Footballromantic

Gestart door Footballromantic, mrt 28, 2016, 20:52:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Footballromantic

VFL OSNABRÜCK - PREUSSEN MÜNSTER

Om half 10 's morgens stapte ik bij onder andere de Twaalde man in de auto. Ons stond een lange rit naar Duitsland te wachten. De derby tussen Osnabruck en Munster staat bekend als een zeer beladen wedstrijd. Vorig jaar moest de wedstrijd zonder uitsupporters gespeeld worden. Enkele jaren geleden was het totaal uit de hand gelopen tussen beide supportersgroepen. Toch heerste er rondom het stadion een rustige stemming. Er was niet extreem veel politie op de been. Tussen de woningen door liepen we naar de Osnatel Arena. Voor het stadion dronken we een biertje en genoten we van de ligging van het stadion. Vanuit de achtertuinen kon je de wedstrijd volgen. Op zijn minst een gedeelte.

De wedstrijd zelf viel toch wat tegen. Een klein beetje pyro in het uitvak en een mooie Tifo actie waren de hoogtepunten in een vrij eenzijdige wedstrijd. De thuisploeg zet met een 3-0 overwinning weer een stap naar promotie. De rivaal glijdt alleen maar verder af naar beneden.

Meer foto's




Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Joost

Citaat van: Footballromantic op jan 31, 2017, 17:11:57
De wedstrijd zelf viel toch wat tegen. Een klein beetje pyro in het uitvak en een mooie Tifo actie waren de hoogtepunten in een vrij eenzijdige wedstrijd.
Ik vind dit toch een hele rare zin.

Footballromantic

Citaat van: Joost op jan 31, 2017, 19:51:42
Ik vind dit toch een hele rare zin.

Verklaar jezelf eens nader....
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Footballromantic


Klik hier voor het uitgebreide verslag en meer foto's van de wedstrijd VV Hellevoetsluis - FC Binnenmaas

VV Hellevoetsluis is één van de drie voetbalclubs van Hellevoetsluis. De vestingstad is geen voetbalgekke stad, 3 voetbalverenigingen voor 40.000 inwoners, dat is niet veel. De grote rivaal van VV Hellevoetsluis is VV Nieuwenhoorn. VV Hellevoetsluis is de laatste vijftien jaar de tweede club van Hellevoetsluis. De club stapte vijf jaar geleden over naar het Zaterdag voetbal. Inmiddels speelt de club weer in de tweede klasse, daar waar het voetbal weer enigzins aan te gluren is. De vereniging kent ook nog eens een ouderwetse tribune. Helaas verpest het kunstgrasveld dan weer een stukje van die ambiance.





Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Footballromantic

#49
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam


Footballromantic

Citaat van: Luccie op mrt 05, 2017, 11:54:13
Mooie sfeerfoto`s!

Dankjewel! Nieuwe camera werpt zijn vruchten af!:)
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Footballromantic

SG Wattenscheid 09 - SF Siegen, 04-03-2017
Klik voor meer foto's.

Een mooie ouwe bak. SG Wattenscheid 09 is de bespeler van dit prachtige stadion. De club kent een bewogen geschiedenis. In 15 jaar tijd degradeerde de club van de Bundesliga naar de Verbandsliga, het 6e niveau van Duitsland. Nog geen 1000 supporters vinden hun weg naar het stadion. Gelukkig vind de club haar weg weer naar boven. Wattenscheid speelt inmiddels weer op het vierde niveau en langzaam begint ook de jeugd weer het stadion te vinden. Ohja, de Bratwurst is geweldig!:)











Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Jef400

Door een tip van Hugo ben ik daar ooit eens terecht gekomen. Ik denk dat het een van de pareltjes van het Ruhrgebiet is. Historie, stadion, de bratwurst.

Gerrit-Jan

Citaat van: Footballromantic op mrt 07, 2017, 18:26:24
Dankjewel! Nieuwe camera werpt zijn vruchten af!:)

Welke camera heb je gekocht?
Foto's zien er namelijk erg mooi uit! Bewerk je de foto's ook nog met een bepaald programma?

GA-R-Mand

Prachtige reportage van Wattenscheid. Blijft een cult stadion om te bezoeken, met de beste Stadionwurst Deutschlands :)!

hgrm

Vooral die eerste foto.....prachtig.

Maar wat zijt gij een cultuurbarbaar! In Wattenscheid hoort men currywurst te eten, geen bratwurst (-: !
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Footballromantic

Citaat van: Jef400 op mrt 07, 2017, 19:55:33
Door een tip van Hugo ben ik daar ooit eens terecht gekomen. Ik denk dat het een van de pareltjes van het Ruhrgebiet is. Historie, stadion, de bratwurst.

Zeker weten. Vaak ook prima te combineren met de 2. Liga wedstrijden, wat het alleen nog maar beter maakt!

Citaat van: Gerrit-Jan op mrt 09, 2017, 11:28:05
Welke camera heb je gekocht?
Foto's zien er namelijk erg mooi uit! Bewerk je de foto's ook nog met een bepaald programma?

Canon Powershot SX400 IS, heerlijk ding. Niet al te moeilijk. Foto's bewerk ik met de app Snapseed.

Citaat van: GA-R-Mand op mrt 09, 2017, 15:22:37
Prachtige reportage van Wattenscheid. Blijft een cult stadion om te bezoeken, met de beste Stadionwurst Deutschlands :)!

Dankje man!

Citaat van: hgrm op mrt 09, 2017, 23:18:40
Vooral die eerste foto.....prachtig.

Maar wat zijt gij een cultuurbarbaar! In Wattenscheid hoort men currywurst te eten, geen bratwurst (-: !

Haha, heb ze allebei op hoor:)
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Footballromantic

NSC Nijkerk - Sparta Nijkerk, 18-03-2017
Klik voor meer foto's.

Zaterdag 18 maart stond er een mooie amateurderby op het programma. In de kleine stad Nijkerk, waar net iets meer dan 40.000 mensen wonen, strijden vandaag twee clubs voor de eer. Eerder dit seizoen won Sparta Nijkerk deze wedstrijd met 2-0. Tijd voor revanche voor het geel-blauwe gedeelte van de stad! Jong en oud komt voor deze derby samen. Ondanks het dramatische weer, koud en regen, was deze wedstrijd toch goed bezocht. Ook de fanatieke aanhang van beide clubs pakte groots uit vandaag!








Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Footballromantic

Klik hier voor meer foto's van de wedstrijd ASC 1892 - Alphen

Ajax Sportman Combinatie werd 125 jaar geleden opgericht. In 1892 werd in eerste instantie een cricketvereniging opgericht. Enkele jaren later werd er ook een voetbalafdeling aan toegevoegd. In 1899, in de tijd dat 'de traditionele top-3' nog niet eens bestond, bereikte de club de nationale bekerfinale. Daarin verloor het met 1-3 van het Brabantse Velocitas. ASC werd opgericht in Leiden, maar verhuisde in 1917 naar Oegstgeest. Voor wie dit prachtige terrein nog wilt bezoeken, het is opschieten geblazen. Aan het einde van het seizoen verlaat de club het oude sportcomplex voor een modern terrein.

Het is vandaag een prachtige dag. Na een matige eerste week van de meivakantie, is het vandaag bijna 20 graden. Dat betekent niet alleen dat ik er op uit ga vandaag, maar dat mensen ook massaal naar het strand trekken. Hierdoor sta ik de halve weg in de file. Er staat vandaag een heerlijke groundhop op het programma. Een club met historie en een, zo op de foto's, een geweldig terrein. Wanneer ik aankom in Oegstgeest schijnt ook daar de zon. Helaas staat er ook een fikse wind, die het toch wat fris maakt. Het mooie weer zorgde ervoor dat er toch redelijk wat publiek op deze wedstrijd af komt. Het terrein is oud en vervallen. De grootse tribune is een echte aandachtstrekker en beschikt nog over houten bankjes. Er is één voetbalveld, met echt gras. Verder is er nog een kunstgras veldje voor de E en F pupillen. In combinatie met de huizenprijzen hier in Oegstgeest kan ik mezelf goed voorstellen dat het voor zowel de club als de gemeente het beste is als de club hier verhuist.

De wedstrijd zelf was niet om aan te gluren. De partijdige assistent scheidsrechters maakten het er ook niet beter op. Persoonlijk moest er wel minstens één keer gescoord worden, dat old-school scoreboard moest toch echt in beweging gebracht worden. Dat gebeurde uiteindelijk in de 89e minuut. Na een echte amateur scrimmage voor de goal van ASC was het de spits die Alphen in de titelrace hield. Persoonlijk voorkwam hij mijn tweede 0-0 van dit seizoen. Afijn, zondag 14 mei speelt Ajax Sportman Combinatie 1892 hier haar laatste wedstrijd in de club historie.



Groundhopping & Feyenoord Rotterdam