Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Semper Fidelis

13-08-2017 Alemannia Aachen - SV Rödinghausen 3-1

Afgelopen week werd besloten om op de zaterdag toch maar weer een voetbalwedstrijd te bezoeken. Doordat de wedstrijd Arminia Bielefeld - Fortuna Düsseldorf voor ons te laat viel, maar besloten om naar Aachen te gaan rijden. De reisduur was bijna 3 uur en daarom besloten om vroeg weg te gaan en Stadion Niederrhein en Grotenburg-Stadion even te bezoeken. Bij de eerste halte om 11 uur in Oberhausen was al de nodige beweging gaande rondom het stadion, omdat Rott-Weiß om 14:00 thuis moest spelen en zodoende even aan een beveiliger gevraagd of hij ons het stadion in kon laten voor een paar foto's. Verbouwereerd dat wij uit Nederland kwamen om een paar foto's te schieten van het stadion, nam hij ons mee het stadion in.

Hierna op naar Krefeld om het volgende stadion te aanschouwen. Natuurlijk hadden we al wat foto's van Grotenburg-Stadion gezien, toch waren we onder de indruk van het stadion. Doordat Rot-Weiss Essen de dag ervoor speelde voor de DFB-Pokal, was de pot bij KFC Uerdingen verplaatst naar dinsdag 29 augustus om 18:30. Mocht er niets geks gebeuren, dan zijn er serieuze plannen om deze pot te vincken.

Tot slot op naar Aachen om de pot te bekijken. Het blijft zonde om deze club al een aantal jaren te zien ploeteren in de Regionalliga West. De eerste helft was best leuk om te zien en de 1-0 voorsprong voor Aachen was meer dan terecht. Het tweede bedrijf was er helaas niet veel meer van over en SV Rödinghausen wist zelfs langszij te komen. Gezien het spelbeeld van de tweede helft hadden we geen doelpunt meer verwacht, maar uiteindelijk wist Alemannia zelfs nog met 3-1 te winnen. Al met al een prima dag in Duitsland.
















Jef400

Gisterenavond maar voor het eerst het gedoe van de Nederlandse uitvakken meegemaakt. Kaartje regelen via een supporter van Emmen die dan de veiligheidscordinator inschakelde zodat ik aan een kaartje kon komen. Kaartje aan het uitvak opgehaald bij hem. Want geen kassaverkoop aan het uitvak bij deze wedstrijd waar je zonder restricties aan het thuisloket kaarten aan kon schaffen. Nou dat geregeld. Een werkelijkwaar verschrikkelijke pot voetbal gezien, mijn ogen zijn op het moment van schrijven nog aan het herstellen. Daarna nog een kwartier voor anderhalve paardenkop vastgehouden in het uitvak. Je vraagt je af en toe toch af in wat voor bananenrepubliek wij leven.

bunnet

En dan is het uitvak in Waalwijk nog met normaal zicht, itt de vakken bij de topclubs. Daar zit je hoog weggestopt met netten / glas voor je neus en dan vragen ze ook nog eens 30 euro.

Was de hond weer mee?

Jef400

Yups, de hoolihond was mee.

Voetbalman

Door het veranderde gezinsleven, binnenkort reeds twee jaar, geraak ik niet meer bij m'n targets in Polen, Duitsland, Engeland, Noord-Ierland, Italië, Griekenland, ... Wél bezoek ik de Belgische velden, van RSC Anderlecht tot Alberta FC Schilde.

't Is een aanpassing qua niveau, dat provinciale voetbal. Iedereen langs de lijn die, zoals ik, zelf ooit voetbalde denkt zonder twijfel, zoals ik: "Als ik tien kilo afval en wat ga lopen speel ik daar gewoon lekker mee, wat een bagger.".

Geen grote verslagen hier uiteraard. De meeste mensen, liefhebbers, groundhoppers vinden dit niveau veel te laag. Geef ik ze ook gelijk in. Alleen, langs elk veld, in iedere kantine, bij elk team, in elk publiek vind ik wel iets waar ik enthousiast van wordt. Komt zelfs zo ver dat ik op dit moment liever naar vierde provinciale ga kijken dan in een groot stadion plaatsneem.

Laatste weken ging ik op bezoek bij Mortsel Oude God, Nijlen, Schriek, Groen Rood Katelijne, Bevel, Reet, Wavria, Rita Berlaar, Sint Lenaarts en Alberta Schilde. Rotvoetbal, soms een werelddoelpunt. Een mikmak aan terreinen, complexen, stadions, toeschouwers. 't Is geen Slask Wroclaw, Linfield of Livorno, maar 't is ook leuk. Naast de dug-out staan en de kalende coach geïrriteerd tegen zijn puisterige assistent horen mompelen: "Ze snáppen het niet eh, in balbezit maak je het speelveld kléin! Nee, wat doen ze, ze maken het speelveld brééd?! Ze snappen het niet!"

't Is best wel fijn, in provinciale langs de lijn.



Saltacampos

Citaat van: Freebird op aug 22, 2017, 14:18:16
Door het veranderde gezinsleven, binnenkort reeds twee jaar, geraak ik niet meer bij m'n targets in Polen, Duitsland, Engeland, Noord-Ierland, Italië, Griekenland, ... Wél bezoek ik de Belgische velden, van RSC Anderlecht tot Alberta FC Schilde.

't Is een aanpassing qua niveau, dat provinciale voetbal. Iedereen langs de lijn die, zoals ik, zelf ooit voetbalde denkt zonder twijfel, zoals ik: "Als ik tien kilo afval en wat ga lopen speel ik daar gewoon lekker mee, wat een bagger.".

Geen grote verslagen hier uiteraard. De meeste mensen, liefhebbers, groundhoppers vinden dit niveau veel te laag. Geef ik ze ook gelijk in. Alleen, langs elk veld, in iedere kantine, bij elk team, in elk publiek vind ik wel iets waar ik enthousiast van wordt. Komt zelfs zo ver dat ik op dit moment liever naar vierde provinciale ga kijken dan in een groot stadion plaatsneem.

Laatste weken ging ik op bezoek bij Mortsel Oude God, Nijlen, Schriek, Groen Rood Katelijne, Bevel, Reet, Wavria, Rita Berlaar, Sint Lenaarts en Alberta Schilde. Rotvoetbal, soms een werelddoelpunt. Een mikmak aan terreinen, complexen, stadions, toeschouwers. 't Is geen Slask Wroclaw, Linfield of Livorno, maar 't is ook leuk. Naast de dug-out staan en de kalende coach geïrriteerd tegen zijn puisterige assistent horen mompelen: "Ze snáppen het niet eh, in balbezit maak je het speelveld kléin! Nee, wat doen ze, ze maken het speelveld brééd?! Ze snappen het niet!"

't Is best wel fijn, in provinciale langs de lijn.
Ik vind provinciale meestal leuker dan eerste klasse, al dat gezeik met combi-regelingen, fouilleren bij de ingang, geen drank op de tribunes en vaak ook nog defensief voetbal en tijdrekken tot in den treure, bovendien lijken alle stadions steeds meer op elkaar. Het echte voetbal van een regio of land proef je in de lagere reeksen.
Over land and sea

HRM1880

Citaat van: Saltacampos op aug 22, 2017, 20:59:01
Ik vind provinciale meestal leuker dan eerste klasse, al dat gezeik met combi-regelingen, fouilleren bij de ingang, geen drank op de tribunes en vaak ook nog defensief voetbal en tijdrekken tot in den treure, bovendien lijken alle stadions steeds meer op elkaar. Het echte voetbal van een regio of land proef je in de lagere reeksen.
Heb je het nu nog altijd niet verwerkt?

Nort

Gisteren samen met AthleticHolanda het poenerige, maar zeer leuke, Haagse voetbal & cricket vereniging Quick bezocht. Het complex is mengelmoes van modern en klassiek, met meer dan voldoende verwijzingen naar de historie. Vooral de kantine hing bol van voetbalfoto's uit het jaar '0' en ze zijn er fier op dat zij na Ajax, Feyenoord en PSV nog altijd de meeste KNVB bekers (4x) hebben gewonnen. Tel daarbij op het kampioenschap uit 1908 en de club mag zich met recht een stukje meer voelen dan hun collega's in de 3e divisie.

Net als vorig seizoen kwalificeerde Quick zich voor de voorrondes van de KNVB beker, waarin het de eerste ronde mocht overslaan. Er wachtte dus nog één tegenstander voor de instroming van de profclubs en Ter Leede uit Sassenheim was daarin de 'gelukkige'. Z'n 350 belangstellenden kwamen op de wedstrijden af en zagen een beter Quick, maar een scorend Ter Leede. De bezoekers liepen uit naar een comfortabele 0-3 voorsprong, maar in de slotfase werd het toch nog spannend. Na de eretreffer volgde al snel de aansluitingstreffer en kreeg Quick zelfs dé mogelijkheid om er 3-3 van te maken. De linksvoor mikte de bal echter op het dak van de kantine, in plaats van in het doel. Ter Leede kwam zodoende met de schrik vrij en mag een paar dagen dromen van een mooie cuploting.

Toch was het niet allemaal rozegeur en manenschijn, de kantine had geen (warm) eten en daardoor konden het broodje kroket en de kippenkluivjes (kakelvers sinds 1937) niet getest worden.

Saltacampos

Citaat van: HRM1880 op aug 23, 2017, 20:53:31
Heb je het nu nog altijd niet verwerkt?
Ik vind het schandalig dat er zo "gevoetbald" wordt, dat is gewoon de mensen van de tribunes jagen en ik ben dan nog een supporter van RACING Gent, kan je je voorstellen wat het had geweest als ik een Buffalo was. Worst 25€ I ever spent en dat is bijna volledig op de rekening van het antivoetbal van Antwerp te schrijven.

Typisch pintjesliga, één ploeg wil voetballen maar heeft onvoldoende kwaliteit om de ultradefensieve instelling van de tegenstander te ontwrichten, die bovendien door een lamentabele arbitrage -die niet optreedt tegen tijdrekken en veelvuldig overtredingen maken- wordt geholpen.

Zo krijg je een lamentabel spektakel te zien, maar goed, gelukkig begint het echte (amateur)voetbal binnenkort.
Over land and sea

Joost

Jij was niet blij met de zege van de Rode Duivels in Orlando in 1994 tegen Nederland?

Koning Kriel

Het niet optreden tegen tijdtrekken en spelbederf is mij over het algemeen een doorn in het oog. Excelsior was tegen ons (Willem II voor degene die dat niet weet) de hele wedstrijd bezig, leuk dat er dan vijf minuten bijgetrokken worden maar uiteindelijk haalt dat gedrag de snelheid uit het spel en dat is veel belangrijker. De moedige scheidsrechter durfde al in de 94e minuut een keer geel te geven voor tijdtrekken. Vorige week uit bij Utrecht heb ik me hier nog veel meer over verbaast. Bij iedere inworp of overtreding nam een Utrecht speler de bal even mee zodat de spelhervatting niet snel genomen kon worden, hier is zelfs geen enkele keer een gele kaart voor gegeven. En dat terwijl Utrecht dat niet eens nodig heeft, ze waren twee klasse beter dan Willem II.

Het wordt tijd dat de regels voor spelbederf veel scherper gehandhaafd worden. De bal meenemen terwijl hij toebehoort aan de tegenstander, meteen geel. Een uittrap ineens aan de andere kant van je doelgebied nemen terwijl dit de rest van de wedstrijd niet nodig was, ook meteen geel. Moet je eens opletten hoeveel gele kaarten er de eerste wedstrijden getrokken worden, hoe snel dit gedrag afgelopen is en hoeveel leuker het spel wordt.

De publiekswissel

Citaat van: Koning Kriel op aug 24, 2017, 13:12:15
Het niet optreden tegen tijdtrekken en spelbederf is mij over het algemeen een doorn in het oog. Excelsior was tegen ons (Willem II voor degene die dat niet weet) de hele wedstrijd bezig, leuk dat er dan vijf minuten bijgetrokken worden maar uiteindelijk haalt dat gedrag de snelheid uit het spel en dat is veel belangrijker. De moedige scheidsrechter durfde al in de 94e minuut een keer geel te geven voor tijdtrekken. Vorige week uit bij Utrecht heb ik me hier nog veel meer over verbaast. Bij iedere inworp of overtreding nam een Utrecht speler de bal even mee zodat de spelhervatting niet snel genomen kon worden, hier is zelfs geen enkele keer een gele kaart voor gegeven. En dat terwijl Utrecht dat niet eens nodig heeft, ze waren twee klasse beter dan Willem II.

Het wordt tijd dat de regels voor spelbederf veel scherper gehandhaafd worden. De bal meenemen terwijl hij toebehoort aan de tegenstander, meteen geel. Een uittrap ineens aan de andere kant van je doelgebied nemen terwijl dit de rest van de wedstrijd niet nodig was, ook meteen geel. Moet je eens opletten hoeveel gele kaarten er de eerste wedstrijden getrokken worden, hoe snel dit gedrag afgelopen is en hoeveel leuker het spel wordt.

Zuivere speeltijd instellen en doorlopend wisselen, gewoon tijdens het spel, zoals ook in de zaal gebeurt. Tegenwoordig spelen we op kunstgras, dus nog meer zaalregels erbij kan ook geen kwaad....
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

Saltacampos

Citaat van: De publiekswissel op aug 24, 2017, 13:32:25
Zuivere speeltijd instellen en doorlopend wisselen, gewoon tijdens het spel, zoals ook in de zaal gebeurt. Tegenwoordig spelen we op kunstgras, dus nog meer zaalregels erbij kan ook geen kwaad....
Zou al een begin zijn, verzorging op het veld zou ik ook gewoon verbieden, ofwel ga je er zelf uit als je verzorging op het veld nodig hebt, wordt je verplicht vervangen.
@Joost: wedstrijden van nationale ploegen interesseren mij over het algemeen niet en die van België al helemaal niet
Over land and sea

Koning Kriel

Bij zuivere speeltijd blijft de mogelijkheid bestaan het tempo uit het spel te halen. Daarnaast is dit op een lager niveau moeilijker te realiseren.

Doorlopend wisselen ben ik een groot voorstander van. Ook omdat het veel veiliger is voor een speler. Als een speler nu een blessure aan het begin van de wedstrijd oploopt blijft hij vaak op het veld staan omdat het anders een wissel komt. Dit zie je zelfs bij hoofdblessures nog voorkomen, zeker als het een keeper betreft (Voorbeeld Wellenreuther bij de 2-0 van Utrecht afgelopen weekend). Met doorlopend wisselen wordt zo'n speler wel naar de kant gehaald. Ook wordt een wedstrijd veel tactischer doordat je constant van tacktiek kan wisselen, kun je meer wedstrijden in een kortere tijd spelen (zie hockey waar ze op het EK om de dag spelen) en gaat het tempo omhoog (opnieuw zie hockey).

Voor wie zegt dat 3 wissels nou eenmaal bij het voetbal horen: Ooit waren wissels niet toegestaan, dat is gelukkig ook aangepast.

P.s. Marco mocht je meelezen voor 10k per maand (exclusief reiskosten en bonnetjes voor van alles en nog wat) kom ik je wel assisteren bij de FIFA

Joost

Citaat van: Koning Kriel op aug 24, 2017, 13:12:15
Het niet optreden tegen tijdtrekken en spelbederf is mij over het algemeen een doorn in het oog. Excelsior was tegen ons (Willem II voor degene die dat niet weet) de hele wedstrijd bezig, leuk dat er dan vijf minuten bijgetrokken worden maar uiteindelijk haalt dat gedrag de snelheid uit het spel en dat is veel belangrijker. De moedige scheidsrechter durfde al in de 94e minuut een keer geel te geven voor tijdtrekken. Vorige week uit bij Utrecht heb ik me hier nog veel meer over verbaast. Bij iedere inworp of overtreding nam een Utrecht speler de bal even mee zodat de spelhervatting niet snel genomen kon worden, hier is zelfs geen enkele keer een gele kaart voor gegeven. En dat terwijl Utrecht dat niet eens nodig heeft, ze waren twee klasse beter dan Willem II.

Het wordt tijd dat de regels voor spelbederf veel scherper gehandhaafd worden. De bal meenemen terwijl hij toebehoort aan de tegenstander, meteen geel. Een uittrap ineens aan de andere kant van je doelgebied nemen terwijl dit de rest van de wedstrijd niet nodig was, ook meteen geel. Moet je eens opletten hoeveel gele kaarten er de eerste wedstrijden getrokken worden, hoe snel dit gedrag afgelopen is en hoeveel leuker het spel wordt.

Het is vooral storend voor de ploeg die achterstaat maar ieder elftal doet het. Je hebt in 2005 waarschijnlijk zelf ook hard staan juichen toen Willem II in de halve finale van de beker Ajax met 1-0 versloeg?

Optreden tegen tijdrekken heeft geen enkele zin omdat het nooit consequent wordt gehandhaafd. Hetzelfde met commentaar op de arbitrage. Nijhuis stuurde er vorig jaar bij Roda v Heerenveen 3 af die alleen maar naar m keken zo ongeveer en waarschuwde vervolgens het hele Nederlandse voetbal voor de 'lijn Nijhuis'. Een week later is hij die ongein weer compleet vergeten en gaat tig keer in discussie met spelers die hetzelfde deden.

Ik zie meer in een oplossing die dat soort dingen tegengaat. De selfpass zoals in het hockey wordt gebruikt zou een optie zijn. En dan die gelijk ook doorvoeren voor inworpen. Daarmee kan de aanvallende partij de snelheid in het spel houden en is er geen ruimte voor spelbederf.