Auteur Topic: Noorwegen  (gelezen 7731 keer)

Offline San Paolo

Re: Noorwegen
« Reactie #15 Gepost op: feb 08, 2018, 07:54:10 »
Ik ben in 2008 in Noorwegen geweest. Heb toen tijdens mijn vakantie Valerenga - Tromso bezocht. Betrof een wedstrijd voor de kwartfinale van de beker. Moet zeggen dat ik mij zeer goed vermaakt heb destijds. Stadion grotendeels leeg maar fanatieke tribune zat helemaal vol en er waren toch zo'n ca. 600 Tromso aanhangers! Als je bedenkt dat wij in Nederland vaak al puffen en klagen als we van pakweg Noord-Brabant naar Groningen of Friesland moeten dan is dat toch wel noemenswaardig. De afstand tussen Oslo en Tromso is namelijk geen 2 uur rijden maar 2 uur vliegen! De wedstrijd destijds was ook spectaculair. Valerenga stond bij rust met 1-3 achter maar Tromso liep tegen een rode kaart aan. In blessuretrijd wist Valerenga de wedstrijd nog om te buigen van 1-3 naar 4-3.

Noorwegen is overigens prachtig. De natuurschoon is adembenemend maar ik was ook wel blij dat ik na een week in de natuur weer even in een stad als Bergen kon rondlopen.

Offline Joost

« Reactie #16 Gepost op: feb 08, 2018, 08:21:17 »
Het is ook maar net waar je mee opgegroeid bent. Ik heb wel de indruk dat er vooral in de Randstad geklaagd wordt wanneer ze voorbij Utrecht moeten.

Offline Saltacampos

• Geslacht: Man
« Reactie #17 Gepost op: feb 08, 2018, 11:35:08 »
Dat klopt, je past je aan aan de situatie.
Als ik in Frankrijk zit, maal ik niet om een ritje van 100-150 kilometer, in België zal mijn motivatie al groot moeten zijn om dat te doen. Ook de verkeersdrukte speelt daarin zeker mee. 30km rijden in druk verkeer is vaak lastiger dan 120 zonder noemenswaardig verkeer.
Het belangrijkste voetbal is het amateurvoetbal

Offline spons

« Reactie #18 Gepost op: feb 08, 2018, 13:03:05 »
Het is ook maar net waar je mee opgegroeid bent. Ik heb wel de indruk dat er vooral in de Randstad geklaagd wordt wanneer ze voorbij Utrecht moeten.

Nee hoor valt best mee. Ik ben meer dan regelmatig nog na werktijd naar bijvoorbeeld Kerkrade, Heerenveen of Groningen gereden voor een uitwedstrijdje
2.523 wedstrijden ( waarvan 1.484 van Feyenoord ), 659 "clubs", 537 grounds, 43 landen

Offline De publiekswissel

« Reactie #19 Gepost op: feb 08, 2018, 14:51:21 »
Ik ben in 2008 in Noorwegen geweest. Heb toen tijdens mijn vakantie Valerenga - Tromso bezocht. Betrof een wedstrijd voor de kwartfinale van de beker. Moet zeggen dat ik mij zeer goed vermaakt heb destijds. Stadion grotendeels leeg maar fanatieke tribune zat helemaal vol en er waren toch zo'n ca. 600 Tromso aanhangers! Als je bedenkt dat wij in Nederland vaak al puffen en klagen als we van pakweg Noord-Brabant naar Groningen of Friesland moeten dan is dat toch wel noemenswaardig. De afstand tussen Oslo en Tromso is namelijk geen 2 uur rijden maar 2 uur vliegen! De wedstrijd destijds was ook spectaculair. Valerenga stond bij rust met 1-3 achter maar Tromso liep tegen een rode kaart aan. In blessuretrijd wist Valerenga de wedstrijd nog om te buigen van 1-3 naar 4-3.

Noorwegen is overigens prachtig. De natuurschoon is adembenemend maar ik was ook wel blij dat ik na een week in de natuur weer even in een stad als Bergen kon rondlopen.

Tromsø is een mooie voor het topic noord, oost, zuid, west. Noordelijker kan bijna niet.

Doet me denken aan deze heerlijke docu:
https://www.youtube.com/watch?v=EKEQwbuMQX8

Kijktip voor vanavond met een dekentje op de bank (wel handjes erboven)
Bestel hier het boek: "De republiek wordt uitgeroepen":
http://bit.ly/2hmZOxb

Offline Cyclebob

« Reactie #20 Gepost op: feb 08, 2018, 18:13:09 »
Tromsø is een mooie voor het topic noord, oost, zuid, west. Noordelijker kan bijna niet.

Kon niet wachten tot vanavond, mooie docu!
Laatst bezochte nieuwe grounds/clubs, Buitenland 30/09/18: Nardo - Sardense 0-0 Serie D.   Binnenland 13/10/18: Hillegersberg-SVV 5-0.

Offline Joost

« Reactie #21 Gepost op: feb 09, 2018, 00:07:23 »
Nee hoor valt best mee. Ik ben meer dan regelmatig nog na werktijd naar bijvoorbeeld Kerkrade, Heerenveen of Groningen gereden voor een uitwedstrijdje

Maar jij bent dan ook een uitzondering. Ik heb eens een supporter van SDO uit Bussum horen klagen dat ze helemaal naar Zwolle moesten.

Offline Freekos79

« Reactie #22 Gepost op: feb 09, 2018, 08:20:30 »

Goeie tip!
Volgende wedstrijd: ?