Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

FCT1980

Geweldig verslag Bunnet. Zoals je Villa beschrijft was het bij mij ook. Ben er nooit meer weg gekomen en inmiddels al aardig wat gezien op Villa Park maar ook away. UTV!
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Langemannetje

In februari ga ik die kant op, zo'n verslag maakt de zin zeker niet minder. Gaaf!
73 grounds in 14 verschillende landen

Nickky

#4817
Nou het afgelopen weekend was mijn langverwachte FA-Cup weekend met m'n jongste zoontje. De kaartverkooprestricties hebben het programma beinvloed, evenals de wens van mijn zoontje om Graven Cottage te bezoeken.
Hij had nog steeds kerstvakantie, en bij stom toeval ook nog eens de maandag erna vrij vanwege een studiedag van de leraren op school, dus een heerlijk relaxed reisje, met alle tijd van de wereld was het prachtige gevolg.

Vrijdagochtend vlogen we bijtijds naar Londen, en hebben de dag van de stad genoten. Niet dat het onbekend terrein was voor ons, maar uitgekeken raak je er nooit. Ook maar even een toeristisch dingetje gedaan, namelijk de 68 verdiepingen van The Shard omhoog. En eerlijk is eerlijk het uitzicht is wel echt heel mooi. Uiteraard geprobeerd om zoveel mogelijk stadions te kunnen zien, met het mobieltje in de hand de boel uitpuzzelen. Ik weet dat dit een groundhopforum is, maar één plaatje van de Londense schoonheid moet kunnen:



De zaterdagochtend was heerlijk, blauwe lucht, lekker ontbijt in zowaar eens een keurig hotel, bakje koffie in Hyde Park en dan richting Graven Cottage. Het zou mijn vierde bezoek aan dit prachtige stadion worden, en de eerste keer voor mijn jongste zoontje. Hij heeft zijn ogen uitgekeken.
Wat was het ook mooi, stervens koud, strak blauwe lucht, zonnetje, dan die prachtige wandeling door Bishops Park, heerlijk. 

De wedstrijd was vrij matig. De sfeer aan Fulham zijde al helemaal. Dat is toch echt jammer aan de club. Zo'n mooie plek, aan de Thames, zo'n juweel van een stadion, en dan een partij gezapig volk op de tribune. Speel je verdomme het mooiste bekertoernooi van de wereld, tegen een stroefdraaiend elftal uit een divisie hoger, dan moet je er toch tweemaal drie kwartier vol er achter staan? Maar nee, vocaal is Fulham echt treurnis. Southampton daarentegen nam een keurige 4.770 supporters mee. En die hadden er wel zin in. Uitvakje bijna vol, 0-1 winnen, ja, die hadden een mooie middag.







Na de wedstrijd hebben we de zaterdagavond nog de trein genomen naar Nottingham. Meneer wilde persé een zwembad in het hotel, dus voor twee nachtjes midden in het centrum in het Hilton gezeten. Wel ja. Maar wat is Nottingham een levendige stad, druk op straat, veel uitgaanspubliek, we hebben onze ogen uitgekeken. Bij het ontbijt bleek dat het grootste gedeelte van het hotel bevolkt was door Arsenal supporters. Want inderdaad 's middags is er het prachtige affiche Nottingham Forest - Arsenal.

Op de heenweg zijn we nog even langs het stadion van Notts County, Meadow Lane, gegaan. Wat een juweeltje. En ik weet niet waarom, maar dit stadion staat ineens heel hoog op mijn verlanglijstje. Wat moet dat gaaf zijn als het vol zit, mooie tribunes, imposante kleuren, prachtige grasmat. En ja, Notts is door in de FA Cup en spelen thuis tegen of Swansea of Wolverhampton, dat kriebelt...
Een aardig parkeerplaatsmannetje liet ons even het terrein op voor een paar foto's. Tof.







Daarna de brug over voor de wedstrijd van Forest. Het stadion trok je aan als een magneet, sowieso de ligging, maar ook de drukte, de sfeer, de mensen waren uitgelaten, een sensatie hing eigenlijk voor tijd al in de lucht. Arsenal speelde met een veredeld tweede elftal, wat sowieso een schande is voor dit prachtige toernooi, en Forest ging voor iedere bal. Tot groot genoegen van de uitzinnige fans. Arsenal had 3.700 fans mee en over en weer werd flink gezongen en uitgedaagd. Heerlijk. De wedstrijd eindigde vrij verrassend in 4-2 voor de thuisploeg en het bleef nog lang uitzinnig van vreugde rondom het stadion.

Wij hadden kaarten op de oude Peter Taylor tribune. Pareltje hoor, erg smalle turnstiles, gezellige binnenplaats, vrij nauwe gang als omloop, ja heel mooi.













Semper Fidelis

Mooie verhalen en gave tripjes hoor Bunnet en Nickky.

Joost

Wat een fijn verslag Nicky!

San Paolo

Het verhaal van Notts County is heel herkenbaar. Nog een keer gestopt op doorreis naar Manchester United - PSV. Heel vriendelijke lui. Er werd alle tijd genomen om ons alles met trots te laten zien. Naderhand bleek na enige research dat wij een rondleiding van een half uur hadden gehad van de all-time club topscorer. In het algemeen zijn ze in Engeland wel heel vriendelijk en leiden ze je graag rond. Althans dat heb ik op niet wedstrijddagen ervaren bij Charlton, Peterborough, Notts en Walsall en Bradford. Echter hoe hoger de divisie, hoe onvriendelijker de mensen naar mijn gevoel. West Ham (Upton Park), Leeds en Nottingham Forest waren ze ons liever kwijt dan rijk.

FCT1980

Mooi verslag Nickky.
En heel herkenbaar wat je zegt San Paolo.
Bij clubjes als Ebbsfleet, Dartford of Braintree krijg je een sjaal, programmes of een mok mee maar de grotere clubs houden de deuren gesloten en zien je liever enkel op een wedstrijddag met een veel te duur ticket. Bij echt (bijna) alle kleinere clubs kun je als je even vraagt wel een kijkje in het stadion nemen. Dat maakt een tripje naar the Albion ook vaak zo leuk. Even bij Wrexham kijken als je op  weg bent naar Liverpool of een boek van 300 bladzijdes ophalen in de gesloten clubshop bij Macclesfield. Via het kantoor van de chairman bij Lincoln of je in het spelershome van Wimbledon de hele geschiedenis van de club laten vertellen door één van de oprichters van de club. Heerlijk is dat.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

hgrm

Citaat van: John Sleeuwenhoek op jan 04, 2018, 16:41:51
Beetje rare stelling, van het kaliber als mijn tante een snor had...

In Duitsland betaal je net zo goed absurde bedragen. Zelfs in de 3. Liga. Heb voor RW Erfurt v Magdeburg een keer dik 30 euro betaald. Zou het kaartje moeten terugzoeken om de precieze prijs te achterhalen. Bij St Pauli heb ik dik 40 euro mogen aftikken.

Op zich niet. Ik bedoel te zeggen dat de hoge prijzen in de PL de prijzen in de rest van het voetbal meetrekken.
Als je in de PL voor minder dan 35 pond niet binnenkomt, kun je als Championshipclub of lager rustig 20 of 25 pond vragen en nog steeds een voordelig alternatief zijn.
Als je in de BL voor onder de 20 euro een staanplaats hebt, kun je het niet maken om in de 2.L of 3.L voor een staanplaats meer dan 15 euro te vragen.

Het argument dat je bij St Pauli ook 40 euro moest aftikken, vind ik niet relevant. Het gaat niet om de gelegenheidsbezoekers die vaak zijn aangewezen op de dure plaatsen, maar om de vaste fans. Eigenlijk zou je dus ook geen losse tickets moeten vergelijken maar seizoenkaarten voor de goedkoopste plaatsen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

John Sleeuwenhoek

Citaat van: hgrm op jan 10, 2018, 11:14:51
Op zich niet. Ik bedoel te zeggen dat de hoge prijzen in de PL de prijzen in de rest van het voetbal meetrekken.
Als je in de PL voor minder dan 35 pond niet binnenkomt, kun je als Championshipclub of lager rustig 20 of 25 pond vragen en nog steeds een voordelig alternatief zijn.
Als je in de BL voor onder de 20 euro een staanplaats hebt, kun je het niet maken om in de 2.L of 3.L voor een staanplaats meer dan 15 euro te vragen.

Het argument dat je bij St Pauli ook 40 euro moest aftikken, vind ik niet relevant. Het gaat niet om de gelegenheidsbezoekers die vaak zijn aangewezen op de dure plaatsen, maar om de vaste fans. Eigenlijk zou je dus ook geen losse tickets moeten vergelijken maar seizoenkaarten voor de goedkoopste plaatsen.

Maar in 'onze' discussie gaat het juist om de gelegenheidsbezoekers, groundhoppers. Vaste fans hebben we hier niets mee te maken.

Nort

Citaat van: hgrm op jan 10, 2018, 11:14:51
Op zich niet. Ik bedoel te zeggen dat de hoge prijzen in de PL de prijzen in de rest van het voetbal meetrekken.
Als je in de PL voor minder dan 35 pond niet binnenkomt, kun je als Championshipclub of lager rustig 20 of 25 pond vragen en nog steeds een voordelig alternatief zijn.
Als je in de BL voor onder de 20 euro een staanplaats hebt, kun je het niet maken om in de 2.L of 3.L voor een staanplaats meer dan 15 euro te vragen.

Het argument dat je bij St Pauli ook 40 euro moest aftikken, vind ik niet relevant. Het gaat niet om de gelegenheidsbezoekers die vaak zijn aangewezen op de dure plaatsen, maar om de vaste fans. Eigenlijk zou je dus ook geen losse tickets moeten vergelijken maar seizoenkaarten voor de goedkoopste plaatsen.
Als je seizoenskaarten voor de goedkoopste plaatsen gaat vergelijken, geef je Duitsland een onterechte voorsprong. Het fabeltje dat de Bundesliga goedkoop is, geldt in veel gevallen alleen voor de staantribunes.

John Sleeuwenhoek

Citaat van: Nort op jan 10, 2018, 12:45:50
Als je seizoenskaarten voor de goedkoopste plaatsen gaat vergelijken, geef je Duitsland een onterechte voorsprong. Het fabeltje dat de Bundesliga goedkoop is, geldt in veel gevallen alleen voor de staantribunes.

Een grote mythe. Buiten de staanplaatsen om betaal je bij Bayern tussen 35e-70e voor een kaartje. Ook bij pak en beet Gladbach zit je aan Premier League prijzen buiten de staanplaatsen om.

Joost

Citaat van: John Sleeuwenhoek op jan 10, 2018, 12:56:00
Een grote mythe. Buiten de staanplaatsen om betaal je bij Bayern tussen 35e-70e voor een kaartje. Ook bij pak en beet Gladbach zit je aan Premier League prijzen buiten de staanplaatsen om.

Ik vind het ook veelzeggend dat een seizoenkaart lange zijde zitten bij Alemannia Aachen duurder is dan bij de meerderheid van de Eredivisieclubs.

hgrm

Het gaat om de goedkoopste plaatsen. Of dat nu staanplaatsen of zitplaatsen zijn, maakt niet uit. Doordat er bij een aantal clubs doorgaans veel staanplaatsen beschikbaar zijn, zijn de zitplaatsen automatisch in de duurdere categorie. Clubs die weinig staanplaatsen hebben.

Hertha heeft bijvoorbeeld geen staanplaatsen, maar wel zitplaatsseizoenkaarten voor onder de 250 euro (zonder korting, voor niet-leden). Dat is nog geen 15 euro per wedstrijd.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

John Sleeuwenhoek

Citaat van: hgrm op jan 10, 2018, 17:04:26
Het gaat om de goedkoopste plaatsen. Of dat nu staanplaatsen of zitplaatsen zijn, maakt niet uit. Doordat er bij een aantal clubs doorgaans veel staanplaatsen beschikbaar zijn, zijn de zitplaatsen automatisch in de duurdere categorie. Clubs die weinig staanplaatsen hebben.

Hertha heeft bijvoorbeeld geen staanplaatsen, maar wel zitplaatsseizoenkaarten voor onder de 250 euro (zonder korting, voor niet-leden). Dat is nog geen 15 euro per wedstrijd.

Daar ging de discussie in eerste instantie dan ook niet over. Bovendien zijn de goedkoopste plaatsen vaak alleen toegankelijk voor members en seizoenkaarthouders, als ze al niet uitverkocht zijn.

Tegen BVB zijn de prijzen anders ook niet mals;
http://www.herthabsc.de/en/tickets-/pricing/page/358-1265-17--.html#.WlZE_zfLdEZ
Scroll je iets naar onder zie je de prijzen voor Hertha v Hoffenheim. Tsja.

Ik vraag me af hoeveel en en waar die zitplaatsseizoenkaarten dan zijn voor onder de 250 euro...

hgrm

Dat is wel waar het om gaat. Dat de casual bezoeker wat meer betaalt, is niet erg. Het ging erom of clubs vervreemden van hun workingclass aanhang door te hoge prijzen. Het is altijd zo geweest dat je de laagste prijzen betaalt voor de slechtste plaatsen. Dat is bij Hertha uiteraard ook zo. Maar het gaat wel om een flink gedeelte van de Kurve.

Het is wel zo dat in Duitsland het gat tussen de goedkope plaatsen (die dus wel in ruime mate beschikbaar zijn voor seizoenkaarten) en wat daar boven zit, vrij groot is.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen