Hoofdmenu

Voetbalboeken

Gestart door TeeZee, nov 13, 2007, 14:17:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jeje

Citaat van: nort op jul 27, 2015, 17:12:02
Heb er een abbonoment op, maar twijfel sterk of ik hem ga verlengen. Tijdschrift is met max. 50 paginas aan de dunne kant en kent veel 'de bekende weg' verhalen. Daarentegen ben ik wel vol lof over staantribune (geen idee of die je al leest), dik tijdschrift met echt inhoudelijke artikelen!

Thanks, 50 paginas voor 8,90 euro ( los nummer internet+verzendkosten) vind ik dan echt te duur. Zal dan wel eens naar staantribune kijken, had er weleens van gehoord maar nog niet gelezen.

HRM1880

Citaat van: nort op jul 27, 2015, 17:12:02
Heb er een abbonoment op, maar twijfel sterk of ik hem ga verlengen. Tijdschrift is met max. 50 paginas aan de dunne kant en kent veel 'de bekende weg' verhalen. Daarentegen ben ik wel vol lof over staantribune (geen idee of die je al leest), dik tijdschrift met echt inhoudelijke artikelen!
Heb bij Panenka ook het gevoel dat het op een heel breed publiek gericht is en de doorwinterde groundhopper een beetje in de kou blijft staan.
Al ben ik wel reeds geweldige tips tegengekomen tussen de boeken die ze aanraden.

Jeje

Citaat van: HRM1880 op jul 27, 2015, 17:41:46
Heb bij Panenka ook het gevoel dat het op een heel breed publiek gericht is en de doorwinterde groundhopper een beetje in de kou blijft staan.
Al ben ik wel reeds geweldige tips tegengekomen tussen de boeken die ze aanraden.

Ben wel benieuwd of je een tipje van de sluier kunt lichten, aan welke boeken moet ik denken? En wat voor soort tips? :P

HRM1880

Citaat van: Jeje op jul 27, 2015, 17:48:35
Ben wel benieuwd of je een tipje van de sluier kunt lichten, aan welke boeken moet ik denken? En wat voor soort tips? :P
Ben nu halvelings bezig in het boek "Als Maradona 80.000 lockte - Die DDR-Klubs im Europapokal".
Een boek dat ik anders waarschijnlijk niet te rap was tegengekomen.


Nort

Citaat van: Jeje op jul 27, 2015, 17:30:11
Thanks, 50 paginas voor 8,90 euro ( los nummer internet+verzendkosten) vind ik dan echt te duur. Zal dan wel eens naar staantribune kijken, had er weleens van gehoord maar nog niet gelezen.

Staantribune is in veel boekhandels te verkrijgen (zie: http://staantribune.nl/verkooppunten/) en kan ik je echt aanraden!

Jeje

Citaat van: nort op jul 27, 2015, 20:55:56
Staantribune is in veel boekhandels te verkrijgen (zie: http://staantribune.nl/verkooppunten/) en kan ik je echt aanraden!

Zal er zeker 1 aanschaffen en kijken of het wat is :)

Jeje

Citaat van: Defender op jul 19, 2015, 23:16:44

- bannon - undercover hooligan

nog iemand dat dit type leest of me titels aanraadt ?

Heb deze nu besteld, morgen in huis  :)

Intussen Slag om de skyboxen bijna uit binnen 2 dagen en erg vermakelijk boek :) Ik had de serie van Voetbal&Maffia al met veel plezier gelezen dus wist wel dat het met dit boek ook wel goed moest zitten :)

HRM1880

Zondag bij Kings Cliffe stond iemand met een standje met zijn eigen boek. Seth Burkett schreef The boy in Brazil. Over zijn grote droom om in Brazilië te gaan voetballen die ook werkelijkheid werd. Geweldig boek dat enorm vlot leest en de schrijver zelf is ook zeer sympathiek.
Kan het iedereen ten zeerste aanraden.

http://www.amazon.co.uk/gp/product/0992658527?keywords=the%20boy%20in%20brazil&qid=1438802521&ref_=sr_1_1&s=books&sr=1-1

ðe waan

Op de Deventer Boekenmarkt toch weer een leuk werkje op de kop getikt: De Wageningse Voetbalhistorie 1875-1954. Vooral interessant omdat Wageningen een pioniersfunctie had in het Nederlandse voetbal. Weer wat kennis opgedaan over de oertijd van het voetbal in Nederland.

Thijs

Deze zomer heb ik La Nostra Unica Fede nog eens gelezen. Het is geschreven door een Nederlander die in Napels is gaan wonen en met Italiaanse vrienden met de fanatieke supporters van Napoli de club volgt in de Serie C en B. Het is geen dik boek, maar wel leuk geschreven en het leest makkelijk weg.

Op dit moment ben ik Matchfixing van Declan Hill aan het lezen. Ik blijf matchfixing toch wel een interessant onderwerp vinden om over te lezen. Het volgende boek zal waarschijnlijk Dynamo Kiev worden, geschreven door Andy Dougan. Het gaat over Dynamo Kiev en de spelers in de Tweede Wereldoorlog. Ik had hem al een tijd liggen, dus ik moet er maar eens een keer aan beginnen.

Verder kreeg ik laatst een hele hoop voetbalboeken als ebook gemaild. Ze zijn zo gemakkelijk te lezen op telefoon of tablet, al is het toch anders dan als echt boek. Tussen deze ebooks zitten vooral veel biografieën en enkele boeken als Voetbal&Maffia en Topshow.

HRM1880

Citaat van: Thijs op aug 06, 2015, 15:16:20
Deze zomer heb ik La Nostra Unica Fede nog eens gelezen. Het is geschreven door een Nederlander die in Napels is gaan wonen en met Italiaanse vrienden met de fanatieke supporters van Napoli de club volgt in de Serie C en B. Het is geen dik boek, maar wel leuk geschreven en het leest makkelijk weg.

Op dit moment ben ik Matchfixing van Declan Hill aan het lezen. Ik blijf matchfixing toch wel een interessant onderwerp vinden om over te lezen. Het volgende boek zal waarschijnlijk Dynamo Kiev worden, geschreven door Andy Dougan. Het gaat over Dynamo Kiev en de spelers in de Tweede Wereldoorlog. Ik had hem al een tijd liggen, dus ik moet er maar eens een keer aan beginnen.

Verder kreeg ik laatst een hele hoop voetbalboeken als ebook gemaild. Ze zijn zo gemakkelijk te lezen op telefoon of tablet, al is het toch anders dan als echt boek. Tussen deze ebooks zitten vooral veel biografieën en enkele boeken als Voetbal&Maffia en Topshow.
Dynamo is een echte aanrader. Zowel op het vlak van het voetbalverhaal als het inzicht in het leven tijdens WO II in Kiev.

mike_t

Net weer een zooitje mags en boeken besteld bij nofb-shop.de waaronder 'Zwischen den Welten' . Heb ik weer even wat te lezen!!

mike_t

Ook trouwens het boek ' Es war einmal ein Stadion'  bestelt. Kent iemand dit boek?

Jeje

Mn verjaardag en kerst zit er weer aan te komen, oftewel maar eens een verlanglijstje maken:

- 31 matches
- 1 van de boeken van Tom Bodde (iemand een aanrader?)
- Dynamo Kiev

Tips zijn uiteraard welkom!

Arjen

Citaat van: Jeje op sep 09, 2015, 21:26:06
Mn verjaardag en kerst zit er weer aan te komen, oftewel maar eens een verlanglijstje maken:

- 31 matches
- 1 van de boeken van Tom Bodde (iemand een aanrader?)
- Dynamo Kiev

Tips zijn uiteraard welkom!

Niet echt een boek over voetbal, maar over stadions: Engineering Archie. Over de ontwerpen van Archibald Leitch (o.a Goodison Park, Craven Cottage en Ibrox). Met oude foto's en tekeningen.