraan vervelend vind is dat de essentie van het hele gebeuren een energiedrankje is en geen voetbalclub. De supporters willen het graag aan hun stad en regio linken maar die is slechts strategisch uitgekozen om het marketingproduct zo goed mogelijk te kunnen profileren.

Robbie

Citaat van: Koning Kriel op mrt 27, 2017, 13:40:31
Ik snap de haat tegen RB Leipzig niet zo.

Ik geloof dat de meeste haat tegen RB Leipig voorkomt door het opzichtig omzeilen van de 50+1 regel in Duitsland.