Hoofdmenu

Voetbalboeken

Gestart door TeeZee, nov 13, 2007, 14:17:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FSC_87

Deze week "Het Stadioncomplex" aangeschaft.
Heb er tot nu toe wat door heen gebladerd en ik moet zeggen dat het op het eerste oog een mooi boek is.

Stadionhopper

Citaat van: FSC_87 op okt 02, 2010, 15:15:15
Deze week "Het Stadioncomplex" aangeschaft.
Heb er tot nu toe wat door heen gebladerd en ik moet zeggen dat het op het eerste oog een mooi boek is.

In mijn ogen het beste stadionboek over Nederlandse Stadions!
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

SVVT

Beste mensen van het forum Groundhopping.nl,

Laat mij mezelf even voorstellen. Mijn naam is Sven Vantomme, afkomstig uit België, en de auteur van de 'Start to visit - Sportreisgids'. Sta me toe de vrijheid te nemen even wat meer info te geven over mijn eerste boek, dat onlangs werd uitgegeven in eigen beheer.

Topsport zien, ruiken, voelen, beleven,...



In zijn eerste boek maakt Sven Vantomme een rondreis langs 14 Europese steden. Telkens wordt halt gehouden bij de belangrijkste sportevenementen en -stadions die zij huisvesten.

Heb je er ooit van gedroomd een wedstrijd in de Engelse Premier League bij te wonen of de start van de wielerklassieker Milaan-Sanremo van dichtbij mee te maken? Laat het tennis op het heilige gras van Wimbledon ook jouw sporthart sneller slaan en ben je altijd benieuwd geweest hoe het moet zijn een Formule 1 wedstrijd ter plaatse te beleven? Zet dan nu de eerste stap en haal de 'Start to visit – Sportreisgids' in huis.

Je komt te weten hoe je tickets kan bemachtigen voor tal van internationale sportevenementen, waar de verschillende stadions en sportlocaties zijn gelegen en wat de bezoekersmogelijkheden zijn.  Er wordt onder meer  meegegeven hoe je je citytrip naar Barcelona kan opsmukken met een avondje Barça of hoe je in Londen de oorsprong van de voetbalsport aan den lijve kan ervaren tijdens een bezoek aan één van de oer-Britse clubs.

Ben je na je bezoek toe aan de nodige spijs en drank? Deze sportreisgids vertelt waar je terecht kan voor een natje en een droogje in een echt sport- en voetbalcafé.

In het boek zijn onder meer opgenomen:

    * Barcelona (FC Barcelona en Camp Nou, Circuit de Catalunya, Estadi Olímpic de Montjuïc Lluís Companys,...)
    * Madrid (Real Madrid en Estadio Santiago Bernabéu, Atlético Madrid en Estadio Vicente Calderón, Mutua Madrileña Open, Real Madrid Baloncesto,...)
    * Valencia (Valencia FC , Levante UD, Valencia Street Circuit,...)
    * Milaan (AC Milan, FC Internazionale, Autodromo Nazionale di Monza, Milano-Sanremo,...)
    * Rome (AS Roma, Lazio,...)
    * Glasgow (Celtic FC, Rangers FC, Hampden Park,...)
    * Liverpool (Everton FC, Liverpool FC, The Grand National (paardenrennen),...)
    * Londen (Arsenal FC, Chelsea FC, Fulham FC, Tottenham Hotspur, West Ham United, Wembley Stadium, Lord's Cricket Ground, Twickenham Stadium (rugby), Wimbledon, Olympische Spelen 2012,...)
    * Manchester (Manchester City en City of Manchester Stadium, Manchester United en Old Trafford,...)
    * Berlijn (Hertha BSC en Olympiastadion Berlin, Berlin Marathon,...)
    * München (FC Bayern en Allianz Arena, Olympiapark,...)
    * Parijs (Paris SG en Parc des Princes, Stade de France, Roland Garros, Arrivé Tour de France op de Avenue des Champs-Elysées, Paris-Roubaix,...)
    * Amsterdam (AFC Ajax en Amsterdam ArenA, Olympisch Stadion Amsterdam,...)
    * Rotterdam (Feyenoord en "De Kuip", ABN AMRO World Tennis Tournament, Marathon Rotterdam,...)

Moge het lezen van de 'Start to visit – Sportreisgids' een aanzet betekenen tot het bezoeken van deze wereldse sportevenementen en prachtige voetbaltempels. Misschien bent u er dan zelf bij wanneer een nieuw hoofdstuk sportgeschiedenis wordt geschreven? Beste sportliefhebber, start to visit!

De 'Start to visit – Sportreisgids' is te koop voor slechts 13,90 € en telt 172 bladzijden.

Er zijn twee mogelijkheden om de 'Start to visit – Sportreisgids' aan te kopen:

- Stap met het ISBN-nummer (978-16-162-7806-9) en naam van het boek naar de lokale boekhandel. De mensen van de boekhandel bestellen het boek voor jou. Het boek is niet vrij te koop in de boekhandel!
- Het boek is ook te koop op de website van UniBook. Klik op http://www.unibook.com/Sven-Vantomme/Start-to-visit---Sportreisgids om meteen uw exemplaar te bestellen. Ook mogelijkheid tot het bekijken van de eerste 15 bladzijden.

Meer informatie over dit alles is terug te vinden op mijn sportblog: http://svtsport.wordpress.com
Bekijk gerust eens de sectie 'In de media' met een interview over de sportreisgids dat onlangs in de krant verscheen.

Start to visit!

Met vriendelijke groeten,
Sven

Stadionhopper

Dit boek onderscheidt zich door niet alleen op voetbal te richten.

Voor voetbal zijn er al verschillende soortgelijke boeken. (veelal in het Engels)
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Sebastiaan_W

Ik ben van de week begonnen aan het boek Stamnummer één, groeipijnen van the great old.

Ik ben bijna op de helft en het boek leest erg makkelijk weg. Maar RAFC is toch wel een erg roerige club.

Verwijderd lid

Ik zag dat de nieuwe Groundhopping Informer al weer te bestellen is.
Verzendkosten naar Nederland zijn € 2.50

Bier und Bratwurst

ben bezig met 100 jaar sc enschede
Het ene stadion is het andere niet!

Hielke

Vorige week snuffelde ik in Wrexham door de boekwinkel en stuitte op het fotoboek 'Football Grounds from the air' van Ian Hay. Een prachtig document waarin alle Engelse en de meest relevante Schotse stadions zijn opgenomen met zeer fraaie luchtfoto's en wat achtergrondtekst. Wie toevallig in de buurt is: het boek kost slechts tien pond, in plaats van twintig, in de hoofdstraat van Wrexham. ;)

Bier und Bratwurst

Dat boek heb ik onlangs gekocht in Amsterdam.staan erg mooie fotos in!!
Het ene stadion is het andere niet!

ðe waan

Citaat van: Bier und Bratwurst op okt 10, 2010, 05:24:43
ben bezig met 100 jaar sc enschede

Hee, die heb ik recent ook laten overkomen.

Bier und Bratwurst

Geweldig boek van een turbulente maar prachtige club.

Ben nu bezig met  "Wir sind alle ein Stück ,VFL Osnabrück"
Het ene stadion is het andere niet!

FSC_87

Weet iemand of er ook een boek is zoals het "stadioncomplex" of "Das große Buch der deutschen Fußball-Stadien" van Belgische voetbalstadions?

georgesv

er zijn 2 ooeken maar ze zijn beiden niet meer te koop.

in 1996 is het boek "Vergeten arena's - historiek van Belgies oudste voetbalstadions" verschenen aan de hand van Stefan Van Loock (Roularta Books).

Voetbaltempels van de Lage Landen - Stefan van Loock
Mooi boek over de historie van de stadions van de 55 bekendste clubs in Nederland en België. In 1999 verschenen n.a.v. het destijds naderende EK in de lage landen, waarmee vele oude stadions het moesten ontgelden. Aekdotes en vele hoogte- en dieptepunten, gecompleteerd door fraaie foto's en (zwart-wit) plaatjes uit de oude doos.



misschien proberen rechtstreeks bij roularta
http://www.roularta.be/nl/onze-360--strategie/boeken--line-extensions-en-de-plusproducten/Products-1194526538327-RC.html?ParentAssetID=1184711037632&ParentAssetType=Page&ParentPageID=1184711037632

Joost

Kansloos wat betreft Vergeten Arena's.

Hugo

Er is ook nog een boek van Tijs Tummers over Nederlandse stadions. Het heet "architectuur aan de zijlijn", uitgegeven in 1993,