Indeling semiprofs/amateurs 2016-2017

Gestart door hgrm, mei 16, 2016, 22:55:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Leuk kaartje, waar heb je het vandaan?

Natuurlijk is er over zulke dingen altijd discussie want in die jaren was de documentatie niet bepaald compleet. Het is vrij algemeen bekend dat de werkelijke oprichtingsdatum van Kon. HFC een aantal jaar later ligt.

Ook HSV Sport is een apart verhaal. Die zijn inderdaad opgericht in 1889 maar die club ging in het interbellum volledig in ruste en werd na twee decennia heropgericht onder dezelfde oprichtingsdatum. Dat is op zijn minst dubieus.

Maar ook de vraag of je na een fusie een nieuwe oprichtingsdatum aanneemt. ASC (Ajax Sportman Combinatie) bijvoorbeeld deed dat in 1913 niet. de Bredase NOAD ADVENDO Combinatie deed dat een jaar eerder wel. Daardoor verviel het oprichtingsjaar van NOAD; 1895.

FC_Emmen

Citaat van: Joost op dec 11, 2016, 20:22:44
Leuk kaartje, waar heb je het vandaan?

Kwam het toevallig op google tegen.
Dit is de site waar het op te vinden is:
https://weblog.bol.com/article/review-bosatlas-cultureel-erfgoed
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Joost

Citaat van: FC_Emmen op dec 11, 2016, 21:19:52
Kwam het toevallig op google tegen.
Dit is de site waar het op te vinden is:
https://weblog.bol.com/article/review-bosatlas-cultureel-erfgoed

Oh dan staat het hier gewoon in de kast.

Sebastiaan_W

Citaat van: Joost op dec 11, 2016, 20:22:44
Leuk kaartje, waar heb je het vandaan?

Natuurlijk is er over zulke dingen altijd discussie want in die jaren was de documentatie niet bepaald compleet. Het is vrij algemeen bekend dat de werkelijke oprichtingsdatum van Kon. HFC een aantal jaar later ligt.

Ook HSV Sport is een apart verhaal. Die zijn inderdaad opgericht in 1889 maar die club ging in het interbellum volledig in ruste en werd na twee decennia heropgericht onder dezelfde oprichtingsdatum. Dat is op zijn minst dubieus.

Maar ook de vraag of je na een fusie een nieuwe oprichtingsdatum aanneemt. ASC (Ajax Sportman Combinatie) bijvoorbeeld deed dat in 1913 niet. de Bredase NOAD ADVENDO Combinatie deed dat een jaar eerder wel. Daardoor verviel het oprichtingsjaar van NOAD; 1895.

Leuk om HSV sport er tussen zien staan. Een oom van mij is daar in de jaren '90 trainer geweest.

ðe waan

In de toelichting staat dat bij fusies de oprichtingsdatum van de oudste fusieclub wordt aangehouden. In dat geval zou NAC er dus ook bij moeten staan.

Jehoentelaar

Ik houd niet van conspiracy maar dat de bond graag knuffelt met de profclubs en de amateurs in de kou laat staan wordt wel steeds meer duidelijk. Pijnlijk.

http://tweededivisie.org/meer-beloftenteams-in-tweede-en-derde-divisie/
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Joost

Citaat van: Jehoentelaar op feb 14, 2017, 13:47:26
Ik houd niet van conspiracy maar dat de bond graag knuffelt met de profclubs en de amateurs in de kou laat staan wordt wel steeds meer duidelijk. Pijnlijk.

http://tweededivisie.org/meer-beloftenteams-in-tweede-en-derde-divisie/

Wellicht verstandig om tweededivisie.org niet meer te bezoeken. Een soort voetbalzone voor de 2e Divisie.

We hebben een klein nieuwsflintertje van een andere site en bouwen daar een groot artikel vol voorbarige conclusies omheen.

De manier waarop ze rond de puntenaftrek in de 2e en 3e Divisie acteerden gaf wel heel duidelijk aan dat ze een groot gebrek aan ingevoerdheid hebben.

Jehoentelaar

Ik zie andere media wat dit onderwerp betreft toch dezelfde dingen zeggen. Meer beloftenteams in de voetbalpiramide die niet per se hoeven in te stromen in de Vijfde Klasse. Stemmingmakerij kan ik er zelf prima uit filteren.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Joost

Citaat van: Jehoentelaar op feb 14, 2017, 17:25:57
Ik zie andere media wat dit onderwerp betreft toch dezelfde dingen zeggen. Meer beloftenteams in de voetbalpiramide die niet per se hoeven in te stromen in de Vijfde Klasse. Stemmingmakerij kan ik er zelf prima uit filteren.

Dit staat op VI en is veel genuanceerder:

CiteerVertegenwoordigers uit het amateur- en het profvoetbal zaten dinsdagochtend met elkaar om tafel. Doel is om de problemen in de voetbalpiramide te tackelen.
'Het was een eerste gesprek tussen diverse partijen', laat een woordvoerder van de KNVB aan VI weten. 'Zo waren er diverse vertegenwoordigers uit de Eredivisie, de Jupiler League en het amateurvoetbal aanwezig. Vorig jaar is de nieuwe voetbalpiramide gelanceerd. Gaandeweg loop je tegen grote en minder grote problemen aan. Noem het uitdagingen.'

Eén van de gespreksonderwerpen was de toetreding van de beloftenteams die in eerste instantie de slag hadden gemist. Zo willen PEC Zwolle en SC Heerenveen alsnog hun beloftenploeg inschrijven voor de piramide, alleen weigeren ze om conform de regels in de vijfde klasse van het amateurvoetbal te beginnen.

Daarnaast werd gesproken over de problemen rondom de licentievoorwaarden in het amateurvoetbal. 'We kunnen halverwege de competitie de regels niet veranderen', aldus de voetbalbond. 'We kunnen wel kijken wat er in de toekomst beter of anders kan. We zijn allemaal gebaat bij een nog betere competitieopzet.'

Het eerste gesprek was volgens de KNVB-woordvoerder een succes. 'Het was goed om alle partijen bij elkaar aan tafel te hebben. Het was het eerste in een reeks gesprekken.'

Voor toetreding van meer beloftenteams aan de piramide is toestemming nodig van de amateursectie. Dat ze die gaan krijgen is heel klein.

Jef400

Godzijdank wel. Eeuwig gekloot die belofteteams.

Bier und Bratwurst

Citaat van: Jef400 op feb 14, 2017, 19:09:33
Godzijdank wel. Eeuwig gekloot die belofteteams.
van mij mogen ze er weer uit
Het ene stadion is het andere niet!

hgrm

Ik ken de gasten achter tweededivisie.org en kan je vertellen dat die meer dan ingevoerd zijn in het amateurvoetbal. Het verschil in snelheid van berichtgeving tussen tweededivisie.org en voetbalopzaterdag.com is wat dat betreft sprekend.
Bovendien doet voz meestal niet meer dan het redigeren van persberichten terwijl td journalistiek bedrijft. Ze produceren af en toe ook wel eens een opiniestuk en daar kun je het mee eens zijn of niet. Moet iedereen zelf weten.

Het probleem ligt ook niet bij de ene of de andere website, maar bij de KNVB waar de linkerhand niet weet wat de rechterhand doet.
Aan de ene kant probeert het bestuur een oplossing te vinden voor de licentieproblemen terwijl aan de andere kant de licentiecommissie keihard sanctioneert. Daar wringt te schoen en dat leidt tot tegenstrijdige berichtgeving.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jehoentelaar

Citaat van: Joost op feb 14, 2017, 19:05:54
Voor toetreding van meer beloftenteams aan de piramide is toestemming nodig van de amateursectie. Dat ze die gaan krijgen is heel klein.

Ah kijk, dat is inderdaad een belangrijke nuance in de situatie. Dus de (vertegenwoordiging van) amateurclubs kan, als ik het goed begrijp, in principe tegen meer beloftenteams vetoën?
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

hgrm

Volgens mij neemt het sectievergadering amateurvoetbal het besluit.
Het probleem is dat daarin de topamateurclubs niet als zodanig vertegenwoordigd zijn. Er zitten allerlei regioafgevaardigden in die net zo goed van kleine clubs kunnen komen en vaak hele andere belangen en interesses hebben dan de topamateurclubs.

Ik durf te wedden dat de volgende sectievergadering amateurvoetbal vooral zal gaan over kunstgras, over de nieuwe opzet van het jeugdvoetbal en over de bondscontributie. Een paar belofteteams meer of minder zal een hamerstuk zijn. Ze hebben geen clue wat ze besluiten.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: hgrm op feb 15, 2017, 16:06:36
Volgens mij neemt het sectievergadering amateurvoetbal het besluit.
Het probleem is dat daarin de topamateurclubs niet als zodanig vertegenwoordigd zijn. Er zitten allerlei regioafgevaardigden in die net zo goed van kleine clubs kunnen komen en vaak hele andere belangen en interesses hebben dan de topamateurclubs.

Ik durf te wedden dat de volgende sectievergadering amateurvoetbal vooral zal gaan over kunstgras, over de nieuwe opzet van het jeugdvoetbal en over de bondscontributie. Een paar belofteteams meer of minder zal een hamerstuk zijn. Ze hebben geen clue wat ze besluiten.

De ledenraad amateurvoetbal is inderdaad zoals je omschrijft.

Maar juist via die regio's hebben de grootste amateurclubs veel inspraak. Zij informeren de mensen die mogen stemmen.