Ref on tour

Gestart door Nort, jan 12, 2016, 19:48:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

spons

Helemaal eens met je opmerkingen over St.Pauli Nort.

Echt een vreselijke club
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

FCT1980

Leuk verslag Nort.
Maar wat bedoel je met die geloofsovertuiging?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

bunnet

Citaat van: Nort op jul 31, 2017, 18:21:03
Er bleken z'n 5.000 St. Pauli fans aanwezig te zijn, indrukwekkende aantallen gezien de afstand van 350km tot Hamburg en de vrijdag avond. 

Onvoorstelbaar blijft dit. Ik was ook in Bochum en had van tevoren gelezen dat St Pauli 500 kaarten extra mocht verkopen op de wedstrijddag; totaal 2600 uitkaarten. Op de thuisvakken zaten er net zoveel leek het wel (en volgens jouw info was dat dus ook zo): indrukwekkend zoals je aangeeft.

Citaat van: Nort op jul 31, 2017, 18:21:03
Nog voordat de wedstrijd officieel was begonnen, was de 'Ref' al weer klaar met de ultra's van beide zijdes. Uit protest tegen de openingsceremonie van de 2. Bundesliga (die 3 minuten zou duren) deelden de ultra's massaal fluitjes uit en gingen ze boos in de ballenvanger hangen om vervolgens niets te doen. Een pitch-invasion was passelijker geweest, maar dat durfden de stoere ultra's toch ook weer niet. Zoals altijd. En zo kon de wedstrijd gewoon beginnen zoals gepland. 

Leuk bedacht, maar daarmee benadeel je je eigen club (lees: boete)...

Ik ben benieuwd naar je volgende verslagen!

Nort

Dankje! Ik doel dan op hun linkse ideologie, terwijl ze hun club leiden vanuit het kapitalisme (toegangsprijzen een van de duurdere in B2).

Nort

Citaat van: bunnet op jul 31, 2017, 20:39:34
Onvoorstelbaar blijft dit. Ik was ook in Bochum en had van tevoren gelezen dat St Pauli 500 kaarten extra mocht verkopen op de wedstrijddag; totaal 2600 uitkaarten. Op de thuisvakken zaten er net zoveel leek het wel (en volgens jouw info was dat dus ook zo): indrukwekkend zoals je aangeeft.

Leuk bedacht, maar daarmee benadeel je je eigen club (lees: boete)...

Ik ben benieuwd naar je volgende verslagen!
5.000 was maar een grove schatting hoor :p

Het volgende verslag zal nog wel even duren, morgen vertrek ik richting Kroatiƫ dus geen tijd om het toetsenbord erbij te pakken. Hoef me de komende maand iig niet te vervelen :)

Joost

Citaat van: bunnet op jul 31, 2017, 20:39:34
Leuk bedacht, maar daarmee benadeel je je eigen club (lees: boete)...

Gelukkig steken de boefjes daarom ook nooit vuurwerk af!

FCT1980

Citaat van: Nort op jul 31, 2017, 20:40:32
Dankje! Ik doel dan op hun linkse ideologie, terwijl ze hun club leiden vanuit het kapitalisme (toegangsprijzen een van de duurdere in B2).

Ah zo bedoel je. Tegenstrijdiger kan inderdaad bijna niet.
Waar ik eerst wel sympathie had voor Sankt Pauli is dat bij mij ook helemaal verdwenen. Hoe meer ik nadenk over politiek in het voetbal, hoe minder mijn sympathie wordt voor verschillende clubs.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Sebastiaan_W

Citaat van: FCT1980 op aug 01, 2017, 09:08:32
Ah zo bedoel je. Tegenstrijdiger kan inderdaad bijna niet.
Waar ik eerst wel sympathie had voor Sankt Pauli is dat bij mij ook helemaal verdwenen. Hoe meer ik nadenk over politiek in het voetbal, hoe minder mijn sympathie wordt voor verschillende clubs.

Is het niet zo dat de oude eigenaar/voorzitter nu de leiding heeft bij Altona? En wat echte diehards fans zijn overgestapt van St. Pauli naar Altona, omdat het bij Pauli veel te commercieel is geworden?

Jehoentelaar

Dat schijnt inderdaad zo te zijn (in ieder geval wat die fans betreft).

Citaat van: FCT1980 op aug 01, 2017, 09:08:32
Ah zo bedoel je. Tegenstrijdiger kan inderdaad bijna niet.
Waar ik eerst wel sympathie had voor Sankt Pauli is dat bij mij ook helemaal verdwenen. Hoe meer ik nadenk over politiek in het voetbal, hoe minder mijn sympathie wordt voor verschillende clubs.

Idem. In mijn omgeving is wel eens voorgesteld om naar FC Sankt Pauli te gaan ("je houdt toch enorm van Duits voetbal?"), maar ik kan er zo twintig noemen om liever heen te gaan daar.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Koning Kriel

Citaat van: Jehoentelaar op aug 01, 2017, 14:46:48
Dat schijnt inderdaad zo te zijn (in ieder geval wat die fans betreft).

Idem. In mijn omgeving is wel eens voorgesteld om naar FC Sankt Pauli te gaan ("je houdt toch enorm van Duits voetbal?"), maar ik kan er zo twintig noemen om liever heen te gaan daar.

Ook niet de club van mijn voorkeur maar een bezoek is toch wel de moeite waard vind ik.

Nort

Ik sluit een bezoek ook zeker niet uit als het 'toevallig' te combineren is, maar zal wel hopen op een uitoverwinning.

FCT1980

Citaat van: Nort op aug 02, 2017, 09:54:52
Ik sluit een bezoek ook zeker niet uit als het 'toevallig' te combineren is, maar zal wel hopen op een uitoverwinning.

Millerntor leek me juist altijd top maar dat is de laatste jaren ook helemaal op de kop gegaan. Blijft weinig leuks meer over om die club te bezoeken.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Arjen


Semper Fidelis

Citaat van: Nort op jul 31, 2017, 20:43:24
5.000 was maar een grove schatting hoor :p

Het volgende verslag zal nog wel even duren, morgen vertrek ik richting Kroatiƫ dus geen tijd om het toetsenbord erbij te pakken. Hoef me de komende maand iig niet te vervelen :)

Een Duitse site die de uitsupporters noteert, zegt dat er 3.500 uitsupporters waren. Denk dat de uitfans op de thuistribune hier niet bijhoren.

Jehoentelaar

Citaat van: Koning Kriel op aug 02, 2017, 08:02:25
Ook niet de club van mijn voorkeur maar een bezoek is toch wel de moeite waard vind ik.

Oh dat geloof ik direct. Leuk stadion en het kan aardig spoken daar.

Zou wel een geinige combitrip zijn met FC Altona. In de 2.Bundesliga speel je haast vaker niet dan wel op zaterdag.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar