Indeling semiprofs/amateurs 2016-2017

Gestart door hgrm, mei 16, 2016, 22:55:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Langemannetje

Daar zijn de meningen, hier in 't Veensche, sterk over verdeeld.
Door die goede prestaties zendt Fox bijna iedere week de wedstrijd van GVVV uit en De Wolf heeft, net als een groot deel van de selectie, bijgetekend. Toch hoop ik stiekem dat ze 2e worden :)
73 grounds in 14 verschillende landen


Langemannetje

#107
Omdat ik niet zit te wachten op Cambuur uit op maandagavond. Een zaterdagmiddagje Spakenburg sla ik dan weer nooit over.
Wil er overigens wel aan toevoegen dat dat niets met Cambuur maar meer met afstand en tijdstip van doen heeft.
73 grounds in 14 verschillende landen

Hugo

Je maakt het wel gelijk persoonlijk ;-) Al zijn de maandagavonden gelukkig een uitzondering.  Ik wist dat wel eens een thuiswedstrijd van GVVV bezoekt maar niet dat je ook alle uitwedstrijden doet.

Jef400

Citaat van: Langemannetje op nov 05, 2016, 07:36:12
Omdat ik niet zit te wachten op Cambuur uit op maandagavond. Een zaterdagmiddagje Spakenburg sla ik dan weer nooit over.
Wil er overigens wel aan toevoegen dat dat niets met Cambuur maar meer met afstand en tijdstip van doen heeft.
Dat kan ik me weer voorstellen. Neemt niet weg dat ik GVVV al het goede gun. Leuke club.

Langemannetje

Citaat van: Hugo op nov 05, 2016, 07:58:52
Je maakt het wel gelijk persoonlijk ;-) Al zijn de maandagavonden gelukkig een uitzondering.  Ik wist dat wel eens een thuiswedstrijd van GVVV bezoekt maar niet dat je ook alle uitwedstrijden doet.
Ik bezoek nagenoeg alle thuiswedstrijden en pak em beet de helft van de uitwedstrijden. Juist de potjes in Spakenburg, Lienden en Tiel zijn imo het leukst. Half uurtje reizen, veel publiek waaronder een hoop oude bekenden, derby gevoelens. Van mij hoeft die Jupiler League niet zo!

Trouwens, na de nederlaag tegen AFC gistermiddag kan dit boek voorlopig dicht ;)
73 grounds in 14 verschillende landen

Jehoentelaar

Maar in het theoretische geval dat je met GVVV in de Jupiler League Eerste Divisie op zaterdag-/zondagmiddag zou moeten spelen, zou dat je mening daarover veranderen? Vanuit Veenendaal zijn veel clubs in die divisie prima aan te reizen vermoed ik.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Langemannetje

Deels wel. Dan heb ik toch een sterke voorkeur voor de zaterdag. Maar dan nog, MVV - GVVV, GVVV - Telstar, Emmen - GVVV... Nogmaals, ik heb niets tegen die clubs maar ik loop absoluut niet warm voor dit soort affiches. En ik vermoed dat ik niet de enige ben.
Misschien moet zoiets groeien maar ik denk dat GVVV de eerste paar jaar prima op zijn plek zit in de Tweede Divisie.
73 grounds in 14 verschillende landen

Joost

Citaat van: Langemannetje op nov 08, 2016, 07:22:42
Deels wel. Dan heb ik toch een sterke voorkeur voor de zaterdag. Maar dan nog, MVV - GVVV, GVVV - Telstar, Emmen - GVVV... Nogmaals, ik heb niets tegen die clubs maar ik loop absoluut niet warm voor dit soort affiches. En ik vermoed dat ik niet de enige ben.
Misschien moet zoiets groeien maar ik denk dat GVVV de eerste paar jaar prima op zijn plek zit in de Tweede Divisie.

Maar voor Lisse, De Dijk, Jong Twente of UNA zul je ook niet warmlopen. Terwijl GVVV tegen Den Bosch, NAC, De Graafschap of Cambuur wel weer aantrekkelijker zal klinken.

spons

Citaat van: Langemannetje op nov 06, 2016, 19:54:53
Ik bezoek nagenoeg alle thuiswedstrijden en pak em beet de helft van de uitwedstrijden. Juist de potjes in Spakenburg, Lienden en Tiel zijn imo het leukst. Half uurtje reizen, veel publiek waaronder een hoop oude bekenden, derby gevoelens. Van mij hoeft die Jupiler League niet zo!

Trouwens, na de nederlaag tegen AFC gistermiddag kan dit boek voorlopig dicht ;)

Voor mij geldt hetzelfde, ik bezoek vrijwel iedere thuis- en uitwedstrijd van Excelsior Maassluis, maar promotie naar de eerste divisie zou ik ( en met mij het overgrootte meerderheid van de vereniging ) een ramp vinden.
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Jehoentelaar

#115
Ik neem aan dat wedstrijden tegen clubs uit de categorie FC Oss er sowieso gaan komen, aangezien er natuurlijk ook gewoon gedegradeerd kan worden uit die Eerste Divisie. Nu zit het er voorlopig naar uit dat Achilles'29 en AZ II de switch gaan maken komende zomer, maar daarna kan de situatie er weer anders uit zien. Een GVVV of Katwijk gaat vroeg of laat meer wedstrijden spelen tegen kleine profclubs, of ze nou promoveren of niet.

Voor mijn semi-vaste amateurclub (Scheveningen) is het niet echt een relevant thema, maar ik moet zeggen dat ik persoonlijk meer waarde hecht aan het speelmoment (zaterdag(middag)) dan aan de tegenstander. Regionale wedstrijden tegen het legertje clubs uit de Bollenstreek zijn het leukst, maar daarbuiten is het mij om het even.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

hgrm

Ik denk dat zolang de eisen wat betreft contractspelers niet worden aangepast, de eerste divisie langzaam zal vollopen met belofte-elftallen. Clubs als Oss, Achilles, Fortuna, Helmond Sport, RKC, Telstar etc. zijn veel beter af in de tweede divisie dan in de eerste divisie en de tweede divisionisten zullen er wel voor zorgen dat er een belofte-elftal bovenaan eindigt.

Dit zal de KNVB ook zien en vroeg of laat zullen de contractspelerseisen van de baan zijn. Misschien al eerder dan we denken; er hangen wat rechtszaken in de lucht. Zo weigert Juliana bijvoorbeeld om de voorgeschreven 3 contractspelers in dienst te nemen. Als de rechter hier in meegaat, wordt in één keer de hele basis onder dit gedeelte van de licentiëring weggeslagen. En dan zou je in theorie in de eredivisie kunnen spelen met alleen maar amateurspelers.

Als het zover is, zie ik geen reden waarom amateurclubs niet zouden willen promoveren. Voor een club als GVVV is een uitwedstrijd tegen Cambuur of MVV net zo (on)interessant als een uitwedstrijd tegen Harkemase Boys of Hoek. En andersom: een wedstrijd tussen Telstar en ADO'20 of tussen ASWH en FC Dordrecht is net zo interessant als een 'klassieke' amateurderby. Met andere woorden: of je nu eerste, tweede of derde divisie speelt, je hebt altijd interessante en minder interessante tegenstanders. 
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Sebastiaan_W

Citaat van: hgrm op nov 08, 2016, 22:26:50
Ik denk dat zolang de eisen wat betreft contractspelers niet worden aangepast, de eerste divisie langzaam zal vollopen met belofte-elftallen. Clubs als Oss, Achilles, Fortuna, Helmond Sport, RKC, Telstar etc. zijn veel beter af in de tweede divisie dan in de eerste divisie en de tweede divisionisten zullen er wel voor zorgen dat er een belofte-elftal bovenaan eindigt.

Dit zal de KNVB ook zien en vroeg of laat zullen de contractspelerseisen van de baan zijn. Misschien al eerder dan we denken; er hangen wat rechtszaken in de lucht. Zo weigert Juliana bijvoorbeeld om de voorgeschreven 3 contractspelers in dienst te nemen. Als de rechter hier in meegaat, wordt in één keer de hele basis onder dit gedeelte van de licentiëring weggeslagen. En dan zou je in theorie in de eredivisie kunnen spelen met alleen maar amateurspelers.

Als het zover is, zie ik geen reden waarom amateurclubs niet zouden willen promoveren. Voor een club als GVVV is een uitwedstrijd tegen Cambuur of MVV net zo (on)interessant als een uitwedstrijd tegen Harkemase Boys of Hoek. En andersom: een wedstrijd tussen Telstar en ADO'20 of tussen ASWH en FC Dordrecht is net zo interessant als een 'klassieke' amateurderby. Met andere woorden: of je nu eerste, tweede of derde divisie speelt, je hebt altijd interessante en minder interessante tegenstanders.

Wat is hier interessant aan? Deze wedstrijd zal net zo leven als een competitieduel tegen Volendam of FC Den Bosch, niet. Beide geen grote publiekstrekkers en geen historie. Dat is net als de pers in iedere regio meteen over een derby rept als 2 ploegen bij elkaar uit de buurt komen. Telstar - Haarlem was een echte kraker en voor Telstar supporters zijn wedstrijden tegen AZ de toetjes, maar verder niet. Ik verwacht niet dat een wedstrijd tegen ADO '20 gaat leven. Zal iets meer publiek op afkomen, maar verder niet. Voor ADO '20 zal een wedstrijd tegen DEM veel meer leven.

Jehoentelaar

Historie moet zich kunnen ontwikkelen. Het voetballandschap kan er op het gebied van derby's en dergelijke over pakweg twintig jaar best anders uit zien (al blijven de 'classics' onder de derby's altijd het grootst). Het samenbrengen van profs en amateurs qua competities is één, de mengeling op andere vlakken heeft meer tijd nodig.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

FC_Emmen

Ik weet niet of het klopt maar hier een kaartje van de oudste Nederlandse verenigingen.


Iemand die ze allemaal al gevinkt heeft?
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'